Mitä pitäisi tapahtua, että kirjoittaisit nimesi kauppakirjaan tästä talosta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Jos olis paljon rahaa niin miksi ei? Talohan on upealla paikalla! Ja kyllä tuosta käyttökelpoisen saisi, oikein hyvinkin kun on kerran reilusti tilaa. Oikeastiko te katsotte edellisen asukkaan sisustuksia ja kalusteita ja ne vaikuttaa ostopäätökseen? Eihän ne kaupassa tule mukana...
Tätä minäkin ihmettelin, että onko nää ihmiset ihan pösilöitä...? Ettehän te huonekaluja osta. Loppujen lopuksi suurin osa materiaaleista on aika jees, toki tapetointia ja maalausta tarvii ja kolmen tilan katot maalaisin valkoiseksi. Esimerkiksi talossa on runsaasti kalanruotoparkettia, mikä vika siinä on? Entä modernissa keittiössä ja pesutiloissa saunoineen? Ulkoterassitkin on aika hyvät. Uusisin joitain osia lattioista, sen yhden vessan ehkä ja sitten maalia ja tapettia sinne ja tänne. Talo on arkkitehtuurinsa tuote, todella iso ja hirveän ihanalla paikalla. Kyllä se minulle pienillä fiksauksilla kelpaisi. Eihän kukaan mukaan osta yli 30 vuotta vanhaa taloa vähän päivittämättä niiltä osin, kun on alkuperäistä.
Huonekalut varmaan kuvastaa osittain myös omistajansa liiketoimintaa. Kotihan on edustamiseen ja sisustettu aikanaan juuri näyttelykodiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lattiasta nyt puhumattakaan. Tuo neliökuvioparketti on aina varma merkki huonosta mausta ja vanhanaikaisuudesta. Hintaa pitäisi talolta laskea reippaasti koska ostajalla edessä valtavat remontit.
TALO ON YLI 30 VUOTTA VANHA JA PITKÄLTI ALKUPERÄINEN! eiköhän jokainen remontoisi taloa kuin taloa tuossa iässä.
Ja sillä "neliöparketilla" on nimi: mosaiikkiparketti. Se on ollut kallis laittaa ja oli hyvinkin hienona pidetty 80-luvulla. Ei se mitään huonoa makua tai vanhanaikaisuutta edusta. Pikemminkin tyylikästä ja kestävää ratkaisua, joita nämä "Ikea-sisustajat" vihaa, kun lätkitään mielummin harmaameleerattua 7,95€/m2 laminaattia ja valkoista vinyyliä, ja ollaan sen jälkeen kauhean trendikkäitä ja edustetaan jotain hyvää makua. Hyvää makua edustaa ajattomuus, kestävät ratkaisut ja materiaalit... ja se, ettei ole laumasielu.
Minä olen yhden mosaiikkiparketin typeryyttäni poistattanut. Harmittaa. Hyvä lattia menetettiin ja tämän talon aikakauteen kuuluva. Nyt on halpa muovilattia tilalla.
Onko tämä se Selänteiden talo?
Jotenkin tykkään, vaikka yleensä noin antiikkinen ei ole makuuni. Tuo sisustus on mielestäni kuitenkin taidolla tehty ja voisin hyvin asua. Kalusteineen voisin ostaa, jos olisi rahaa. Tunnelma talossa varmaan latistuisi minun sisustuksella. :D
Talorahojen lisäksi pitäisi kyllä olla rahaa muutenkin. Mahtaa kuukaudessa olla melkoiset kulut.
Rikastumisen ohella joku aivovamma mikä muuttaisi persoonallisuuden täysin.
Olen rintamamiestalo-ihmisiä, ja sellaisen kodikseni saanutkin. Puutarhassa vielä marjapensaita ja kolme omppupuuta, niin kyllä kelpaa elellä.
Bucketin ihannetalo ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lattiasta nyt puhumattakaan. Tuo neliökuvioparketti on aina varma merkki huonosta mausta ja vanhanaikaisuudesta. Hintaa pitäisi talolta laskea reippaasti koska ostajalla edessä valtavat remontit.
TALO ON YLI 30 VUOTTA VANHA JA PITKÄLTI ALKUPERÄINEN! eiköhän jokainen remontoisi taloa kuin taloa tuossa iässä.
Ja sillä "neliöparketilla" on nimi: mosaiikkiparketti. Se on ollut kallis laittaa ja oli hyvinkin hienona pidetty 80-luvulla. Ei se mitään huonoa makua tai vanhanaikaisuutta edusta. Pikemminkin tyylikästä ja kestävää ratkaisua, joita nämä "Ikea-sisustajat" vihaa, kun lätkitään mielummin harmaameleerattua 7,95€/m2 laminaattia ja valkoista vinyyliä, ja ollaan sen jälkeen kauhean trendikkäitä ja edustetaan jotain hyvää makua. Hyvää makua edustaa ajattomuus, kestävät ratkaisut ja materiaalit... ja se, ettei ole laumasielu.
Minä olen yhden mosaiikkiparketin typeryyttäni poistattanut. Harmittaa. Hyvä lattia menetettiin ja tämän talon aikakauteen kuuluva. Nyt on halpa muovilattia tilalla.
Se, että sinä pidät tuosta parketista ei tee siitä yhtään sen hienompaa. Kamala on ja kaikkien muiden paitsi sinun mielestä ruma ja vanhanaikainen. Jokainen omistaja jolla on talo jossa tuota on ja joka on myynnissä, saa varautua laskemaan hintaa reippaasti kun ostajan on laitettava lattiat heti uusiksi.
Jollain on ollut enemmän rahaa kuin makua."Myydään tyylitaju tarpeettomana"