Poikaystävä painostaa ottamaan pikavipin että maksaisin hänen puhelinlaskunsa, hänellä luottotiedot menneet
Minulla ei riitä muuten rahaa lainata. Sanoo että ota pikavippi ja kyllä hän sen maksaisi takaisin. Kuulemma joku kaverikin oli ottanut eikä se korko ole niin paha mitä pelotellaan. Olen juuri täyttänyt 18 enkä tiedä myönnettäisiinkö minulle edes? Mikä olisi halvin firma?
Kommentit (87)
Et tietenkään ota. Paljonko se lasku on?
No et ota! Näitä juttuja on netti pullollaan, kun nuorena on otettu pikavippejä itselle ja muille ja luottotiedot menneet.
Älä ole tyhmä.
Miten luulet, että poikaystävältäsi on luottotiedot menneet? Koska on niin hyvä hoitamaan raha-asioita eikä pikavipit ole ollenkaan niin pahoja kun pelotellaan?
Älä vaan ota, menetin itse luottotiedot juuri tuon takia.
Siitä se lähtee, sinunkin luottotietosi.....
Vierailija kirjoitti:
120€ mutta siinä laskussa on kuulemma jotain häikkää niin saisi sen ehkä neuvoteltua 100 euroon.
ap
Sano sille, että neuvottelee maksuaikaa operaattorin kanssa.
Et anna poikaystävän sössiä sinunkin luottotietojasi. Se käyttää sinua hyväkseen,
Oletko aivan tyhmä? Tuollainen poikaystävä kiertoon, luottotiedot on tärkein asia mitä elämässä tarvitsee.
Älä ota. Korot eivät ehkä euromääräisesti kuulosta korkeilta aluksi, mutta prosentuaalisesti ne ovat monia satoja, eli käytännössä pienestäkin lainasta maksat moninkertaisesti takaisin. Muutenkaan toisten laskuja ei kannata maksella, ei edes poikaystävän. Eikä varsinkaan poikaystävän. Siitä tulee kierre, kohta kustannat hänen elämisensä ja sinultakin menee luottotiedot. Älä ota. Poikaystäväsi vastuulla on järjestää omat raha-asiansa kuntoon.
Älä ikinä vaan ota. Oot ku....a kohta ittekkin. Hoitakoot itte omat laskunsa.
Miten ihmeessä kännykkälasku voi olla 120€? Onko siinä rästejä pitkältä ajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120€ mutta siinä laskussa on kuulemma jotain häikkää niin saisi sen ehkä neuvoteltua 100 euroon.
ap
Puhelinlaskuja ei voi neuvotella. Mitään häikkää ei varmasti edes ole. Muualla kuin sinun päässäsi, jos olet niin tyhmä että otat pikavipin.
Ei ole sinun tehtäväsi maksaa poikaystäväsi laskuja eikä kenelläkään ole oikeutta painostaa raha-asioissa. Älä lainaa rahaa. Poikaystävän pitää uskaltaa itse soittaa puhelinyhtiöön ja pyytää laskulleen lisäaikaa. Ja opetella maksamaan omat laskunsa ajoissa.
Poikaystävällä ei siis ole enää luottotietoja kun ei itse ota pikalainaa. Ei ole kohta sinullakaan jos erehdyt sellaisen ottamaan.
Älä ota pikavippejä ikinä. Sinun kannattaa myös jättää poikaystävä. Hänestä on sinulle vain harmia. Tuolla tavalla menetät omat luottotiedot.
Älä anna kenenkään kohdella sinua noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sit voi poikaystävä varmasti neuvotella laskuunsa myös lisää maksuaikaa. Jos aiemmin hoitanut kyseiseen firmaan laskunsa kunnialla, niin onnistuu helposti luottotiedottomuudesta huolimatta.
Älä ota