Nyt minä olen sen päättänyt. En aio tehdä ollenkaan lapsia
Olen pitkään miettinyt yrittääkö vaiko eikö. Nyt olen tehnyt sen lopullisen päätökseni. Jään lapsettomaksi 😊
Kommentit (227)
No se - onnea päätöksen johdosta, toivottavasti et kadu sitä koskaan.
0/0 kirjoitti:
Ketkä näitä aloituksia tekee jokaikinen päivä 365pvä/v. Täys provoilulta vaikuttaa jokakerta.
Toimitaan samalla tavalla kuin venäläinen propaganda: Kun valhetta toistetaan riittävän usein, siitä tulee tosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ihan hyvä päätös. Lapsen saaneet ystävät on aina hylänneet kaikki läheisensä sillä sekunnilla.
Siinähän se tuli. Kaverit jättää kun on perhettä,ja se on tosi ikävää.
Perhe on yksikkö, kaverit on vain kavereita. Koittakaa tajuta se. Sinkkuelämää on homojen kirjoittamaa paskaa.
😂😂😂😂😂 Nolo!!!!
Kyllä. Perhe on noloa. On paljon kivempää elää niiq nykissä silleen niiq ja niiq koko ajan bilettää ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ihan hyvä päätös. Lapsen saaneet ystävät on aina hylänneet kaikki läheisensä sillä sekunnilla.
Perhe on yksikkö, kaverit on vain kavereita. Koittakaa tajuta se. Sinkkuelämää on homojen kirjoittamaa paskaa.
😂😂😂😂😂 Nolo!!!!
Kyllä. Perhe on noloa. On paljon kivempää elää niiq nykissä silleen niiq ja niiq koko ajan bilettää ja silleen.
Lapsettomat vaan bilettää. Just joo. Nolo asenne sulla.
Vierailija kirjoitti:
0/0 kirjoitti:
Ketkä näitä aloituksia tekee jokaikinen päivä 365pvä/v. Täys provoilulta vaikuttaa jokakerta.
Toimitaan samalla tavalla kuin venäläinen propaganda: Kun valhetta toistetaan riittävän usein, siitä tulee tosi.
Jep. Oikeasti ei ole olemassakaan lapsettomuuden valinneita suomalaisia. Se on vain propagandaa. Tilastotkin valehtelevat. Kaikki on salaliittoa, jota johtaa illuminati ja liskoihmiset avaruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/0 kirjoitti:
Jep. Oikeasti ei ole olemassakaan lapsettomuuden valinneita suomalaisia. Se on vain propagandaa. Tilastotkin valehtelevat. Kaikki on salaliittoa, jota johtaa illuminati ja liskoihmiset avaruudesta.
Ei, vaan kun riittävän suuri määrä surkimuksia saadaan samaan kasaan, alkaa näidenkin mielipide vaikuttaa suuren yleisön mielipiteeltä. Vaikka näin ei ole.
Viisas päätös.
Lasten teko on niin rankkaa hommaa että siihen ei kannata alkaa kokeilumielessä.
Velana säästyy niin paljolta: ei raskauden ja synnytyksen vaivoja ja vammoja (joo, riskit saada jokin tietty vamma ovat aika pienet, mutta riskejä on niin monta että todennäköisesti jokin niistä osuu omalle kohdalle).
Ei vauva-aikaa, kirkuvien taaperoiden kantamista kaupasta, huolta pärjäämisestä, vastuuta sitten jos kaikki ei menekään hyvin.
Lapsi ei myös todellakaan ole mikään itsestään selvä vanhuuden turva. Toisaalta vanhuuden pärjäämisen voi järjestää myös muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Miljardien vuosien ajan on jokaikinen esivanhempasi elämänmuoto onnistunut säilymään hengissä kunnes on onnistunut lisääntymään ja lopputuloksena on ollut sinä. Ja nyt katkaiset ketjun.
