Mies pyytää laittamaan aina viestin, kun olen päässyt perille
Tällainen on ollut jo alusta lähtien, kun saattoi treffeilläkin illalla. Kontrollihalua? Väittää olevansa vain huolissaan
Kommentit (41)
Meillä koko suku on kontrollifriikkejä kun kuitataan aina perille pääsystä sille jonka luona on oltu
Siis missä tilanteissa yleensä pyytää laittamaan viestin?
Me laitetaan automaattisesti viesti, kun päästään reissussa perille.
Osa meistä kasvatetaan välittämään toisista, etenkin läheisistä.
Aloittajan mies huolehtii vaimostaan, ei sen kummempaa.
Pitkän automatkan jälkeen laitetaan viestiä ihan varmasti, samoin myös jos mies on vaikka fillaroimassa kauempana. Minä tai joku lapsista laitamme myös viestiä esimerkiksi anopille kun olemme heiltä kotiin turvallisesti päässeet.
Mieheni on ollut kontrollifriikki suhteemme alkuvuosina, mutta se meni jo liioittelun ja mustasukkaisuuden puolelle. Itsekin lipesin hommaan mukaan ja laitoin viestejä ja jopa kuvia missä olen, mutta sitten se alkoi kyrpiä ihan kunnolla. Sanoin, että jos mies haluaa kyylätä minua, niin voin laittaa Googleen seurannan hänelle. Sanoin (huusin) myös, että jos haluan pettää häntä, niin voin tehdä sen kyllä helposti ja vaikka monta kertaa viikossakin, joten kyylääminen ei auta.
Asia meni hiljakseen jakeluun ja edistin sitä lähtemällä tyttöporukalla laivalle ja muuallekin. Miehen oli vain luotettava ja hän oppi luottamaan. Suhteemme on ollut sen jälkeen jo pitkään upea. Kannattaa nostaa kissa pöydälle miehen kanssa, jos asia epäilyttää.
Mun mies huomaa kyllä ilman viestejäkin, että koska mä laukean. Ehkä sun pitää opettaa sun miestä hoitelemaan sut perille?
Me viestitellään kavereidenkin kanssa + aikuisten lasteni kanssa aina, että ollaan päästy turvallisesti kotiin. Voihan sattua mitä vaan. Etenkin jos pimeällä lähtee yksin ulos, vaikka matkaa olisi kilometri. Nykyään on kännyt että voi soittaa apua, jos jotain sattuu mutta aina ei näin ole ollut ja ehkä siitä on jäänyt tapa.
Pari vuotta sitten kun kävelin yksin kotiin poliisiauto pysähtyi ja poliisi kyseli mistä olen tulossa ja mihin menossa ja onko vielä pitkä matka. Olin jo melkein kotona, samalla kadulla, he sanoivat että katsovat tässä, että pääsen alaovesta sisään. En ollut pahemmin mitenkään humalassa, en tiedä sitten oliko sattunut jotain tai liikenteessä joku "vaarallinen" ketä he etsivät.
Musta se on kiva tapa huolehtia.
Äitini tekee samaa. Se on huolenpitoa, välimatka on pitkä ja tie vaarallinen. Yleensä laitan yhden soiton hälärin niin tietää mun päässeen ehjänä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko normaalia, että jo alussa pyytää laittamaan? Onko sellaiseen edes ''oikeus''? Tuo se minun korvaani särähti aloituksessa
Se nyt riippuu ... on niin monenlaisia matkoja. Ehkä vähän outona pitäisin, jos keskellä päivää tutussa kaupungissa pyytäisi parin korttelivälin jälkeen ilmoittamaan. Meillä se on jokseenkin itsestään selvää huolehtimista, kun ajetaan satoja kilometrejä yksinään viime vuosituhannella käyttöön otetuilla autoilla.
Minäkin olen sitä mieltä, että tuo on normaalia, kun kontrollifriikki ehtisi soittaa itse sinulle pari kertaa ennen kuin ehtisit perille.
Laitetaan aina viestiä avopuolison, vanhempien ja jopa sisarusten välillä kun ollaan saavuttu kotiin kyläreissuilta. Se on vaan tapa ja mukava kuulla että toinen on päässyt turvallisesti perille, varsinkin jos on illalla lähtenyt tai muuten vaan pitkä matka ollut.
Tuo on ihan normaalia. Itsekin haluan tietää, että joku on päässyt turvallisesti perille. Se on normaalia välittämistä. En mielestäni ole kontrolloiva.
Ilmeisesti tuo on välittämistä. Itsestäkin tuo oli alussa ahdistavaa, mutta sitten sen oppi, että tuollainen vähä niinkun kuuluu parisuhteeseen.
Kuuluuko tällainen siis kaikilla parisuhteeseen??
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tällainen siis kaikilla parisuhteeseen??
En tiedä kaikista mutta ainakin meidän kuuluu, sekä ystävieni. M43
Meillä kuuluu kanssa. Minusta ihan normaalia
Itsestään selvä asia meillä että laitetaan viesti. Olisin todella pettynyt jos mies ei mökiltä laittaisi viestiä että on perillä tai illalla tarkastaisi että olen turvallisesti kotona.
No on se elämä raskasta ap:llakin
Me laitetaan ihan pyytämättä. Mm. Mökkimatka on 600km, siinä ehtii tapahtua vaikka mitä, en ainakaan itse saa nukuttua jos suunnilleen matkan päättyessä ei tule kuittia että mies on turvallisesti perillä.
Olimme muksun kanssa muutaman päivän sellaisella ei aikataulua -roadtripillä. Viestiteltiin kotiin milloin liikumme ja seuraavan yöpymiskaupungin kun sellaisen keksimme. Ihan vain sillä, että jos jotain sattuu, mies osaa kertoa mistä mihin olimme menossa. tai jos uutisissa on kolari ykköstiellä, mies tietää soittamatta meidän olevan kainuussa.
Samoin jätän lentojen numerot ja junien tiedot. Reissusta ei saa kiinni helposti, niin onhan se hyvä kotona tietää että en ollut siinä alasammutulla ankka airin lennolla 113.
Jokunen vuosi sitten oli kuolonkolari mökkimatkan varrella ja miehen puhelin mykkä.... Voitte kuvitella mitkä oli fiilikset. Ei ekana käynyt mielessä että autolaturi ei ollut käden ulottuvilla ja kolari tapahtunut ehkä 10 min sen jälkeen kun mies ohittanut paikan. siinä se oli posotellut matkaa eteenpäin pari tuntia ennen pysähdystä ja lataamista.
On kokemusta siitä, ettei perille päässyt lainkaan. Siksi haluan niin puolisolta kuin lapsilta kuittauksen "perillä" tai "lähden nyt kotiin". Se ei mielestäni ole paljon pyydetty mielenrauhasta. Myös jos suunnitelma muuttuu matkalla, ilmoittaa myöhästyvänsä esim 10 min tai mitä sitten onkin.
Ei tämä tarkoita etteikö saa olla ja mennä miten tykkää, vaan sitä että tiedän asioiden olevan kunnossa. Itse myös ilmoitan missä menen ja toivon läheisteni sen myös haluavan kuulla.