Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären (16v) poikaystävällä huumeiden käyttöä. Olen huolesta suunniltani.

Vierailija
10.07.2018 |

Tytär siis löytänyt poikaystävän, jonka kanssa viettänyt todella paljon aikaa nyt kesällä. Ovat olleet meillä ja pojan luona. Tiedän, että pojalla on taustalla laitossijoituksia ja ongelmia kodissaan, ja olen myös hänen puolestaan toki todella huolissani. Olen yrittänyt rakentaa hyvää suhdetta myös tähän poikaan, kun olen tiennyt, ettei ole niin paljoa saanut tukea elämässään kuin varmasti olisi tarvinnut.
Nyt selvisi, että huumeiden käyttöä on pojalla ollut, siis mutakin kuin kannabista. En tiedä, kuinka paljon tai mikä on tilanne tällä hetkellä, mutta näin vain ohimennen tytön pöydällä lastensuojelupalaverin papereita ja niissä oli tällainen maininta.
Mitä tässä voi tehdä?
Tyttärellä ei ole kovinkaan paljoa (ongelmatonta) sosiaalista piiriä, johon voisin kannustaa, vaan on todella kiinni tässä pojassa. Kieltämällä en vrmaan saa toivottua lopputulosta? Mutta mitä tässä voi tehdä?
Tytölle olen jo aiemmin toki puhunut näistä riskeistä ja siit, että itse pitää viime kädessä omat valinnat tehdä, vakka muut tekeekin mitä tekevät. Mutta silti; huumeet näin lähellä ahdistavat kyllä todella paljon.

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Kommentit (191)

Vierailija
21/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde poikki, huumehörhöistä ei ikinä tiedä mitä niiden päässä liikkuu ja käytös saattaa ihan yhtäkkiä ilman varoitusta muuttua.

Miten sinä toteuttaisit tämän kapinoivan nuoren kanssa käytännössä? Meillä on kyllä aina ollut hyvät välit, mutta enpä usko, että tämä metodi edesauttaisi tilannetta.

Ap

Vierailija
22/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde poikki, huumehörhöistä ei ikinä tiedä mitä niiden päässä liikkuu ja käytös saattaa ihan yhtäkkiä ilman varoitusta muuttua.

Suurin osa huumeiden käyttäjistä ei ole hörhöjä vaan ihan tavallisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tytön pitäisi katso elokuva. En tiedä, mikä olisi oikea tapa toimia. Minä varmaan pakottaisiin eroon puhumalla järkeä kovin sanoin.

Miten?

Vierailija
24/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotain muutakin kuin kannabista" ei kerro paljoa. Voi olla yksi ekstaasi kokeilu tai ulkona nukkuva subunisti.

Vierailija
25/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi kyllä tietää, onko pojan huumeiden käyttö ollut vasta ihan vain kokeilua eikä mitään toistuvaa "hörhöilyä". Minusta ap:n kannattaa vaan edelleen pitää lämpimät välit molempiin ja seurata tilannetta. Tämä suhdehan voi vaikka olla pojalle se pelastus ja huomaakin, että muualtakin saa elämäänsä hyvää oloa ja ystäviä kuin huumeista.

Vierailija
26/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina kauhistellaan että huumevalistus on jotenkin vanhanaikaista ja epämodernia ja huumeet on oikeasti vaarattomia. 

Ei täällä kukaan väitä, että huumeet olisivat vaarattomia varsinkaan teineille.

Lisäksi suurin ongelma eivät edes ole itse huumeet, vaan ne porukat joihin voi joutua sekaantumaan. Koska ovat laittomia, ne nimenomaan vetävät puoleensa kaikenlaista moniongelmaista laitapuolenkulkijaa.

Lapset eivät kuulu semmoiseen maailmaan.

Vierailija
27/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä juttelisin tyttärelleni järkeä. Ei todellakaan kannata sekaantua huumeporukoihin. Sieltä ei saa kuin surua, murhetta, pelkoa ja rikollisuutta. Kehottaisin etsimään fiksumman pojan vielä, kun eroon pääsee.

Joo. Sellaisen Jukkapojan tyyppisen kannabishipin.

Vierailija
28/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia tästä?

Kiitän jo saamistani viesteistä ja kannustuksesta.

