Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvoin koko yön - miten selviän päivästä?

Vierailija
10.07.2018 |

Ei ole töitä, eikä erityistä ohjelmaa. Tuskin järjestyykään, ellei tosi hyvä mäihä käy. Kahvista en pidä, mitä kahviin pitäisi laittaa, jotta maistuisi siedettävältä? Olen yrittänyt teininä joskus valvoa seuraavaan iltaan asti, mutta aina nukahdin joko sängylle tai sohvalle. Kuinka estää moinen? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten nuku päivällä?

Ai niin, et kertonut, että pitää hoitaa kuutta alle kouluikäistä tms. 

Vierailija
2/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minulle on lähitulevaisuudessa tulossa koko päivän kestävä meno, ja haluan olla siellä virkeä. :) Koska luultavasti vain röhnötän tämän päivän kotona, se ei ole tänään niin tärkeää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulle on lähitulevaisuudessa tulossa koko päivän kestävä meno, ja haluan olla siellä virkeä. :) Koska luultavasti vain röhnötän tämän päivän kotona, se ei ole tänään niin tärkeää.

Ap

En ihan ymmärrä mikset siis voi nukkua nyt päivällä. :) Vai tuumitko, että unirytmisi menee vielä enemmän sekaisin, jos nyt nukut päivällä? Etkö saanut viime yönä unta, vai olitko töissä ja siksi et nukkunut, vai mistä tässä on kyse? 

Mutta hereillä pysymiseen: viileä suihku, pysyttele liikkeellä, käy kävelyllä. Kuuntele hyvää musiikkia, syö kevyesti. Tee sellaisia kevyitä mukavia asioita, koita olla ajattelematta nukkumista. :) 

Vierailija
4/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön valvominen ei pitäisi olla seuraavana päivänä ongelma, ellei ole suurta univajetta jo takana. 

Minäkin pystyn siihen kevyesti, vaikka olen jo 57-vuotias. 

Kun alkaa kovasti väsyttää, niin lähde parin tunnin lenkille. Rivakka kävely riittää, ei tarvitse juosta. Siitä saa lisä aikaa, lenkin jälkeen on pirteämpi vielä tuntikausia. 

Oletan, ettet siis halua rikkoa rytmiä päiväunilla?

Vierailija
5/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pidä kahvista, juo teetä tai osta kofeiinitabletteja.

Vierailija
6/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ihan ymmärrä mikset siis voi nukkua nyt päivällä. :) Vai tuumitko, että unirytmisi menee vielä enemmän sekaisin, jos nyt nukut päivällä? Etkö saanut viime yönä unta, vai olitko töissä ja siksi et nukkunut, vai mistä tässä on kyse? 

Mutta hereillä pysymiseen: viileä suihku, pysyttele liikkeellä, käy kävelyllä. Kuuntele hyvää musiikkia, syö kevyesti. Tee sellaisia kevyitä mukavia asioita, koita olla ajattelematta nukkumista. :) 

Niin siinä ainakin minulla käy. Jos nukun nyt päivällä enemmän kuin tunnin, en saa seuraavanakaan yönä unta. Ja en lukenut mistään netistä, vaan kokemuksesta tiedän, että itselleni käy näin. Tuleva meno vaatii kuitenkin jonkinsorttista keskittymistä ja aivotoimintaa, siksi minulle on niin tärkeää olla siellä virkeä.

Ap

Vierailija
7/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin siinä ainakin minulla käy. Jos nukun nyt päivällä enemmän kuin tunnin, en saa seuraavanakaan yönä unta. Ja en lukenut mistään netistä, vaan kokemuksesta tiedän, että itselleni käy näin. Tuleva meno vaatii kuitenkin jonkinsorttista keskittymistä ja aivotoimintaa, siksi minulle on niin tärkeää olla siellä virkeä.

Ap

Mikä tuleva meno

Vierailija
8/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mielikuva ihmisestä jolla on menoa kerran kuukaudessa. Muuten vieytää päivät sisällä yksinään. Uni ei maistu kun ei tee mitään.

Pian lähestyy tämä suuri meno. Eli hammaslääkärikäynti

Vierailija
9/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin viime viikolla kahtena perättäisenä yönä. Tiedän valvoneeni koko ajan, koska luin läpi yön. Päiväunia en ole osannut nukkua 15 vuoteen enkä nukkunut nytkään. Hönttä olohan siitä valvomisesta tulee, mutta ei se lomalaista haittaa. Itse varmaan ensin tekisin jotain rästissä olevia kotihommia ja ulkoilisin. Uimaan, lenkille, pyöräilemään.

Vierailija
10/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No sitten vaan sitä kevyttä puuhailua, ei sohvalle jumittumista. :) Minä teen vuorotyötä ja yövuorojen aikaan venyn kyllä ihan antaumuksella sohvalla päivisin ja nukahtelen, jos väsyttää. Olen siitä kumma olento, ettei minun unirytmiäni sekoita mikään, tai sitten se on niin totaalisen sekaisin, etten edes tajua sitä enää. Jos et tosiaan ole kahvin ystävä, sitä ei kannata väkisin juoda, voi tulla päänsärkyä ja sydämentykytyksiä, jos ei ole kofeiiniin tottunut. 

Vierailija
11/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mikä tuleva meno

Lupauduin hoitamaan siskon lapsia (2, toinen ekaluokalla ja toinen alle kouluikäinen) päiväksi, ja ovat aika villejä tapauksia. Kai niitä pitäisi myös jossain leikkipuistossakin yms. käyttää.

Ap

Vierailija
12/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mielikuva ihmisestä jolla on menoa kerran kuukaudessa. Muuten vieytää päivät sisällä yksinään. Uni ei maistu kun ei tee mitään.

No, tähän aikaan vuodesta monet kaverit ovat lomilla, mökillä yms. Lisäksi minulla ei edes ole mitään valtavaa ystäväverkostoa, muutamia hyviä ystäviä ja kourallinen kavereita. Eli kai elämäni on nämä 2 viikkoa vähän sellaista kuin kuvailit, vaikka toki käyn ihmisten ilmoilla lähes päivittäin. Ei vain oikein nappaisi mennä tänään koko päiväksi yksin kaupungille pyörimään.

Ap

Vierailija
13/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa järkevien ihmisten kallisarvoista aikaa kyselemällä tyhmyyksiä.

Vierailija
14/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tähän aikaan vuodesta monet kaverit ovat lomilla, mökillä yms. Lisäksi minulla ei edes ole mitään valtavaa ystäväverkostoa, muutamia hyviä ystäviä ja kourallinen kavereita. Eli kai elämäni on nämä 2 viikkoa vähän sellaista kuin kuvailit, vaikka toki käyn ihmisten ilmoilla lähes päivittäin. Ei vain oikein nappaisi mennä tänään koko päiväksi yksin kaupungille pyörimään.

Ap

Hyvä vastaus. Pahoittelen edellisen viestin ikävää sävyä

Vierailija
15/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi valvoit koko yön?

Vierailija
16/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama milloin nukkuu.

Itte nukun just sillon ku mieli tekee.

Nykyään ku työt ja maailma muutenki pyörii 24/7.

Vierailija
17/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi valvoit koko yön?

Unirytmi on mennyt pilalle, ja ei, en ole ylpeä itsestäni eikä se ollut välttämätöntä. Itse pilasin omilla typerillä valinnoillani.

Ap

Vierailija
18/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puolen tunnin täsmätorkut niin sillä pärjää pitkälle. 

Syö kevyesti ja yritä rentoutua :) 

Vierailija
19/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, kahvia tai todella vahvaa teetä.

Jos kahvin maku tökkii, niin maitoa ja sokeria sekaan tai maitoa ja kaakaojauhetta.

Hyvää tulee.

Vierailija
20/20 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa järkevien ihmisten kallisarvoista aikaa kyselemällä tyhmyyksiä.

Ihan kuin palstailu ylipäätään olisi fiksu tapa käyttää "järkevän ihmisen kallisarvoista aikaa"😂

Sitä paitsi ap:n kysymys oli ihan fiksu.

Kofeiinia naamaan vaan, kahvia(paljon maitoa niin maistuu paremmalle), teetä, energiajuomaa tai kofeiinitabletteja.

Ja se, että tekee koko ajan jotain(esimerkiksi telkkarin ääreen nukahtaa helposti, kun katselu on passiivista, netissä surffailu on parempi)56

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän