Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isovanhemmat ei voi koskaan ottaa lapsia samaan aikaan yökylään

Ei kolmeen vuoteen vapaata yötä lapsista
06.07.2018 |

Joo, omapa on ongelmamme. Haluaisin silti kysyä onko monilla sama tilanne? Lapsia on kuitenkin vain 2 kpl, ei mitään laumaa...

Nyt isoäitiPUOLI on tarjoutunut ottamaan meidän lapset hoitoon yöksi vaikka en ole edes pyytänyt. Ihanaa!

Kyllä se vaan voi olla sellainen avioliiton pelastava juttu, jos edes joskus saisi hoitaa parisuhdettakin edes yhden yön...

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on jos lapsia hankkii. Ei kannata olettaa lähipiiriltä palveluksia ellei niistä ole etukäteen puhuttu ja sovittu. Ei kaikki halua/kykene lapsia hoitamaan vaikka fyysisesti ovat hyvässä kunnossa. Kyllä se alkaa ajanmyötä helpottaa, tsemppiä. Parisuhdettakin voi hoitaa ja pitää yllä vaikka vapaaöitä ei tulisikaan.

Vierailija
102/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on jos lapsia hankkii. Ei kannata olettaa lähipiiriltä palveluksia ellei niistä ole etukäteen puhuttu ja sovittu. Ei kaikki halua/kykene lapsia hoitamaan vaikka fyysisesti ovat hyvässä kunnossa. Kyllä se alkaa ajanmyötä helpottaa, tsemppiä. Parisuhdettakin voi hoitaa ja pitää yllä vaikka vapaaöitä ei tulisikaan.

Ja hoidammekin ja niin helpottaa :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voit tunkea ne yökylään kavereille. Ekalle luokalle menevän pojan kavereiden äidit soitteli pitkin syksyä, että Veeti niin haluaa Tatulle yökylään. Oikeasti ei halunnut,vanhemmat halusi vapaan viikonlopun.

Voi hitto mitä porukkaa, oikeasti! Ai, että lasten kavereiden vanhempien pitäisi hoitaa lapsianne, että te saatte panoaikaa! Ja tietysti ilmaiseksi. Mä voin kertoa, että meille ei tule yhtään Veetiä yökylään!

Vierailija
104/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voit tunkea ne yökylään kavereille. Ekalle luokalle menevän pojan kavereiden äidit soitteli pitkin syksyä, että Veeti niin haluaa Tatulle yökylään. Oikeasti ei halunnut,vanhemmat halusi vapaan viikonlopun.

Ei ole mitään tarvetta tunkea lapsia mihinkään minne he ei itse halua tai minne heitä ei haluta. Yökyläily on kuitenkin lapsellekkin iso juttu, harva lapsi haluaa kenen tahansa mll:n hoitajan tai äidin kaverin luokse kylään tai että puolivieras tulee kotiin yöksi hoitamaan. Sit pitäisi olla muutenkin paljon tekemisissä että lapsilla on turvallinen olo. Siinä mielessä isovanhemmat on näissä asioissa avainasemassa, he yleensä on lapsille niitä tuttuja ja turvallisia ja heihin myös vanhempi voi yleensä 100% luottaa.

Ap

Jos ap:n ja mummin roolit olis toisin päin, niin ap varmaan vanhainkodissakin olis vaatimassa tytärtään sinne hoitamaan itseään, kun vieraat hoitajat ei kelpaisi --"voivoivalivalikitinää.. on niin turvatonta ja itsekäs tytär.."

Vierailija
105/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikkien mummolat ole mitään isoja maalais- tai omakotitaloja, joissa on tilaa levittää siskonpetejä koko serkuskatraalle. Meidän lasten toinen mummo asuu pienessä kaksiossa, jossa ei ole edes nukkumapaikkoja tarpeeksi, jos kaikki kolme lastamme menisivät yhtä aikaa yökylään.

Vierailija
106/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei ole koskaan yhtä aikaa yökylässä. Siskoni ottaa joskus harvoin jommankumman yökylään, pieni asunto, ja kavereillaan käyvät toki. Leirikoulussakin on kumpikin ollut, mutta nekin on sitten milloin on.

Vierailija
107/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin, että missä ne lapset nukkuisivat mummin luona, kun hän asuu 29 neliön yksiössä Kalliossa ja ne toiset isovanhemmat 51 neliön kaksiossa Torniossa.

