Annan miehen tehdä lapsen toisen naisen kanssa
Mieheni haluaa lapsen, minä en. Olemme olleet naimisissa vasta viisi vuotta, mutta erokaan ei tunnu mahdolliselta. Mies saa minun puolestani hankki lapsen toisen naisen kanssa. Hänestä tulisi sitten viikonloppuisä, mikä sinänsä on hieman surullista. Mutta moni muukin mies tapaa lapsiaan vain viikonloppuisin. Lapsi voisi olla meillä viikonloppuja ja haluaisin myös lapsen äitiin (lopulta) hyvät välit. Olisin siis äitipuoli - ja jälleen, kuten moni muukin.
Itse en vain voi olla raskaana. Ajatuskin ahdistaa valtavan paljon. Mieheni taas ei voi ajatella elämää ilman jälkikasvua.
Mutta eihän näin voi oikeasti toimia. Mistä edes löytyisi nainen, joka haluaa viikonloppuisän lapselleen? En kai voi muuta kuin katsoa, voiko tällainen onnistua - ja kun se ei onnistu, täytyy erota. Ja sitten eräänä päivänä katsoa silloisen ex-mieheni Facebook-päivityksiä, joissa hänellä on onnellinen vaimo ja lapsia.
Kommentit (22)
Intiasta saa sijaissynnyttäjän, jos siis vain maksaa siitä.
Problem solved.
Aloitukseni oli ehkä dramaattinen, mutta olenkin sellainen ihminen, että tällaiset suuret asiat herättävät minussa suuria tunteita.
Tämä on ihan tosijuttu. Aion puhua asiasta miehelleni viikonloppuna. Hän saattaa ehdottaa taas sitä, että hankkisimme lapsen yhdessä. En vain pysty siihen.
Eikä meillä ole varaa mihinkään sijaissynnyttäjiin.
Voi olla, että täytyy todella vain erota ja jäädä yksin. Mutta on sekin parempi kuin tehdä lapsi, jota ei halua ja kärsiä raskaana ollessa masennuksesta.
"Hänestä tulisi sitten viikonloppuisä, mikä sinänsä on hieman surullista. Mutta moni muukin mies tapaa lapsiaan vain viikonloppuisin. Lapsi voisi olla meillä viikonloppuja"
Ei tule onnistumaan, siis että olisi vain viikonloppuisä. Ukkokultasi on myös siinä vauvassa ja tämän takia myös vauvan äidissä kiinni 24/7. Ja lapsia haluava mies harvemmin haluaa olla vain viikonloppuisä. Tämmöinen sama keissi oli jossain naistenlehdessä nyt keväällä, että kuusikymppinen nainen antoi miehen tehdä näin ja nyt mies on sitten vain sen vauvan ja äidin luona.
"Ei ole varas mihinkään sijaissynnyttäjiin". Mitenkäs olet tämän selvittänyt? Katsomalla jenkkihömppää? Suomessa laitonta.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole varas mihinkään sijaissynnyttäjiin". Mitenkäs olet tämän selvittänyt? Katsomalla jenkkihömppää? Suomessa laitonta.
Näet tähän liittyvän viestin tässä ketjussa: joku ehdotti aloittajalle sijaissynnyttäjää.
Lesboparit etsivät usein miestä, jolta saa spermaa ja ajoittaista lapsenhoitoapua.
Jos siis mies kaipaa jälkeläistä mutta ei halua olla erityisesti mukana lapsen elämässä, voi tällainen ratkaisu olla paras. Sinullekin se olisi hieno ratkaisu, kun lapsen äidistä ei olisi mitään seksuaalista vaaraa sinun asemallesi.
Moni nainen haluaa lapsen, vaikka ei ole parisuhdettakaan. Ei kai siinä mitään. suhdeasiat ja lapsiasiat ei vain aina mene niin kuin suunnitellaan. Ehkä valitulla naisella olisi vaikeuksia tulla raskaaksi? Mies joutuisi tekemään lapsentekokeikkaa ahkeraan ehkä vuosiakin.
Mitä arvoa on naisella joka ei synnytä lapsia?
Miten ihmeessä tälläiset parit menevät yhteen?Lapsiasia on aika ehdoton...
Niin minäkin ajattelen, ettei tällainen varmaankaan onnistu. Mies muodostaa sitten vauvan ja tämän äidin kanssa perheen. Pakko on kai erota. Maailmassa on monia miehiä, joilla on jo lapsia eivätkä he halua niitä enempää.
Minä en vain halua olla äiti. Ärsyttää, kun mieheni on muuttanut mieltään. Naimisiin mennessämme hän ei halunnut lasta. Tai ainakin niin hän sanoi minulle. Nyt, kun olemme 35 vuoden kieppeillä molemmat, on hän alkanut puhua lapsen hankkimisesta aina vain enemmän.
