Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"valitettavasti emme voi maksaa palkkaa"

Vierailija
08.07.2018 |

Mikä helkutin trendi tämä on nykyään Facebookissa? Ollaan vailla kuvaajaa, bändiä, sähkömiestä tai mitä tahansa ja ilmaiseksi tietenkin. Toinen ärsytys on nämä haetaan sitä ja tätä huonekalua yms kodin tavaraa ja sitten on pitkä vaatimus lista minkä merkkistä ja väristä tavaroiden pitää olla.
Nämäkin alunperin vähävaraisille tarkoitetut ryhmät ovat selvästi pullollaan ihan ok toimeentulevia jotka kärkkyvät vaan ilmaista tavaraa. Mitä vanhemmaksi elän niin sitä enemmän inhoan ihmisiä. Onko aika kullannut muistot vai miten minusta tuntuu ettei ennen ole yhtä räikeästi käytetty hyväksi toisten hyvän tahtoisuutta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät.. todellakin. Ostimme taannoin kirppariryhmästä 50 Eurolla täysin priiman keittiökaluston jatkettavalla pöydällä ja kuudella tuolilla. Mentiin hakemaan niitä ja tunnistinkin myyvän naisen siinä. Herranen aika, sakki elää sosiaalituilla ja en tajua, miten heillä on varaa joka asuntoon ostaa uudet huonekalut. Muuttavat siis about kaksi kertaa vuodessa, kun on aina naapureiden kanssa ongelmia. No, me saimme halvalla ruokailukaluston ja tiedän 100%, että taas on riehuttu ja selitelty sossussa, että miksi pitää saada uuteen maksusitoumus. Ja jos ei muu pure, niin se kuuluisa -kortti kehiin, niin johan lohkeaa. Eikä kyse ole muuten tulijoista vaan kotikutoisesta sakista.

Vierailija
22/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mentiin hakemaan niitä ja tunnistinkin myyvän naisen siinä. Herranen aika, sakki elää sosiaalituilla ja en tajua, miten heillä on varaa joka asuntoon ostaa uudet huonekalut. Muuttavat siis about kaksi kertaa vuodessa, kun on aina naapureiden kanssa ongelmia. No, me saimme halvalla ruokailukaluston .

Eli sinä olit mahdollistamassa tämän perheen holtittomuutta. Enpä paljon sinuna viitsisi kehua asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiin usko mennyt ja kuten ap:kin, niin ovat jotenkin alkaneet etomaan. Jatkuvasti saa mediasta lukea miten pienetkin lapset rääkkää ja kiduttaa eläimiä ja aikuiset miehetkin ampuu vapaana liikkuvia kissoja. Olen jo useamman vuodet kohdentanut kaikki avustukseni ja tukeni luonnon- ja eläinten suojeluun. Ihmisistä on niin vähän hyvää sanottavaa. Varsinkin kun näissä apua tarvitsevissa ja "köyhissä" esiintyvissä on juurikin niitä, jotka eivät osaa rahaa käyttää tai kohdentavat rahansa vääriin asioihin. Ja sen sijaan että ottaisivat opikseen tai tekisivät muutoksia rahankäyttöönsä tai elämäänsä, niin jatkavat loputtomasti samalla linjalla. Ja näitähän riittää. Minä en niitä auta. Apu sinne minne se kuuluu.

Helpompi vihata köyhää tavista kuin valtaa pitävää eliittiä, jonka toimissa todelliset ongelmat kuitenkin piilevät.

Köyhä on nopeasti silmätikkuna ja kivityksen kohteena jos erehtyy sen 490e käyttämään väärällä tavalla. Samaan aikaan uusliberalistisiat saavat puuhailla rauhassa mitä haluavatkaan.

Vierailija
24/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt muutaman kerran oman alueeni fb_kirppiksellä nähnyt ilmoituksia, joissa vähävaraiset ovat muuttaneet tai muuttamassa ja kaipailevat asuntoon huonekaluja, verhoja, mattoja, kippoja ja kuppeja jne... Ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi tietenkin.

Kerran aloin lukemaan tällaista nuoren miehen ilmoitusta ja  muistin, että itselläni on varastossa kodin tarvikkeita, mutta kirjoituksen lopussa olikin maininta, että värit saa olla vain musta ja valkoinen, eikä mitään "Ikea kamaa". 

Eipä siinä sitten mitään, jäi vastaamatta ko. ilmoitukseen ja niin taisi monelta muultakin, kun ei se montaa kommenttia kerännyt. Toisen kerran oli pariskunta ja lähes samat vaatimukset. 

Toki ymmärrän, että ei haluta kodista ihan sekalaisen näköistä värien ilotulitusta, eikä huonokuntoista huonekalua, mutta kyllä tuollaiset rajaukset ovat vähän ihmeellisiä, varsinkin kun ilmaiseksi tavaraa halutaan. Eikä tietenkään kaikki "köyhät" ole tällaisia, on niitä sellaisiakin jotka ottavat kiitollisena vastaan mitä tarjotaan.

Joo, mä olen myös törmännyt näihin. Lueteltu ihan kaikki mahdollinen kodin sisustus ja vielä perään "puutarhakalusteet, ei muovia, mieluiten kovapuuta, sekä iso aurinkovarjo sementti- tai graniittijalalla"

Vierailija
25/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niin että ilmoittaudutte ilmaiseksi työntekijäksi, kuvaamaan johonkin tilaisuuteen tms. mitä nyt pyydetään, ja jätätte sitten menemättä. Ehkä oppivat maksamaan ammattilaiselle kun muutaman kerran jäävät pulaan.

Vierailija
26/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

manifesti kirjoitti:

Härskeimmät pärjää parhaiten.Ei kannata välittää muista tai niiden tunteista mitä siitä on itelle hyötyä?Itse teen huippu tulosta roskisryhmien tavaroilla :)

Jos sä pärjäisit parhaiten, et käyttäisi aikaasi ja työpanostasi *roskisryhmissä*. Ehkä se on tuo häikäilemätön ja muun ympäröivän yhteiskunnan vastenmieliseksi kokeva opportunismi ja moukkuus, mikä on estänyt menestymisesi pidemmälle ja tuominnut sinut sinne tunkiota kaivamaan.

Vierailija
27/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä fb:n etsitää hoitajaa- ryhmissä olen nähnyt seuraavanlaisia ilmoituksia;

"haetaan ehdottoman luotettavaa, osaavaa ja ihanaa hoitajaa kolmelle lapselle; 1v, 3v ja 5v.. tarvetta vaihtelevasti, myös illat ja viikonloput jotta saadaan miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa ja päästään harrastuksiin välillä. Auttelua myös kotitöissä koska olen viimeisilläni raskaana ja mies reissutöissä. Palkkaa ei hirveästi pystytä maksamaan, enempi sellaista varamummoa tai äidille kaveria arkeen haetaan.. laita yv jos voisit olla kuvatunlainen henkilö!".

Siis voi..... ! Että ihan puoli-ilmaseksi pääsis hoitamaan toisten kakaroita ja lisää vaan pukataan 😂

Ei ole ihmisten härskiydellä mitään rajaa. Muistan aikoinaan kun Lemmikkipalstoilla yksi nainen haki kahdelle isolle koiralleen päivähoitajaa, hän olisi kuskannut koirat hoitajan kotiin ennen työpäivää ja hakenut ne sitten töiden jälkeen. Tarvetta hoitajalle olisi ollut 5 päivää viikossa, omistajan työaika 8 h/päivä. Mitään palkkaa kuulemma ei ollut varaa maksaa. Kun joku kysyi, että eikö hoitaja tosiaankaan saisi edes 5€/päivä, niin ei kuulemma saa, koska ei ole varaa maksaa. Hoitajaa ei sitten vissiin löytynyt... Härskiyden huippu kyllä, että edes viitsii noilla spekseillä etsiä hoitajaa. Hoitajan työaika min. 40 h/viikko ja ilman palkkaa. Joo-o.

Vierailija
28/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykäsityksen mukaan työtä tehdään työn ilosta. Hallituksekin mukaan työttömien pitää osallistua ilmaistalkoisiin, kun palkkatyöpaikkoja ei ole. Muuten et ole aktiivinen jos et anna työpanostasi ilmaiseksi.

Miksipä sitten muutkaan maksaisivat mistään mitään? Se on tämän päivän juttu.

Vierailija
29/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan näitä on ollut, nyt vain näkyvästi.

Kun itse olin lukiolainen, niin tuttavantuttu pyysi lastenhoitajaksi kesän ajaksi. Perheellä oli puutarha-alan yritys, jossa tarvittiin äidinkin työpanosta kesällä. Olisi pitänyt mennä töihin klo 7, tehdä lapsille aamupalaa ja viettää aamu kanssaan, ulkoilla, tehdä lounas (8 aikuiselle ja 2 lapselle, koska ruokailemaan tuli myös puutarhan muu väki) ja sen jälkeen äiti laittoi lapset päiväunille ja minun olisi pitänyt mennä puutarhamyymälään iltapäiväksi. Kotiin olisi päässyt klo 17, palkkaa ei valitettavasti voitu maksaa, koska kyseessä ei ollut oikea työ (?) vaan lähinnä autteleminen.

En mennyt.

Apua, mikä riistäjä.

Vierailija
30/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vain hyväksyä se, että joillekin ihmisille raha (ja siinä sivussa toisten hyväksikäyttäminen) on tärkeämpää kuin hyvät ihmissuhteet. Onneksi heidän kanssaan ei tarvitse pitää yhteyttä. Aikuisena voi onneksi jo sukulaisensakin valita, kun on ihan oma ulko-ovi ja oma puhelinluuri jotka voi pitää kiinni.

Vierailija
31/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

manifesti kirjoitti:

Härskeimmät pärjää parhaiten.Ei kannata välittää muista tai niiden tunteista mitä siitä on itelle hyötyä?Itse teen huippu tulosta roskisryhmien tavaroilla :)

Sehän on pelkästään hyvä jos teet huipputulosta roskilla. Tosin huipputulos on häilyvä käsite, mutta jos olet sitä mieltä, niin hyvähän se vaan on. Itse ole liian laiska, mielelläni annan roskani jollekin, joka vaan hakee ne kotoa.

Tätä varten olen luulutkin että roskalavaryhmät on. Siellä annetaan tavaraa jonka olisi itse laittanut roskikseen. Mitä väliä sillä on jos se joka sen jaksaa hakea myy sen eteen päin. Ei siinä ainakaan mitään härskiä ole.

Vierailija
32/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on kierrätyshuone. Se oli avoinna lauantaisin klo 10-18. Sitten alkoi tietty paku olla odottamassa kun menin klo 10 avaamaan. Vei sieltä parhaat päältä jonnekin myyntiin ja jätti huonot sinne. Muutimme systeemiä.

Vierailija
33/33 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentiin hakemaan niitä ja tunnistinkin myyvän naisen siinä. Herranen aika, sakki elää sosiaalituilla ja en tajua, miten heillä on varaa joka asuntoon ostaa uudet huonekalut. Muuttavat siis about kaksi kertaa vuodessa, kun on aina naapureiden kanssa ongelmia. No, me saimme halvalla ruokailukaluston .

Eli sinä olit mahdollistamassa tämän perheen holtittomuutta. Enpä paljon sinuna viitsisi kehua asialla.

Jotain typerää piti päästä sanomaan, eikö? Jokuhan sen olisi kuitenkin ostanut hyvällä omatunnolla.