Vierailija
108/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on ihanat isovsnhemmat, jotka hoitavat lasta valtavasti. Sanoivat ihan suoraan, että toimitaan vastavuoroisesti, että kun he auttavat minua, niin minä aikonaan autan heitä vanhuksina. Tosi fiksua mielestäni ja niinhän se toimiikin. Ne itsekkäät vanhukset, jotka eivät ole tukeneet nuorempaa polvea, ovat niitä, jotka valittavat vanhana yksinäisyyttään ja kuinka kukaan ei tule heitä katsomaan.

Vierailija
109/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan vakavasti miettinyt hoitajan palkkaamista sitten, mutta ei nyt toistaiseksi tarvita kun elämään tuli vuosi sitten tämä ihana isoäitipuoli lapsille 💙 Kunnia kaikille mummoille (ja papoille) jotka ymmärtää että se parisuhde on niiden lasten koti ja se parisuhdekin kaipaa joskus huoltoa. Eikä siihen riitä aina pikku kakkosen aikaa pikaisesti treffit vaatekaapissa.

Ap

Tuossa se ongelmakohta tulikin: halutaan ILMAINEN lastenvahti. Vaihtoehtoja siis olisi, mutta ei haluta maksaa siitä "lasten kodin" huollosta. Edes joskus.

Silloin täytyy sitten vaan tyytyä pikatreffeihin siellä vaatekaapissa.

Tottakai. Mummollekin on kelvannut ilmainen lastenvahti aikoinaan viikkokausia, joten nyt laittamaan perinnettä eteenpäin.

Ne omat vanhemmat ovat työnsä jo hoitaneet ja siitä voisi olla kiitollinen, sen sijaan että olettaa heidän hoitavan vielä lapsenlapsetkin.He eivät ole velkaa mitään, kiittämättömät aikuiset kitisee kun ei itsensä lisäksi hoideta vielä omiakin lapsia. Ehkä kaikkien ei kannattaisi tehdä lapsia jos elämä on noin onnetonta että pitää ruikuttaa kuinka ei isovanhemmat auta, vaikka on auttamassa niin omat kuin puolikkaatkin. Vissiin koitetaan kaataa parisuhdeongelmatkin isovanhempien syyksi :D onhan se kivaa valittaa turhasta ja kehittää ongelmia, sitten ihmetellään kun miehiä ei kiinnosta...

Vierailija
110/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt varsinaisesti kaipaa kenenkään täti-ihmisen arvioita siitä, onko edes yksi vapaa yö vuodessa parisuhteessa pikkulapsiaikana tarpeellinen.

Mietin vaan onko nykyään yleistäkin, itsehän kyllä olen ollut siskon kanssa samaan aikaan hoidossa parikin yötä jotta vanhemmat sai olla rauhassa.

Viikkotolkulla ei olla ketään vaivaamassa, ei edes päivätolkulla. Eikä monisairaita tai raajattomia isovanhempia.

Olen ihan vakavasti miettinyt hoitajan palkkaamista sitten, mutta ei nyt toistaiseksi tarvita kun elämään tuli vuosi sitten tämä ihana isoäitipuoli lapsille 💙 Kunnia kaikille mummoille (ja papoille) jotka ymmärtää että se parisuhde on niiden lasten koti ja se parisuhdekin kaipaa joskus huoltoa. Eikä siihen riitä aina pikku kakkosen aikaa pikaisesti treffit vaatekaapissa.

Ap

Minua ärsyttää tässä se naisten syyllistäminen. Mummot paskoja, kun ei hoida lapsenlapsia. Onneksi ihana isoäitipuoli.

Hei, miksi se pappa ei ole hoitanUT lapsia, vaan hänen uusi vaimonsa joutuu hoitamaan lapsenlapset. Silti et hauku pappaa, vaan näitä mummoja.

Naisten työtäkö se lastenhoito yksin on

Vierailija
111/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä on ihanat isovsnhemmat, jotka hoitavat lasta valtavasti. Sanoivat ihan suoraan, että toimitaan vastavuoroisesti, että kun he auttavat minua, niin minä aikonaan autan heitä vanhuksina. Tosi fiksua mielestäni ja niinhän se toimiikin. Ne itsekkäät vanhukset, jotka eivät ole tukeneet nuorempaa polvea, ovat niitä, jotka valittavat vanhana yksinäisyyttään ja kuinka kukaan ei tule heitä katsomaan.

Minulla on pari työkaveria juuri jaksamisensa äärirajoilla tämänkaltaisen "sanattoman sopimuksen" takia. He ovat 60-vuotiaina siinä tilanteessa, että työelämän lisäksi pitää huolehtia kahdeksankymppisistä omista ja appivanhemmista, mutta pitäisi myös olla aikaa ottaa omia lapsenlapsia yökylään ja hoitoon, ettei ole huono isovanhempi, jota ei sitten kukaan tule vanhainkotiin katsomaan.