Vierailija
30/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä vissiin juu. Taas tämä sama kirjakieliprovoaja.

Vierailija
31/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina kauhistellaan että huumevalistus on jotenkin vanhanaikaista ja epämodernia ja huumeet on oikeasti vaarattomia. 

Lisäksi suurin ongelma eivät edes ole itse huumeet, vaan ne porukat joihin voi joutua sekaantumaan. Koska ovat laittomia, ne nimenomaan vetävät puoleensa kaikenlaista moniongelmaista laitapuolenkulkijaa.

Eli päättäkääs nyt onko ne huumeet vaarattomia vaiko ei

Vierailija
32/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä vissiin juu. Taas tämä sama kirjakieliprovoaja.

Olisikin provo, mutta ei ole. Mikä kirjakieliprovoaja? Itse ainakin näin sen sata virhettä tekstissäni.

ap

Vierailija
33/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöstä tulee narkomaani sillä seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
34/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin teininä tuo tyttö. Minulla ei ollut aikomustakaan koskea huumeisiin, vaikka niitä näinkin ym. Äitini teki kaikkensa yrittääkseen erottaa meidät ja keksi valheita poikaystävästäni ja levitti minusta juttua sukulaisille ja työkavereille, kuinka olen nykyään vain yksi narkeista. Se oli sairasta. Puhdas huumeseula sai hänet ehkä viikoksi hiljaiseksi. Lopulta erosimme poikaystävän kanssa pettämisen takia. Äitiini en koskaan saanut enää välejä kuntoon. Joskus kannattaa vain luottaa.

Vierailija
35/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkomaanit ons sekopäisiä mielipuolia ja he ovat potentiaalisia murhaajia. Ihmisistä alinta kastia eli roskaväkeä. Kun muutaman narkkarin näkee niin tietää että niiden elämässä ei ole muuta kuin seuraava annos huumetta. Mitään normaalia huumeiden käyttöä ei ole olemassakaan.

sarkasmia?

Vierailija
36/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkomaanit ons sekopäisiä mielipuolia ja he ovat potentiaalisia murhaajia. Ihmisistä alinta kastia eli roskaväkeä. Kun muutaman narkkarin näkee niin tietää että niiden elämässä ei ole muuta kuin seuraava annos huumetta. Mitään normaalia huumeiden käyttöä ei ole olemassakaan.

Hyvinpä näit Jari Sillanpäästäkin aikoinaan. Kas kun hän ei ole vielä murhannut ketään.

Vierailija
37/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli päättäkääs nyt onko ne huumeet vaarattomia vaiko ei

Milloin kukaan on väittänyt että ne olisivat vaarattomia? Ne eivät ole niin vaarallisia kuin pelotteluvalistuksen takia kuvitellaan mutta eivät ne tietenkään ole vaarattomiakaan.

Vierailija
38/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä hyvät välit tyttäreesi ja tämän poikaystävään.

Tätä minäolen itse järkeillyt, että näin varmaan on ainoa viisas tapa. Mutta kuitenkin.. pelottaa kamalasti. Otan kyllä varmasti puheeksi asian jossain vaiheessa myös pojankin kanssa. Tiedän kyllä, että lapsi, joka tulee tuollaisista taustoista oikeasti kaipaa turvaa ja välittämistä, mutta enhän minä viime kädessä ole se, joka sitä voi hänelle antaa, vaikka voinkin yrittää välittää sitä tunnetta, että hän on tärkeä ihmisenä ja että olemme huolissamme, mutta kuitenkin hän on todella kaukana meistä kuitenkin. Ja sen kyllä huomaakin, että ei ole avoin suhteessa meihin vaan enemmänkin luikahtaa tytön huoneeseen ja ei tule tänne meidän luo itse juttelemaan (kukapa tuon ikäinen ehkä muutenkaan tulisi). 

Entä jos sinä kuitenkin olisit se välittävä aikuinen? Minusta voisit hyvin olla se joka antaa turvaa ja välittämistä hänelle <3 Koko maailma kasvattaa!

Vierailija
39/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö ei kyllä minkään narkkarin kanssa seurustele piste!

T: huolehtiva iskä

Vierailija
40/191 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttö ei kyllä minkään narkkarin kanssa seurustele piste!

T: huolehtiva iskä

Miten käytännössä toimit ja estät tämän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä