Millaisella Internet-yhteydellä surffailet täällä?
Kommentit (32)
dsl, mun en kyllä edes tiennyt ennen kuin vilkaisin. Siitä on tullut kuin sähkö tai vesi.
Vierailija kirjoitti:
Missä on vaihtoehto "En tiedä" :D? Mies hoitaa nämä hommat, minä vain käytän nettiä.
:D Perussääntönä voinee pitää sitä, että DSL kytketään puhelinpistokkeen kautta, kaapeli antennipistokkeen kautta ja mobiili on tietysti langaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vaihtoehto "En tiedä" :D? Mies hoitaa nämä hommat, minä vain käytän nettiä.
:D Perussääntönä voinee pitää sitä, että DSL kytketään puhelinpistokkeen kautta, kaapeli antennipistokkeen kautta ja mobiili on tietysti langaton.
Kiitos valaistuksesta! Meillä on siis ilmeisesti DSL, koska pienestä Internetin luovasta laitteesta menee piuha puhelinpistokkeen näköiseen reikään seinässä. Siinä kylläkin lukee data, ei puhelin, kuten sen viereisessä reiässä, joka on kuitenkin samannäköinen. :D
Lisäkysymys: mikä on yhteytesi nopeus ja toteutuuko se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos valaistuksesta! Meillä on siis ilmeisesti DSL, koska pienestä Internetin luovasta laitteesta menee piuha puhelinpistokkeen näköiseen reikään seinässä. Siinä kylläkin lukee data, ei puhelin, kuten sen viereisessä reiässä, joka on kuitenkin samannäköinen. :D
Teillä on sitten varmaankin valokuitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on sitten varmaankin valokuitu.
Taitaa olla joko DSL tai Ethernet-tekniikalla toteutettu liittymä. Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että talossa on yleiskaapelointi (jos seinässä on siis kaksi "johdonreikää" eikä puhelinpistoke). Talojakamossa voi toki olla valokuitu.
En tiedä. Soitin nettikauppaan ja tilasin ukon laittamaan netin käyntiin. Niin se teki.
Puhelimella 4G. Kotona joku laajakaista. En tiedä sen tarkemmin. Kuuluu vuokraan.
Mobiililla, sisällä laitteessa. Bannia ei siinä voi käytännössä saada tai sen saa veks jossain... kolmessa sekunnissa?
Hidas (hitain) mobiililiitymä puhelimessa ja jos surffaan läppärillä, on nopea 4g. Molemmat riittävät tarkoituksiini.
Kuituyhteys tää on, ei tosin asuntoon asti
Kannettava Wifi-yhteys? Siis puhelimen kautta liitetty koneeseen? :) Langattomasti. Toimii.