Mies uhkailee itsemurhalla
Erottiin tänään ja nyt mies lähettelee hyvästejä ja puhuu kuinka kohta ei enää tunnu miltään jne. Oli masentunut jo kun tavattiin ja selkeästi piristyi meidän suhteen aikana, mutta masennus ollut nähtävissä silti kokoajan.
Ei suostu kertomaan missä on ja mitä tekee. Akku loppui tai sulki kännykän. Mitä helvettiä teen? En usko, että oikeasti tekisi itselleen jotain sillä ei ole eka kerta kun puhuu noin synkästi, mutta huolissani olen silti.
Kommentit (19)
Soitat hätäkeskukseen ja kerrot tilanteen, sanot ettet enää saa yhteyttä.
Voi vain yrittää saada sinut takaisin, mutta varalta kannattaa usuttaa miehen sukulaisia tarkistamaan. Sinun ei kannata mennä.
Tässä on 3 sec vastaus videossa ap. Jos sinä et rakkaudellasi halua häntä peleastaa.
Miehellä ei oikeastaan ole perhettä, etäinen isosisko on, mutta asuu toisella puolella suomea.
Hätäkeskusta mietin itsekin, mutta en ole uskaltanut soittaa kun en tiedä missä mies on tai miten hänet voi paikantaa. Kotonaan ei ole
Valitettavasti näitäkin valopäitä riittää, jotka rupeavat itsemurhalla uhkailemaan eron sattuessa. Tunnet hänet itse hyvin, joten osaat myös sanoa kannattaako tuollaisesta huolestua. Jos on mielenterveyspotilas jo ennestään, olisin yhteydessä lähipiiriin, mutta ero pysyisi ja katkaisisin sitten lopullisesti välit kun tiedän, että homma on hoidossa. Jos taas ei ole todellista riskiä itsemurhalle, niin senkun annat äijän voivotella ja jatkat elämääsi ja hän on pakotettu jatkamaan tällöin omaansa.
Yksi vaihtoehto toki on, että et tee muuta kuin ruikuta AV palstalla ja heität kruunaa ja klaavaa tekeekö mies itsarin vai ei. Älä pidä meitä jännityksessä.
Sä voit soittaa hätäkeskukseen ja kysyä neuvoa. Mutta sen jälkeen olet tehnyt voitavasi. Mies tekee itse päätöksensä, suuntaan tai toiseen.
Älä anna sen kiristää itseäsi. Jos hän tekee sen minkä on uhannut, syy ei todellakaan ole sinun.
Et ole miehen tekemisistä vastuussa. Jokainen päättää itsemurhastakin ihan itse.
Voit tietysti häkeen soittaa, mutta mitä hekään pystyvät tekemään jos puhelin on kiinni? Eivät mitään ja toisekseen jos jokaista uhkailijaa lähdettäisiin poliisivoimien kera jahtaamaan, ei täällä muuta tarvitsisi tehdäkään. Jos mies soittaa voit toki keskustella, mutta älä palaa suhteeseen. Tuota pompotusta sitten riittää. Meillä se kesti siihen asti, kun minulla napsahti. Lupasin etsiä köyden, kun mies ei sitä kuitenkaan itse löydä ja puheet itsemurhasta loppuivat tähän. Eron jälkeen pelotteli sitten siskoaan samalla virrellä.
Eli et ole vastuussa ja mies käyttää nyt sitä paljon puhuttua henkistä väkivaltaa ja sinun alistamista omaan tahtoonsa, mutta keino on vain hiukan kyseenalainen.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit soittaa hätäkeskukseen ja kysyä neuvoa. Mutta sen jälkeen olet tehnyt voitavasi. Mies tekee itse päätöksensä, suuntaan tai toiseen.
Näin on. Se ei ole sun vastuulla jos toinen päättää päivänsä, vaikka hän aikeistaan sulle kertoisikin. Soita sinne häkeen ja kysy miten kannattaa toimia. Ne kyllä varmaan käskee sun mennä katsomaan, mutta jos kerta hän ei ole kotona niin minkäpä sille sitten voi. Aikuinen ihminen tekee omat päätöksensä.
Ne jotka pitävät meteliä itsemurhasta, harvoin sitä todella tekevät. Kyseessä enemmänkin huomionhaku.
No nyt tuli itkuviestiä siitä, kuinka kukaan (nainen) ei enää häntä halua tai huoli. Joten ei taida olla mikään hätätapaus, en ainakaan usko, että itsemurhan partaalla oleva itkee eniten sitä ettei löydä ehkä uutta parisuhdetta itselleen.
Oli myös mukavaa, että ihminen jota itse olen rakastanut suuresti on samana päivänä kun eroamme eniten huolissaan siitä ettei välttämättä löydä ketään mun tilalle. Joten ehkä menenkin vain tuon linkatun youtube videon ohjeella.
Kiitos avusta, ensikerralla en seurustele idiootin kanssa.
Soitat hätäkeskukseen HETI. Jos on pelkkä uhkaus niin ei ehkä uhkaile enää jatkossa kun tietää että kohta on kytät ovella.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka pitävät meteliä itsemurhasta, harvoin sitä todella tekevät. Kyseessä enemmänkin huomionhaku.
Suurin osa itsemurhan tehneistä on kertonut aikomuksestaan tavalla tai toisella lähipiirilleen ja/tai hoitohenkilökunnalle
Kannattaa hankkia jo nyt lähestymiskielto, koska seuraavaksi uhkauksen kohteena olet sinä. Tosin jos annat periksi niin sitten tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia jo nyt lähestymiskielto, koska seuraavaksi uhkauksen kohteena olet sinä. Tosin jos annat periksi niin sitten tuskin.
Halojaa, eipä mennä asioiden edelle. Itsemurhalla uhkailu ei todellakaan ole mikään syy lähestymiskiellon hakemiselle saati syy sen myöntämiselle.
Järjestä sille maksullinen. Miehet piristyy niistä.
Onko sulla kenenkään miehen lähisukulaisen yhteystietoja? Minä soittaisin jonkun hänen perheestään sinne paikan päälle katsomaan että on kunnossa, mutta itse en menisi.