Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä, jos ei raaski erota, kun toinen vaikuttaa tyytyväiseltä, itse on onneton?

Vierailija
08.07.2018 |

Niin. Jos jätän mieheni, hänellä tulee olemaan suuria taloudellisia vaikeuksia. Muutenkin epäilen, ettei tule pärjäämään.

Ongelmat ovat olleet samoja koko pitkän avioliiton ajan. Niistä on puhuttu tuhannen kertaa. Mikään ei muutu. Mies ei kuulemma "osaa" osoittaa hellyyttä. Hän ei ole milloinkaan tullut halaamaan tai suukottamaan minua. Siis ei koskaan. Halatessani häntä hän on kuin jännittyneenä odottaen, että halaus loppuu ja hän pääsee karkuun.

Seksiä on äärettömän harvoin, hän ei halua. Teen kaikki aloitteet. Siis 100%. Seksi ei ole lainkaan sellaista, mitä haluaisin ja tarvisin. Osaan hän ei suostu, osaa hän ei käsitä tai osaa. (En siis todellakaan pyydä mitään outoa.)

Hän on huumorintajuinen, kiva, tykkään hänestä kyllä. Jollain tasolla rakastankin. Mutta ei niin kuin miehen ja naisen välinen rakkaus, vaan hyvien ystävien, kämppisten, siskon ja veljen. Muutama kymmentä vuotta on sitonut meidät yhteen.

Haluaisin ehkä erota omasta puolestani. Olen tajunnut, että tarvitsen hellyyttä ja seksiä. En halua elää loppuelämääni näin.

Hulluahan se tietysti täällä on neuvoa pyytää. Tämä eron ajatteleminen on vain kauhea asia, josta en voi puhua kellekään.

Jos mies ehdottaisi eroa, suostuisin heti. Näin pitkällä ollaan. Viimeksi tänään yritin kerätä rohkeutta kysyäkseni, tunteeko hän, että suhteemme on pelkästään kaverillinen. En pystynyt.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero puheeksi. Kerro miehellesi, että kärsit siitä, että et saa riittävästi hellyyttä ja seksiä tässä suhteessa ollaksesi onnellinen ja siksi harkitset eroa. On reilua miestä kohtaan, että hän saa tietää eroaikeistasi jo ennen eroa. Erosta puhuminen saattaa avata uuden kanavan tai sitten ei, mutta se on tehtävä. Rohkeutta!

Vierailija
22/26 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ero puheeksi. Kerro miehellesi, että kärsit siitä, että et saa riittävästi hellyyttä ja seksiä tässä suhteessa ollaksesi onnellinen ja siksi harkitset eroa. On reilua miestä kohtaan, että hän saa tietää eroaikeistasi jo ennen eroa. Erosta puhuminen saattaa avata uuden kanavan tai sitten ei, mutta se on tehtävä. Rohkeutta!

Tätä minäkin olin sanomassa. Että nyt se kissa pöydälle vaan ja puhumaan asioista, että jos mikään ei muutu niin kaikki muuttuu. Kyllä se varoitus on kuitenkin hyvä toiselle antaa eikä vaan yksi päivä pakata ja lähteä. On toisella edes tilaisuus tehdä muutos jos haluaa sinut rinnallaan pitää. Tsemppiä hankalaan tilanteeseen ja rohkeutta päätöksentekoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos miehelläsi on ihan samanlaisia ajatuksia? Ei kuulosta kovin rakastavalta kun ei halua minkäänlaista läheisyyttä ja tunnustaa rakkauttaan vain kysyttäessä, kun arvatenkaan ei kehtaa totuutta kertoa!

Ero on ihan selkeästi oikea ratkaisu. Kyllä mies pärjää vaikka sitten ei haluaisikaan erota. Ajattele tässä asiassa vihdoin itseäsi.

Vierailija
24/26 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n täytyisi alkaa elää omaa elämäänsä, ei miehen elämää.

Jos ei ole onnellinen niin sitten ei ole, tuskin se siitä muuksi muuttuu. Itse kipuilin asian kanssa noin kaksi vuotta ennen kuin sain puettua tunteeni sanoiksi, ja voin sanoa että eron jälkeen olen paljon onnellisempi vaikka olenkin tällä hetkellä yksin. 

Vierailija
25/26 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt oli muutenkin vinksallaan liitto, mutta voin sanoa, että on taivaallista nyt uuden miehen kanssa. On läheisyyttä, haleja, pusuja, joka ilta saa nukahtaa lusikkaan. Mistään hinnasta en vaihtaisi takaisin. Se on hyppy tuntemattomaan jos lähtee, mutta sitten kun onnistaa niin oli se sen arvoistakin.

Vierailija
26/26 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostat mieheni exältä. Ex mietti voiko miehen jättää, kun ei kuulemma voi jatkaa siten miten on eikä mies tunnu haluavan erota. Sääli ja surkutteli. Sitten, kun sanoi lopulta ääneen haluavansa eron, mies ei omien sanojensa mukaan edes harkinnut pyytävänsä jäämään. Ex tunsi syyllisyyttä, ja olisi siksi halunnut olla hyvää ystävää ja tavallaan vielä perhettä. Exän yllätykseksi mies kelpasikin toiselle, minulle, oikein hyvin aika pian eron jälkeen. Ex tarpeetonta syyllisyyttä tuntiessaan yritti olla miehen lähipiirissä, kunnes hänelle lopulta sanottiin suoraan, että on jo korkea aika poistua kauemmas.

Olemme olleet nyt yhdessä jo vuosia eikä minulle ole vielä täysin selvinnyt mitkä ovat ne miehen piirteet joiden kanssa ei voi elää. Osan tiedän ja ne ovat sellaisia, ettei niillä ole minulle merkitystä. Läheisyyttä ja seksiä meillä on paljon.

Pointtini on se, että elä omaa elämääsi, äläkä tunne turhaa syyllisyyttä. Mielestäsi reppana mies saattaakin yllättäen elää onnellisempaa elämää eron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän