Mistä johtuu ruoan hotkiminen aikuisiällä?
Kommentit (26)
Mul on ainaki silleen, et ku alan syömään mul tulee sellanen kiihtymystila joka on euforinen tila. Se on niin ihanaa.
Ja se on ollu mul aina, en voi sille mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hotkijat ovat nähneet nälkää lapsuudessaan/nuoruudessaan.
Minun kohdalla se ei ole näin. Kuulostaa sikamaiselta jutulta, mutta tykkään kun suussa on paljon ruokaa ja maistuu täyteläiseltä. Paljon vaikuttaa sekin kuinka nälkäinen on. Että röh röh vaan.
Mul on sama, et tykkään ku "maistuu täyteläiseltä" mut pääasia on just se itse syöminen. Eli siis mä vaan rakastan ruokaa ja syömistä. oon ollu sellanen syntymästä lähtien. Ei oo varmaan ku 1-2 ruoka-ainetta, mitä en mielelläni söis. kaikkea muuta melkeenpä rakastan, joista tykkään paljon, monia suorastaan rakastan. :D
siis se tunne kun syö. niin se on varmaan paras tunne mitä on.
Mies on ollut ammattisotilas jo kolmattakymmenettä vuotta ja syö kaiken ruuan noin minuutissa. Ymmärrän leirit yms., mutta kotona pitäisi osata olla hounaamatta. Ei vaan osaa. Siinä sitten istuskelee odottamassa että muut saa syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottumus. Vanhassa työpaikassani joutui hotkimaan, että ehti syödä ruokatauon aikana. Se tapa jäi helposti päälle vapaallakin.
Taidat olla lääkäri. Heillä jää usein lounastauko vain muutaman minuutin mittaiseksi, joten ovat joutuneet oppimaan supernopean syömisen.
Myyjänä ollessa ruokatauko oli juuri tuota, että vedetään ruoka valon nopeudella, nielaistaan ja toivotaan ettei tuke hdu, nopea hörppy vettä/kahvia päälle ja äkkiä takaisin töihin.
Näennäisesti tessi takaa vähintään 30min ruokatauon, mutta eipä taida läheskään kaikkialla toteutua..
Ravintola-alalla syödään juosten ja seisten jos on aikaa. Kouluissa oppilaat ajetaan ulos ruokasalista välitunnille vaikka syömiseen varatun ajan pitäisi olla 30 minuuttia.