Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka tykkäävät matkustaa hieman erilaisemmissa matkakohteissa?

Vierailija
08.07.2018 |

Siis sellaisissa, joissa "kaikki" eivät ole käyneet.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista sanaa ei olekaan kuin erilaisempi.

Vierailija
2/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en matkusta 'kohteissa', ihan vaan maissa ja kaupungeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en matkusta 'kohteissa', ihan vaan maissa ja kaupungeissa.

Matkakohde on kyllä ihan yleisesti käytetty ilmaisu.

Vierailija
4/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin, mutta sellaisia on nykyään aika vähän. Missä te ap. käytte? tai sitten niihin on todella vaikea päästä. Kuten vaikka Sudaniin, Saudi-Arabiaan jne.

Vierailija
5/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin, mutta sellaisia on nykyään aika vähän. Missä te ap. käytte? tai sitten niihin on todella vaikea päästä. Kuten vaikka Sudaniin, Saudi-Arabiaan jne.

Viimeksi kävimme Kirgisiassa. Seuraavaksi on mietitty Myanmaria, Ugandaa tai myös Etelä-Amerikka kiinnostaisi. Euroopassa suosikkialuettani on Itä-Eurooppa, Ukraina on upea maa matkustamiseen.

t. ap

Vierailija
6/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykästynyt Itä-Eurooppaan ja Balkaniin, ja lisäksi mieli halajaa päästä koluamaan esim. Kaukaasiaa ja Keski-Aasiaa. Grönlanti myös ehdottomasti listalla. Ei nyt mitään ihan underground-paikkoja, mutta kuitenkin sopivasti sivussa kaikkein pahimmista turistirysistä.

Thaimaa yms. eivät vain ole jostakin syystä sytyttäneet, rantalomista en pidä ja Skandinavia tuntuu jotenkin vähän liian "tutulta". Suomi-baareja en voi sietää. (Suomesta sinänsä tykkään kyllä kovin, mutta jos lähden reissuun niin teen sen yleensä osittain siksi että pääsisin hetkeksi pois arkiympyröistä, näkemään ja kokemaan jotakin uutta, ja saamaan pientä seikkailun tuntua. Tuohon mielentilaan on helpompi päästä, jos ympärillä ei ole laumaa muita suomalaisia turisteja ja niitä kliseisiä Suomi-baareja, joissa humppa raikaa ja menutkin on suomeksi lihapullineen.)

Rakastan paikkoja joissa on historiaa, hienoja maisemia ja pientä rappioromantiikkaa. Enimmäkseen olen reissannut tuolla yksin, mutta en laittaisi pahakseni jos joskus löytäisin rinnalleni miehen joka olisi kiinnostunut vastaavista paikoista :)

Vierailija
7/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Mitä pidit Kirgisiasta? Olen ajatellut käydä siellä ensi vuonna.

t. 6 :)

Vierailija
8/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kävimme Kirgisiassa. Seuraavaksi on mietitty Myanmaria, Ugandaa tai myös Etelä-Amerikka kiinnostaisi. Euroopassa suosikkialuettani on Itä-Eurooppa, Ukraina on upea maa matkustamiseen.

t. ap

millaisia asiakirjoja yms. noihin matkustamiseen vaaditaan?

Vierailija
9/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kiva paikka, maisemat ovat todella upeat. Kävin tosin vain Bishkekissä eli pääkaupungissa ja sitten Issyk-Kul -järvellä Cholpon Atassa. Siinä tiellä kaupunkien välillä hienoja vuorimaisemia.

Hintataso on edullinen ja englantia osataan todella huonosti. Venäjällä pärjäisi, mutta itse en sitäkään osaa kuin muutaman sanan, mutta hyvin siis silti pärjännyt.

Maa on köyhä ja esimerkiksi katuvalaistusta ei Bishkekissäkään ole kuin ihan keskustassa ilta-aikaan, aika monet sivukadut ihan pimeänä illalla. Samoin tuolla Issyk Kul -järvellä illalla sen päätietä lukuunottamatta ihan pimeää, taskulamppu kannattaa ottaa mukaan :)

Kirgisian pääkaupungissa on myös paljon neuvostoarkkitehtuuria jos se kiinnostaa.

t. ap

Vierailija
10/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse vaikka kaikki muutkin ovat käyneet lomakohteessa johon menen kunhan viidyn siellä. Matkustan lähinnä kohteissa joissa muut kävivät jo 80-luvulla, jolloin meillä ei ollut varaa matkustaa.

