Sinä joka korjailet muiden kirjoitus virheitä. Missä olet töissä?
Kommentit (20)
*Kirjoitusvirheitä.
Olen ensihoitaja.
Olen toissä Kotimaisten kielten keskuksessa (Kotus). Yliopiston filologian opintojeni jälkeen päädyin tänne kielenhuoltovirkamieheksi. Olen 55-v. naimaton ja asun kaksiossa kissani kanssa. Harrasta lukemista ja käsitöitä.
Nokkelasti laitoit tahallisen kirjoitusvirheen otsikkoon. Hyvähyvä!
*Kirjoitusvirheitä
Olen parturi-kampaaja-kosmetologi
Olen opiskelija. Pääaineeni on suomen kieli.
Työskentelen lastenhoitajana päiväkodissa.
Olen työtön. Ja minulla on tylsää. :(
Hei nipot! Otsikossa on kaksi, luultavasti tahallista, virhettä, mutta huomasitte vain yhden.
Jauhenliha pakkaajana taimaassa. OLEN alkanut poikotoida av koska kirjoitusvirheet.
Vierailija kirjoitti:
Olen toissä Kotimaisten kielten keskuksessa (Kotus). Yliopiston filologian opintojeni jälkeen päädyin tänne kielenhuoltovirkamieheksi. Olen 55-v. naimaton ja asun kaksiossa kissani kanssa. Harrasta lukemista ja käsitöitä.
Tässä on esimerkkitapaus siitä, että ja-sanan eteen kuuluisi pilkku koska asiat on toisistaan irrallisia. Olen insinööri, joka on töissä suunnittelutoimistossa.
Hei mulla on sisko, joka korjaa puhettakin koko ajan. Olen itse korkeasti koulutettu ja minulle puhuminen on vuoroon vaikuttamista. Se että toistaa toisen lauseet korjatussa muodossa ei ole vuorovaikuttamista. Joutaa omaan yksinäisyytensä. Ei enää mitään mieltä olla tekemisissä.
Nuorempana korjailin paljonkin. Sitten kasvoin aikuiseksi ja lopetin kokonaan. Lakimies.
Työskentelen tekstinkäsittelijänä.
Luonteeltani olen pikkutarkka, hieman neuroottinen, kiltti ja kiva, erittäin huolehtiva.
Olen sellaisessa työssä, jota tekee Suomessa tasan 2 ihmistä, joten en kehtaa kertoa tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Hei nipot! Otsikossa on kaksi, luultavasti tahallista, virhettä, mutta huomasitte vain yhden.
Nykyisin säännöt eivät ole yhtä tiukat kuin ennen, vaan sallitaan molemmat vaihtoehdot – pilkun käyttäminen tai pois jättäminen – monissa tilanteissa.
Kirjoitusvirheitä on yhdyssana