6v tyttö ei suostunut harjaamaan hiuksiaan, ajoimme miehen kanssa viidentoista millin siilin
Kun semmoisia takkupesäkkeitä pää täynnä' :( Pienempänä oli polkkatukka mutta halusi kasvattaa ja lupasi harjata, lopputulos oli puoleen selkään yltävä takkuinen ja klimppinen tukka sekä joka aamuinen juoksu hiusharjaa pakoon. Eilen vedimme sitten kaikki pois, mies piti kiinni ja minä ajoin. Ulvoi puoleen yöhön hiustensa perään ja nyt nukkuu. Harmittaa tämä hittolainen minuakin, kun oma lapsi näyttää keskitysleiriltä tipahtaneelta! :(
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän niin tunteen, meidän 4 v kin juoksee harjaa karkuun jokapäivä. Minunkin on tehnyt mieli vettä hänen tukka pois, en kuitenkaan ole ajatellut niin oikeasti tehdä. Toivottavasti tyttö toipuu menetyksestä, hän on varmasti todella vihainen ja surullinen
Ei vaan katson kristallipallollani, ja näen, että nyt lasta sitten rangaistaan jos kiukuttelee siitä, että tukka ajettiin, koska kaikenlainen kiukutteleminenhan on huonoa käytöstä ja väärin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi raukka. Mielenvikaiset vanhemmat.
Toisilla on vaan sellainen hiuslaatu, ettei se pysy millään siistinä ja takutta.
No ei ole jos sitä tukkaa pesee, hoitaa ja tasoittaa latvat välillä. Kai teillä on tangle teaser? Sillä harjaaminen ei satu.
No ei pestä kuin aniharvoin. Tangle teaser on, mutta takkuisessa tukassa sekin sattuu.
Kyllähän 6-vuotiaan kohdalla vanhemmat huolehtivat hiusten säännöllisestä pesusta ja hiusten harjaamisesta.
Siiliksi ajaminen on lapsen pahoinpitelyä ja lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on vaan sellainen hiuslaatu, ettei se pysy millään siistinä ja takutta.
No ei ole jos sitä tukkaa pesee, hoitaa ja tasoittaa latvat välillä. Kai teillä on tangle teaser? Sillä harjaaminen ei satu.
No ei pestä kuin aniharvoin. Tangle teaser on, mutta takkuisessa tukassa sekin sattuu.
Miksi pesette vain aniharvoin??? Eli kyseessä on teidän oma laiminlyöntinne vanhempina ja kostatte sen lapsellenne. Häpeäisit!
Ei sitä kosteta, me emme ajele lapsen päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän 6-vuotiaan kohdalla vanhemmat huolehtivat hiusten säännöllisestä pesusta ja hiusten harjaamisesta.
Mutta me ei huolehdita.
On vanhempien tehtävä tehdä lapsen kanssa yhdessä tuollaiset asiat. Hampaiden pesu ja hiusten kampaaminen. Joskus täytyy itse viitsiä kammata noin pienen hiukset. Ei tuollainen ymmärrä edes hygenian päälle. Olette molemmat kyvyttömiä vanhemmiksi. Pakotitteko hänet vaihtamaan omat vaippansakin yksivuotiaana?
Hullua toimintaa. Vanhempien vastuulla on huolehtia lapsistaan. Ei lapsi välttämättä halua siksi itse harjata hiuksia, jos on helposti takkuun menevä hiuslaatu ja siksi harjaaminen sattuu.
Omalla tytölläni on aina ollut helposti takkuun menevä luonnonkihara hiuslaatu. Juoksi pienempänä aina myös harjaa karkuun, koska ei pitänyt harjaamisesta. Takkuiseen hiuksiin sopii hyvin aukikampausharja (kannattaa kysyä kampaajilta) ja selvityssuihke. Niiden avulla harjasin aina varovasti tytön hiuksia ja nyt isompana osaa itse harjata, kun olen opettanut oikean tekniikan.
Silti tuntuu kauhealta tuo hiusten ajeleminen. Rankaisitte lasta ihan syyttä. Olette itse olleet välinpitämättömiä antamaan hänelle neuvoja ja opastusta. Tuollaisella toiminnalla viette lapsen itsetunnon aivan pohjamutiin.
Oliko alkoakin otettu kun leikkasitte väkisin hiukset? Mitä muita rangaistuksia teillä on käytössä? Vetää sanattomaksi ja surulliseksi, että joku pieni tyttö joutuu elämään tuollaisesten hullujen keskellä.
6v. on LAPSI.
