Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä, seuraava ulkomaanreissu vasta lähes vuoden päästä

Vierailija
09.07.2018 |

Normaalisti olisi jo ainakin loppusyksylle/alkutalvelle varattu kolmen viikon kaukomatka ja alkukeväälle muutaman päivän kaupunkiloma euroopassa.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä yleensä asut? Painu sinne mistä toiset tänne tuppaa tulee vähän tasapainoa.

Vierailija
42/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.

Itse en ole käynyt ulkomailla koskaan, jos Tukholmaan jalkautumista ei lasketa.

Mun matkat suuntautuu vain lähikauppaan pyörällä. Mahtaisit kuolla jos eläisit minun elämääni. Vangitkin taitavat liikkua ja nähdä enemmän maailmaa kuin minä.

Onkohan sulla joku ruuvi tippunut, kenenkään ei tarvitse matkustella ulkomailla, eikä varsinkaan joka vuosi. Miksi sunkaltasia ihmisiä on nykyään niin paljon. Turismi on pilannut maailman. 

Nykyään voi maailmaan tutustua television, median ja somen kautta, ei tarvitse tuhota maapalloa sen vuoksi.

n45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaatkin valittaa tuollaisesta? Useimmat niistäkin, joilla on varaa matkustaa, tekevät vain yhden ulkomaanmatkan vuodessa, eikä edes välttämättä joka vuosi. Sinua on varmaan lapsena lellitty ihan huolella ja olet aina saanut mitä halusit.

Vierailija
44/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei muuta ulkomaille töihin ja asumaan?  Eikö rahkeet riitä?

Olen asunut yli 10 vuotta ulkomailla ja nykyisin teen Suomesta käsin työreissuja ulkomaille aika lailla. Ei tee mieli matkustaa lomilla minnekään.

Vierailija
45/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pelkän peruskoulun käynyt mutta töissä isossa kansainvälisessä yrityksessä. Joka vuosi matkustan ympäri maailmaa enkä maksa mitään. Päinvastoin, saan joka päivältä ulkomaan päivärahaa josta suurin osa jää säästöön. Hotellin, lennot ja auton (myös bensan) maksaa firma.

Se on ammatinvalintakysymys.

Vierailija
46/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättääpäs tämä aloitukseni paljon vihaa! Miksiköhän ihmiset luulevat, että esim lapsena olin lellitty kun matkustelemme. Ap

Vierailija
47/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ootko käynyt

Hawaii

Kuuba

Kanada

Australia

Etelä-Afrikka?

Laita nämä järjestykseen ja kerro niistä! Meillä nämä suunnitelmissa!

Noista olen käynyt Hawaii, Kanada ja Australia. Kaikissa noissa autoiltiin, sitä suosittelen ehdottomasti näkee niin paljon enemmän. Hawajilla oli hienoja maisemia, ne laavakentät oli hienoja. Vaikea laittaa mihinkään järjestykseen, nautin kaikista kohteista :) ap

Kerropa vähän tarkemmin Kanadasta ja Ausseista!

Jää kuva ettei oikein kummoista ollut?

Autossa istuen en haluais noin hienoissa luontokohteissa aikaani viettää, vaan patikointia, snorklausta, sisäiset lennot mieluummin jos pitempi matka.

Mitä haluat tietää, helpompi vastata kysymyksiin?

Australia: lennettiin Adelaideen ja ajettiin rannikkoa pitkin Melbourneen. Tykättiin kyllä, mutta ei ehkä ihan äkkiä uudelleen viitsi lähteä. Matka on pitkä.

Kanada: yhdistettiin Kanada USAn reissuun, eli mentiin Seattlesta Vancouveriin. Kanadassa vietettiin kolme yötä ja ajeltiin Vancouverin ympäristössä.

Meillä on erilaiset mieltymykset matkailun suhteen, itse en patikoinnista enkä oikein snorklailustakaan välitä.

Ok mä ajattelin että olette noissa ihan kunnolla matkaillut ja nähneet asioita. 3 päivän pyörähdys nyt ei kerro Kanadasta mitään.

Itse kyllä reissun jälkeen osaan antaa em kohteeseen aina kattavat ja hyvät vinkit, millaista tarkalleen oli. Esim meille paljon hehkutettu Uusi-Seelanti oli pettymys. Luonto ei ollut NIIN hieno mitä on lukenut ja kuvista nähnyt, yhteiskunta muistutti brittilää 70-luvulla, talot olivat pääosin kosteusvaurioisia, pohjoissaarella satoi koko ajan jne.

Te varmaan kävitte Uudessa Seelannissa silloin kun siellä oli talvi? Ei se silloin kovin kummoinen ole, mutta kesäaikaan se on hieno maa. Löytyy paljon mukavia vaellusmaastoja (mun suosikki) ja Matamatassa on Hobittikylä jos närtteily kiinnostaa. Waitomossa pääsee katsomaan kiiltomatoja.

Vierailija
48/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättääpäs tämä aloitukseni paljon vihaa! Miksiköhän ihmiset luulevat, että esim lapsena olin lellitty kun matkustelemme. Ap

Ei se sitä ajatusta herätä, vaan lapsellinen kiukuttelusi ja itkemisesi, kun ei voikaan tehdä kolmea reissua yhtenä vuonna, vaan pitää odottaa peräti ensi vuoteen.

Vierailija
49/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Reissuun, vaikka sitten Lappiin tai saaristoon on päästävä jotta saa edes hetkeksi karistettua arjen kintereiltä. Loma kotona ei ole lomaa, vaan tulipalojen sammuttelua. Arjen kiireessä jää hommia rästiin jotka sitten suoritetaan lomalla.

Ehkä jos asuisi kerrostalossa, ei omistaisi loma-asuntoa, ei olisi harrastekuskailuja ja kymmentuntisia työpäiviä pärjäisi lomat ilman tarvetta paeta arkea.

Vierailija
50/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa. Reissuun, vaikka sitten Lappiin tai saaristoon on päästävä jotta saa edes hetkeksi karistettua arjen kintereiltä. Loma kotona ei ole lomaa, vaan tulipalojen sammuttelua. Arjen kiireessä jää hommia rästiin jotka sitten suoritetaan lomalla.

Ehkä jos asuisi kerrostalossa, ei omistaisi loma-asuntoa, ei olisi harrastekuskailuja ja kymmentuntisia työpäiviä pärjäisi lomat ilman tarvetta paeta arkea.

Mulla taas oli niin, että kerrostalosta oli pakko päästä pois lomalla.

Nyt oma koti on niin ihana ja kesäaikaan puutarhaa en henno pitkäksi aikaa jättää. Kesällä en hennoisi lähteä oikein minnekään. Kutsun tänne ystäviä ja sukua. Matkailu on mukavaa, mutta onneksi nautin myös pienistä asioista.

Onneksi meillä on lupa olla erilaisia.

Vierailija
51/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan lomamatkalla. Neljäs kerta tänä vuonna. 2-3 reissua ainakin tulee vielä ennen joulua.

Vierailija
52/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ootko käynyt

Hawaii

Kuuba

Kanada

Australia

Etelä-Afrikka?

Noista olen käynyt Hawaii, Kanada ja Australia. Kaikissa noissa autoiltiin, sitä suosittelen ehdottomasti näkee niin paljon enemmän. Hawajilla oli hienoja maisemia, ne laavakentät oli hienoja. Vaikea laittaa mihinkään järjestykseen, nautin kaikista kohteista :) ap

Autossa istuen en haluais noin hienoissa luontokohteissa aikaani viettää, vaan patikointia, snorklausta, sisäiset lennot mieluummin jos pitempi matka.

Australia: lennettiin Adelaideen ja ajettiin rannikkoa pitkin Melbourneen. Tykättiin kyllä, mutta ei ehkä ihan äkkiä uudelleen viitsi lähteä. Matka on pitkä.

Kanada: yhdistettiin Kanada USAn reissuun, eli mentiin Seattlesta Vancouveriin. Kanadassa vietettiin kolme yötä ja ajeltiin Vancouverin ympäristössä.

Meillä on erilaiset mieltymykset matkailun suhteen, itse en patikoinnista enkä oikein snorklailustakaan välitä.

Ok mä ajattelin että olette noissa ihan kunnolla matkaillut ja nähneet asioita. 3 päivän pyörähdys nyt ei kerro Kanadasta mitään.

Itse kyllä reissun jälkeen osaan antaa em kohteeseen aina kattavat ja hyvät vinkit, millaista tarkalleen oli. Esim meille paljon hehkutettu Uusi-Seelanti oli pettymys. Luonto ei ollut NIIN hieno mitä on lukenut ja kuvista nähnyt, yhteiskunta muistutti brittilää 70-luvulla, talot olivat pääosin kosteusvaurioisia, pohjoissaarella satoi koko ajan jne.

Te varmaan kävitte Uudessa Seelannissa silloin kun siellä oli talvi? Ei se silloin kovin kummoinen ole, mutta kesäaikaan se on hieno maa. Löytyy paljon mukavia vaellusmaastoja (mun suosikki) ja Matamatassa on Hobittikylä jos närtteily kiinnostaa. Waitomossa pääsee katsomaan kiiltomatoja.

Joo, nuo ja paljon muuta kierrettiin. Siellä oli kevät kun käytiin. En voi kyllä suositella.

Vierailija
53/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsen itse 2 viikoksi Kreikkaan syksyllä! :) Viimeksi olin vuosi sitten Espanjassa.

Vierailija
54/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ootko käynyt

Hawaii

Kuuba

Kanada

Australia

Etelä-Afrikka?

Tuttavani taas kolmen kuukauden vaelluksen jälkeen hehkutti Uuden-Seelannin kaunista luontoa ja ihmisten vieraanvaraisuutta ja ystävällisyyttä reitin varrella. Piti matkastaan myös blogia ja oli kyllä hienoja paikkoja reitin varrella.

Joo, tän hehkutuksen takia sinne mentiin, mutta on kyllä ihan ylihehkutettu.

Meillä on niin hienoja paikkoja Euroopassakin, mm. Alpit joissa Uutta-Seelantiakin huikeammat maisemat... Kirkkaat vedet jne. Me on matkusteltu niin paljon, että se tuo vähän perspektiiviä.

Vierailija
55/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ympäristön vaihdos silloin tällöin tekee hyvää. Itseasiassa aina, kun arki puuduttaa. Ja aina se on myös mahdollista. Ei välttämättä kaukomaille, mutta myös kotimaassa voi karistaa kotipölyn jaloista. Hyppää bussiin, aja jonnekin. Hypätkää autoon, käykää lähiseudulla, vuokratkaa mökki, ajakaa meren rantaan, käykää risteilyllä. 

Jos kuitenkin on sellainen tunne, että jatkuvasti pitäisi päästä pois kotoa, kotipaikkakunnalta tai kotimaasta, on jotakin pielessä. Ihmisen pitää asua siellä, missä hänen on paras olla, missä on harrastukset, mieluisa yhteisö ja ystäviä. Kun tämä on kunnossa, on reissuun kiva lähteä mutta kotiin ihana palata. Jos reissun jälkeen on tunne, että odottaa vain kuumeisesti seuraavaa matkaa ja kärsii siitä, että sitä joutuu odottamaan taas vuoden, on jotain pahasti pielessä. Kun asuu oikeassa paikassa, reissun jälkeen kaipaa kotiin ja ei halua vähään aikaan lähteä mihinkään, matkakuume ja vaihtelun tarve herää vasta vähitellen ja siinä on kyse vain siitä, että kaipaa vaihtelua, jonka jälkeen arvostaa taas omaa kotia, kotiseutua ja kotimaata. 

Mieti näitä sanojani. Mikä asuinympäristössäsi on pielessä, jos heti reissun jälkeen ikävöi vain reissuun uudestaan. Pitäisikö muuttaa muualle, kenties toiseen maahan.

Jos ongelma tuntuu siltä, ettei asuinpaikan muuttokaan auttaisi, vaan menojalka vain vetää elämään reissun päällä, on siihenkin olemassa ratkaisu. Silloin pitää myydä kaikki, säästää ja järjestää asiat niin, että voi lähteä ennalta määräämättömäksi ajaksi kiertämään maailmaa. Voin vakuuttaa kokemuksesta, että se on ainoa lääke joka toimii. Ja myös tehoaa. Joillekin riittää muutama kuukausi, toisilla menee vuosi-pari. Sen jälkeen palaa ilomielin kotimaahan tai asettuu jonnekin muualle, kiertolaiselämän kaipuu on täytetty, eikä palaa ainakaan vuosiin. Nautit olostasi kotinurkissa ja mieli tekee vain muutaman vuoden välein pidemmälle, lähiseutumatkailu riittää. 

