Nyt minä olen sen päättänyt. En aio tehdä ollenkaan lapsia
Olen pitkään miettinyt yrittääkö vaiko eikö. Nyt olen tehnyt sen lopullisen päätökseni. Jään lapsettomaksi 😊
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen oot. Mä päätin 17 vuotiaana, että aion tehdä lapsia ja monta.
Kyllä se mieli vielä muuttuu.
Lapset on ihania.
uskomattoman itsekäs minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa silti kiitollisia siitä, että teidän äitinne ja isänne eivät olleet yhtä itsekkäitä kuin te ja mahdollistivat teille tämän kivan lapsettoman elämänne.
Ai lapsien saaminenko on epäitsekästä.....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ei jumaliste :D
Olisihan se ollut itsekästä sun kannalta, koska sulla ei olisi nyt elämää, eikä sen myötä mahdollisuutta edes päättää haluatko lapsia vai ei. Sinua ei ole olemassa ilman ihmisiä, jotka sen lapsen hankkii. Mutta sitähän ei osata arvostaa, kun saa kaiken, minkä haluaa joka tapauksessa. Elämää et saa, jos ei joku muu halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa silti kiitollisia siitä, että teidän äitinne ja isänne eivät olleet yhtä itsekkäitä kuin te ja mahdollistivat teille tämän kivan lapsettoman elämänne.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ei jumaliste :DOlisihan se ollut itsekästä sun kannalta, koska sulla ei olisi nyt elämää, eikä sen myötä mahdollisuutta edes päättää haluatko lapsia vai ei. Sinua ei ole olemassa ilman ihmisiä, jotka sen lapsen hankkii. Mutta sitähän ei osata arvostaa, kun saa kaiken, minkä haluaa joka tapauksessa. Elämää et saa, jos ei joku muu halua.
En minä tai muutkaan lapset ole sitä elämää pyytänyt. Joku muu sen on päättänyt että tänne pitää tulla. Hiukan kieroutunutta jos ajattelee että tekee palveluksen sille syntymättömälle lapselle, kun päättää lapsia hankkia.
Kyllä lapsen hankkiminen on lähempänä itsekkyyttä kuin epäitsekkyyttä. Mutta se on silti ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
fghfdhdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just matkustin junalla ja lentokoneella ja kummassakin rääkyi tauotta useampi kakara. Minä voin sentään laittaa kuulokkeet korviin, mutta niiden hirviöiden äidit joutuvat viemään ne kirkuvat pallerot kotiin asti. Ainakin seuraavat 18 vuotta. Ei ei ei...
Ei se rääkyminen nyt ihan 18 vuotta kestä, vai kestikö sinulla? :D
5-vuotias osaa jo olla rääkymättä. Ainakin jos on opetettu että rääkymällä ei saa tahtoaan läpi. Paljon on kasvatuksestakin kiinni.
Niin. Uhmaikäinen osaa jo sanoa ja murkkuikäinen osaa solvata ja huutaa haisvttua.
Sekin on kasvatuksesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ei jumaliste :DOlisihan se ollut itsekästä sun kannalta, koska sulla ei olisi nyt elämää, eikä sen myötä mahdollisuutta edes päättää haluatko lapsia vai ei. Sinua ei ole olemassa ilman ihmisiä, jotka sen lapsen hankkii. Mutta sitähän ei osata arvostaa, kun saa kaiken, minkä haluaa joka tapauksessa. Elämää et saa, jos ei joku muu halua.
En minä tai muutkaan lapset ole sitä elämää pyytänyt. Joku muu sen on päättänyt että tänne pitää tulla. Hiukan kieroutunutta jos ajattelee että tekee palveluksen sille syntymättömälle lapselle, kun päättää lapsia hankkia.
Kyllä lapsen hankkiminen on lähempänä itsekkyyttä kuin epäitsekkyyttä. Mutta se on silti ihan ok.