Lapsen kuuluukin juosta harjaa pakoon, jos se sattuu.
Ei 6v.n vastuulle yksin voi jättää hiustenharjausta!!
Ap:lta pitäisi leikata korvat pois.
Vierailija kirjoitti:
6v. on LAPSI.
Lapsen kuuluukin juosta harjaa pakoon, jos se sattuu.Ei 6v.n vastuulle yksin voi jättää hiustenharjausta!!
Ap:lta pitäisi leikata korvat pois.
Eli sinäkin hyväksyt väkivallan.
Mulle äiti teki saman tosin leikkasi kipeästi nyrhien lyhyen, epätasaisen tukan mitä vihasin. Takkujen takia varmaan. Saman teki lapsenlapsellen tämän ollessa vielä aivan pieni kun sai pitää hetken kylässä. Nyt ne hiukset on ja pysyy, molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta me ei huolehdita.
Ok. Oletteko mielestänne hyviä vanhempia?
Toisilla on vaan sellainen hiuslaatu, ettei se pysy millään siistinä ja takutta.[/quote]
Ei silti siiliä tarvitse leikata. Mulla oli pienenä pitkä takkuuntuva tukka.
Mulla myös sama lapsuusmuisto, ei nyt siiliä mutta pitkä tukka lähti. Olen katkera siitä vieläkin, minua syrjittiin ja kiusattiin sekä haukuttiin rumaksi sen jälkeen kun menetin lettini.
Tajuatteko te , miltä se pää näytti, rastamaisia isoja takkuja joka puolella?!! Ei harjannut, itse eikä antanut kenebkään muun harjata. Huusi että sattuu kun hiuksiin yritti koskeakin, kai kun ne takut kiristivät päänahkaa! Tangle Teaseri (eli se takkuharja) ja kampaamosta ostettu kallis selvityssuihke olivat yhtä hyödyttömiä kuin halvempi hiusharjakin, juoksi karkuun ja ulvoi " EN HARJAA EN HARJAA EI TARTTE HARJATA!" Hävetti laskea kavereille kylään sen näköisenä, röllipeikkona. Eilen tarjosin viimeisen kerran mahdollisuutta selvittää takut ja uhkasin leikata muuten kaljuksi, vastaus oli ylimielinen "no leikkaa!"
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko te , miltä se pää näytti, rastamaisia isoja takkuja joka puolella?!! Ei harjannut, itse eikä antanut kenebkään muun harjata. Huusi että sattuu kun hiuksiin yritti koskeakin, kai kun ne takut kiristivät päänahkaa! Tangle Teaseri (eli se takkuharja) ja kampaamosta ostettu kallis selvityssuihke olivat yhtä hyödyttömiä kuin halvempi hiusharjakin, juoksi karkuun ja ulvoi " EN HARJAA EN HARJAA EI TARTTE HARJATA!" Hävetti laskea kavereille kylään sen näköisenä, röllipeikkona. Eilen tarjosin viimeisen kerran mahdollisuutta selvittää takut ja uhkasin leikata muuten kaljuksi, vastaus oli ylimielinen "no leikkaa!"
Aloittaja
Ei en tajua, että olet päästänyt tilanteen tuollaiseksi. Miksi et ole huolehtinut hiusten pesusta ja hoidosta? Miksi piti alkaa väkivaltaiseksi? Olet oksettava ihminen. Mitä meinaat kertoa ihmisille, kun kysyvät lapsen siilitukasta? Jos aiemmin takut hävettivät niin nytkö oma väkivaltaisuuteai ei hävetä??? Mites tuosta selviät ilman että ihmiset saavat tietää mitä teit? Et mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta me ei huolehdita.
Ok. Oletteko mielestänne hyviä vanhempia?
Emme minusta.
Mää olenkin ihmetellyt miten niitä feministejä syntyy.
Olisit vienyt kampaajalle ja pyytänyt selvittämään tukan. Senkin sika. Toivottavasti tosiaan teistä tehdään lasu. Onko tyttö menossa ensi kuussa eskariin vai kouluun. Hienosti järjestitte että häntä pilkataan siellä. Minä muistan vieläkin yli 30 vuoden takaa miten aina itkin kun hiukseni leikattiin lyhyeksi poikatukaksi.
Mikset ap vienyt lastasi kampaajalle? Siellä olisi selvitetty takut hellästi, on oikeat aineet ja välineet.
Miksi pesette vain aniharvoin??? Eli kyseessä on teidän oma laiminlyöntinne vanhempina ja kostatte sen lapsellenne. Häpeäisit!