Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään pesemättömät hiukset ja päänahka

Vierailija
08.07.2018 |

Olen kärsinyt kaljuuntumisesta jo 4v ja loppu häämöttää, olen 23v, onko tämä normaali etenemis tahti naistyyppisessä kaljuuntumisessa/perinnöllisessä hiustenlähdössä ja lähteekö naiselta silloin tukka tasaisesti joka puolelta päätä? Mikä tämän aiheuttaa ja onko tähän keksitty toimivia hoitoja?

Olen ollut noin vuoden ajan pesemättä jo hiuksiani, en ole uskaltanut pestä kaljuuntumisen takia kun tukkaa niin vähän jäljellä... pääni on keltaisen töhnän peitossa, karstako kyseessä? Miten poistan sen ja olenko mennyt tekemään itselleni jotain peruuttamatonta, onko totta se että jos on tarpeeks kauan karstaa päässä niin se tuhoaa lopullisesti hiusjuuret ja ei saa enää millään kasvatettua uutta hiusta? :(

Onko teillä kokemusta hiustenlähdön hoidossa tälläsistä tuotteista: biotiini strong hair & nail? Maca? MSM? Rauta valmisteet? Homeopatia? Energiahoito? Akupunktio?

Onko kukaan käynyt hoidossa sellaisessa paikassa kuin The Belgravia Centre? Hiusakatemia?

Tavalliset terveyskeskus lääkärit ei ota tosissaan hiustenlähtö vaivoja ja muutenkin tuntuu useimmiten nuo paikat olevan arvauskeskuksia. Jos haluan verikokeiden kautta selvittää mistä hiustenlähtöni voisi johtua, niin mitkä kaikki kokeet multa tulisi ottaa? Gynekologille haluaisin myös päästä, mutta toimeentulotuella elävänä mulla ei oo varaa ja kukaan ei auta... Mitkä hormonaaliset häiriöt voi aiheuttaa kaljuuntumista ja miten ne hoidetaan ja onko silloin mahdollista saada hiuksensa takaisin?

Tuntuu että tämä kaikki on kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan eli toivotonta... Olen ollut yhteydessä jo hiusekstra heinilään ja miettinyt jonkun päähineen/peruukin hommaamista osamaksulla mutta kaikki tulisi niin paljon helpommaksi ja halvemmaksi kun tukka kasvaisi normaalisti päästä !

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että miksi haluat peruukin ? kun se ei kuitenkaan estä hiustenlähtöä mitenkään. Peruukit ovat varmaan aika kalliitakin. Sossu ei varmaan sellaisia kustanna.

Tärkeää on että selvität hiustenlähdön syyn ja peset ne hiukset. Hiuksesi ei tule tervehtymään niin kauan kuin et pese niitä.

Vierailija
62/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärikin maksaa...

Sieltä saat apua. Kaikenmaailman humpuukihoidot vievät vain rahasi.

Varmasti saisin, mutta kun ei suostu KELA/sossu maksamaan. Joten ei auta kai köyhän muu kuin tyytyä olemaan sairas...

Ihme sossu. Mä saan kylpylälomat ja kosmetologiset hoidot sossun piikkiin. Hammasvalkaisunkin huomasin hyödyntää.

Really? Enpä taida uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaatko hiuksia?

Vierailija
64/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sossu maksoi hiustensiirron Rolf Nordströmin klinikalla Helsingissä. Itse maksava tuttavani kävi halvmalla klinikalla Thaimaassa. Uusi samalla reissulla hampaansa.

Ja v*tut maksoi...

Vierailija
65/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukin saa pilailuvälineliikkeestä tosi halvalla. Osta ja ala pesemään hiuksiasi.

Vierailija
66/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sossu maksoi hiustensiirron Rolf Nordströmin klinikalla Helsingissä. Itse maksava tuttavani kävi halvmalla klinikalla Thaimaassa. Uusi samalla reissulla hampaansa.

Ja v*tut maksoi...

Huligaaneille ei makseta mitään.

Vierailija
67/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tehdä hallaa hiuksillesi ? ja miksi et hoida niitä niiden arvoisalla tavalla ?

Eikö olisi mukavampaa et hiukset olisi kauniit, terveet ja hyvät vaikka olisi ohuet.

Vierailija
68/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilailupuodista tuskin saa mitään aidon näköistä ja peruukin täytyy tuntua hyvälle käytettäessä... Haluan sen takia peruukin koska haluan peittää mun kaljuuntumisen ja seuraavan kerran kun pesen niin alkaa kalju näkymään selvästi, sen verran ohueksi hiukset menneet... :(

Toivottavasti peruukista ei tule loppuelämän välinettä, vaan käyttäisin sitä sen aikaa että omat kauniit hiukset kasvaa takas!

