Mamma sai raivarit ja aivan suotta...
Tänään oli lapsellani 2,5 v hoidossa vappurieha ja saivat tilata heliumpallot sinne. Kävin hakemassa lapseni pois, olin itse ihan poikki, olin ollut kamalassa ruokakaupparysässä vähän ennen. Ja olen myös viimeisilläni raskaana. Tyttö oli valmiiksi känkkis, kiukutteli, eikä suostunut pitämään kunnolla pallosta kiinni, vaikka käskin. Kun pääsimme ulos pallo lähti tytön kädestä ja lensi taivaan tuuliin.
Mulla napsahti. Vein tytön autoon ja aloitin kamalan huudon, kuinka äiti sanoi että (kirosin myös) pallosta pidetään kiinni, ja haukuin viatonta lasta. Kotiin päästyämme olin edelleen tosi vihainen ja jatkoin huutamista. Tyttö itki ja en jaksanut välittää. Koetin laskea sataan ja rauhoittua. Mua otti päähän kun palloon oli mennyt rahaa, olin kuvitellut olleen hyväkin idea viedä tyttö aamupäiväksi hoitoon ja hakea ajoissa pois. Mulla vaan meni pinna.
Sitten aloin jo itsekin itkeä ja lopulta itkimme molemmat eteisen lattialla. Halasin tyttöä ja pyysin sata kertaa anteeksi. Selitin vielä että pallosta olisi pitänyt pitää kiinni jne. Olen niin pettynyt itseeni. Enkö tämän aikuisempi osaa olla. Pakko oli saada purkaa. Miksi mun piti oma väsymykseni purkaa pieneen ihmiseen. Voi itku kun tuntuu kurjalle vaan vieläkin.
Kommentit (12)
Älä suotta itseäsi enää ruoski, kyllähän jokaisella menee pinna joskus ja joillain meistä useinkin. Varsinkin raskaana ollessa ja kovan paineen alla.
Kyllähän tuo harmittaa kun halusit tuottaa iloa lapsellesi ja pääsi käymään noin.
Itellä on vajaa 2v tyttö jolle ostin sellaisen vappuhyrrän, sellainen kiiltävä pyöreä missä on monta niitä pyöriviä osia. No sehän oli tytöllä kädessä 5 minuuttia ennenkuin sai sen rikki revittyä.
Mua suututti ihan hulluna, varsinkin kun napero alkoi kovaan ääneen itkeä ja vaatia uutta hyrrää:o/
Yritä järkätä itsellesi lepoaikaa, jos onnistuu niin vaikka niin että saisit olla itseksesi kotona muutaman tunnin, kattoa vaikka leffan tai nukkua. Jos joku kaveri tai mies veisi lapsen vaikka ulos sillä aikaa?!
Tekee terää.
Voithan jutella vielä lapsen kanssa ja kertoa että äidille sattui paha hetki, ja että niin käy joskus eikä sitä tarvitse säikähtää. Ja voit sanoa että teit väärin kun huusit ja olet siitä pahoillasi.
Tuon ikäinen lapsi ymmärtää hyvin ja varmasti unohtaa koko asian pian.
Rauhallista Vappua sulle ja hyvää odotuksen jatkoa! Säästä voimiasi:o)
T:Nenne
Mutta paska olit silti -sää kuvittelet että anteeksi pyytäminen noin oli hyvä??
Siis itkitte ja vielä jankutit miten LAPSI TEKI VÄÄRIN??? Sää et sitonu sitä palloa kiinni!!! Sää Napsahdit ja syytit vahingosta lasta!
Ihan turha kerjätä sääliä! Meet ostaan lapselle HETI uus pallo ja sano et nyt äiti sitoo sen vaatteeseen.
TEE NY HYVÄ IHMINEN SELVÄKSI LAPSELLESI ETTEI VAHINGOSTA SAA RANGAISTA!
Jos sää olisit tässä vieressä niin kyllä raahaisin sut autoon ja ostaisit itkien uuden pallon.
itse vaikka olis tullut mikä huuto, eikä alkaa huutamaan kun eihän ton ikäinen vielä tajua, mikä on heliumpallon idea. Tarkoitus oli tuottaa hyvää mieltä mutta meni sitten vähän toisin. Toivotaan että tyttö unohtaa koko episodin äkkiä ja puhalletaan sitten tavallisia palloja tilalle. Jutellaan vielä tuosta huutamisestakin jos tyttö sitä muistelee.
Mitäs sulle on tapahtunut? Mietin tuota uuden pallon ostoa koko ajan, mutta luulen että nyt on parempi korjata tilanne sillä että puhalletaan tavallisia palloja, joita meillä on täällä kotona.
Ensinnäkin sanon että mä oon myös joskus raivonnut lapselle vaikka olis pitänyt jaksaa olla aikuinen ja rauhallinen...
Ostathan kuitenkin uuden pallon, varaa siihen joku paino ettei pääse toista kertaa karkuun.
sattuuhan sitä äiti-ihmiselle. Eikä 2,5-vuotias mitään ikuisia traumoja äidin pärähtämisestä saa. Itsekin samaan syyllistynyt.
aika harvoin mulla palaa noin totaalisesti käämit. Hyvää vappua kaikille !
Kurja juttu pienelle tytöllesi. :( Mutta silti: äitikin on vain ihminen, äiti väsyy! Voit varmasti korjata tilanteen, kun selität tytölle, että olit väsynyt, ja että noin ei saisi toimia. Sitten ostatte tytölle uuden pallon ja pidät huolen, ettei se karkaa. Ja asia on sillä loppuu käsitelty.
Paha olo tuli kyllä heti sen jälkeen ja anteeksi pyysin minäkin ja sanoin, eetä oli äidiltä tyhmää raivostua noin.
Minä kärsin megalomaanisista PMS oireista ja eilisten raivarien jälkeen päätinkin että menen lääkäriin, jos saisin apuja.
tai ostetaan sellainen paino! Osta usi pallo, lelli lasta ja sano lapsellesi, että äiti oli tosi tyhmä (niinkuin oltikin).
Yritä tehdä vaan pakolliset asiat, jos kaupoissa käyminen loppurasukaudessa on mahdottomuus ilman hihojen palamista niin laita mies kauppaan. Lapsen hoivasta ja huolesta älä tingi, tingi muusta!
Hyvää vappua!
et hienoa et pyysit anteeks. Jos vielä juttelet tytölle et äiti oli väsynyt ja ei olis saanu niin huutaa, kaikki on ihan ok. Ihmeellistä, mut kyl ne lapset tajuaa et vanhemmatki on vaan ihmisiä, jaksettais vaan itseki se muistaa eikä vaatia itseltämme ihan mahdottomuuksia.