Suomalaisten elinajanodote nousee koko ajan, samoin tekee synnyttäjien keski-ikä. Sinäkin voit olla seitsemänkymppisenä siinä tilanteessa, että sinun pitää valita, käytkö viikonloppuna katsomassa iäkkäitä vanhempiasi vai otatko hoitoon pienet lapsenlapsesi, kun dinkkuelämää nelikymppisiksi viettäneet lapsesi haluavat hieman hengähdystaukoa ja parisuhteenhuoltoaikaa.

Vierailija
112/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ollut isovanhempia, joille jälkikasvu lykätä. Ei ollut omaa aikaa koskaan, mutta aikuiseksi saatiin ja jaloilleen.

Hoida sinäkin omat lapsesi itse.

Vierailija
113/114 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, koska asia ei koske minua.

Kuuntelin radiossa sattumalta jotain YLE:n kanavaa, jossa meni joku Ruotsista juonnettu sävellahja tms. Sinne soitti paljon ruotsinsuomalaisia.

Yksi mies soitti ja kertoi, että he ovat viikon reissulla asuntoautollaan ja ovat juuriu nyt Kolmårdenissa ja sieltä matka jatkuu Götan kanavalle ja vaikka minne. Mukana 4 lastenlasta. On kuulemma heidän jokavuotinen perinne, ensin oli vaan kaksi vanhempaa, mutta kun nuorinkin on jo 4-vuotias niin nyt kaikki ovat mukana. Kiertävät Ruotsissa erilaisia huvipuistoja ja muita lapsille sopivia kohteita joka kesä viikon verran asuntoautollaan.

Mietin, että vitsit mitkä isovanhemmat!!! En voi kuvitella Suomessa vastaavaa. Ei siis pelkästään kotona hoidossa, vaan ahtassa asuntoautossa. ja tämä vaari oli sitä mieltä että on kesän kohokohta koko porukalle, myös heille isovanhemmille. Vaikka kuulemma viikon jälkeen totisesti kaipaa lepoa, mutta että niinhän se on aina loma-matkan jälkeen.

Ruotsissa on ilmeisesti vähemmän muodissa #minäolenomatlapsenihoitanut#hoidasinäomasi#eikiinnosta#joskusvoinottaatunniksi.

Vierailija
114/114 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, koska asia ei koske minua.

Kuuntelin radiossa sattumalta jotain YLE:n kanavaa, jossa meni joku Ruotsista juonnettu sävellahja tms. Sinne soitti paljon ruotsinsuomalaisia.

Yksi mies soitti ja kertoi, että he ovat viikon reissulla asuntoautollaan ja ovat juuriu nyt Kolmårdenissa ja sieltä matka jatkuu Götan kanavalle ja vaikka minne. Mukana 4 lastenlasta. On kuulemma heidän jokavuotinen perinne, ensin oli vaan kaksi vanhempaa, mutta kun nuorinkin on jo 4-vuotias niin nyt kaikki ovat mukana. Kiertävät Ruotsissa erilaisia huvipuistoja ja muita lapsille sopivia kohteita joka kesä viikon verran asuntoautollaan.

Mietin, että vitsit mitkä isovanhemmat!!! En voi kuvitella Suomessa vastaavaa. Ei siis pelkästään kotona hoidossa, vaan ahtassa asuntoautossa. ja tämä vaari oli sitä mieltä että on kesän kohokohta koko porukalle, myös heille isovanhemmille. Vaikka kuulemma viikon jälkeen totisesti kaipaa lepoa, mutta että niinhän se on aina loma-matkan jälkeen.

Ruotsissa on ilmeisesti vähemmän muodissa #minäolenomatlapsenihoitanut#hoidasinäomasi#eikiinnosta#joskusvoinottaatunniksi.

Kyse on Radio Suomen perinteisestä perjantaisin klo 18 alkavasta Puhelinlangat laulaa -ohjelmasta, joka tulee joka kesä ainakin kerran yhteistyössä Ruotsissa kuuluvan Radio Sisun kanssa ja tarkoitettu terveisten vaihtoon ruotsinsuomalaisten ja suomalaisten välillä. Kuulin saman ohjelman ja se pappa (tietysti mummo myös) oli ihana! ❤️ Minusta tulee, jos kaikki hyvin menee, mummo lokakuussa, toivottavasti pystyn samaan tai edes lähelle, kuin tuo pariskunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän