Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6v tyttö ei suostunut harjaamaan hiuksiaan, ajoimme miehen kanssa viidentoista millin siilin

Vierailija
07.07.2018 |

Kun semmoisia takkupesäkkeitä pää täynnä' :( Pienempänä oli polkkatukka mutta halusi kasvattaa ja lupasi harjata, lopputulos oli puoleen selkään yltävä takkuinen ja klimppinen tukka sekä joka aamuinen juoksu hiusharjaa pakoon. Eilen vedimme sitten kaikki pois, mies piti kiinni ja minä ajoin. Ulvoi puoleen yöhön hiustensa perään ja nyt nukkuu. Harmittaa tämä hittolainen minuakin, kun oma lapsi näyttää keskitysleiriltä tipahtaneelta! :(

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen huolehtii lasten hiusten pesusta ja harjaamisesta. Miten ihmeessä lapsen hiukset on päästetty tuohon kuntoon? Kun hiukset kampaa hiljaa ja varovasti joka päivä, ja selittää lapselle, että ulos ei lähdetä takkutukalla, tulee kampaamisesta ja hiusten laitosta rutiini. Helposti takkuuntuvat hiukset kannattaa letittää. Siilitukka tytölle on kyllä lapsen kiusaamista ja täysi ylilyönti. Tuon ikäisillä oma sukupuoliidentiteetti on korostunut. Halutaan olla prinsessoja ja balleriinoja ja leikkiä toisten tyttöjen kanssa. Muistan vieläkin, kun mulle leikattiin 5-vuotiaana polkkatukka. Se oli ihan hirveä.

Vierailija
142/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen huolehtii lasten hiusten pesusta ja harjaamisesta. Miten ihmeessä lapsen hiukset on päästetty tuohon kuntoon? Kun hiukset kampaa hiljaa ja varovasti joka päivä, ja selittää lapselle, että ulos ei lähdetä takkutukalla, tulee kampaamisesta ja hiusten laitosta rutiini. Helposti takkuuntuvat hiukset kannattaa letittää. Siilitukka tytölle on kyllä lapsen kiusaamista ja täysi ylilyönti. Tuon ikäisillä oma sukupuoliidentiteetti on korostunut. Halutaan olla prinsessoja ja balleriinoja ja leikkiä toisten tyttöjen kanssa. Muistan vieläkin, kun mulle leikattiin 5-vuotiaana polkkatukka. Se oli ihan hirveä.

Makukysymyksiä, mutta mun mielestäni pitkä liuhutukka on ihan hirveä. Mulla oli sellainen lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku tunnekylmä wt-perhe, kun äidistä oli suorastaan huvittavaa, kun tyttö puoleen yöhön ”ulisi” sängyssään menetettyjä hiuksia.

Samoin tuohon viittaa, ettei tytön perushygieniaata huolehdita, hiuksia ei pesty kuin harvoin.

Noin julmaa ja häpeällistä rangaistusta eivät normaali tunnwälyllä varustetut vanhemmat tee.

Lasten hiuksia ei tarvitse eikä kannatakaan pestä usein, jos niihin ei mene ruokaa tai muuta likaa. Varsinkin, jos takkujen oikominen on tuskaa, kannattaa pestä harvoin ja pitää paljon kiinni.

Hoitoaine on keksitty. Lapsen hiukset pestään hiuslaadusta riippuen monta kertaa viikossa. Käytetään hoitoainetta ja selvitetään heti pesun jälkeen. Jos takkuja tulee (esim. pyöräilykypärästä tytölle on joskus tullut), ne selvitetään heti, ennenkuin niistä tulee mahdottomia. Lapsi totutetaan aivan pienestä asti hiusten harjaamiseen ja muuhun käsittelyyn. Takkupää, jota lapsi ei anna selvittää, on täysin kokonaan aikuisen vika ja vastuulla. Hoitamattomat takkupäät todistavat häpeällistä vanhemmuutta. Ja itse olen pitkätukkaisen herkkiksen äiti, joten tiedän taatusti mistä puhun.

Vierailija
144/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiukset leikattiin lyhyiksi 4v iässä koska kuulemma tungin niihin purkkaa yms jatkuvasti. Lyhyissä hiuksissa minua luultiin pojaksi. Hiukset kasvoivat takaisin mutta vielä 11-vuotiaana jouduin vastoin tahtoani parturoitavaksi koska kuulemma epäsiistit hiukset. 

Vierailija
145/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa tästä keskustelusta täällä oli eilen puhe. Suosittu provo tästä on tullutkin.

Provo on, mutta jos nämä ihmiset näitä kammottavia kommentteja tosissaan kirjoittavat eivätkä nämä ole provoja, ymmärrän miksi jostain lapsista kasvaa psykopaattrja.

Lasten tunteilla, koskemattomuudella ei ole mitään merkitystä, aikuiset voivat mielivaltaisesti kohdella heitä miten vaan tai tehdä heille mitö vaan, väkivalloin.

Vähän suhteellisuudentajua niihin avautumisiin. Hiustenleikkuu, varsinkaan pahasti takkuuntuneiden hiusten, ei ole pahoinpitely vaan se mitä on käytännössä pakko tehdä. Aikanaan kakaroille leikattiin siilit kun hiuksiin tuli täitä, ja se oli ainoa keino saada nuo parannettua. Ei tämä sen ihmeempi tempaus ole.

Muutenkin jos kehität alle kouluikäisen lapsesi kanssa kivan leikin siitä että lapsi juoksee karkuun kun äiti koittaa harjata niin saat syyttää ihan itseäsi siitä että lapsesi hiukset takkuuntuvat ja ne on lopulta leikattava väkisin. Lapsi vaan jatkaa samaa leikkiä nostamalla järjettömän metelin tämän leikkausoperaation aikana mutta se on se reaktio minkä vanhemmat ovat epähuomiossa tällä leikillä lapselleen opettaneet.

Se on henkinen ja fyysinen pahoinpitely.

Jos minulle olisi noin tehty, en olisi suostunut häpeästä ja kiusaamisen pelosta lähtemään kotoa mihkään. Mitkään uhkaukset tai edes väkivalta vanhempien taholta ei olisi toiminut.

Ei ole, se on hiusten leikkuu koska on pakko. 

Vierailija
146/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku tunnekylmä wt-perhe, kun äidistä oli suorastaan huvittavaa, kun tyttö puoleen yöhön ”ulisi” sängyssään menetettyjä hiuksia.

Samoin tuohon viittaa, ettei tytön perushygieniaata huolehdita, hiuksia ei pesty kuin harvoin.

Noin julmaa ja häpeällistä rangaistusta eivät normaali tunnwälyllä varustetut vanhemmat tee.

Lasten hiuksia ei tarvitse eikä kannatakaan pestä usein, jos niihin ei mene ruokaa tai muuta likaa. Varsinkin, jos takkujen oikominen on tuskaa, kannattaa pestä harvoin ja pitää paljon kiinni.

Hoitoaine on keksitty. Lapsen hiukset pestään hiuslaadusta riippuen monta kertaa viikossa. Käytetään hoitoainetta ja selvitetään heti pesun jälkeen. Jos takkuja tulee (esim. pyöräilykypärästä tytölle on joskus tullut), ne selvitetään heti, ennenkuin niistä tulee mahdottomia. Lapsi totutetaan aivan pienestä asti hiusten harjaamiseen ja muuhun käsittelyyn. Takkupää, jota lapsi ei anna selvittää, on täysin kokonaan aikuisen vika ja vastuulla. Hoitamattomat takkupäät todistavat häpeällistä vanhemmuutta. Ja itse olen pitkätukkaisen herkkiksen äiti, joten tiedän taatusti mistä puhun.

Monta kertaa viikossa? Miksi ihmeessä? Muistan itse lapsuudestani, miten kauheaa se hiusten pesu ja auki repiminen oli. Omilta lapsiltani pestään (lyhyet/puolipitkät) hiukset kerran viikossa, eivätkä ole koskaan näyttäneet likaisilta.

Vierailija
147/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun lapselle kuuluu ap nyt? Onko vieläkin kovin surullinen?

Vierailija
148/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa tästä keskustelusta täällä oli eilen puhe. Suosittu provo tästä on tullutkin.

Provo on, mutta jos nämä ihmiset näitä kammottavia kommentteja tosissaan kirjoittavat eivätkä nämä ole provoja, ymmärrän miksi jostain lapsista kasvaa psykopaattrja.

Lasten tunteilla, koskemattomuudella ei ole mitään merkitystä, aikuiset voivat mielivaltaisesti kohdella heitä miten vaan tai tehdä heille mitö vaan, väkivalloin.

Vähän suhteellisuudentajua niihin avautumisiin. Hiustenleikkuu, varsinkaan pahasti takkuuntuneiden hiusten, ei ole pahoinpitely vaan se mitä on käytännössä pakko tehdä. Aikanaan kakaroille leikattiin siilit kun hiuksiin tuli täitä, ja se oli ainoa keino saada nuo parannettua. Ei tämä sen ihmeempi tempaus ole.

Muutenkin jos kehität alle kouluikäisen lapsesi kanssa kivan leikin siitä että lapsi juoksee karkuun kun äiti koittaa harjata niin saat syyttää ihan itseäsi siitä että lapsesi hiukset takkuuntuvat ja ne on lopulta leikattava väkisin. Lapsi vaan jatkaa samaa leikkiä nostamalla järjettömän metelin tämän leikkausoperaation aikana mutta se on se reaktio minkä vanhemmat ovat epähuomiossa tällä leikillä lapselleen opettaneet.

Se on henkinen ja fyysinen pahoinpitely.

Jos minulle olisi noin tehty, en olisi suostunut häpeästä ja kiusaamisen pelosta lähtemään kotoa mihkään. Mitkään uhkaukset tai edes väkivalta vanhempien taholta ei olisi toiminut.

Ei ole, se on hiusten leikkuu koska on pakko. 

Isän ja äidin velvollisuus on huolehtia, että hiuksia pestään tarpeeksi ja että ne aamuin ja illoin harjataan.

On lasun paikka, jos vanhemmat ovat laiminlyöneet huolehtimisen ja rangasitukseksi heistä johtuvasta syystä takkuisista hiuksista, ajavat tytön hiukset siiliksi.

6-vuotiaat tytöt usein vielä tykkäävät leikkiä prinsessa yms leikkejä.

Tilanne voi olla tytölle todella traumaattinen.

Vierailija
149/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 6-vuotias kieltäytyy pesemästä hampaitaan, murskaavatko Tällaiset vanhemmat hampaat suuhun, kun reikiä tulee?

Vierailija
150/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen lastensuojeluilmoituksen. Olet ihan sadisti. Onko tämä joku vitsi?

Vitsi, trolli, miten sen kukakin tahtoo ilmaista. Ihmettelen idi-ootteja, jotka uskovat näitä :DD

Vierailija
151/151 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä ikinä ollut mitään ongelmaa selvittää lasten pitkiä hiuksia kun on laitettu ihan samaa hoitoainetta mitä kuin mitä itselle. Toivottavasti kukaan ei käytä pelkkää hoitoainesuihketta lapsen pitkiin hiuksiin.