Lomamatkailu pitää olla vaivatonta ja kohde pitää erota merkittävästi Suomesta ilmastollisesti ym. Tarkoittaa sitä että en viitsi tehdä 10+ tunnin kaukomatkoja, en mene maihin joihin vaaditaan viisumit ja muut propuskat enkä muslimimaihin. Myöskään kaupunkilomat eivät kiinnosta minua vaan halua liikkua lomallani luonnosta ja ympäristöstä nauttien.

Vierailija
11/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Ukrainaan riittää pelkkä passi, Myanmariin tarvitsee viisumin samoin kuin Ugandaan, Etelä-Amerikassa melkein kaikkiin maihin riittää suomalaiselta pelkkä passi. Ugandaan muistaakseni tarvitsee myös keltakuumerokotuksen.

t. ap

Vierailija
12/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kiva paikka, maisemat ovat todella upeat. Kävin tosin vain Bishkekissä eli pääkaupungissa ja sitten Issyk-Kul -järvellä Cholpon Atassa. Siinä tiellä kaupunkien välillä hienoja vuorimaisemia.

Hintataso on edullinen ja englantia osataan todella huonosti. Venäjällä pärjäisi, mutta itse en sitäkään osaa kuin muutaman sanan, mutta hyvin siis silti pärjännyt.

Maa on köyhä ja esimerkiksi katuvalaistusta ei Bishkekissäkään ole kuin ihan keskustassa ilta-aikaan, aika monet sivukadut ihan pimeänä illalla. Samoin tuolla Issyk Kul -järvellä illalla sen päätietä lukuunottamatta ihan pimeää, taskulamppu kannattaa ottaa mukaan :)

Kirgisian pääkaupungissa on myös paljon neuvostoarkkitehtuuria jos se kiinnostaa.

t. ap

Kiitti! Taskulamppu siis mukaan.

Ajattelin aloittaa syksyllä kansalaisopistossa venäjän opinnot, kun tuntuu olevan ("yllättäen") aika yleispätevä kieli josta on apua monissa Itä-Euroopan ja Kaukaasian maissa. Hyvä tietää, ettei oppi menisi hukkaan. Serbiaa / bosniaa olen opetellut aiemmin vähän, mutta venäjä lienee hyödyllisempi.

Oletko (tai onko kukaan muu) törmännyt matkoilla paikkoihin, jonne ei lähtisi yksin matkustavana naisena?

6

Vierailija
13/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Ukrainaan riittää pelkkä passi, Myanmariin tarvitsee viisumin samoin kuin Ugandaan, Etelä-Amerikassa melkein kaikkiin maihin riittää suomalaiselta pelkkä passi. Ugandaan muistaakseni tarvitsee myös keltakuumerokotuksen.

t. ap

Hyvä, Niihin on siis helppoa päästä Sudaniin ja Saudi-arabiaan on melkein mahdotonta.

Vierailija
14/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma elämä sen verran muiden elämästä poikkeavaa, että lomareissuilla ei tarvitse erikoisuutta hakea. mutta ymmärrän heitä,jotka noin haluavat.

Vierailija
15/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Walesissa tykkään käydä, ihan jo maan itsensä vuoksi. Isona plussana on se, etten ole koskaan törmännyt siellä yhteenkään suomalaiseen. Kerran juttelin yhden norjalaisen kanssa ja toisen kerran näin ruotsalaisen perheen, mutta noin muuten en ole nähnyt siellä muitakaan pohjoismaalaisia. 

Vierailija
16/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisia ahdistaa niin paljon nähdä matkakohteissaan muita suomaisia?

Vierailija
17/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasin kerran amerikkalaisia, jotka tapasivat yllättäin matkakohteessa. Jutustelivat iloisena niitä näitä ja kertoivat toisilleen vinkkejä mitä kannattaa kokea.

Vierailija
18/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat! Georgiaa on kehuttu ja sen lisäksi, itse haluisin mennä Azerbaijaniin Ugandaa suosittelen, olin siellä joku aika taaksepäin. Muutenkin Afrikka kiinnostaa, Aasia on jo koluttu :) ja Itä-Suomen eutoopppa on länttä huomattavasti kiinnostavampi

Vierailija
19/19 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa vain jos ne on junttisuomalaisia, tyyliin 'ummikot ulkomailla' ja kyselevät lihapullia

Olen tavannut monta mukavaa suomalaista mut se pitää tarkkailla ensin haluaako niiden kanssa pulista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän