Mieheni raivoaa ratissa
Siis aina kun autossa matkaamme ja hän on ratissa, niin jokainen edelläajava hänen mielestään ajaa liian hitaasti, manaa naiskuskit, ajaa kiinni puskurissa. Koko ajan suu käy vaahdossa manaten muita tielläliikkujia.
Jos avaan suuni ja pyydän häntä ajamaan rauhallisemmin, niin sitten hän alkaa raivoamaan minulle.
Onneksi meillä on 2 autoa. Harvoin enää menen hänen kyytiin, en pysty ymmärtämään sitä, että hänen mielestään vain hän osaa ajaa autoa, muut eivät.
Muuten mies on rauhallisimmasta päästä, kunhan pysyy pois ratista, niin perhesopukin säilyy.
Kommentit (54)
Niin, siis kun nopeusrajoitus on 60 km/h ja meidän auton mittari näyttää sitä samaa lukemaa. Kuitenkin tämä mies ratissa hikoilee ja ajaa kiinni puskurissa ja vaahtoaa edelläajavaa.
Jos nopeus on 80 km/h niin kyttää koko ajan ohitusta, taas kiinni edelläajavan puskurissa.
Tätä tarkoitin kun keskustelun aloitin. Pelottaa olla kyydissä kun ei tiedä ajaako mies peräkolarin tai kun ohittaa, niin oikein kunnon kuoleman kolarin.
Hänellä on se ykkösauto, katumaasturiksi kai sitä sanotaan. Minun tehtäväkseni jää peltipoliisien ilmoittaminen riittävän ajoissa, muuten saan pitää suuni kiinni ja pelätä. Ei kivaa ja turvallista matkan tekoa alkuunkaan.
Hän on kotoisin Lapista, siellä ei kai autoja liiku kuin jokunen päivän mittaan. Etelässä kyllä niitä on tien päällä pikkasen enempi. Liikennekulttuuri on hakusessa vai mikä on hakusessa ?
Ap:n mies on varmasti juuri niitä, jotka ohittavat 50 km / h ylinopeudella mutkassa keltaisella viivalla. Harkitsen ajokameran ostamista ja sitten alan käräytellä noita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis kun nopeusrajoitus on 60 km/h ja meidän auton mittari näyttää sitä samaa lukemaa. Kuitenkin tämä mies ratissa hikoilee ja ajaa kiinni puskurissa ja vaahtoaa edelläajavaa.
Jos nopeus on 80 km/h niin kyttää koko ajan ohitusta, taas kiinni edelläajavan puskurissa.
Tätä tarkoitin kun keskustelun aloitin. Pelottaa olla kyydissä kun ei tiedä ajaako mies peräkolarin tai kun ohittaa, niin oikein kunnon kuoleman kolarin.
Hänellä on se ykkösauto, katumaasturiksi kai sitä sanotaan. Minun tehtäväkseni jää peltipoliisien ilmoittaminen riittävän ajoissa, muuten saan pitää suuni kiinni ja pelätä. Ei kivaa ja turvallista matkan tekoa alkuunkaan.
Hän on kotoisin Lapista, siellä ei kai autoja liiku kuin jokunen päivän mittaan. Etelässä kyllä niitä on tien päällä pikkasen enempi. Liikennekulttuuri on hakusessa vai mikä on hakusessa ?
A sano miehelle, että jos hän saa ylinopeussakot tms, niin menevät hänen omista rahoistasn eikä yhteisistä
B lopetat kertomasta peltiåoliuseista ja päinvastoin toivot, että mies saa reilut sakot. Ehkä se opettaa häntä, ennen kuin tulee kolareita ja joku vammautuu tai kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Exä teki tuota samaa. Kerran se lähti ajamaan takaa moottoritiellä toista autoa, kun meillä oli vauva kaukalossa. Toisen kerran sai huutoraivarin ruuhkassa länsiväylällä niin että läksin autosta ulos ja kävelin bussipysäkille. Ja ennenkuin kukaan alkaa nillittää, auto oli yhteisesti maksettu ja olisin itsekin voinut ajaa, vaan ei annettu.
Olipa hyvä, että aloitin tämän keskustelun. Tämmöset teiden kingit ovat kyllä tien päällä semmosia tappokoneita, ettei niiden kyytiin siis uskalla mennä edes kauppareissulle.
Miesten kommentit täällä ovat sitä luokkaa, että taisin sohaista muurahaispesää. Machokulttuuri elää ja voi hyvin tieliikenteessä.
Itse en ikinä nysvää, päinvastoin. Ajan aina ylinopeutta ja ohitan koko possunan joko yksitellen tai kerrallaankin.
Mutta ruuhka on ruuhka silloin ei muita nopeammin pääse etenemään. Tällöin jos joku tulee takapuskuriin nuohoamaan niin alan joskus ihan huvikseni ärsyttämään perässäroikkujaa.
Kerran viereiseltä kaistalta joku halusi vaihtaa kaistaa ja päästin tämän eteeni -perässäroikkuja alkoi vilkutella valoja ja kiemurrella vuoroin kaistan oikeassa ja vuoroin oikeassa laidassa. Hän siis tilttasi ihan siitä että päästin yhden auton ruuhkassa eteeni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on kotoisin Lapista, siellä ei kai autoja liiku kuin jokunen päivän mittaan. Etelässä kyllä niitä on tien päällä pikkasen enempi. Liikennekulttuuri on hakusessa vai mikä on hakusessa ?A sano miehelle, että jos hän saa ylinopeussakot tms, niin menevät hänen omista rahoistasn eikä yhteisistä
B lopetat kertomasta peltiåoliuseista ja päinvastoin toivot, että mies saa reilut sakot. Ehkä se opettaa häntä, ennen kuin tulee kolareita ja joku vammautuu tai kuolee.
Joo, itse maksaa sakkonsa. Sitä vain toivon, että menis kortti ja pitkäksi aikaa. Olen alkanut ilmoittaa peltipoliiseista vaikkei semmoista ole näköpiirissä. Ajaa ainakin sen hetken rauhallisemmin. On tämä kuitenkin aika kamalaa, etten uskalla enää mennä hänen kyytiinsä. Muusta meillä ei ole riitaa, tämä vain on ainainen ongelma. Kun pelottaa kyydissä niin minkäs sille voi. Itkeäkkö mun pitäis koko matkan ?
Se on hermona koska roikkuu puskurissa, jolloin pienikin nopeuden muutos vaikuttaa hänen ajoon, ja koko ajan riski ajaa perään. Sano sille että opettelee pitämään vähän turvaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on kotoisin Lapista, siellä ei kai autoja liiku kuin jokunen päivän mittaan. Etelässä kyllä niitä on tien päällä pikkasen enempi. Liikennekulttuuri on hakusessa vai mikä on hakusessa ?A sano miehelle, että jos hän saa ylinopeussakot tms, niin menevät hänen omista rahoistasn eikä yhteisistä
Joo, itse maksaa sakkonsa. Sitä vain toivon, että menis kortti ja pitkäksi aikaa. Olen alkanut ilmoittaa peltipoliiseista vaikkei semmoista ole näköpiirissä. Ajaa ainakin sen hetken rauhallisemmin. On tämä kuitenkin aika kamalaa, etten uskalla enää mennä hänen kyytiinsä. Muusta meillä ei ole riitaa, tämä vain on ainainen ongelma. Kun pelottaa kyydissä niin minkäs sille voi. Itkeäkkö mun pitäis koko matkan ?
Älä enää mene hänen kyytiinsä. Ja tietenkin kerrot, mistä tämä johtuu: hän ajaa niin huonosti, ettet yksinkertaisesti uskalla.
Voit kysyä häneltä, haluaako tai pystyykö hän parantamaan ajotaitoaan vai jatketaanko tosiaan niin, että kumpikin menee omalla kyydillään? Ja miksi ihmeessä sinä et aja, kun ilmeisesti osaat paremmin? Voithan panna yhdessä kulkemisen ehdoksi sen, että sinä ajat. Kuka järkevä ihminen ei siihen suostuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene enää kyytiin. Minä en ainakaan menisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on varmasti juuri niitä, jotka ohittavat 50 km / h ylinopeudella mutkassa keltaisella viivalla. Harkitsen ajokameran ostamista ja sitten alan käräytellä noita poliisille.
Olen hänelle sanonut miljoona kertaa, että jos/kun poliisit pysäyttävät, niin kerron niille koko matkan ylinopeudet ja liikennerikkeet, että ottavat kortin pois.
Ihmettelenkin, miten maailmassa hän ei ole pahemmin sakkoja saanut tai peräkolaria ajanut. Joku päivä vielä kolahtaa..... uoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hänelle sanonut miljoona kertaa, että jos/kun poliisit pysäyttävät, niin kerron niille koko matkan ylinopeudet ja liikennerikkeet, että ottavat kortin pois.
Ihmettelenkin, miten maailmassa hän ei ole pahemmin sakkoja saanut tai peräkolaria ajanut. Joku päivä vielä kolahtaa..... uoh.
Uskopa nyt että poliisia ei kiinnosta tuollaiset jutut pätkän vertaa. Tuossa ei ole mitään konkreettista mistä voisi sakon kirjoittaa. Puhuttelun voivat pitää mutta luuletko että häntä kiinnostaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nysvääjät,vekslaajat kuminauhakiihdyttäjät ja alinopeutta ajajat raivostuttavat rauhallisenkin kuskin! Oli ne sitten miehiä tai naisia.
Kyllähän ne kieltämättä jonkin verran ärsyttävät, mutta ei nyt sentään raivostuta paitsi korkeintaan luonnehäiriöisiä sekopäitä. Itseäni häiritsee huomattavasti enemmän jatkuvasti tuntuvaa ylinopeutta ajavat, vilkkuja käyttämättömät ja bussikaistoja ohituskaistoinaan käyttävät minäminä-vajukit.
Älä enää kwrtaakaan kerro peltipoliisista, niin yksinkertaista. Mies selvästi tarvitsee monta sakkoa, jotta oppii.
Vierailija kirjoitti:
Se on hermona koska roikkuu puskurissa, jolloin pienikin nopeuden muutos vaikuttaa hänen ajoon, ja koko ajan riski ajaa perään. Sano sille että opettelee pitämään vähän turvaväliä.
Aikansa kun roikkuu kiinni puskurissa, niin minä tuumaan, että maistuupa hyvältä tuon edelläajavan rekisterikilpi suussa. Mikään ei tehoa mieheeni, ei sitten mikään. Hän ei jonossa ajele ja vauhti pitää olla kohillaan. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelenkin, miten maailmassa hän ei ole pahemmin sakkoja saanut tai peräkolaria ajanut. Joku päivä vielä kolahtaa..... uoh.Uskopa nyt että poliisia ei kiinnosta tuollaiset jutut pätkän vertaa. Tuossa ei ole mitään konkreettista mistä voisi sakon kirjoittaa. Puhuttelun voivat pitää mutta luuletko että häntä kiinnostaa kuunnella.
Hah, minä tunnen liikennepoliisiosaston johtoa ja voin kertoa, että ovat aika vannoutuneita työssään. Varmasti kiinnostaa sakottaa, jos ap:n mies saadaan kiinni itse teossa ja varmasti saadaankin, kun ap ymmärtää lopettaa varottamasta peltipoliiseista.
Suunnitteilla on oarhaillaan mm. uudistus, jossa joka puolelle tulee peltipoliiseja lisää ja kameroilla varustettuna ja tietokoneyhteys tunnistaa rekkarin ja ajajan ja jo 1 km/h ylinopeudesta tulee sakot ja ne lähtevät syylliselle automatisoidusti.
Arvatenkin miehesi on epävarma ja paska kuski, jos repii pelihousut liikenteessä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä enää mene hänen kyytiinsä. Ja tietenkin kerrot, mistä tämä johtuu: hän ajaa niin huonosti, ettet yksinkertaisesti uskalla.
Voit kysyä häneltä, haluaako tai pystyykö hän parantamaan ajotaitoaan vai jatketaanko tosiaan niin, että kumpikin menee omalla kyydillään? Ja miksi ihmeessä sinä et aja, kun ilmeisesti osaat paremmin? Voithan panna yhdessä kulkemisen ehdoksi sen, että sinä ajat. Kuka järkevä ihminen ei siihen suostuisi?
Tulisitko takapenkille kyytiin todentamaan sitä, kun minä ajan ja mieheni istuu edessä ? Ohjeita tulee solkenaan. En kuulemma aja edes keskellä ajorataa ja väärillä vaihteilla mennään. Siitä mitään tule, ei todellakaan. Monet kerrat on kuskia sitten vaihdettu kun ei kuulemma ikinä päästä perille kun en osaa edes ohittaa. Ja kyllä hän on tietoinen, että pelkään hänen kyydissään ja ajan mieluummin omalla autolla yksin ja vaikka perätysten. Niin on muuten tapahtunutkin. Että peräkanaa mennään.
Ihan oikein että raivoaa. Liikenne on saatava sujumaan. nopeuttaan pumppaavat ja alinopeutta ajavat ovat poskettoman tyhmiä kuskeja.
Hermoheikkojen pitäisi tyytyä julkiseen liikenteeseen.