Poikaystävä painostaa ottamaan pikavipin että maksaisin hänen puhelinlaskunsa, hänellä luottotiedot menneet
Minulla ei riitä muuten rahaa lainata. Sanoo että ota pikavippi ja kyllä hän sen maksaisi takaisin. Kuulemma joku kaverikin oli ottanut eikä se korko ole niin paha mitä pelotellaan. Olen juuri täyttänyt 18 enkä tiedä myönnettäisiinkö minulle edes? Mikä olisi halvin firma?
Kommentit (87)
Miksi minulla on olo, että ap miettii että puhukaa mitä puhutte, ei minun poikaystäväni koskaan käyttäisi minua hyväkseen. Haluan auttaa häntä, koska hän on ihana ja rakas ja maksaa varmasti takaisin, koska on luvannut.
Ja sitten realiteetit iskevät ohimoon.
Jätä. Oikea mies ei ehdottele pikavippejä.
Lainoja ei ikinä oteta toisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisen työkaverin omat vanhemmat olivat pilanneet hänen luottotietonsa pikavipeillä ja kun hän oli pääsemässä veloista lopulta eroon, niin perintätoimistolta ilmoitettiin useita vuosia vanhasta velasta, jonka oli aiheuttanut entinen poikaystävä. Laskuista kyseinen neitokainen ei tiennyt mitään, mutta liittymä oli ollut naisen nimissä. Maksamattomia puhelinlaskuja korkoineen ja lasku oli useita tuhansia.
Molemissa kyseessä petos. Kai kaverisi teki rikosilmoituksen?
En viitsi asiaa sen tarkemmin avata, ettei kyseinen henkilö "paljastu", mutta exä oli onneksi sanansa mittainen ja on maksanut isoa velkaa pois pikkuhiljaa jo parin vuoden ajan. Siihenkin oli syynsä, miksi entinen työkaveri ei saanut tietoa operaattoriltaan, mutta siitäkään en kehtaa kertoa sen tarkemmin. Sen verran kuitenkin, että poikaystävän vuoksi maksuhuomautukset eivät tavoittaneet omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Entisen työkaverin omat vanhemmat olivat pilanneet hänen luottotietonsa pikavipeillä ja kun hän oli pääsemässä veloista lopulta eroon, niin perintätoimistolta ilmoitettiin useita vuosia vanhasta velasta, jonka oli aiheuttanut entinen poikaystävä. Laskuista kyseinen neitokainen ei tiennyt mitään, mutta liittymä oli ollut naisen nimissä. Maksamattomia puhelinlaskuja korkoineen ja lasku oli useita tuhansia.
Ei ole mahdollista avata liittymää toisen nimiin ilman että toinen siitä saa ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan tyhmä? Tuollainen poikaystävä kiertoon, luottotiedot on tärkein asia mitä elämässä tarvitsee.
no kiva tietää, itsellä nollaantuu merkinnät ensivuoden aikana, olin ollut taksiyrittäjänä ja lätkäistiin useampi tonni mätkyjä perään, eihän työtön sellasta kyennyt heti maksamaan, nyt on kaikki kuitattu
eli sinun mielestä eiole minkään arvoinen jos joskus on heikot vuodet elämässä? kyllä ne sullekkin vielä vastaan tulee tuolla asenteella, aina ei voi hallita elämäänsä 100% ja yllätyksiä tulee aivan varmasti vaikka itse kuinka säntillisesti maksaisi jokaisen laskunsa
Asuivat samassa osoitteessa ja mies oli sössinyt luottotietonsa jo silloin, joten tyttöystävä avasi hänelle liittymän... liian sinisilmäinen kun tuolloin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään ota. Paljonko se lasku on?
120€ mutta siinä laskussa on kuulemma jotain häikkää niin saisi sen ehkä neuvoteltua 100 euroon.
ap
Järjettömän iso puhelinlasku. Et missään nimessä maksa sitä.
Et missään nimessä ota pikavippiä tuota varten. Ja jos jo otit, niin perut sen heti, sen voi tehdä 14 päivän ajan helposti, jolloin myöskään kovin isoja kuluja ei tule. Jos otat pikavipin nyt, niin niitä alkaa kohta olemaan "miljoona" enemmän.
Et missään tapauksessa. Itse olen lainannut kyllä tiukassa tilanteessa poikaystävälle rahaa, mutta a) minulla oli itsellä siihen varaa eikä siihen tarvittu pikavippiä b) poikaystävällä ei ollut luottotiedot menneet c) poikaystävä ei olisi ehdottanut pikavippiä d) tarve johtui oikeasta poikkeustilanteesta (vuokratakuu) eikä puhelinlaskusta (jonka maksamisessa ei pitäisi olla mitää poikkeavaa eikä yllättävää).
Poikaystäväsi voi neuvotella maksuajasta ja hänen vanhempansa ovat enemmän vastuussa kuin sinä, jos eivät ole lastaan opettaneet hoitamaan raha-asioitaan.
Kunnollinen poikaystävä ei edes pyyytäisi tuollaista. Voitteko myydä kirpparilla kaikenlaista roinaa, että saatte rahat kokoon. Minä olin viime sunnuntaina ja sain melkein kaksi sataa eikä minulla todellakaan ollut mitään kovin kallista myynnissä. Kenkiä, vaatteita, laukkuja, astioita tms.
Vaikka tämä olisikin provo niin moni oikeasti on tuossa tilanteessa, ja valitettavan moni tekee sen virheen että ottaa vipin jonkun toisen rakkaan laskuun. Rakkaan, joka on itse omat raha-asiansa jo sössinyt. Ja koskaan vika ei ole hänen vaan aina kaikkien muiden, milloin on vika laskussa,milloin laskuttajassa ja milloin naapurin koirassa.
Jos sulla ei ole varaa maksaa sitä 120€ puhelinlaskua NYT...
...niin sulla ei ole varaa maksaa kahden/neljän viikon päästä sitä pikalainaa takaisin.
120€ laina on noin 150€ takaisin maksettaessa. Mistä te otatte sen 150€ kahden viikon päästä?
Jos se raha löytyy poikakaverin puheiden mukaan hältä vasta kahden viikon kuluttua, niin olkoon ilman liittymää sen aikaa. Sekin on elämää, että käyttää puhelinta sen verran mihin on varaa.
Toivottavasti ap ei nyt käyttäydy kuin lapsellinen kakara, joka sinisilmäisesti uskoo suureen rakkauteensa. Jos poikaystävä vannoo, että kyllä hän sen maksaa takaisin, niin silloinhan hän voi sillä rahallaan sitten maksaa sen puhelinlaskunsa.
Älä tyttö hyvä missään nimessä ala ottaa mitään pikavippejä! Puhupa tästä asiasta vanhempiesi kanssa. Todennäköisesti poikaystäväsi luottotiedot on menneet juuri noitten pikavippien takia. NE KUN PITÄÄ MAKSAA TAKAISIN AJALLAAN! Entä jos poikaystäväsi ei maksakaan sinulle mitään ja vippisi alkaa kasvaa korkoa huimaa vauhtia?
Juu ei. Älä lähde tähän. Ole niin paljon itsellesi ystävällinen. Olen aika varma siitä, että poikakaverillasi ei ole mitään tietoa siitä, miten ja milloin hän sinulle maksaisi, kunhan vaan haluaa laskunsa maksetuksi, että saa taas pelata kännykkänsä kanssa. Ei huolta huomisesta.
Luottotiedot poikaystävä on saanut puhelinliittymän.? Eikös sellaiset saa vain pre-paid- liittymän?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä muuten rahaa lainata. Sanoo että ota pikavippi ja kyllä hän sen maksaisi takaisin. Kuulemma joku kaverikin oli ottanut eikä se korko ole niin paha mitä pelotellaan. Olen juuri täyttänyt 18 enkä tiedä myönnettäisiinkö minulle edes? Mikä olisi halvin firma?
Poikaystävä voi sopia eräpäivän siirtämisestä. Jätä tuollainen pummi.
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot poikaystävä on saanut puhelinliittymän.? Eikös sellaiset saa vain pre-paid- liittymän?
Ei kai olemassa olevia liittymiä irtisanota, kun luottotiedot menee.
Tyttäreni myös suostui tuollaiseen nyt makselee yli 10 000e vippejä korkoineen takaisi pienestä tilistään.Korot ovat aivan kaameat.Vetelä poikaystävän tajusi onneksi jättää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulla on olo, että ap miettii että puhukaa mitä puhutte, ei minun poikaystäväni koskaan käyttäisi minua hyväkseen. Haluan auttaa häntä, koska hän on ihana ja rakas ja maksaa varmasti takaisin, koska on luvannut.
Ja sitten realiteetit iskevät ohimoon.
Minulla samanlainen olo siksi, ettei ap ole kommentoinut tänne ottaneensa ohjeista vaarin. :/ Todella surullista nuoren kannalta, jos näin on. Voidaan vaan toivoa, että tajuaa, vaikka kipeää tekisikin sanoa "ei, en ota".
Jos tässä mitään positiivista voi nähdä, niin ehkä se, että kerrankin "av-mammat" (eli av-lapsettomat, joita täällä n. 75 % tämänhetkisen gallupin mukaan on) vetävät lähes kaikki yhtä köyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä operaattorilta ollaan yhteydessä liittymän omistajaan, jos liittymän käyttäjä jättää laskunsa maksamatta. Ja perintätoimisto tuollaisia tuskin panttaa vuosia...
On voinut ostaa liittymän ja sovittu poikaystävä käyttäjäksi ja kaikki laskut ja karhut menneet sinne.
Ei jumalauta. Oon itsekin 18 ja poikaystävä menis samantien pihalle jos mun pitäis maksaa sen laskuja. Itseasiassa sellanen tilanne olikin just silloin kun olin just täyttänyt 18 ja sen aikanen poikaystävä sano ”läpällä” että ota pikavippi!
Noh, samantien jätin sen luuserin.