Lapsi tuli eilen isältään ja on koko päivän ulvonut herkkujen perään
Exän luona saa penkoa jäätelöä pakastimesta mielin määrin ja lämmin ruoka on tasoa makaronilaatikko. Ruokajuomana on mehua. Ja kaapeista löytyy aina keksejä!
Poika on pahasti ylipainoinen ja sokerikoukussa, mutta ex ei piittaa. Ja sitten minä virallisena huoltajana saan paskaa niskaa kun poika painaa tuplasti sen minkä pitäisi !
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Joku kun kuitenkin miettii, mitä poika syö luonani niin tänään oli lounaaksi kauralettuja, päivälliseksi kesäkurpitsalasagnea/salaattia ja Iltapalaksi on sokeroimattomia maissihiutaleita/ mysliä ja luonnonjugurttia /ruisleipää paprikalla/kurkulla/juustolla. Juomana vettä ,johon lisätty sitruunaa makua antamaan tai rasvatonta maitoa, mehuja meille ei ostella ja limsaakin vain harvoin,. Laitoin kaiken kauniisti pöytään ja pyysin iltapalalle, poika pyörähti keittiössä ja ja huusi "yäk!"
Ja nyt kitisee tuossa että anna rahaa, mä käyn ostamassa kaakaota ja paahtista, mulla on hirvee nälkä kun sä et anna ruokaa..
A.p
Ps. poika on siis 8 vuotta, noin 128cm ja 45kg.
Syötät pelkkää hiilaria? Ootko kasvissyöjä?
Syötä kevyttä lihaa, kalaa ja salaattia! Pojat tarvii proteiinia eikä hiilarisokereita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kun kuitenkin miettii, mitä poika syö luonani niin tänään oli lounaaksi kauralettuja, päivälliseksi kesäkurpitsalasagnea/salaattia ja Iltapalaksi on sokeroimattomia maissihiutaleita/ mysliä ja luonnonjugurttia /ruisleipää paprikalla/kurkulla/juustolla. Juomana vettä ,johon lisätty sitruunaa makua antamaan tai rasvatonta maitoa, mehuja meille ei ostella ja limsaakin vain harvoin,. Laitoin kaiken kauniisti pöytään ja pyysin iltapalalle, poika pyörähti keittiössä ja ja huusi "yäk!"
Ja nyt kitisee tuossa että anna rahaa, mä käyn ostamassa kaakaota ja paahtista, mulla on hirvee nälkä kun sä et anna ruokaa..
A.p
Ei ihme kun poika syö kaikki herkut toisella vanhemmallaan jos olet tuollainen terveysfriikki
Mikä terveysfriikki?! Itse mietin että eipä nuokaan ruoat kovin terveellisiltä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p
Syötät pelkkää hiilaria? Ootko kasvissyöjä?
Syötä kevyttä lihaa, kalaa ja salaattia! Pojat tarvii proteiinia eikä hiilarisokereita!
Ja ennenkaikkea rasvaa.
Syökö nälkäänsä herkkuja? Kasvu pitää huomioida, vaikka olisi ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu lasten isästä, jos ei muuten mene perille. Rajoja ei ole pidetty tarpeeksi. Ei ole lapsen tai kenenkään täysi-ikäisenkään tehtävä syödä kaappeja tyhjäksi kaikesta.
Kuule tyhmä, lasu eli lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta, ei lapsen vanhemmasta. Koita nyt jatkossa muistaa tämä ettet nolaa itseäsi täällä.
Mulle on aivan sama nolaanko itseni täällä vai en. Olet varmasti ihana ystävä, kumppani ja vaikka mikä, kun saivartelet ja haukut muita tyhmäksi. Jävla idiot!
Istu sen exäsi kanssa pöydän ääreen istumaan ja puhutte tuosta ruokavaliosta.
Ennen sitä menet itse ravitsemusterapeutille. Et itsekään tue lapsesi hyvinvointia, kun tarjoamasi ruoka ei sisällä ollenkaan rasvaa eikä proteiinia. Pelkillä kasviksilla ei elä. Vähintään tofua tms. mukaan ja koska kasvava lapsi, tarjoaisin kyllä sekasyöjän ruokavaliota. Minusta ei ole oikein päättää lapsen puolesta onko kasvissyöjä vai ei (mikäli teillä siis on nimenomaan kasvislinja)
Sekasyöjän ruokavalio ei tarkoita etteikö kasvisruokia saisi toki välillä olla. Raja siinä lihassakin, erityisesti punaisessa lihassa.
Rasvaton ruokavalio ei ole avain. Aivot tarvitsevat rasvaa toimiakseen. Hyviä rasvoja kehiin sekä proteiinia. Säännöllinen ruokailu. Ei tule nälkä ja sokerinhimo. Kokeile ottaa lapsi mukaan ruuanlaittoon, kun itse pääsee tekemään ja vaikuttamaan voi se ruokakin maistua ja on muutenkin hyödyllistä lapselle.
Lisäksi liikutte yhdessä. Vie uimaan, pelatkaa pallopelejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu lasten isästä, jos ei muuten mene perille. Rajoja ei ole pidetty tarpeeksi. Ei ole lapsen tai kenenkään täysi-ikäisenkään tehtävä syödä kaappeja tyhjäksi kaikesta.
Kuule tyhmä, lasu eli lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta, ei lapsen vanhemmasta. Koita nyt jatkossa muistaa tämä ettet nolaa itseäsi täällä.
Mulle on aivan sama nolaanko itseni täällä vai en. Olet varmasti ihana ystävä, kumppani ja vaikka mikä, kun saivartelet ja haukut muita tyhmäksi. Jävla idiot!
Se on ite tyhmä joka toista haukkuu... kuten siis itsekin viestisi lopussa teit.
-eri
Ei osunut, mutta sieppaa katsoa vierestä kun joka pikku inahduksesta aletaan vikisemään lasua, ikään kuin se olisi joku jännä kortti jonka voi käyttää kun ei jaksa omaa lastaan kasvattaa. Olen hoikka eikä minulla ole lapsia. Ja kuten sanottu, toinen vanhemmistahan on täysin tilanteen tasalla joten en näe mitään syytä sekoittaa viranomaisia asiaan.