Auttakaa, mitä lähden opiskelemaan kun ikää jo 35v ja ei mitään koulutusta?
Lukio on käyty. Ammattikoulusta en ole löytänyt mitään kiinnostavaa ja muutenkin haluaisin siisteihin päivä/sisätöihin. Eli amk voisi olla hyvä, yliopisto on liian pitkä tie.
Mietityttää vain tämä ikäni, olenko jo liian vanha kouluun ja saamaan töitä? 15 vuotta olen ollut kaupan kassalla, baarimikkona, siivoojana, postissa jne.
Kriteereinä uudelle työlle, että tulisi olla fyysisesti kevyttä ja säännöllistä päivätyötä, ei hirveästi asiakaspalvelua.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole mitään rajoitteita, miten olisi rakennusala? Kaikenlaiset remonttireiskat on käsittääkseni ihan hyvillä ansioilla.
Turussa kova tarve laivanrakentajista, monenlaista osaajaa haetaan.
Käy katsomassa työkkärin sivuilta, millä alalla töitä tarjolla ja mitä koulutusta vaaditaan. Haet opiskelemaan sitä, missä töitä ja mitä voit kuvitella tekeväsi.
Kun on semmoisen 20 vuotta tehnyt niitä töitä mitä on ollut tarjolla niin se kiintiö on jo täynnä ja jatkossa haluaa työn joka oikeasti kiinnostaa ja on se sun oma juttu.
No kun ei näytä tietävän mikä kiinnostaa.
Tee netissä ammatinvalintapsykologien käyttämä avo-testi, niin saat vähän osviittaa siitä mistä olisit kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistun nelivitosena insinööriksi ja nyt teen suunnittelutöitä pienessä toimistossa. Minulla oli kyllä koulutusta ennestään, mutta pääasiassa työkokemus pätkätöistä erilaisista toimistohommista.
Onko ihan vakkaripaikka? Itse valmistun inssiksi 34-vuotiaana. Suunnittelupuoli on se mun juttu, mutta suomessa ehkä palkkataso ei niin hyvä kuin esim raksan tuotannossa. Siksi onkin suunnattava ulkomaille. Tanskassa on työttömyysaste insinöörien joukossa 1-2% luokkaa. Tanskan työnantajaliitto kävi jokin aika sitten suomessa messuilla kosiskelemassa suomalaisia insinöörejä.
M32.
On vakituinen. Meille jo opiskeluaikana sanottiin, että suunnittelupuolella on töitä, mutta pienet palkat. Kuusi vuotta olen ollut samassa firmassa. Kyllä mä tällä 3000 brutto pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Ennen työvoimatoimiston kautta pääsi ammatinvalinnan ohjaukseen ja testeihin.
Pääseekö enää?
Joo, mutta huono työllisyys.