Onko Thaimaan pelastusoperaatiossa mieltä, kun pelastajia alkaa kuolla?
Vaikea tilanne. Käy vielä niin, ettei pelastaminen onnistu ja pelastajia kuolee yrittäessä.
Ehkä pitäisi vain odottaa ja jättää vaaralliset sukellukset.
En ymmärrä, miten pojat on edes päässeet luolaan, jos sieltä on niin ahdasta tulla pois. Osaako joku selittää?
Kommentit (662)
Meillä miehillä on yhteiskunnissa velvollisuuksia ja joskus kuolemme täyttäessä niitä.Kuka muu muka sen tekisi jossei miehet?
en ole sankari mutta....... kirjoitti:
Meillä miehillä on yhteiskunnissa velvollisuuksia ja joskus kuolemme täyttäessä niitä.Kuka muu muka sen tekisi jossei miehet?
Hohoijaa. Eiköhän tässä nyt ole miehet valikoituneet siksi, koska luolasukeltaminen kiinnostaa pääosin miehiä. Varmaan 99% on miehiä nää luolasukelluksesta kiinnostuneet.
Vai pitäisikö sun mielestä tasa-arvon nimissä sinne heittää vaikka sairaanhoitajanaisia sukeltelemaan niin voisit kalsareissasi saada paremman mielen?
Äläkä huoli, vaikka nyt on miehet siellä sankareina niin susta ei ikinä sankaria tule.
ei ollut yllätys
tilannehan on vaikea
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä lukee nyt, että pojat kai yritetään pelastaa jo tänään.
Kiitos jos tämä operaatio onnistuu! 🙏
Pystyisikö nuo pojat jotenkin tainnuttamaan.. ja sitten sukeltaja toisi pojat tiedottomina.. täysnaamareissaan?
Vierailija kirjoitti:
Pystyisikö nuo pojat jotenkin tainnuttamaan.. ja sitten sukeltaja toisi pojat tiedottomina.. täysnaamareissaan?
Mitään kokemusta sukeltamisesta ei mulla ole, mutta jotenkin voisin kuvitella, että elottoman kehon kuljettaminen ahtaissa paikoissa veden alla on melko hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kestääköhän lapsen elimistö moista, kun sinne kuolee tajuissaan olevat sukeltajatkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään kokemusta sukeltamisesta ei mulla ole, mutta jotenkin voisin kuvitella, että elottoman kehon kuljettaminen ahtaissa paikoissa veden alla on melko hankalaa.
Johonkin putkilon sisään nukutettuna ja sitten hinaa tämän kotelon pois köydellä.
Olen tehnyt savusukellusta hapenkehityimen kanssa pimeässä, ei ollut helppoa ja paniikki iskee nopeammin kuin uskoisikaan. En osaa kuvitella miten pojat tuhon vaativaan sukellukseen pystyisivät.
Mitenhän valitsevat ensimmäisen sukeltajan?
Vierailija kirjoitti:
Menivät tekemään jotain initaatioriittiä, siinä pitää koskea johonkin kohtaan luolassa. Näin kerrottiin Guradianissa.
Ovatko silloin ryömimeet pitkiä matkoja ahtaassa luolassa? Vai miten sieltä ei nyt yhtäkkiä pääse pois paitsi veden takia?
Vaikea eettinen kysymys tämä pelastusoperaatio kun jo yksi mies on kuollut.
Tiesivätkö lasten vanhemmat mihin lapset olivat menossa/antoivatko luvan? Ainakin yhden lapsen äiti oli omaansa kieltänyt vissiin lähtemästä ja se poika on nyt turvassa kotona..
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt savusukellusta hapenkehityimen kanssa pimeässä, ei ollut helppoa ja paniikki iskee nopeammin kuin uskoisikaan. En osaa kuvitella miten pojat tuhon vaativaan sukellukseen pystyisivät.
Ja vielä pelokkaina, huonokuntoisena, aliravittuna, heikkona ja voimattomina ??? Absurdiajatus koko sukeltamisidea. 😞
Jos happipitoisuus Thaimaan luolassa vielä laskee, seuraukset ovat vakavia – Hiilidioksidimyrkytys aiheuttaa tukehtumisen tunnetta, paniikkia ja henkisten toimintojen heikentymistä
Viranomaiset Thaimaassa ovat vahvistaneet, että loukkuun jääneiden poikien luolan happipitoisuus on laskenut tavanomaisesta 21 prosentista 15 prosenttiin.
https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/ilman-happipitoisuus-thaimaan-luolass…
en ole sankari mutta....... kirjoitti:
Mitäs urotekoja sinä olet tehnyt? En tunne itse yhtään sankarimiestä.
Aika moni mies myös ottaa turhia riskejä ja joutuu siksi vaaraan. En tarkoita nyt näitä pelastajia. Kaikki kunnia heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä pelokkaina, huonokuntoisena, aliravittuna, heikkona ja voimattomina ??? Absurdiajatus koko sukeltamisidea. 😞
Vaihtoehto on kuolla hitaasti tukehtumalla, kun luolasta on happi loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Paniikki iskee lapsille ihan varmasti. Eihän ne osaa edes uida saati sukeltaa. Pidetään nyt peukkuja, että mahdollisimman moni selviytyy.
Voi, minkä maailmanlaajuisen murheen ja huolten täyttämän, kalliin pelastusoperaation saivatkaan aikaan piittaamattomuudellaan. Huoh...
Pysyykö huumattuna hengitys tasaisena? Se on tuon sukelluksen tärkein asia asiantuntijoiden mukaan muuten tulee hiilidioksidimyrkytys. Minun mielestä poikia ei voi laittaa fyysiselle ja psyykkiselle rasitukselle. Pojat on laitettava jonkinlaiseen pakettiin. Kaksi sukeltajaa kantaa, kolmas valvoo hengitystä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyykö huumattuna hengitys tasaisena? Se on tuon sukelluksen tärkein asia asiantuntijoiden mukaan muuten tulee hiilidioksidimyrkytys. Minun mielestä poikia ei voi laittaa fyysiselle ja psyykkiselle rasitukselle. Pojat on laitettava jonkinlaiseen pakettiin. Kaksi sukeltajaa kantaa, kolmas valvoo hengitystä.
Kaksi sukeltajaa kantaa ja kolmas valvoo neljännen hengitystä luolassa, missä on kova virtaus ja paikoitellen tunneli on metrin halkaisijaltaan?
Mietippäs nyt hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto on kuolla hitaasti tukehtumalla, kun luolasta on happi loppumassa.
Ei taida olla, kuin huonoja vaihtoehtoja tässä keississä. Vahvimmat selviää, jos selviää.
Vaarallinen operaatio myös pelastajille, joista yksi on kuollut!
Iltalehdessä lukee nyt, että pojat kai yritetään pelastaa jo tänään.