Kerro mulle, mitä kieroutunutta siinä on, jos haluaa tehdä lapsen, jolle haluaa näyttää maailman kaikessa kauneudessaan (ja rumuudessaan) ja toivoo, että lapsi saisi nautittavan ja hyvän elämän? Jotkut varmaan tekevät lapsia itselleen seuraksi ja viihteeksi tai turvaksi vanhuuden varalle, mutta ihan hyvin joku voi tehdä lapsia hyvinkin epäitsekkäistä syistä näiden itsekkäiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsen hankkiminen on lähempänä itsekkyyttä kuin epäitsekkyyttä. Mutta se on silti ihan ok.Kerro mulle, mitä kieroutunutta siinä on, jos haluaa tehdä lapsen, jolle haluaa näyttää maailman kaikessa kauneudessaan (ja rumuudessaan) ja toivoo, että lapsi saisi nautittavan ja hyvän elämän? Jotkut varmaan tekevät lapsia itselleen seuraksi ja viihteeksi tai turvaksi vanhuuden varalle, mutta ihan hyvin joku voi tehdä lapsia hyvinkin epäitsekkäistä syistä näiden itsekkäiden lisäksi.
Ei ole kieroutunutta haluta lasta. Minusta on kuitenkin kieroutunutta kuvitella että siinä sitten tekee epäitsekkään palveluksen jollekin henkilölle joka ei vielä ole olemassa, mutta tulevaisuudessa saattaa olla. Mahdollisesti elämästä nauttien, mahdollisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Työura voi tarkoittaa myös sitä, että teet ihan tavallisia töitä ja elätät sillä itsesi. Ei mitään aamuyöstä iltamyöhään uurastusta, matkustelua ja puku päällä palavereissa pönöttämistä.
Ja töissä voi käydä vaikka lapsia olisikin.
Ap on tehnyt päätöksensä ja hyvä sulle! Älä tee lapsia. On varmaan ihan hyvä päätös. Mutta ei myöskään kannata arvostella niitä, jotka ovat tehneet erilaisen päätöksen. Se on heidän päätöksensä ja monelle ne lapset ja perhe ovat parasta, mitä elämässä on. Elämä on valintoja.
En ymmärrä miksi jotkut yrittävät saada jotain täysin tuntematonta henkilöä ajattelemaan ja elämään samalla tavalla kuin hän. Toisaalta en myöskään ymmärrä ap:ta: miksi tästä pitää avautua vauva palstalla? Haetko hyväksyntää? Vai mitä? Jos oot päätöksesi tehnyt, niin olet. Ei se varmaan muille kuulu tai ketään edes hirveesti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oikein miten suhtautua tähän. Il.eisesti yhteiskuntamme on saavuttanut lakipisteen. Eläkeläisiä on kohta miljoonia, eikä lapsia tule.
Se on sotaa ja nälkää odotettavissa.
Millä logiikalla? Ei ne eläkeläiset jaksa sotia, hyvä jaksavat omatarveviljellä. Ja nuoria ei ole. Maailman sivu ne on olleet nuoret miehet, jotka sotivat.
Elinvoimaiset yhteiskunnat ottavat haltuunsa sammuvat, vähäväkiset yhteiskunnat, jotka sitten sulautuvat voimakkaampaan valloittajaan ja kulttuuri lakkaa olemasta. Näin on tapahtunut maailman sivu. Kaikki viihdeteknologia, mukava elämä ja höttö ympärillämme hämärtää tätä asiaa, mutta siitä ei pääse mihinkään. Kun pienen kansakunnan väestöpyramidi kääntyy kärjelleen eikä väestö enää uusiudu, yhteiskunnan ja sen edustaman kulttuurin lähtölaskenta on alkanut. T: historioitsija
Tämä! Moni ei ymmärrä osallistuvansa henkilökohtaisilla elämänvalinnoillaan suomen kansan ja kulttuurin historiaan ja tulevaisuuteen. Haluaisimme tai ei, elämme jokainen historiallisia aikoja ja vaikutamme siihen millainen tulevaisuus Suomea odottaa. Jotkut ei osaa nähdä tilannetta omaa elämää pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Just matkustin junalla ja lentokoneella ja kummassakin rääkyi tauotta useampi kakara. Minä voin sentään laittaa kuulokkeet korviin, mutta niiden hirviöiden äidit joutuvat viemään ne kirkuvat pallerot kotiin asti. Ainakin seuraavat 18 vuotta. Ei ei ei...