Voi voi kuule kun mitä kauemmaksi mennään esivanhempien ketjussa, sitä hirmuisemmin niillä niitä jälkeläisiä on. Eli todellakaan ei ole mikään geeniperimä katoamassa saatikka kaventumassa kun yksi ei jatkakaan sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään miettinyt yrittääkö vaiko eikö. Nyt olen tehnyt sen lopullisen päätökseni. Jään lapsettomaksi 😊
Muista kertoa myös miehellesi/naisellesi. Ehtii sitten vaihtaa, jos sellainen olo tulee. :)
Tietenkin. Miksi ihmeessä haluaisin kumppanin joka haluaa lapsia kun kerta itse en halua? Eihän siinä voita kumpikaan. :)
Ap
Hyvä! Niin sitä pitää.
Minullakin oli monta tätiä, jotka elivät yksinään kerrostalokämpässä eläkevuosiaan. Vitutti vain, kun minut aina raahattiin katsomaan niitä kun olivat äitini mukaan niin yksinäisiä. No olkoot, oma valinta! Miksi ihmeessä näille pitää jotain seuraa hankkia. Omat valinnat ja seuraukset. Jos ei kykene perhe-elämään eikä parisuhde-elämään, niin miksi tuollaisten kanssa pitää seurustella?
Ei se ettei hanki lapsiperhettä johda välttämättä yksinäisyyteen vanhuusiässäkään. Sitäpaitsi äidiksi voi tulla muutenkin kuin biologisesti. Esim. äiti Teresa. Hän ei taatusti kuollut yksinäisenä paitsi jos itse halusi. Äitiyttä voi harjoittaa useammalla tavalla.
Minkä ikäinen oot. Mä päätin 17 vuotiaana, että aion tehdä lapsia ja monta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mieli vielä siitä muuttuu!
Toivottavasti kuitenkin ennen lasten saamista, lastensuojelu on nykyään pahasti ylityöllistetty niiden toimesta jotka muuttavat mieltään vasta kun lapsia on tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂 Nolo!!!!
Siis onko vaihtoehdot perhe tai biletys? Ajatteletko ihan oikeasti niin? Olen lapseton nainen ja bilettäbyt viimeksi varmaan viisi vuotta sitten..😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mieli vielä muuttuu.
En tajua tätä että joku tekee päätöksiä, lopullisia päätöksiä koko loppuelämänsä ajaksi. Itse en ole koskaan tehnyt sellaisia päätöksiä. Lapsesta saakka vastasin kysyttäessä vain että tuskin tulen haluamaan omia lapsia, ja samaa olen vastannut sen jälkeenkin. Ei siinä mitään erillistä loppuelämää koskevaa suurta päätöstä ole tarvittu. Aina on ollut varma tunne että ainakaan nyt lähitulevaisuudessa en lapsia halua. Piste. Ei siinä ole mitään sen kummempaa epäselvyyttä ollut. Mutta eipä tarvetta sitä mihinkään kiveenkään hakata. Tietty ikäraja tuli vastaan, ei siinä mitään. Ei kaduta. T: 45-v. Velanainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko vaihtoehdot perhe tai biletys? Ajatteletko ihan oikeasti niin? Olen lapseton nainen ja bilettäbyt viimeksi varmaan viisi vuotta sitten..😂
Aika hurja olet. Mä olen lapseton, naimisissa oleva nainen ja bilettänyt tämän vuosituhannen puolella kerran. Olisiko ollut joskus 2008-2009. Tykkään nykyään rauhallisesta kotoilusta.
Olen lapseton ja elän ihan tavallista elämää. Käyn töissä, mökkeilen, ulkoilutan koiria, vietän aikaa mieheni kanssa, käyn erilaisissa tapahtumissa, sukulaisten luona, matkustelen, lenkkeilen ja ihan vaan elän tavallisesti. Mitään "biletystä" en harrasta. Matkustelun aion aloittaa kyllä tulevaisuudessa kunhan saan kaikki suunnitelmat kunnolla kasaan.
