Yöllä liian kuumaa! Viilennyskonsteja? Kiitos.
Tuli ongelma tuosta kesästä nyt. Viikoksi luvattu vielä kuumempaa. No, kesä on kesä ja päivät menee vaikka 30 asteen helteessä mutta ne yöt! Kuka sam...ri pystyy nukkumaan, kun sisällä alkaa oleen sama lämpö kuin pihalla päivällä. Kysymys: Jos kuka tietää erinomaisia ideoita viilennykseen, niin niitä nyt kehiin. Uskon myös, että moni muukin on ideoista mielissään.
Kommentit (9)
Kokemusta on ja nykyisin pistän ilmanlämpöpumpun päälle. Ennen sen hankintaa olen koittanut vaikka mitä mm. tyynyt arkkupakkaseen ja kylmä tyyny yöksi. Ikkuna auki. Pöytätuuletin sängyn viereen ja tehokkain on ollut kun olen mennyt nukkumaan märän pyyheliinan alle. Eli käyn suihkussa ennen nukkumista ja kuivaan itseni ja otan pyyhkeen peitoksi. Tämä hätäkeino tuli kun Tunisiassa ei ilmastointi toiminutkaan.
Kaikki ikkunat on auki yöt kokonaisuudessaan. Iltapäivällä avataan etelästäkin. Päivällä eteläseinältä kiinni, koska ulkoseinä kuumenee todella kuumaksi ja sisäänvirtaava ilma on huonelämpöä paljon korkeampaa. Varjon puolelta päivää ikkunat on auki koko ajan. Siinä ei siis ongelma. Seuraava...
Tuuletusikkunat ovat Suomessa pieni rako vain (ettei lapset ja eläimet putoa ikkunoista). Niistä tuleva ilma yöllä ei riitä viilentämään.
Avaa niiden lisäksi ikkunanavaimella se jätti-iso ikkuna, joka avataan vain pesua varten tyyliin kerran vuodessa. Avaa kaikki ikkunat silleen koko yöksi. Eiköhän helpota.
Mä olen laittanut Dermosilin kylmägeeliä jalkoihin ja selkään ym. yöksi. Auttanut!
Tyypillinen suomalainen nainen viereen
no se hemmetin ilmastointilaite maksaa muutaman satasen,,,,,Ei tartte kutsua mitään poppamiehiä lukemaan loitsuja tai pitää pakastinta auki tai muuta viisasta,kuten täällä neuvotaan.
Mulla on aina pakkasessa jyväpusseja. Sieltä sitten otan nukkumaan mennessä. Etenkn niskaan laitettuna auttaa hyvin! Suosittelen!
Avaa ikkuna.