Miten te muut pitkähiuksiset pidätte tai laitatte hiuksianne?
Omat hiukset siis puoleen selkään ja tuuheat. En oikein osaa laittaa hiuksia nätisti tai taitavasti leteille. Tuntuu että pinnitkään ei pysy tms. Auki hiukset on kuumat nyt kesällä ja kiharat ei pidä.
Kommentit (26)
Nutturalla tai letillä, kiinni aina.
Melkein aina pään päällä nutturalla. Juhliin suoristan. Kiharoita tai kampauksia en osaa tehdä.
Mulla on yleensä hiukset auki. Mieheni kertoi, että sellainen sotkunuttura miellyttää häntä. Ehkä kokeilen semmosta. Mulla on ihme (?) pelko, että hiukset kärsii, jos niitä pitää kiinni.
Laitan kuivashampoota ennen kuin teen kampauksen tai kiharat niin saa liukkaisiin hiuksiin pitoa.
Ponnari tai nuttura. En siis jaksa laittaa näitä lainkaan.
Epämääräinen nuttura tai letti. Ei oikein jaksa panostaa näihin hiuksiin.
Ponnari tai nuttura tai näiden yhdistelmä.
Kasassa pään päällä. Pitäisi leikauttaa kätevämpään mittaan, lapojen kohdalle. Nyt on vaan sellainen hallitsematon pehko, jolle on kaksi vaihtoehtoa, kasa päänpäälle tai letti. Vaikea saada suoristamallakaan hyvän näköiseksi.
Yleensä ponnarilla.
Lettikampauksia juhliin tai joskus kaupungille lähtiessä. En oikein osaa olla hiukset auki
Miksi kasvattaa pitkät hiukset jos ne kuitenkin "piilottaa" laittamalla kiinni? Turhaan vaan menee hoitoainetta ja aikaa kuivaamiseen. :P
Yleensä pidän nutturalla, hiukseni ovat pitkät ja paksut, eli painavat ja kuumat. Nämä ovat kuitenkin paljon helpommat kuin lyhyet hiukset, kun ei tarvitse jatkuvasti leikkauttaa ja laittaa. Tykkään myös niiden ulkonäöstä, mutta en halua tuntemattomia tyyppejä lääpimään hiuksiani (kuten kävi lähes päivittäin aikaisemmin, kun pidin hiuksiani aina auki).
Pidän aina auki. Haluaisin osata tehdä kivoja kampauksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kasvattaa pitkät hiukset jos ne kuitenkin "piilottaa" laittamalla kiinni? Turhaan vaan menee hoitoainetta ja aikaa kuivaamiseen. :P
Minä pidän kiinni kun liikuskelen ulkona tai esim. töissä, koska mulla on paksu ja karkea tukka joka menee tosi helposti takkuun (ja kuumalla ilmalla niskassa roikkuvat hiukset hiostavat). Pidän sitten kotona oleskellessa auki.
Hauska miten moni muukin pitää päälaella hiuksia, minäkin pidän. Siksi, että niskassa tai takaraivolla roikkuva nuttura on raskas ja kiskoo ihoa ikävästi. Lisäksi yöllä nukkuessa päälaelle kerätty nuttura ei paina niskaa tai ole muutenkaan ikävästi tiellä.
Ponnarilla yleensä aina, välillä letillä tai jollain puolen minuutin nutturalla.. muuten roikkuu vaan häiritsevästi tiellä. Kampaaja varattu ja sit saa lähtee latvoista 20-25cm. :D katsotaanhan kaduttaako, mut jotain vaihtelua on saatava tähän kuontaloon!
Viime aikoina itse oon innostunut lettikampauksista. Ohjeita on löytynyt netistä ja uudemmista lettikirjoista. Käytän vedenvärisiä hiuslenkkejä ja ruskeita pinnejä, niin saa hyvin kampauksen missä ei "roiku" niskassa mitään. Ilmava siis kesälläkin :) Juhlavamman kampauksen saa lisäämällä helmipinnejä yms.
Suosittelen lämpimästi kampausten opettelua! On palkitsevaa ja tuonut iloa arkeen.
Vierailija kirjoitti:
On halvempaa. Nuorempana oli lyhyt hiusmalli, sitä kävi leikkauttamassa noin parin kuun välein, että hiukset olisi pysynyt kivan näköisenä. Pitkät hiukset on huolettomammat, tarvii mennä harvemmin hiusten leikkaukseen. Yksilöllistä tietty tämäkin, ei toimi kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole mitenkään hiuksia kasvattanut, tuossa ne nyt aina on ollut ja kasvaa ihan itse. Hoitoainetta menee kaksi purkkia vuodessa suunnilleen ja kuivaamiseen en käytä aikaa, pesen hiukset aina illalla ja annan olla.
Joskus minulla oli hieman lyhyemmät hiukset ja ärsytti suunnattomasti kun niitä ei saanut helposti kiinni vaan aina hapsotti jostain irti. Pitkät hiukset on helpot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt pitkät hiukset oikeastaan ensimmäistä kertaa lapsuuden jälkeen. Lyhyt tukka piti pestä joka päivä, laittamiseen meni vartti joka aamu, ja silti oli pläts hetken päästä. Käytin vaahtoa, suihkutetravaa kampausnestettä ja hiuslakkaa päivittäin.
Nyt on niin helppoa? Pesu joka toinen tai -kolmas päivä, vähän vaahtoa ja kuivaus pöyhentelemällä tai isoilla paplareilla. Tulee nätti pöyhkeä nuttura. Hiukset ovat aina siistit.
Enkä halua näyttää tyypilliseltä ikäiseltäni viisikymppiseltä kynittyine päineen.
Ihan sama kuin 19:llä!
Kotona kuumalla pidän välillä jopa lettejä, siis sellaisia kahta kuin pikkutytöt ennen vanhaan. Koska se kampaus on viileä! Ulkona en sentään enää - tai vielä... Mitä jos mummuna pidänkin :)
Muuten ratkaisu on joku helppo nuttura, esim. "french twist", jonka tekee alle minuutissa ja joka pysyy mukana kovemmassakin menossa. Osaan myös tehdä muutamia kivoja lettikampauksia ja välillä teenkin.
Usein hiukset on kiinni, etteivät ole tiellä ja kuumat niskassa, mutta joskus myös auki: kun ei tarvitse kokkailla tms. ja on vähän viileämpää kuin nyt / jumpassa. Voin hyvin lähteä vaikka illalla ulos hiukset auki. Ne on heti hyvät, kun nutturan avaa: se silottaa hiukset kiiltäviksi ja vääntää ne laineille. Vähän vaan harjaan ja pöyhin, valmis.
Helppo kampaus: ystävä leikkaa hiukseni noin 3 kertaa vuodessa, annan niitten kuivua itsekseen melkein aina ja pesen 2 - 3 päivän välein. Muotoilutuotteita käytän hyvin harvoin.
Mä kuivaan kesällä aina ulkona hiukset ja tulee hyvät kiharat, ne myös pysyy.