Minä en voi edes kuvitella olevani äiti. Rakastan miestäni ja siksi tämä on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen haluaa lapsen, vaikka ei ole parisuhdettakaan. Ei kai siinä mitään. suhdeasiat ja lapsiasiat ei vain aina mene niin kuin suunnitellaan. Ehkä valitulla naisella olisi vaikeuksia tulla raskaaksi? Mies joutuisi tekemään lapsentekokeikkaa ahkeraan ehkä vuosiakin.
Tässähän ei mitään lapsentekokeikkaa tarvita. Rojut mukiin ja ruiskulla sisään.
Tämä kyllä kuullostaa reitiltä pikaiseen eroon. Enpä usko, että kukaan mies haluaa ryhtyä lapsentekoon sillä suunnitelmalla, että lapsen synnyttää joku vieras nainen ja itse et pääse juuri lapsen elämään mukaan. Jos taas on nainen, johon kohdistuu tunteitakin ja vielä tehdään se lapsikin, niin aika äkkiä se entinen on ex.
Miksi et voi olla raskaana? Pelkäätkö jotain vai etkö pidä lapsista vai mikä on syynä?
No se on sitten ero. Tai voisiko mies kokeilla sellaista mieskaveritoimintaa?
Jos se vaikka riittäisi?
AP:n ei ainakaan kannata hankkia lasta jos ei sitä halua pelkästään miehen takia.
Kun toinen nainen tulee oikeasti raskaaksi ja lapsi syntyy mies jättää sinut sekunnissa. Älä luule, että suunnitelmasi onnistuisi. Tulet jäämään yksin. Ota ero ja päästä mies nyt ettei sinun tarvitse itkeä kun hän jättää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaikka riittäisi?
AP:n ei ainakaan kannata hankkia lasta jos ei sitä halua pelkästään miehen takia.
Helpottaako naisten vauvakuume ja äidiksi haluaminen esim. kummilapsitoiminnalla? En ihan heti jaksa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
"Hänestä tulisi sitten viikonloppuisä, mikä sinänsä on hieman surullista. Mutta moni muukin mies tapaa lapsiaan vain viikonloppuisin. Lapsi voisi olla meillä viikonloppuja"
Ei tule onnistumaan, siis että olisi vain viikonloppuisä. Ukkokultasi on myös siinä vauvassa ja tämän takia myös vauvan äidissä kiinni 24/7. Ja lapsia haluava mies harvemmin haluaa olla vain viikonloppuisä. Tämmöinen sama keissi oli jossain naistenlehdessä nyt keväällä, että kuusikymppinen nainen antoi miehen tehdä näin ja nyt mies on sitten vain sen vauvan ja äidin luona.
Juuri näin. Jos lapsia haluaa, niin kyllä niiden kanssa halutaan silloin myös olla ja kasvaa yhdessä.
Minulla oli vauvakuume jo esiteinistä asti. Lapset olivat ainoa kaivertava tekijä avioerossakin, kun vuoroasumisenkin jälkeen menetät puolet ajasta lasten kanssa ja tuota tuli rääyttyä yöt. Viikonloppu”isyys” olisi varmasti täyttä helvettiä, jota en luojan kiitos joutunut kokemaan, kuten niin monet miehet. Miten ihmeessä voi edes kuvitella luovansa hyvää ja kestävää suhdetta lapseen, jota näet 4pv/kk (n. 50pv vuodessa)? Lapset kasvavat ja kehittyvät vielä niin nopeaa ja arjessa se suhde luodaan.
Mikä siinä raskaana olemisessa pelottaa? Pelkäätkö, että kroppa muuttuu tai lihot? Mä voin kahden lapsen äitinä kertoa, että mun kroppa muuttui tosi vähän. Olen yhtä hoikka kuin ennen raskauksia, raskausarpia ei tullut, ainoastaan tissit ovat vähän isommat. Seksi tuntuu ihan samalta kuin ennen raskautta ja myös miehen mielestä. Mä tosin kävin tunnin kävelylenkeillä joka päivä molempien raskauksien aikana ja söin kohtuu terveellisesti. Mutta mun pointti oli, että älä jätä lasta tekemättä sen vuoksi, että pelkäät kroppasi muuttuvan, koska kaikilla näin ei oikeasti tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaikka riittäisi?
AP:n ei ainakaan kannata hankkia lasta jos ei sitä halua pelkästään miehen takia.Helpottaako naisten vauvakuume ja äidiksi haluaminen esim. kummilapsitoiminnalla? En ihan heti jaksa uskoa.
Tuskin helpottaa,mutta eikö tuossakin mies ole muuttanut mieltään?Saisi kokemusta lapsesta ja sitten voisi päättää suuntaan tai toiseen?
No jaa....2/5 . Alku oli lupaava, mutta lopun dramaattisuus lässäytti provon.