Ehkä ajattelet, ettei tuo ole mahdollista kohdallasi. Kyllä se on. Jokaisen suomalaisen kohdalla. Jopa minimiturvan varassa voi säästää ja kituuttaa sen verran, että saa lentolipun Intiaan, siellä pärjää suomalaisella sivistyksellä vaikka ilman rahaa ja ympäri maailmaa löytyy keikkatyötä. Esteet on vain päässäsi. 

Vierailija
56/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan lomamatkalla. Neljäs kerta tänä vuonna. 2-3 reissua ainakin tulee vielä ennen joulua.

Hauskaa palstailua lomamatkalle🤗

Vierailija
57/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ootko käynyt

Hawaii

Kuuba

Kanada

Australia

Etelä-Afrikka?

Tuttavani taas kolmen kuukauden vaelluksen jälkeen hehkutti Uuden-Seelannin kaunista luontoa ja ihmisten vieraanvaraisuutta ja ystävällisyyttä reitin varrella. Piti matkastaan myös blogia ja oli kyllä hienoja paikkoja reitin varrella.

Meillä on niin hienoja paikkoja Euroopassakin, mm. Alpit joissa Uutta-Seelantiakin huikeammat maisemat... Kirkkaat vedet jne. Me on matkusteltu niin paljon, että se tuo vähän perspektiiviä.

Hienoja paikkoja on tässä pienessä Euroopassakin, mutta jos haluaa nähdä maailmaa, sinne on mentävä. Matkailu ei ole vain hienoja paikkoja, vaan erilaisia paikkoja ja kulttuureja, ihmisiä ja kokemuksia. Et voi nähdä ja kokea kaakkois-aasiaa menemällä Espanjaan ja Portugaliin,  vaikka molemmissa on lämmintä ja rantoja. Jos pelkät hienot paikat ovat matkailun tarkoitus, ei kannata edes nousta lentokoneeseen. Niitä löytyy loputtomasti koluttavaksi Suomesta, muista pohjoismaista ja Venäjän lähiseuduilta. Aika harva Eurooppalaisia turistinähtävyyksiä ja paikkoja kolunneet ovat kiertäneet edes kotimaata, joka on omalla tavallaan myös yksi Euroopan helmistä saaristoineen, järvineen ja erämaineen. 

Vierailija
58/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin taipuvainen ajattelemaan, että juuri päin vastoin. Oman lapsuudenperheeni kanssa ei tehty ensimmäistäkään ulkomaanmatkaa, oltiin vaan niin pienituloisia ettei ollut varaa. Nuorena aikuisena oli sitten pakonomainen tarve matkusteluun ja myös oman lapsen kanssa on matkusteltu paljon. Nyt olemme viisikymppisiä ja vaikka läheskään joka maailmankolkassa ei olla käyty, niin on sellainen olo ettei haittaisi vaikka kuolisin nyt ja jäisi se Alaska ja Grönlanti näkemättä. Viime reissusta on vuosi eikä ahdista ollenkaan. Ei viitsi enää matkustaa matkustamisen takia, vaan ne reissut pitää olla todella harkittuja että jaksaa nähdä sen matkustamisen vaivan. Pihiyskin alkaa nostaa päätään. Vaikka olisi varaa, niin ei tahdo raaskia maksaa. 

Vierailija
59/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Uusi-Seelanti on meilläkin käymättä, mutta ei millään viitsisi raahautua niin kauas jos siellä ei ole Alppeja kummempaa. Sveitsissä on ihan parhautta kun kuulee alppitorven soittoa ja lehmänkellojen kilkatusta. Ne alpeilla laiduntavat lehmät on ihan käsittämättömän ketteriä, vuorikauriista nyt puhumattakaan! Lehmät on jotenkin niin symppiksiä, kyllä lomakohteessa pitää olla vuoria ja lehmiä tai se on ihan turha reissu.

Vierailija
60/88 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halajasin nuorena maailmalle, jotenkin elämä tuntui muutoin puuduttavalta. Nykyisin asun mieleisesti ja minulla on ihanat ihmiset ympärillä, enkä kaipaa enää sen kummemmin minnekään. Olen oppinut näkemään niitä luonnonihmeitä ihan tässä omalla alueellani ja nauttimaan kotimetsiköistä ja lähijärvistä. Elämä on ihmeellistä. Täällä Suomessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi