Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tänään potkut, enkö tosiaan voi tehdä mitään?

Vierailija
05.07.2018 |

Sain vakituisen työpaikan kaksi viikkoa sitten ja tänään kesken työpäivän pomo soitti ja antoi kenkää. Kuulema olen liian hidas tekemään työtäni, jota suuresti ihmettelen ja epäilen. Edellinen työni oli erilaista, mutta silti olen aina saanut vain kehuja kuinka nopea olen työtäni tekemään tarkasti. En ole saanut perehdytystä työhöni ollenkaan, samantien vaan kentälle. Minulla on (oli) koeaika menossa, joten toki noilla perusteilla kenkää voi antaa, mutta eikö tässä silti ole mitään tehtävissä?
Viimein sain unelmieni työpaikan, johon motivaatio kohdillaan ja tässä kiitos. Juuri lähdin tämän työpaikan takia edellisestä vakipaikasta ja nyt olen tyhjän päällä. Onko asiassa turha olla liittoon edes yhteydessä? Harmittaa niin vietävästi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että harmittaa, mutta eipä tuossa juuri ole mitään tehtävissä. Huono, paska ja kusipäinen pomo kun ei valitettavasti ole rikos

Vierailija
2/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä jatkoon!

Kusipäitä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavoittoja ja etsi uusi duuni

Vierailija
4/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään käynyt kuin miehelle kävi, koeajan vikana päivänä sai kenkää samoilla perusteilla, kuten "ei tarpeeksi ripeä" jne.

Itse olin juuri saanu amk:sta opiskelupaikan ja siirtynyt omista vakkaritöistä kiireapulaiseksi.

Kyllä se "hieman" jysähti sydänalassa, mutta siitä selvittiin. Mies haki ahkerasti töitä ja kerkesi nostaa muistaakseni kaksi kuukautta ansiosidonnaista, kunnes sai paikan nykyisestä työpaikastaan.

Vierailija
5/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Et valitettavasti voi, koeajasta johtuen. Uutta matoa koukkuun ja onnea työnhakuun!

Vierailija
6/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinne liittoon yhteyttä!!!

Vierailija
7/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun etsit uuden duunin ja jätä taakse tuo. Kaatunutta maitoa on turha itkeä

Vierailija
8/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot ei tee mitään koeaikapuruille. Ylpeys kärsii mutta tuosta on. Tie vain ylöspäin

Vierailija
9/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mihin tämä maailma on menossa!!! Jostain syystä ihan veret kiehahti puolestasi

Vierailija
10/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä koeaika tarkoittaa. Työnantaja tai työntekijä saa purkaa työsopimuksen kevyin perustein.

Ihan hyvä kokonaisuuden kannalta koska muuten olisi tosi iso riski palkata uusi työntekijä. Jos pitäisi olla heti ensimmäisestä sekunnista lähtien velvollinen maksamaan irtisanomisajan palkka. Väärän ihmisen palkkaaminen olisi kallis virhe. Silloin yritykset ei palkkaisi niin helposti uusia työntekijöitä kuin nyt tekevät.

Vierailija
11/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt pomo itse koittamaan osaako uuden työnsä täydellisesti kahden viikon jälkeen. On kyllä todella lyhyt aika irtisanoa edes koeajalla.

Vierailija
12/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä koeaika tarkoittaa. Työnantaja tai työntekijä saa purkaa työsopimuksen kevyin perustein.

Ihan hyvä kokonaisuuden kannalta koska muuten olisi tosi iso riski palkata uusi työntekijä. Jos pitäisi olla heti ensimmäisestä sekunnista lähtien velvollinen maksamaan irtisanomisajan palkka. Väärän ihmisen palkkaaminen olisi kallis virhe. Silloin yritykset ei palkkaisi niin helposti uusia työntekijöitä kuin nyt tekevät.

Normaalisti esimies ottaa ensin puhutteluun ja pyritään ohjauksella toimimaan, jos uusi työntekijä toimii väärin. Useinmiten työntekijä parantaa tasoaan ja yritys säästyy näin kalliilta uudelleen rekrytoinnilta. Aloittajan tapauksessa pikapotkut kertoo vaan, että hänestä haluttiin eroon syystä, jolla ei ole mitään tekemistä hänen osaamisensa tai sosiaalisten taitojen kanssa. Potkujen syytä selitellään sitten "ripeyden puutteella" tai muulla epäloogisella tarinalla, eikä anneta edes mahdollisuutta petrata.

Vierailija
13/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella väärin ettei ihmisille anneta perehdytystä uuteen työhön. Tosin pakko esimiehenä itse sanoa että itseohjautuva ihminen kykenee ottamaan selvää asioista. Itse nostan itseohjautuvuuden yhdeksi tärkeimmistä ominaisuuksista henkilöille jotka haluan tiimiini töihin.

Olet nyt vihainen mutya mitä jos esimiehesi koki että et oikeasti ole riittävän ripeä ja näki ettei sinusta oikeasti ole tuohon hommaan? Eikö ole parempi että sait potkut nyt etkä päivää ennen koeajan loppumista?

Vierailija
14/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikapotkut eivät vaadi mitään ensin annettua korjaavaa palautetta vaikka kohteliasta se olisikin pomolta. Syy ei saa olla epäasiallinen ( raskaus, uskonnollinen vakaumus tms) mutta työnantaja ei ole sinällään velvollinen selittelemään sinulle. ”Ei sovellu tehtävään” riittää.

T. Henkilöstöjohtaja

Vierailija
15/37 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella väärin ettei ihmisille anneta perehdytystä uuteen työhön. Tosin pakko esimiehenä itse sanoa että itseohjautuva ihminen kykenee ottamaan selvää asioista. Itse nostan itseohjautuvuuden yhdeksi tärkeimmistä ominaisuuksista henkilöille jotka haluan tiimiini töihin.

Olet nyt vihainen mutya mitä jos esimiehesi koki että et oikeasti ole riittävän ripeä ja näki ettei sinusta oikeasti ole tuohon hommaan? Eikö ole parempi että sait potkut nyt etkä päivää ennen koeajan loppumista?

Riippuen duunista, niin tuo itseohjautuvuus voi olla aika vaarallista

Ei tarvitse edes olla fyysisetä duunia, voi olla vaarallista myös taloudellisesti sille firmalle...

Millainen työnantaja jättää työnohjauksen välistä ja on sitä mieltä että duunarin on ihan itse otettava selvää asioista?

Kyllä minua työkaverina ainakin ketuttaisi jos uusi työntekijä olisi jatkuvasti kyselemässä firman toimintatavoista tms?

Ja ei, en tarkoita että uusi olisi jotenkin idari eli hän muistaa kerrasta jutut, mutta se, että uusi joutuu koko ajan kyselemään koska pomo ei ole ohjeistanut uutta työntekijää saati kysellyt/määrännyt jonkun vanhoista opastamaan uutta kiukuttaa ja hidastaa muidenkin työtä...

Aplle: koeajallakin pitää olla selkeät perustelut työsuhteen purulle..

Ja jo se että et saanut edes työhön opastusta kertoo kyllä aika paljon firmasta..

Joten ehkä hyväkin että pääsit pois..

Vierailija
16/37 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas esimerkki siitä, kuinka aloittaja kertoo jotain mutta miten paljon muuta on takana? Mitä jää kertomatta? Mikä on työnantajan näkemys asiassa? Kaikilla asioilla on vähintään kaksi puolta, ja jokainen kertoo asian omalta kohdaltaan mahdollisimman edullisesti.

Pomo tuomitaan suoralta kädeltä, ilman että koko asia on edes tiedossa.

Lisäksi, jos työntekijä ei ole sopiva työhön tai rikkoo sopimuksia tai sääntöjä, koeajalla saa irtisanoa ilman muuta. Totta kai se katkera kalkki niellä kun potkut tulee, mutta olisiko myös oppimisen paikka?

Vierailija
17/37 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala pomo. Olisi edes kertonut oikean syyn, eikä kaarrellut. 

Vierailija
18/37 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut keskittyä niihin töihin vauva-palstalla roikkumisen sijaan?

Vierailija
19/37 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki mikä firma, että osaa välttää.

Vierailija
20/37 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit happens

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän