Netflixin Anna, lopussa A - mitä mieltä?
Omituisia lisiä juoneen, enkä ymmärrä, mikä niiden tarkoitus on. Kultakuumejuttu, Gilbetin seikkailut trinidadilaisten kanssa - miten ne edistävät tarinaa?
Kommentit (199)
Mielestäni Anne with an E n ensimmäinen kausi on todella hyvä! Mennään alkuperäisen juonen mukaan, upeat näyttelijät ja lavastus ovat parasta. Kuitenkin seuraavissa kausissa aletaan mennä ihan metsään. Yhtäkkiä sarja keskittyykin kaikkien muiden paitsi annan elämään. Anna on kuin oman sarjansa sivuhenkilö. Miksi muutenkaan täytyy muuttaa kaunis tarina täysin millä perusteella 15-vuotias gilbert jäisi orpona hoitamaan taloutta. Eikö olisi loogisempaa lähettää hänet sukulaisilleen kun ottaa huomioon että kirjoissa gilbertin molemmat vanhemmat ovat terveinä elossa. Sitten miksi Billy andrewsista ollaan tehty kiusaaja? Kirjoissahan hän oli rakastunut annaan ja kosikin häntä myöhemmin. Annaa ei muutenkaan kiusattu koulussa ja hän oli varsin suosittu henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Anne with an E n ensimmäinen kausi on todella hyvä! Mennään alkuperäisen juonen mukaan, upeat näyttelijät ja lavastus ovat parasta. Kuitenkin seuraavissa kausissa aletaan mennä ihan metsään. Yhtäkkiä sarja keskittyykin kaikkien muiden paitsi annan elämään. Anna on kuin oman sarjansa sivuhenkilö. Miksi muutenkaan täytyy muuttaa kaunis tarina täysin millä perusteella 15-vuotias gilbert jäisi orpona hoitamaan taloutta. Eikö olisi loogisempaa lähettää hänet sukulaisilleen kun ottaa huomioon että kirjoissa gilbertin molemmat vanhemmat ovat terveinä elossa. Sitten miksi Billy andrewsista ollaan tehty kiusaaja? Kirjoissahan hän oli rakastunut annaan ja kosikin häntä myöhemmin. Annaa ei muutenkaan kiusattu koulussa ja hän oli varsin suosittu henkilö.
Ensimmäinen kausi antoi kyllä odottaa parempaa. Hienot miljööt ja puvustukset ja näyttelijätkin oli hyviä. Harmi että sarja pilattiin.
Itse en ole kirjoja lukenut vaan katsonut sen edellisen sarjan ja kyllä siinäkin taisi olla jotain kiusaamisen/kiusoittelun tapaista. Eikö sekään sarja sitten noudattanut kirjoja?
Katsoin yhden jakson, en usko että tulee paljon seurattua tää on samaa luokkaa kuin pientalo preerialla... Vois toimii noin 10v tytölle, mutta aikuisena naisena jätän väliin.
Alussa koululaiset suhtautuivat tylysti annaan mutta lopulta ainoa kaikki pitävät Annasta (lukuun ottamatta josie pyeta)
Pidän tosi paljon!
Jotenkin mystinen tunnelma.
Romaanissa on paljon kuvailua, se on toteutettu hyvin sarjassa.
Anna ja Matthew ovat loistavia osissaan.
Kukahan Anna-kirjojen oikeudet omistaa ?
Olen Anna- fani vuosilta 1971 ja siitä eteenpäin. Katselen sarjaa nyt ensi kertaa, siis tätä versiota.
Eka jakso viehtätti valtavasti, meni lähes kirjan mukaan.
Sitten on syrjähdelty, on tullut kaikenmoista aikaan, olosuhteisiin, kirjaan ja annan persoonaan kuulumatonta. Sarja eriytyy kirjasta, jota niin rakastin.
Silti vielä katselen. Jotain mielenkiintoa tässä teoksesa kuitenkin on. Ehkä tämä teos on vaan todellakin Annan with an E, ei Anne of The Green Gables tai Anne of Avonlea.
Ei tässä ole ollenkaan sitä samaa tunnelmaa kuin siinä 80-luvun versiossa. Tästä on tehty jotenkin raaempi, tosin varmaan se on sitten totuudenmukaisempikin.. Aion tämänkin version kuitenkin katsoa kokonaan, vaikka tiedän jo että ei ole niin hyvä kuin se vanha versio. Minusta nuo näyttelijävalinnatkin on vähän huonoja, paitsi Marilla on todella osuva. Toisaalta hyväkin ettei ole liian samanlainen kuin se aiemmin kuvattu sarja.
Nyt 5 jaksoa nähty.
Pakko muuttaa mieltä, koska tarina on eksynyt täysin kirjojen juonesta ja sävystä.
Keskeiset henkilötkin on outoja, esimerkkinä Billy Andrews, kirjassa ujo ja Annaan ihastunut, sarjassa ilkimys.
Tyttöporukassa ihmetyttää yksi huomattavan lihava, jolle kirjoissa ei ole vastinetta.
Vielä, alkaa häiritä, että Annan näyttelijä on liian vanha eikä osaa näytellä varhaisnuorta.
Annan ja tilalla työskentelevän Jerryn välillä on ihme skismaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan Anna-kirjojen oikeudet omistaa ?
Eiköhän perikunta sen omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan kamala mutta mua häiritsee ne Annan keltaiset hampaat😞
Toinen kamala sitten myös.
Mua häiritsee, että se on niin kammottavan ruma ja jotenkin epämuodostuneen näköinen. Eihän Annan alkuperäisteoksenkaan mukaan mikään kaunotar pitänyt olla, mutta ei nyt susirumakaan käsittääkseni.
Hanki apua oikeasti. Anna on tosi kaunotar. Ihanat punaiset hiukset, pisamat ja hoikka. Olet vissiin taas joku ylikunnossa oleva kanttura itse
Vierailija kirjoitti:
Alussa koululaiset suhtautuivat tylysti annaan mutta lopulta ainoa kaikki pitävät Annasta (lukuun ottamatta josie pyeta)
Joka kuitenkin taisi kosia veljensä puolesta Annaa ?
Vierailija kirjoitti:
Tyttöporukassa ihmetyttää yksi huomattavan lihava, jolle kirjoissa ei ole vastinetta.
Koulukavereita mainitaan kyllä monta kirjoissa, joten miksi joku ei voisi olla lihava? Sanotaanko kirjoissa, että kaikki olivat hoikkia, kukaan ei lihava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kuitenkin taisi kosia veljensä puolesta Annaa ?
Eikun totta, sehän olikin Janen veli.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön näyttelijävalinta pääosaan.
En ole tarkistanut, mutta täytyy olla joku kitukasvuinen kolmikymppinen. Ihan järkyt otsarypyt. Annan kuuluisi olla lapsi.
Luin 80-luvulla kirjat kyllä ja kuvittelin Annan sieväksi, joskin toki siihen aikaan punatuikkaisuus ja pisamat olivat pannassa.
mene hoitoon. Haukut lapsen ulkonäköä. Ja 3kymppisetkin nin nuoria ettei niillä mitään ryppyjä ole.
Annaa näyttelevä nuori on ollut 16v kun aloittivat kuvaukset 2017. Nyt on 19v. On voinut kasvaa pituutta koko ajan. Tyttöni kasvoi vielä 20v ja venyi mittaan 178cm. Luultiin pituudeksi 175cm.
Luulen, että Anna oli kuvausten aikaa 156- 158cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukavereita mainitaan kyllä monta kirjoissa, joten miksi joku ei voisi olla lihava? Sanotaanko kirjoissa, että kaikki olivat hoikkia, kukaan ei lihava?
Tohon aikaan ei noin läskejä lapsia ollut.
Tyttö ei ole pikkuisen pyylevä, vaan sairaalloisen lihava.
Tuollaiseen lopputulokseen ei kasvava ihminen pääse kuin mättämällä raffinoitua roskaa suuhunsa nonstop.
Joten herää kysymys että miksi hän on sarjassa.
Onkohan nää tätä sarjaa kommentoineet olleet koulukiusaajia - niin ilkeästi kommentoidaan Annaa esittävän Amybethin ulkonäköä ,ajatelkaas nyt vähän , aikuiset ihmiset !!! Eihän Amybeth kyllä näitä kommentteja pääse lukemaan eikä tarvitse moisesta välittää . Itse pidän hänestä kovasti ja koko sarjasta , hienoa työtä kaiken kaikkiaan ! Ajankuva todentuntuinen , ihmiset kiinnostavia ja Annalta ( Annelta with e ) kuulen sellaisia sanoja joita ei paljon muualta kuule , englanninkieli on yhtä köyhtynyt kuin suomenkieli .
Anna oli myös ruma vauva "Rouva Thomas sanoi että minä olin rumin vekara, jonka hän ikinä oli nähnyt, olin pelkkää luuta ja nahkaa ja silmiä. Mutta äidin mielestä olin ihastuttavan suloinen."