Tuntuu että syöpäpotilaatkin ovat paremmassa tilanteessa hiustenlähdön suhteen kuin perinnöllisestä kaljuuntumisesta kärsivät, he saavat hoitojensa jälkeen hiukset kasvamaan takaisin, ajatelkaa!

Vierailija
69/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ei välttämättä kasva takaisin enää kun niin kauan vetkuttelet sen pesemisen kanssa. Hiuksia saattaa lähteä jopa enemmän tämän pesemättömyyden johdosta. On sellaisia shampoitakin olemassa jotka tuuheuttaa hiuksia niin että voisi peittää kaljuuntumista. Myös on olemassa sellaista shampootakin jotka on erityisesti hiustenlähtöön tarkoitettu ja myös oheneville hiuksille.

http://www.kaljuuntuminen.fi/10-anti-dht-shampoota-hiustenlahtoon/

Vierailija
70/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rasvaisempi  päänahka on sen helpommin ne hiukset tupesta irtoavat. Näin mua neuvottiin kun hiukset putosivat päästä pitkällisen sairastelun seurauksena.

Laita ruokavaliosi  kuntoon  ja pese sitä päänahkaa vaikka  jollain bio+-shampoolla.

Vierailija
71/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole keksitty oikeasti toimivaa lääkettä hiustenlähtöön, muuten tuollaisia ongelmia ei olisi. Jonkin verran apua on ongelmaan kehitetyistä ravinnekapseleista ja sitä Rogainea voi käyttää kaljuuntuviin kohtiin. Molemmat ovat aika kalliita jatkuvaan käyttöön.

Sairauksien ja lääkkeiden (paitsi syöpähoitojen) takia hiukset voivat ohentua, mutta eivät yleensä lähde kokonaan naiselta.

Ainoa johon itse voi vaikuttaa, on ravinto. Joiltakin lähtee paljon hiuksia laihdutettaessa tai hyvin yksipuolisen ravinnon seurauksena. Onneksi ne siihen hyvät ruuat ovat halpoja, kuten kananmunat ja riittävästi rasvaa ja kasviksia. 

Vierailija
72/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että miksi haluat peruukin ? kun se ei kuitenkaan estä hiustenlähtöä mitenkään. Peruukit ovat varmaan aika kalliitakin. Sossu ei varmaan sellaisia kustanna.

Tärkeää on että selvität hiustenlähdön syyn ja peset ne hiukset. Hiuksesi ei tule tervehtymään niin kauan kuin et pese niitä.

Hiukset ovat kuollutta ainetta. Hiustuppien verenkiertoa ja ravitsemusta voi  koittaa tehostaa itse mutta itse hiuksia ei voi  parantaa koska ne eivät ole elävää kudosta.

Vierailija
73/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset tarvitsevat sitä hoitoa ja pesua. Vaikka saisit peruukin joskus, silloin voi olla myöhäistä tehdä mitään hiusten eteen että saisit jotain hiuksia takaisin. Sinun pitää toimia nyt. Alkaa pesemään ne hiukset ja hoitamaan niitä jotta voit korjata niitä vaurioita.

Vierailija
74/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei vastaa peruukkia, mutta tällainen köyhän naisen niksi olisi tietysti pitää huivia päässä hiusten peittona, jos arkailee paljastaa päänsä. Niitähän on ihan kaikennäköisiä ja netistä löytyy ohjeita miten voit kietaista sen päähäsi vaikka joka päivä eri tavalla. Tällainen ehdotus nyt ensi hätään.

Vierailija
75/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
76/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoksi on turha huutaa. Naiselle on aina vaikea paikka jos hiuksia lähtee ja niin paljon että on pelkona kaljuuntuminen.Mutta onhan se ennekuulumatonta että nuori nainen ei pese hiuksia ja niin että ettei pese vuoteen. Maailmassa on kuitenkin paljon kaikenlaista mitä ei uskoisi olevan mutta on kuitenkin. Tärkeää olisi että aloittaja kuitenkin kaikesta huolimatta pesisi ne hiukset.

Vierailija
77/80 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruukin hankit silloin joudut kuitenkin pesemään hiukset. Likaisella päänahalla ei saa peruukkeja sovittaa. Päänahka täytyy olla täysin terve.

Vierailija
78/80 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaatko hiuksiasi kuitenkin vaikka et pese niitä ?

Vierailija
79/80 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ajattelin kyllä pestä hiukset ennen peruukin sovittamista, siihen asti käytän päähinettä ennen kun saan peruukin ja en harjaa, hiukseni ovat rastoittuneet ja pidän niitä nutturalla...

Vierailija
80/80 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kannattaa pestä ja myöskin harjata niitä.

Mitenkähä hiusten selvitys onnistuu kun ne on rastoituneet ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän