Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viharikos vai ei? Mitä tehdä?

Vierailija
08.07.2018 |

Muutettiin tähän kerrostaloon kuukausi sitten vaimoni kanssa, on pari kertaa soitettu oveen ja kun olen tarkistanut niin siellä ei ole ollut ketään. Asiaa en juuri jäänyt miettimään, ajattelin vain että naapurin lapset on vaan soittanut ovea. Huomasin eilen kotiin tullessani kuitenkin että ulko-ovessa on noin 15cm naarmu joka näyttää siltä että on tehty jollain veitsellä. Tälläistä naarmua ei ole aiemmin ollut ja mietin että pitäisikö jo huolestua? Vaimoni on ranskan kenialainen ja itse olen ihan suomen suomalainen paluunmuuttaja. Kerrostalossa ei ole muita ulkomaalaistaustaisia kuin vaimoni, voiko todellakin olla että tämä on joku pelottelu? Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin tähän kerrostaloon kuukausi sitten vaimoni kanssa, on pari kertaa soitettu oveen ja kun olen tarkistanut niin siellä ei ole ollut ketään. Asiaa en juuri jäänyt miettimään, ajattelin vain että naapurin lapset on vaan soittanut ovea. Huomasin eilen kotiin tullessani kuitenkin että ulko-ovessa on noin 15cm naarmu joka näyttää siltä että on tehty jollain veitsellä. Tälläistä naarmua ei ole aiemmin ollut ja mietin että pitäisikö jo huolestua? Vaimoni on ranskan kenialainen ja itse olen ihan suomen suomalainen paluunmuuttaja. Kerrostalossa ei ole muita ulkomaalaistaustaisia kuin vaimoni, voiko todellakin olla että tämä on joku pelottelu? Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?

Viharikos! Et luultavasti voi tehdä mitään.

Vierailija
2/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vielä huolestuisi noista, voivat olla sattumien summia. Älä ainakaan anna vaimosi huolestua. Ihan iisisti vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle ulko-oven naarmusta.

Vierailija
4/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolla 1  ja 3 kommentoinut imbesilli vois mennä mualle spämmäämään.

Vierailija
5/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on kaikkialla, missä eri kulttuureja majoitetaan liian lähekkäin. Entisen Jugoslavian alueella, Virossa, Afrikassa, Helsingissä - kaikkialla missä vaikkapa sunni- ja shiiamuslimit joutuvat asumaan samassa talossa. Lapset osaavat toisille lapsille olla vieläkin ilkeämmät.  Puukolla vedetyt naarmut asunnon ovissa tai autoissa, lasten koulurepuissa - tämä on todella lievää. Syvimmät naarmut ovat ihmisten sieluissa. Siihen ei voi vaikuttaa jälkikäteen. Olisit miettinyt ennen kuin lähdit puolisollesi ja lapsillesi tällaista onnettomuutta tekemään.

Vierailija
6/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kuvittelet ensimmäisenä että kyse on viharikoksesta? Onko tullut luettua liikaa hesaria? Lapset voivat tehdä tyhmiä juttuja ajattelemattomuuttaan ilman minkäänlaista agendaa takana. Tai ehkä joku vain ei pidä sinusta.

Vierailija
7/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttaja13 kirjoitti:

Tällaista on kaikkialla, missä eri kulttuureja majoitetaan liian lähekkäin. Entisen Jugoslavian alueella, Virossa, Afrikassa, Helsingissä - kaikkialla missä vaikkapa sunni- ja shiiamuslimit joutuvat asumaan samassa talossa. Lapset osaavat toisille lapsille olla vieläkin ilkeämmät.  Puukolla vedetyt naarmut asunnon ovissa tai autoissa, lasten koulurepuissa - tämä on todella lievää. Syvimmät naarmut ovat ihmisten sieluissa. Siihen ei voi vaikuttaa jälkikäteen. Olisit miettinyt ennen kuin lähdit puolisollesi ja lapsillesi tällaista onnettomuutta tekemään.

Lapsia en omista. Ranskassa asuessamme emme asuneet missään alueella joka olisi rasistinen. Mitä onnettomuutta olen tehnyt kenellekkään? Onko onnettomuutta mennä naimisiin naisen kanssa jota rakastaa ja asua maassa missä on kotoisin?

Muutamme heti takaisin Ranskaan jos jotain muuta tapahtuu, en anna kenenkään satuttaa vaimoani. Naurettavaa että uskot että globalisaatiota voidaan pysäyttää. Haluaisit tai et ajat muuttuvat, usko tai ei tälläistä ei ole todellakaan kaikkialla. Missä me asuimme oli täysin eri kulttuureista peräisiä ihmisiä eikä kukaan satuttanut tai loukannut toisiaan. Ei ole vaikeaa asua sovussa vaikka se niin vaikealta mielestäsi onkin.

Vierailija
8/8 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kuvittelet ensimmäisenä että kyse on viharikoksesta? Onko tullut luettua liikaa hesaria? Lapset voivat tehdä tyhmiä juttuja ajattelemattomuuttaan ilman minkäänlaista agendaa takana. Tai ehkä joku vain ei pidä sinusta.

Siitä että kerrostalon ainoat lapset ovat noin 6 vuotiaita eikä 6-vuotias pysty veitsellä noin korkealle naarmua tehdä. Miksi 6-vuotiaalla olisi muutenkaan veistä? Ihanko normaalia on siis mielestäsi tehdä veitsellä 15 senttinen naarmu ovelleni koska et vaan pidä minusta? Ihanko mahdotonta on siis mielestäsi ettei sen takana ole mitään agendaa?