Poikaystävä painostaa ottamaan pikavipin että maksaisin hänen puhelinlaskunsa, hänellä luottotiedot menneet
Minulla ei riitä muuten rahaa lainata. Sanoo että ota pikavippi ja kyllä hän sen maksaisi takaisin. Kuulemma joku kaverikin oli ottanut eikä se korko ole niin paha mitä pelotellaan. Olen juuri täyttänyt 18 enkä tiedä myönnettäisiinkö minulle edes? Mikä olisi halvin firma?
Kommentit (87)
poikaystävä ottakoot operaattoriin yhteyttä ja sovitelkoot sen takaisinmaksun kanssa. Sen saa erissäkin maksettua, kunhan itse neuvottelee.
Älä missään tapauksessa ota pikavippiä, etenkään toisen puolesta. Lisäksi miettisin uudestaan kannattaako noin huonosti asiansa hoitavan kanssa olla ja toisekseen se jannu painostaa sua.. ei hyvä parisuhteen perusta. Jätä se sika ansaitset parempaa!
Ei tuohon ole kuin yksi vastaus eli sanot että tämä suhde whatever oli nyt tässä ja hyvää loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään ota. Paljonko se lasku on?
120€ mutta siinä laskussa on kuulemma jotain häikkää niin saisi sen ehkä neuvoteltua 100 euroon.
ap
Eli sillä ei ole edes mitään puhelinlaskua, haluaa vaan sulta rahaa. Ei operaattorien kanssa noin vaan neuvotella laskua pienemmäksi. Jos on häikkää niin laskuttaja tutkii sen ja korjaa. Poikkis haluaa vaan rahaa viikonlopuksi ja pyytää sitä puhelinlaskun varjolla.
Älä helvetissä ota mitään pikavippiä. Menetät rahasi, poikkis todennäköisesti ryyppää ne.
Poikkis olkoon hyvä ja päästäköön laskunsa ulosottoon jos ei pysty sitä hoitamaan. Hänellä ei ole siinä enää mitään menetettävää. Sulla sen sijaan on paljonkin.
Miten meinasit maksaa tuon vipin?Toisella vipilläkö?Mutta älä ihmeessä ota sitä...Poikkis ei maksa takaisin...
Et ota. Ihmissuhteissa omat raha-asiat hoidetaan hyväksikäyttämättä muita. Eli toisilta ei pyydetä rahaa, eikä palveluksia ilmaiseksi tai ale-hintaan, ja omat velvollisuudet hoidetaan.
Älä koskaan ikinä suostu pikavippaajaksi. Etenkin jos mies painostaa tekemään niin sen jälkeen kun olet kieltäytynyt niin tiedät, että on aika vaihtaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä porvoolaisia pikavippifirmoja. Ei kukaan ole oikeasti noin tyhmä, että edes harkitsee maksavansa toisen laskun ja saati pikavipillä.
Kyllä niitä valitettavasti on. Kaveri (42 v) otti kolmetonni lainaa, että uudehko miesystävä ei saisi häätöä.. siitä se alamäki sitten alkoikin.
Minkälaiset tulot hänellä on, saisiko toimeentulotukea? Vai onko jo valmiiksi toimeentulotuella?
Ja siis et todellakaan maksa sitä laskua saati ota vippiä sitä varten. Eiköhän tuo luottotietojen meneminen jo kerro miten fiksua se on...
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä muuten rahaa lainata. Sanoo että ota pikavippi ja kyllä hän sen maksaisi takaisin. Kuulemma joku kaverikin oli ottanut eikä se korko ole niin paha mitä pelotellaan. Olen juuri täyttänyt 18 enkä tiedä myönnettäisiinkö minulle edes? Mikä olisi halvin firma?
ET OTA sitä pikavippiä.Dumppaa jätkä joka ei osaa pitää huolta raha-asioistaan.
Todennäköisesti on maksanut puhelimella esim. pikaruokaa tai tilannut lahjakortteja netistä ylihintaan. Sekin kun on valitettavasti mahdollista nykypäivänä. Ei lasku muuten olisi noin iso. Älä missään nimessä ota mitään lainaa. Poikaystäväsi ei ikinä opi virheistään vastuullisemmaksi jos pystyy keplottelemaan itsensä ulos muiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä porvoolaisia pikavippifirmoja. Ei kukaan ole oikeasti noin tyhmä, että edes harkitsee maksavansa toisen laskun ja saati pikavipillä.
Kyllä niitä noin tyhmiä oikeasti Suomesta löytyy. Missä tynnyrissä sä olet elänyt jos et ole lukenut noita juttuja lehdistä, niitä on monta kertaa vuodessa.
Tietenkään et ota mitään pikavippiä. Mutta kysypä poikaystävältäsi, menisittekö yhdessä kysymään sun äidiltäsi/isältäsi, jos äitisi/isäsi maksaisi ko laskun (ei siis antaisi rahaa vaan maksaisi laskun) ja poikkis sitten myöhemmin maksaisi äidillesi/isällesi velkansa. Jos poikaystävis vastaus on ei, niin joko ei ole mitään maksamatonta laskua olemassakaan tai sen maksamisessa hänellä ei ole mitään hätää.
Entisen työkaverin omat vanhemmat olivat pilanneet hänen luottotietonsa pikavipeillä ja kun hän oli pääsemässä veloista lopulta eroon, niin perintätoimistolta ilmoitettiin useita vuosia vanhasta velasta, jonka oli aiheuttanut entinen poikaystävä. Laskuista kyseinen neitokainen ei tiennyt mitään, mutta liittymä oli ollut naisen nimissä. Maksamattomia puhelinlaskuja korkoineen ja lasku oli useita tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120€ mutta siinä laskussa on kuulemma jotain häikkää niin saisi sen ehkä neuvoteltua 100 euroon.
ap
Eli sillä ei ole edes mitään puhelinlaskua, haluaa vaan sulta rahaa. Ei operaattorien kanssa noin vaan neuvotella laskua pienemmäksi. Jos on häikkää niin laskuttaja tutkii sen ja korjaa. Poikkis haluaa vaan rahaa viikonlopuksi ja pyytää sitä puhelinlaskun varjolla.
Älä helvetissä ota mitään pikavippiä. Menetät rahasi, poikkis todennäköisesti ryyppää ne.
Jos laskussa oikeasti on häikkää, niin sit siitä tehdään reklamaatio. Ei sitä laskua tosiaan neuvotella pienemmäksi.
Mutta joo, vastuuntunnottomalta dorkalta vaikuttaa poikaystävä. Tässä jo kolme juttua, joiden pitäisi kilkattaa hälytyskelloa: luottotiedoton, iso puhelinlasku jossa "joku virhe", ja sitten pikavipin ottamiseen painostus ja asian vähättely "ei ne korot niin isot ole".
Ap, ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Entisen työkaverin omat vanhemmat olivat pilanneet hänen luottotietonsa pikavipeillä ja kun hän oli pääsemässä veloista lopulta eroon, niin perintätoimistolta ilmoitettiin useita vuosia vanhasta velasta, jonka oli aiheuttanut entinen poikaystävä. Laskuista kyseinen neitokainen ei tiennyt mitään, mutta liittymä oli ollut naisen nimissä. Maksamattomia puhelinlaskuja korkoineen ja lasku oli useita tuhansia.
Kyllä operaattorilta ollaan yhteydessä liittymän omistajaan, jos liittymän käyttäjä jättää laskunsa maksamatta. Ja perintätoimisto tuollaisia tuskin panttaa vuosia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi ap...
Jos ei ole provo, niin suosittelen lähtemään poikaystävän luota hippulat vinkuen, ennenkuin omatkin luottotietosi on sössitty.
Seurustelin itsekin 17 - 18 -ikävuosina tyypin kanssa, jolla rahanhallintataidot nollaluokkaa ja tälle olisi aina pitänyt maksaa milloin mitäkin. Viimetietämäni hänellä on nykyään velkoja kymppitonnien edestä.
Itse onneksi tajusin viimein perääntyä, kun olisi halunnut alkaa tilailla minun nimiini lainoja ja tavaroita. Yhdet hänen tietämättäni itselleen tilaamat cd-levyt jouduin maksamaan oppirahoina, kun oli siis minum tiedoillani tilannut. Tiesin, että rahoja häneltä en tulisi saamaan, mutta puhtaat luottotiedot painoivat vaakakupissa enemmän kuin se parinkympin hinta.
Ota mieluummin ero poikaystävästä
Vierailija kirjoitti:
Molemissa kyseessä petos. Kai kaverisi teki rikosilmoituksen?
Elämässä kyllä tärkeämpiä ovat mm. oma ja läheisten terveys, katto pään päällä, työ...
Itse sain asunnon ym vaikkei luottotietoja aikanaan.