Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty
Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.
Kommentit (2093)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas todistettu krisutksen olemassaolo. Ei olisi ilman juamlan ihmettä tätä pelastumista tapahtunut!
Onko toi juamla jotain arabiaa? Kuka tässä nyt siis on ihmeitä tehnyt?
Av:llä on kiellettyjä sanoja. Paras varmuuden vuoksi hieman muutella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastusoperaatio ei ole kovin hyvin järjestetty kun piti lopettaa ja alkaa tauolle. Jos olisi hyvin järjestetty niin olisi toinen vuoro jatkanut.
Ihme homma kun 1000 ihmistä paikalla kuitenkin palloilee.
Eikö ne ole koko ajan hommissa viemässä uusia happipulloja sinne.
Happipullojen viejien olisi pitänyt olla eri miehet. Mitä tästä tulee että sama ryhmä hoitaa kaikki hommat.
Kello ei ole pelastajien puolella.
Siellä on 90 sukeltajaa. Mutta luolaan ei mahdu mitään joukkoja. Uudet laitteet viety ja käytetty. Köydet laitettu.
Yhdet pelastettu.
Nyt yöllä haetaan vanhat laitteet pois ja sen jälkeen viedään uudetJa tämä toistetaan vielä kerran
Tämä työsukelus on erittäin vaativaa.
Miksi tämä on niin vaikea tajuta että luola on kapea? Ja se muu sukellus on yhtä arvokasta ja vaativaa kuin poikien kanssa sukellusNiinhän se menee et ne The pelastajat(eli ne jotka on konkreettisesti ollut hakemassa poikia) on niitä sankareita, nämä ns. työsukeltajat, jotka kuljettaa happipulloja ja raivaa reittiä jäävät näiden The pelastajien varjoon. No, uskomattomia sankareita ovat kaikki jotka tässä ovat mukana olleet! Suuri hatunnosto jo tässä vaiheessa.
Voit olla ihan varma, että kyllä kaikki siellä luolassa pelastustöitä tehneistä tulevat saamaan huomiota. Jos nyt ei keltaiselta lehdistöltä, niin sitten virallisemmin ainakin. Olisi hyvin yllättynyt, jollei suomalaiset siellä nyt työtä tekevät saisi siitä jonkilaista tunnustusta ihan viralliselta valtion taholta viimeistään itsenäisyyspäivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Ammu ov. kirjoitti:
Mitäköhän jos joku niistä pojista ei haluaisi ja/uskaltaisi lähteä sieltä luolasta pois vaan alkaisi inttämään, että hän ei sieltä lähde ja alkaisi tappelemaan vastaan, jos hänet yritettäisiin viedä sieltä väkisin? Voisin hyvin kuvitella, että jos itse olisin lapsena ollut siellä luolassa ja minua oltaisiin tultu hakemaan sieltä pois, niin olisin jostain syystä saanut paniikkikohtauksen ja kieltäytynyt lähtemästä sieltä pois.
Kyllä varmaan huumattaisiin jotenkin. Ei sitä sinne ainakaan jätettäisi, se on varma. Tarpeeksi vahvaa rauhoittavaa, niin lievittyy pahinkin paniikki matkaa varten.
Ei todellakaan huumattaisi. Tai rauhoitettaisi. Ei se selviäisi sukeluksesta. Ei siellä tulla kenenkään kainalossa kapeaa hädin tuskin yhden mentävää luolaa pitkin. Lapsen pitää osata hengittää paineilmaa.
Ei häntä kai yksin jätettäisi ennen kuolemaa. Tuotaisiin sadekauden jälkeen pois ellei ole aiemmin kuollut. Ehkä vaihteleva valvoja. Ja lapsi kuolisi kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisen typerää haukkua toisia kirjoittelijoita, pysykää aiheessa. Keskustelua, hyvät ihmiset.
Eli neljä pelastettu median tiedon mukaan. Olikin helpompi homma kuin oli ajateltu, alunperin tähän iltaan mennessä piti yhden olla pelastettuna. Olivatko oppineet sukeltamaan jo. Voikohan noihin tietoihin luottaa, että kertovat tosiasiat medialle, ne thaimaalaiset. Tuli mieleen, että mistä ihan alunperin heitä tiedettiin etsiä, he olivat siis kertoneet jollekin, mihin luolaan menevät, ja kun ei alkanut kuulumaan, sittenkö alettiin etsiä.En tiä, alkaa kuulostaa vähän erikoiselta koko juttu. Osa pojista ei osaa uida, ja yhtäkkiä heistä saadaan huippusukeltajia, vaikka yksi pelastajakin jo kuoli. Vaikea kuvitella, että itsestä tulisi pikakoulutuksella henkilö, joka kykenisi sukeltamaan kaikkinensa kilometrin luolastossa. Nuohan on ihan lapsiakin eli tuskin on voitu antaa kovin monimutkaisia ohjeita.
No, ehkä nämä aukkopaikat joskus selventyvät. Hyvä juttu, kun ehjin nahoin vaikuttavat pääsevän kuitenkin ulos.
Voisit vähän perehtyä aiheeseen, ennen kuin taivastelet tapauksen "aukkoja". Pojille on valmisteltu reitti varusteineen ja saattajineen ja ihmettelet kun itsenäisesti toiminut sukeltaja kuoli.
Jep, kerroin aiemmin, että sorii, en seuraa ulkolaisia lehtiä enkä muutenkaan ole perehtynyt kuin Suomen uutisiin aiheesta.
En nyt toisaalta ymmärrä, miksi ihmisten liian vähäinen perehtymättömyys ärsyttää, sillä kaikilla tuskin on aikaa tai kiinnostusta kolata eri lähteitä yksityiskohtaisesti läpi.
Ei tietämättömyydessä ole mitään vikaa, mutta siinä on, jos vihjailet asiassa olevan jotain kummallista. "Kuulostaa erikoiselta, ehkä joskus saamme selityksen näihin aukkoihin."
Tarkoitin tällä sitä, että minusta tarina on tässäkin ketjussa muuttunut jo monesti. Minulla ei ole mitään salaliittoteoria- tai propagandauskomuksia, kuten ehkä joillakin on, mutta haluaisin tarkat ja luotettavat tiedot, miten asiat on toteutettu. En vaihtelevia puheita tai uutisia.
Mikä sinusta tässä on muuttunut monesti?
Tilanteet ja riskit ovat muuttuneet koko ajan eikä niissä ole mitään epäilyttävää.
Ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa sen enempää, vaan voi lukea sitten tarkempia uutisia itse myöhemmin, mutta tässä muutama esimerkki:
- ei sittenkään sukeltamista, vain kävelyä, koska vedenpinta laski
- eikun sukeltamista on yhteensä kilometri, ei siellä nyt muuten olisi huippusukeltajia ym.
- eikun kokonaismatka on noin kilometri
Itse en puhunut mistään epäilyttävästä.
Vierailija kirjoitti:
Ammu ov. kirjoitti:
Mitäköhän jos joku niistä pojista ei haluaisi ja/uskaltaisi lähteä sieltä luolasta pois vaan alkaisi inttämään, että hän ei sieltä lähde ja alkaisi tappelemaan vastaan, jos hänet yritettäisiin viedä sieltä väkisin? Voisin hyvin kuvitella, että jos itse olisin lapsena ollut siellä luolassa ja minua oltaisiin tultu hakemaan sieltä pois, niin olisin jostain syystä saanut paniikkikohtauksen ja kieltäytynyt lähtemästä sieltä pois.
Tuolla onkin varmaan tärkeässä roolissa esittää asia pojille määrätietoisesti. Eli kerrotaan vain, että nyt lähdetään kotiin ja sitä varten pitää totutella laitteisiin. Ainoa, mistä neuvotellaan on lähtöjärjestys.
Ehkä sukeltajilla on jotain rauhoittavaakin mukana? Pahimpia paniikkeja vastaan...
Vierailija kirjoitti:
Ammu ov. kirjoitti:
Tuolla onkin varmaan tärkeässä roolissa esittää asia pojille määrätietoisesti. Eli kerrotaan vain, että nyt lähdetään kotiin ja sitä varten pitää totutella laitteisiin. Ainoa, mistä neuvotellaan on lähtöjärjestys.
EI
Pojan pitää tietää mitä on tekemäsdä. Olla valmis siihen. Muuten hän kuolee matkalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammu ov. kirjoitti:
Kyllä varmaan huumattaisiin jotenkin. Ei sitä sinne ainakaan jätettäisi, se on varma. Tarpeeksi vahvaa rauhoittavaa, niin lievittyy pahinkin paniikki matkaa varten.
Ei todellakaan huumattaisi. Tai rauhoitettaisi. Ei se selviäisi sukeluksesta. Ei siellä tulla kenenkään kainalossa kapeaa hädin tuskin yhden mentävää luolaa pitkin. Lapsen pitää osata hengittää paineilmaa.
Ei häntä kai yksin jätettäisi ennen kuolemaa. Tuotaisiin sadekauden jälkeen pois ellei ole aiemmin kuollut. Ehkä vaihteleva valvoja. Ja lapsi kuolisi kuitenkin
Kyllähän tämä lääkkeiden käyttö oli ihan uutisissakin yhtenä vaihtoehtona pari päivää sitten. Miksi se olisi nyt täysin poissuljettu vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla kyllä enemmän näitä MV:n ja ylilaudan tapaisia palstoja ja vielä sairaampiakin, mistä nämä höyrypäät eivät millään malttaisi lähteä pois. Nyt niitä on selvästi liian vähän.
MV on sulkenut kommentointiosuudet. Siksi varmaan MV-porukka on täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ammu ov. kirjoitti:
No jos jossain kapselissa jossa normaali hengitys olisi mahdollista voitaisiin tuoda, mutta ei muuten.
Rebreathereilla ja paineilmalaitteilla pitää tehdä työtä ulkoilmaa enemmän kun kun hengittää ja se ei onnistu jos ei ole riittävästi tajuissaan ja voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi jotain veikata niin 4-5 pojalle käy huonosti. Valtavat paineet sukeltajilla kun poika alkaa rimpuilla otteessa ja pitää sitten väkisin yrittää raahata. Sitten palata luolaan ja salata lopputulos ja yrittää toisen pojan kanssa.
Öh.. alkavat rimpuilemaan?
Mies 36v kirjoitti:
Tämä on loistava tilaisuus Palstamammojen kaltaisten miestenvihaaja naisten oikein hekumoida orgasmien kourissa niiden poikien eli tulevien miesten kärsimyksillä kun ajattelette niitä poikia ja heidän valmentajaansa vankina siellä luolassa, heidän kärsimyksiään ja luolaan jääneiden poikien epätoivoa kun heitä ei pelastettu vielä. Te naisethan vihaatte kaikkia miespuolisia henkilöitä vauvasta vaariin vain siksi että he ovat syntyneet miehiksi eli teidän mielestänne hirviömäisiksi raiskaajaksi.
Jos tässä joku patoutuneelta ja aggressiiviselta vaikuttaa, niin sinä. Mitä jos pysyttäisiin asiassa ja pidettäisiin ketju asiallisena, me aikuiset ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset tosissaan tekopyhiä että kehtaavat esittää ja teeskennellä, että heille merkitsisi jotain se Saadaanko muutaman pikkupoika pelastettuja jostain luokasta? Mulla yököttää tommonen asenne! Täysin ventovieraita pentuja???
Mulla ei ole edes omia lapsia, mutta silti olen huolissani poikien puolesta. En voi edes kuvitella millaista heillä on ollut pimeässä luolassa niin monta päivää. Sydämestäni toivon, että he kaikki saadaan pelastettua.
Omat pojat 14 ja 16 vuotta niin samaistuin tähän liikaakin ja seurasin tarkkaan. Ahdisti niin kamalasti.
Itsellä 11 ja 14 ja ahdistaa entistä enemmän kun tuntuu että vaikein osuus on vielä edessä. Tottakai ihanaa että neljä reipasta miehenalkua on turvassa<3
4 reipasta miehenalku? Mistä sä tiedät Minkälaisia kauhu kakaroita tai nössöjä ne Pennut on? Musta täysin samantekevää vaikka olisivat hukkuneet sinne luolaan tai tulehtuneet hengiltä!
Taidat olla aika vahvoissa aineissa päätellen kirjoitusasusta ja sisällöstä.
Mutta sinänsä minäkin olen sitä mieltä, että miksi glorifoida näitä lapsia millään tavoin. Ovat joutuneet vakavan onnettomuuden uhreiksi. Tekeekö se heidät jotenkin reippaiksi?
Todennäköisesti täysin tavallisia mukuloita, joukossa varmasti joku koulukiusaaja ja eläintenrääkkäjäkin.
Eikö todella sinusta vaadi jonkun sortin reippautta että ton painajaisen jälkeen saivat kammettua itsensä hengissä ulos tuolta luolasta? Minusta se vaatii pirunmoista henkistä kanttia. Varsinkin lapselta noissa olosuhteissa.
Mitä vaihtoehtoja näillä lapsilla on? Jäädä luolaan?
Se nuorinkin 11-vuotias tajuaa, että se on varma kuolema. Ei siinä tarvita erityistä henkistä kanttia lähteä sukeltajan kainalossa pelastumaan. Ja tietysti pojille sanotaan, ettei matka ole ollenkaan vaarallinen ja äiti odottaa luolan suulla.
En kyllä ymmärrä, että pakkotilanteessa olevia ihmisiä on tarve nostaa joksikin sankareiksi.
Eikö se riitä, että ovat tavallisia lapsia? Ihan yhtä arvokkaita kuin muutkin lapset.
Ei ne lähde kenenkään kainalossa
Riski kuola luolasukelluksissa on suuri
Joo tiedän toki. Tuo "kainalossa" oli symbolinen ilmaus. Totta kai pelastajasukeltajakin tarvitsee kaksi kättä vapaaksi.
Olisi ollut parempi sanoa "siipien suojassa" tms.
Kyllä se vaatii kanttia lähteä ahtaaseen ja pimeään luolaan sukeltamaan mudan sekaan. Ihan sama kenen kanssa. Ja hänen pitää osata toimia ihan itse. Sukeltaja ei voi mitään jos lapsi panikoi mutavellissä ja kuolee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset tosissaan tekopyhiä että kehtaavat esittää ja teeskennellä, että heille merkitsisi jotain se Saadaanko muutaman pikkupoika pelastettuja jostain luokasta? Mulla yököttää tommonen asenne! Täysin ventovieraita pentuja???
Mulla ei ole edes omia lapsia, mutta silti olen huolissani poikien puolesta. En voi edes kuvitella millaista heillä on ollut pimeässä luolassa niin monta päivää. Sydämestäni toivon, että he kaikki saadaan pelastettua.
Omat pojat 14 ja 16 vuotta niin samaistuin tähän liikaakin ja seurasin tarkkaan. Ahdisti niin kamalasti.
Itsellä 11 ja 14 ja ahdistaa entistä enemmän kun tuntuu että vaikein osuus on vielä edessä. Tottakai ihanaa että neljä reipasta miehenalkua on turvassa<3
4 reipasta miehenalku? Mistä sä tiedät Minkälaisia kauhu kakaroita tai nössöjä ne Pennut on? Musta täysin samantekevää vaikka olisivat hukkuneet sinne luolaan tai tulehtuneet hengiltä!
Taidat olla aika vahvoissa aineissa päätellen kirjoitusasusta ja sisällöstä.
Mutta sinänsä minäkin olen sitä mieltä, että miksi glorifoida näitä lapsia millään tavoin. Ovat joutuneet vakavan onnettomuuden uhreiksi. Tekeekö se heidät jotenkin reippaiksi?
Todennäköisesti täysin tavallisia mukuloita, joukossa varmasti joku koulukiusaaja ja eläintenrääkkäjäkin.
Eikö todella sinusta vaadi jonkun sortin reippautta että ton painajaisen jälkeen saivat kammettua itsensä hengissä ulos tuolta luolasta? Minusta se vaatii pirunmoista henkistä kanttia. Varsinkin lapselta noissa olosuhteissa.
Mitä vaihtoehtoja näillä lapsilla on? Jäädä luolaan?
Se nuorinkin 11-vuotias tajuaa, että se on varma kuolema. Ei siinä tarvita erityistä henkistä kanttia lähteä sukeltajan kainalossa pelastumaan. Ja tietysti pojille sanotaan, ettei matka ole ollenkaan vaarallinen ja äiti odottaa luolan suulla.
En kyllä ymmärrä, että pakkotilanteessa olevia ihmisiä on tarve nostaa joksikin sankareiksi.
Eikö se riitä, että ovat tavallisia lapsia? Ihan yhtä arvokkaita kuin muutkin lapset.
Ei ne lähde kenenkään kainalossa
Riski kuola luolasukelluksissa on suuri
Joo tiedän toki. Tuo "kainalossa" oli symbolinen ilmaus. Totta kai pelastajasukeltajakin tarvitsee kaksi kättä vapaaksi.
Olisi ollut parempi sanoa "siipien suojassa" tms.
Kyllä se vaatii kanttia lähteä ahtaaseen ja pimeään luolaan sukeltamaan mudan sekaan. Ihan sama kenen kanssa. Ja hänen pitää osata toimia ihan itse. Sukeltaja ei voi mitään jos lapsi panikoi mutavellissä ja kuolee
Itse en lähtisi. Ja olen sentään laitesukeltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammu ov. kirjoitti:
Kyllähän tämä lääkkeiden käyttö oli ihan uutisissakin yhtenä vaihtoehtona pari päivää sitten. Miksi se olisi nyt täysin poissuljettu vaihtoehto?
Palsta on täynnä oman elämänsä Tietäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukellus ei tapahdu kenellekään kainalossa. Kyse on kapeasta luolasta ja mittaisesta vedestä.
Mielestäni jo 9 pv elossassäilyminen pimeässä ilman ruokaa tai jupmaa on iso saavutus.
Saati siitä lähteminen ahtaaseen luolaan
Kyllä pojat sai siellä juotua jo ennen kuin heidät löydettiin. Luolan seiniä pitkin valuu puhdasta vettä jota pojat ovat juoneet.
Hienoa että saivat jupda luolan seinästä
Ammu ov. kirjoitti:
Thaimaalaiset lapset ei paljon vanhemmille sano vastaan. Siellä on vähän erilainen kunnioitus kuin Kontulan joni-jannicoilla.
Mies 36v kirjoitti:
Tämä on loistava tilaisuus Palstamammojen kaltaisten miestenvihaaja naisten oikein hekumoida orgasmien kourissa niiden poikien eli tulevien miesten kärsimyksillä kun ajattelette niitä poikia ja heidän valmentajaansa vankina siellä luolassa, heidän kärsimyksiään ja luolaan jääneiden poikien epätoivoa kun heitä ei pelastettu vielä. Te naisethan vihaatte kaikkia miespuolisia henkilöitä vauvasta vaariin vain siksi että he ovat syntyneet miehiksi eli teidän mielestänne hirviömäisiksi raiskaajaksi.
Ohis. Eiköhän nämä trollaajat täällä ole kaikki Ylilaudan Jonneja, kaksilahkeisia käpykaartilaisia MV-lehden palstoilta kun se kuulemma on kiinni ja kenties joukossa on joku neckbeard vanhempien vintiltä.
Kommenttien sanavalinnoista ja kirjoitustyylistä näkee kaukaa, ettei ne ole naisten kirjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukellus ei tapahdu kenellekään kainalossa. Kyse on kapeasta luolasta ja mittaisesta vedestä.
Mielestäni jo 9 pv elossassäilyminen pimeässä ilman ruokaa tai jupmaa on iso saavutus.
Saati siitä lähteminen ahtaaseen luolaan
Kyllä pojat sai siellä juotua jo ennen kuin heidät löydettiin. Luolan seiniä pitkin valuu puhdasta vettä jota pojat ovat juoneet.
Hienoa että saivat jupda luolan seinästä
jos katsoit sen videon, missä englantilainen sukeltaja löysi pojat viikko sitten, niin pojat pyysi häneltä ensimmäisenä ruokaa, ei juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisen typerää haukkua toisia kirjoittelijoita, pysykää aiheessa. Keskustelua, hyvät ihmiset.
Eli neljä pelastettu median tiedon mukaan. Olikin helpompi homma kuin oli ajateltu, alunperin tähän iltaan mennessä piti yhden olla pelastettuna. Olivatko oppineet sukeltamaan jo. Voikohan noihin tietoihin luottaa, että kertovat tosiasiat medialle, ne thaimaalaiset. Tuli mieleen, että mistä ihan alunperin heitä tiedettiin etsiä, he olivat siis kertoneet jollekin, mihin luolaan menevät, ja kun ei alkanut kuulumaan, sittenkö alettiin etsiä.En tiä, alkaa kuulostaa vähän erikoiselta koko juttu. Osa pojista ei osaa uida, ja yhtäkkiä heistä saadaan huippusukeltajia, vaikka yksi pelastajakin jo kuoli. Vaikea kuvitella, että itsestä tulisi pikakoulutuksella henkilö, joka kykenisi sukeltamaan kaikkinensa kilometrin luolastossa. Nuohan on ihan lapsiakin eli tuskin on voitu antaa kovin monimutkaisia ohjeita.
No, ehkä nämä aukkopaikat joskus selventyvät. Hyvä juttu, kun ehjin nahoin vaikuttavat pääsevän kuitenkin ulos.
Voisit vähän perehtyä aiheeseen, ennen kuin taivastelet tapauksen "aukkoja". Pojille on valmisteltu reitti varusteineen ja saattajineen ja ihmettelet kun itsenäisesti toiminut sukeltaja kuoli.
Jep, kerroin aiemmin, että sorii, en seuraa ulkolaisia lehtiä enkä muutenkaan ole perehtynyt kuin Suomen uutisiin aiheesta.
En nyt toisaalta ymmärrä, miksi ihmisten liian vähäinen perehtymättömyys ärsyttää, sillä kaikilla tuskin on aikaa tai kiinnostusta kolata eri lähteitä yksityiskohtaisesti läpi.
Ei tietämättömyydessä ole mitään vikaa, mutta siinä on, jos vihjailet asiassa olevan jotain kummallista. "Kuulostaa erikoiselta, ehkä joskus saamme selityksen näihin aukkoihin."
Tarkoitin tällä sitä, että minusta tarina on tässäkin ketjussa muuttunut jo monesti. Minulla ei ole mitään salaliittoteoria- tai propagandauskomuksia, kuten ehkä joillakin on, mutta haluaisin tarkat ja luotettavat tiedot, miten asiat on toteutettu. En vaihtelevia puheita tai uutisia.
Helvettiäkö joku av-mamma niillä tiedoilla tekee?!!! Pääasia, että ihmiset pelastuu.
Hän jää sitten sinne. On muuten liian iso riski muille. Ja itselleen varma kuolema matkalla