Tämä sentään jaksaa huvittaa aina ja aina vain. Luuletteko te jotkut oikeasti, että lapsi rääkyy ja kakkaa housuun 18 vuotta? Kun aina tulee näitä kommentteja, että "se on sitten paskavaippojen vaihtoa seuraavat 18 vuotta, kun lapsen hankkii" tai "lapsessa on kiinni 24/7 seuraavat 18 vuotta"... Normaali lapsi käyttää vaippoja 3 vuotta. 5-vuotiaana sillä on jo omia kavereita, joiden kanssa ulkoilee ym. Kouluikäinen on jo hyvinkin itsenäinen, tekee välipalaa, peseytyy jne. Ja on usein jopa hauskaa juttuseuraa. Yli 12- vuotias on omatoimisuudeltaan aikuisen tasoa. Toki pitää katsoa perään, ettei tee mitään typerää, mutta ei vaadi vaipanvaihtoa. Koirassakin on enemmän ja pitempään kiinni kuin lapsessa. Just saying. 4 lasta, 2 koiraa, joten tiedän mistä puhun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsen hankkiminen on lähempänä itsekkyyttä kuin epäitsekkyyttä. Mutta se on silti ihan ok.Kerro mulle, mitä kieroutunutta siinä on, jos haluaa tehdä lapsen, jolle haluaa näyttää maailman kaikessa kauneudessaan (ja rumuudessaan) ja toivoo, että lapsi saisi nautittavan ja hyvän elämän? Jotkut varmaan tekevät lapsia itselleen seuraksi ja viihteeksi tai turvaksi vanhuuden varalle, mutta ihan hyvin joku voi tehdä lapsia hyvinkin epäitsekkäistä syistä näiden itsekkäiden lisäksi.
Ei ole kieroutunutta haluta lasta. Minusta on kuitenkin kieroutunutta kuvitella että siinä sitten tekee epäitsekkään palveluksen jollekin henkilölle joka ei vielä ole olemassa, mutta tulevaisuudessa saattaa olla. Mahdollisesti elämästä nauttien, mahdollisesti ei.
Paitsi tässä ei puhuttu kenestä tahansa, vaan juuri niistä, jotka tällä hetkellä nauttivat tästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus, synnytys, imetys, hoivaaminen 24/7..... On siinä äidillä hommaa... Ja kaikki nimenomaan naisen vastuulla aina tai olet huono äiti.ei ihme ettei naiset tee lapsia:)
Haista nyt paska. Miehet on nykyään enemmän mukana lasten-/kodinhoidossa kuin ikinä. Se, että meille on kasvanut narskusukupolvi jolla jää lapsetkin hankkimatta pelkästään sen takia, että "elämästä tulee niiq vaikiaa" ei todellakaan ole pelkästäään miesten vika.
Ottakaa vastuuta valinnoistanne.
Äläpä lässytä. Raskaus ja synnytys on hirveetä aikaa. Sen jälkeen alkaa vauva-arki jossa vauva on äidistään täysin riippuvainen. Lisäksi äitejä kohtaan on valtavia paineita asetettu ja äiti ei saa missään nimessä tehdä mitään ilman lapsia. Sitten tulee eroja ja miehet vaihtaa kumppania ja ollaan sitten yksinhuoltajina lasten kanssa. Se on OK että mies jättää lapsensa, mutta nainen ei saa tehdä niin! Nainen ei myöskään saa olla etä-äiti tai on kamalan huono äiti!
Itselläni on 2 lasta eikä raskaus ollut hirveätä aikaa. Synnyttäminen ei nyt niin hauskaa ollut, mutta ei kuitenkaan niin kamalaa etteikö olisi toista kertaa synnyttänyt. Kumpikin lapsista meni tarhaan täytettyään vuoden. Nyt lapset ovat aikuisia, en ole eronnut. Edelleen lasteni isän kanssa yhdessä. Mieheni on osallistunut lasten hoitoon. Turha niitä kauhukuvia on maalailla. Elämä voi mennä ihan hyvinkin.
Mutta jos ryhtyy moiseen täytyy olla valmis myös siihen että kaikki ei mene hyvin! Ettei tule sitten yllätyksiä..:D
Suurempi ongelmahan tässä on se, että jos suomalaiset eivät hanki lapsia, niin meillä on kohta enemmän niitä muualta tulleita, jotka hankkivat 10. Eli se maailmanpelastus kaatuu siihen.
Hyvä. Onnea päätöksestä.
Minulla kaksi lasta. Tyttö ja poika. Ihan terveitä ilman mitään erityisvaikeuksia. Kivoja lapsia. Nyt jo pahimmat vauva-ajat jne. takana kun lapsilla ikää 4v ja 8v. Kyllähän tämä sujuu, mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan, että lapset kasvaa ja uusia vauvoja ei tule (sterilisaatio tehty minulle).
Jos saisin uudelleen valita, niin en hankkisi lapsia. Ei sen suurempaa draamaa. Ja jos uudelleen synnyn niin seuraavassa elämässäni en ainakaan lapsia hanki.
Minulla siis ei koskaan mitään erityishinkua äitiyteen ollut; En minä tätä kadu tmv. mutta uskoisin, että ilman lapsia olisin eri tavalla ja eri asioista onnellinen.
Jokaisen oma valinta.Itse 3 lasta tehneenä voin sanoa että jäätte paljosta paitsi.Anopin lapsettoman siskon seuraaminen onkin ollut huvittavaa kun luulee että meidän pitäisi hänestä huolehtia nyt kun on vanha.
Aika lapsellista, että jotkut olettavat lapsen olevan negatiivinen juttu elämälle. Siinä kyllä mennään metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aihetta voi raadella uskomattoman pitkälle, joka alkaa olla jo vähän turhankin syvälle ajateltu, mutta lapsen teko on periaatteessa jo siksi itsekästä että ihmisiä on aivan liikaa muihin lajeihin verrattuna jo nyt, pallo ei kestä lajiamme, tuhoamme kaiken. Ja jos jalona ajatuksena on ”lahjoittaa elämä” uudelle ihmiselle, niin kannattaa muistaa että lahjoittaa tälle myös samalla kuoleman, koska se kuuluu myös pakettiin pikku pirkko-petterilläkin. Ite tiedän ainakin monia jotka toivovat etteivät olis koskaan syntyneetkään näin epätäydelliseen maailmaan joten en koe tarpeelliseksi kohdallani pitää arpajaisia että satunko saamaan lapsen joka halusi edes tulla syntyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi tässä ei puhuttu kenestä tahansa, vaan juuri niistä, jotka tällä hetkellä nauttivat tästä elämästä.
En minä heistä kyllä puhunut. Ja minun viestiinhän sinä kai vastasit, joten siinä mielessä tiedän mistä puhuin ja puhun.
Varmaan siinä Kiinanmuuria talsiessa tai Ibizalla bailatessa saattaa ajatella, että lapsen hankkiminen tähän hirveään ylikansoittumeeseen paskamaailmaan on itsekkäintä paskaa ikinä, ja siihen ei itse koskaan aio alentua. Mutta ihan yhtä itsekästä on elää ilman lasta luonnonvaroja kuin viimeistä päivää tuhlaten.
Onneksi äiti ja isi olivat kivoja ja mahdollistivat tämän kaiken täysillä elämisen.
Miksi?