Onnea päätäksestäsi! Tärkeintä on että voi itse seistä päätöksensä takana eikä kadu asiaa myöhemmin ja katkeroidu asian tiimoilta. Molempiin valintoihin liittyy sekä huonoja että hyviä puolia sekä tietynlaista ehdottomuutta: jos et hanki lapsia, sinulla ei tosiaan tule koskaan olemaan omia, biologisia lapsia. Jos hankit lapsia, tulet aina olemaan heistä vastuussa. Hankalinta näissä asioissa onkin ehkä se, että lapsia ei voi hankkia/jättää hankkimatta osittain. Ei voi kokeilla ja sitten perua.
Minä olin tosi epävarma pitkään, sitten yhtenä päivänä tajusin että katuisin lapsettomuutta varmasti enemmän kuin lapsen hankkimista. Että mitkään yövalvomiset tai kurahousuhelvetit eivät voisi olla niin kamalia kuin kahden aikuisen koti loppuelämämme ajan. Nyt minulla on kaksi lasta ja olen tyytyväinen että lähdin tähän hommaan. Mutta tiedän kyllä että valinta voi olla vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kertoa myös miehellesi/naisellesi. Ehtii sitten vaihtaa, jos sellainen olo tulee. :)
Tietenkin. Miksi ihmeessä haluaisin kumppanin joka haluaa lapsia kun kerta itse en halua? Eihän siinä voita kumpikaan. :)
Ap
Hyvä! Niin sitä pitää.
Minullakin oli monta tätiä, jotka elivät yksinään kerrostalokämpässä eläkevuosiaan. Vitutti vain, kun minut aina raahattiin katsomaan niitä kun olivat äitini mukaan niin yksinäisiä. No olkoot, oma valinta! Miksi ihmeessä näille pitää jotain seuraa hankkia. Omat valinnat ja seuraukset. Jos ei kykene perhe-elämään eikä parisuhde-elämään, niin miksi tuollaisten kanssa pitää seurustella?
Olivatko tätisi tosiaan vapaaehtoisesti lapsettomia kaikki? Sehän on aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä että joku tekee päätöksiä, lopullisia päätöksiä koko loppuelämänsä ajaksi. Itse en ole koskaan tehnyt sellaisia päätöksiä. Lapsesta saakka vastasin kysyttäessä vain että tuskin tulen haluamaan omia lapsia, ja samaa olen vastannut sen jälkeenkin. Ei siinä mitään erillistä loppuelämää koskevaa suurta päätöstä ole tarvittu. Aina on ollut varma tunne että ainakaan nyt lähitulevaisuudessa en lapsia halua. Piste. Ei siinä ole mitään sen kummempaa epäselvyyttä ollut. Mutta eipä tarvetta sitä mihinkään kiveenkään hakata. Tietty ikäraja tuli vastaan, ei siinä mitään. Ei kaduta. T: 45-v. Velanainen
Päätös voi olla tärkeä, jos vaihtoehtoisen suunnitelman toteuttaminen sulkisi joka tapauksessa toisen pois. Jos vaihtoehtona olisi vaikka työura, joka vaatisi paljon matkustelua ja jatkuvaa itsensä kehittämistä, niin se ei sopisi yhteen perhe-elämän kanssa. Jos taas ei olisi varma, haluaako sitten kuitenkin lapsia, niin olisi mahdotonta tehdä radikaaleja päätöksiä työuransa suhteen, kun silloin elämäntilanteen pitäisi mahdollistaa vauva-arki.
Työuran ja perheen yhdistäminen on joka tapauksessa täysin mahdotonta. Oon itse hoitanut paljon lapsia ja tullut siihen tulokseen, että en halua itselleni sellaista arkea. Lapsia on kiva hoitaa - kunhan ne haetaan illaksi pois. En ikinä jaksaisi lasten typeriä juttuja ja heidän paimentamistaan päivää kauempaa.
Ja mitä olen kuunnellut miesten näkökantaa asiaan, niin jokainen tuttuni on henkilökohtaisesti avautunut siitä, että lapset olivat suurin virhe, mitä he ovat ikinä tehneet. Vaikka he rakastavatkin lapsiaan, niin jokainen olisi valinnut toisin, jos heillä olisi ollut mitään käsitystä, millaiseksi elämä muuttuu.
Oma mummoni sanoi "älä tee lapsia se on kamala työmaa"