Pitkään pesemättömät hiukset ja päänahka
Olen kärsinyt kaljuuntumisesta jo 4v ja loppu häämöttää, olen 23v, onko tämä normaali etenemis tahti naistyyppisessä kaljuuntumisessa/perinnöllisessä hiustenlähdössä ja lähteekö naiselta silloin tukka tasaisesti joka puolelta päätä? Mikä tämän aiheuttaa ja onko tähän keksitty toimivia hoitoja?
Olen ollut noin vuoden ajan pesemättä jo hiuksiani, en ole uskaltanut pestä kaljuuntumisen takia kun tukkaa niin vähän jäljellä... pääni on keltaisen töhnän peitossa, karstako kyseessä? Miten poistan sen ja olenko mennyt tekemään itselleni jotain peruuttamatonta, onko totta se että jos on tarpeeks kauan karstaa päässä niin se tuhoaa lopullisesti hiusjuuret ja ei saa enää millään kasvatettua uutta hiusta? :(
Onko teillä kokemusta hiustenlähdön hoidossa tälläsistä tuotteista: biotiini strong hair & nail? Maca? MSM? Rauta valmisteet? Homeopatia? Energiahoito? Akupunktio?
Onko kukaan käynyt hoidossa sellaisessa paikassa kuin The Belgravia Centre? Hiusakatemia?
Tavalliset terveyskeskus lääkärit ei ota tosissaan hiustenlähtö vaivoja ja muutenkin tuntuu useimmiten nuo paikat olevan arvauskeskuksia. Jos haluan verikokeiden kautta selvittää mistä hiustenlähtöni voisi johtua, niin mitkä kaikki kokeet multa tulisi ottaa? Gynekologille haluaisin myös päästä, mutta toimeentulotuella elävänä mulla ei oo varaa ja kukaan ei auta... Mitkä hormonaaliset häiriöt voi aiheuttaa kaljuuntumista ja miten ne hoidetaan ja onko silloin mahdollista saada hiuksensa takaisin?
Tuntuu että tämä kaikki on kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan eli toivotonta... Olen ollut yhteydessä jo hiusekstra heinilään ja miettinyt jonkun päähineen/peruukin hommaamista osamaksulla mutta kaikki tulisi niin paljon helpommaksi ja halvemmaksi kun tukka kasvaisi normaalisti päästä !
Kommentit (80)
E-pillereitä en oo koskaan aikasemmin syönyt, mutta kai ne voi olla hyvästä tiettyjen sairauksien hoidossa. Muistan kun äiti varoitti joskus että pillerit sotkee kehon normaalin hormooni toiminnan, että senkin jälkeen kun on lopettanut pillerit voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi... mutta jos minulla on tuo PCOS niin varmaan tulisin kaljuuntumisen lisäksi kärsimään lapsettomuudesta tuon sairauden takia...
Miten PCOS tutkitaan, ultraamalla munasarjat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkärikin maksaa...
Sieltä saat apua. Kaikenmaailman humpuukihoidot vievät vain rahasi.
Varmasti saisin, mutta kun ei suostu KELA/sossu maksamaan. Joten ei auta kai köyhän muu kuin tyytyä olemaan sairas...
Ihme sossu. Mä saan kylpylälomat ja kosmetologiset hoidot sossun piikkiin. Hammasvalkaisunkin huomasin hyödyntää.
Älä harjaa niitä hiuksia kosteana. Silloin niitä irtoaa kaikista eniten. Odota että hiukset kuivuvat ensin.
Ja toinen juttu että vaikka et nyt pesekään hiuksia vaikka kuukauteen, niin ne hiukset irtoavat hiustupesta silti. Seuraavassa pesussa sitten lähtevät irti muiden hiusten seasta kun taliköntsät eivät pidä niitä siellä enää paikallaan. Siihen perustuu illuusio siitä, että hiuksia lähtisi pestessä jotenkin erityisesti irti. Ne ovat siis jo irronneet, mutta roikkuvat mukana muihin hiuksiin takertuneina. Ei ole mitään syytä vältellä säännöllistä pesua, joskaa päivittäin sitä ei ole järkeä oikein kenenkään tehdä ellei ole erityisen mönjässä pää muotoilutuotteista esim. (tai kuten omassa työssäni hiuksiin tarttuu ällöttäviä hajuja niin haluan ne pestä ettei tyyny ala haiskahtaa).
Ihotautilääkärillä käynti maksaa about satasen, aika nopeesti saat biotiineihin sun muihin kulumaan sen rahan.
Pcos todetaan ultraamalla munasarjat, ja verikokeita gyne ottaa myös.
Jotkut pcos naiset myös elävät vähähiilihydraattisella ruokavaliolla eli karppaavat.
Lukemisen arvoinen linkki karppauksen vaikutuksesta pcosiin : http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=2649
Mulle sossu maksoi hiustensiirron Rolf Nordströmin klinikalla Helsingissä. Itse maksava tuttavani kävi halvmalla klinikalla Thaimaassa. Uusi samalla reissulla hampaansa.
Pois palstalta. Suihkuun hiuspesulle nyt. Ja huomenna ja ylihuomenna...
En olekkaan harjannut märkänä vaan sitten kun ovat kuivuneet, silti joka harjaus kerran jälkeen harja niin täynnä hiuksia että sen joutuu puhdistamaan...
Mulle sossu maksaa lääkkeet.
E-pillerit, perusvoiteet, Nizoralin sekä kortisoniliuoksen päänahkaan.
Vaikka sulla olis pco se ei poista tosiasiaa että sun pitää pestä hiuksesi. Lorvikatarri vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sulla olis pco se ei poista tosiasiaa että sun pitää pestä hiuksesi. Lorvikatarri vaivaa?
Miks sossut ei voi pestä mun päätä? Itse en viitsi.
Kutiseeko päänahkasi ? raavitko päänahkaa ? Sulla voi olla joku ihotauti päässä kun et ole pessyt hiuksia.
Sossu ei auttanut ees peruukin hankinnassa, mikä on aivan helvetistä, toimeentulotuella elävänä pitäis siihenkin rahat jostain kaivaa, mutta tyhjästä on paha nykäistä... ! ja jos joku tulee tähän sanomaan että mee töihin, niin voin sanoa että oon loukussa silleen ilkeesti että oon työkyvytön mielenterveysongelmien takia ja näin nuorta ei helpolla päästetä myöskään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkärikin maksaa...
Eipä ole peruukitkaan ilmaisia. Kaikki maksaa, vähiten se että peset hiuksesi. En muuten usko että pääsi on terve sisäpuoleltakaan.
Itselläni perinnöllistä hiustenlähtöä ja olen 28-vuotias nainen. Todennäköisesti peruukki on jossain vaiheessa ainut ratkaisu omalla kohdallani. Diane Nova e-pillerit hieman hidastaneet hiustenlähtöä.
Jos hius on lähteäkseen, se lähtee pesit hiuksesi tai et, harjasit tai et. Mutta päänahka kannattaa pitää kunnossa, muuten hiuksia voi lähteä jopa enemmän.
Joko mielisairaalassa tuli iltalääkitys?
No osta Head&Shoulders classics shampoota marketista. Pese sillä aluksi päivittäin. Tän pystyy ostamaan peruspäivärahallakin. Noin kolme euroa.