Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen odottava nainen tai äiti polttaa tupakkaa?

Vierailija
05.07.2018 |

On tutkittu, että suomalaiset raskaana olevat naiset polttavat tupakkaa enemmän kuin muissa Pohjois-Euroopan maissa. Hävettävä sijoitus.

Näin juuri bussipysäkillä alle 30-vuotiaan naisen vauvansa kanssa ja nainen senkun imi tupakkaansa. Millainen ihminen tekee näin?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikit taas paheksumassa. Sädekehä kiristää ja tekisi niin hitosti mieli elää, eikä suorittaa. Mutta koska miljoona sääntöä hyvän ihmisen käsikirjassa eivät salli, niin täytyyhän sitä keskittyä paheksumaan täysin tuntemattomattomien ihmisten valintoja.

Kai olette laskeneet päivän kalorit ja suoritettuna on aamujooga, hampaiden lankaus, kiireinen ja niin innostava työpäivä jonka jälkeen kiireesti kotiin jossa rakas puoliso toi yllättäen orkidean ja sanoi jotain herkkää? Nyt kolmen ruokalajin illallinen pöytään, tietenkin terveellinen sellainen, tummaa suklaata tietenkin jälkiruuassa.  Sitten on omaa aikaa, jonka voi Facepäivitysten jälkeen viettää Vauvalla pätemässä ennen kuin velvollisuus kutsuu ja mies tahtoo suihinottoa. 

Vierailija
22/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka rakastaa röökiä enemmän kuin lastaan. Jokainen normaali valitsisi lapsensa terveyden syöpäkääryleiden ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kanssa ulkoilmassa polttaminen menee kuitenkin täysin eri kategoriaan kuin raskaana polttaminen. Se on ihan samat myrkyt suoraan sikiön verenkiertoon. 

Ulkona polttaminen vastaa suunnilleen yhden auton ohimenoa. Jännä muuten, että näitä ei pahemmin vertailla. 

Tupakoivat ihmiset eivät haista sitä hajua itsessään. Vaikka miten koitat olla"parempi ulkoilmatupakoitsija", niin lapsi ja tupakoimaton ihminen sen sinusta kyllä haistaa. Pidätkö lapsen aina kädenmitan päässä itsestäsi vai päästätkö halaamaan tuhkakuppia?

Vierailija
24/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontrollifriikit taas paheksumassa. Sädekehä kiristää ja tekisi niin hitosti mieli elää, eikä suorittaa. Mutta koska miljoona sääntöä hyvän ihmisen käsikirjassa eivät salli, niin täytyyhän sitä keskittyä paheksumaan täysin tuntemattomattomien ihmisten valintoja.

Kai olette laskeneet päivän kalorit ja suoritettuna on aamujooga, hampaiden lankaus, kiireinen ja niin innostava työpäivä jonka jälkeen kiireesti kotiin jossa rakas puoliso toi yllättäen orkidean ja sanoi jotain herkkää? Nyt kolmen ruokalajin illallinen pöytään, tietenkin terveellinen sellainen, tummaa suklaata tietenkin jälkiruuassa.  Sitten on omaa aikaa, jonka voi Facepäivitysten jälkeen viettää Vauvalla pätemässä ennen kuin velvollisuus kutsuu ja mies tahtoo suihinottoa. 

Näköjään tällaiset, uhmakkaan teinin tasolle jääneet jotka puolustelevat lapsensa pahoinpitelyä "noku kyl muutki ja ANTAKAA MUN ELÄÄÄÄÄ!" ja nämä sitten lisääntyvät, jee.

Vierailija
25/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko tuhkakupin halaamisesta kirjoittava vielä, mitä terveyshaittoja lapsille on tupakoitsijan halaamisesta? Totta kai on parempi polttaa ulkona, kun lapsi ei ole ihan vieressä.

Vierailija
26/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni 80-luvulla syntynyt adhd lapsi on saanut tuon neurologisen vaurion äitien tupakoinnin vuoksi? Olisi mielenkiintoista tehdä asiasta tutkimus! 

Vierailija
27/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoivia odottajia ei vissiin haittaa, että se lapsenalku kouristelee aina mamman röökiä vetäessä.

Vierailija
28/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sinulle: syöttäisitkö lapsellesi jotakin myrkkyä? Ei tappavaa, mutta selvästi terveydelle haitallista ainetta. Mitään positiivista tuosta aineesta ei seuraisi, eli syytä sitä syöttää ei ole. Kyllä vai ei ja miksi?

Vierailija
29/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoivia odottajia ei vissiin haittaa, että se lapsenalku kouristelee aina mamman röökiä vetäessä.

Ei heitä kiinnosta kun oma nautinto on tärkeämpi.

Vierailija
30/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäiti

Vierailija
31/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mitä vittua tuo asia teille kuuluu?

No kyllä minua kiinnostaa lapsen etu oli kyseessä oma, naapuri, sukulainen tai ventivieras. Googlaa mitä haittoja siitä on, avartuu sinunkin silmäsi tai sitten olet tunnevammainen.

Vierailija
32/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan järkyttävää että jonkun lapsen takia joutuu aina unohtamaan itsensä 😲

Vierailija
33/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuori ja ajattelematon, typerä. Lähipiiri tai neuvola ei kannustanut lopettamiseen vaan vähentämiseen, niinkuin teinkin. En ymmärrä miksi neuvolasta ei voitu suoraan sanoa miten paha tupakka sikiölle on. Kadun hirveästi nyt ja mietin aina jos lapsella on jotain että johtuuko se polttamisestani. 

Vierailija
34/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan järkyttävää että jonkun lapsen takia joutuu aina unohtamaan itsensä 😲

Niin, ei kannata tehdä lspsia jos ei pysty 9kk olla vetämättä myrkkyjä, onhan se tosi hirveä uhraus tietty. Ihan olla selvinpäin muutama kuukausi, kuka minä enää edes olen, en tunnista enää itseäni.

Vierailija
35/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti. On kurja että tupakoitsijat takertuvat tähän stressi on pahempi- juttuun. Kestää max. 3 päivää että kaikki riippuvuustekijät on poistuneet kehosta. Kolmen päivän stressi ei ole haitallisempi kuin 9kuukauden vauvan jatkuva myrkyttäminen. Täytyy olla todella itsekäs kuspää, jos polttaa ollessaan raskaana ja niin että lapsi on välittömässä läheisyydessa.

Vierailija
36/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi raskausaikana on venäläistä rulettia lapsen terveydellä. Lapsi saattaa näyttää normaalilta ja kasvaa normaalisti, mutta sitten alkaa   oireilla esim. ADHD ja atopia. Ja äiti raapii päätään että mistäs nuo nyt ilmestyi kun ei meidän suvussa..

Vierailija
37/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini tupakoi odottaessaan minua. Hän oli kouluttamaton, ylipainoinen yh-äiti.

Meitä 70-luvulla syntyneitä on ihan kaikista piireistä. Itse ole ns. kultuurisuvusta ja äitini politti raskausaikana. 

Lisäksi asuin sankassa savusumussa koko kotonaoloaikani. 

Ihan perusterve viisikymppinen olen. Ei varsinkaan suolistosairauksia :) Tupakoinnin vähentymisen myötähän nämä ovat rähähdysmäisesti lisääntyneet. Mutta onko se syy, siitä on kädenvääntöä lääketieteen puolella. 

Olen syntynyt 80-luvulla, ja äitini tupakoi siitä huolimatta raskausaikana. Minulla on iso kasa allergioita, ja minulla sekä kaikilla sisaruksillani on astma. Tiedän erään joka kuoli vajaa 60-vuotiaana keuhkosyöpään. Ei ollut ikinä tupakoinut itse, mutta hänen isänsä tupakoi sisätiloissa. Voidaan varmasti olettaa että 18 vuoden passiivinen tupakointi on ainakin lisännyt syövän riskiä. Täysin anteeksiantamatonta venäläistä rulettia lapsen terveydellä.

Vierailija
38/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei kannata tehdä lspsia jos ei pysty 9kk olla vetämättä myrkkyjä, onhan se tosi hirveä uhraus tietty. Ihan olla selvinpäin muutama kuukausi, kuka minä enää edes olen, en tunnista enää itseäni.

No kontorollikansa kuolee sukupuuttoon :D Kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen mutta onneksi epätäydelliset ihmiset eivät enää tee ainakaan lapsia. Ihan hyvä niin. Jäljelle jää vielä runsaasti elinvoimaisia kansoja, jotka kokevat, että elämä itsessään on arvokasta ja palkinto, vaikka sitten olisi syntynyt kivikautisiin oloihin.

Vierailija
39/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1978, jo lapsena  minulla todetiin lukihäiriö ja aikuisena adhd.  Serkuistani kahdella on myös ahdh-tyyppistä oireilua ja  puolilla meistä oli vauvana koliikki ja/tai kitukasvuisuutta.

Äitini ja tämän 6 siskoa olivat ja ovat yhtä intohimoisia  ketjupolttajia, löytyy kuvakin jossa siskokset  istuvat rivissä  kesämökin kuistilla ja jokainen tupakoi, äitini odotti minua tuossa vaiheessa ihan alussa ja toinen siskonsa oli jo noin  kuudennella kuulla, mikä näkyy kuvasta.. Inhottaa katsoa niitä iloisia hymyjä ja sormissa käryäviä tupakoita ! Minua, eikä tietääkseni serkkujakaan ole piesty  tai muuten kaltoinkohdeltu ja puitteet ovat kunnossa, on omistusasuntoa ja kesämökkiä ja etelänreissua...

Mutta silti olemme kaltoinkohdeltuja lapsia, tulevaisuus tuhottu jo kohdussa. Kuvitelkaa, millaista oli ylivilkkaalla lapsella 80-luvulla!

Vierailija
40/47 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono äiti. On kurja että tupakoitsijat takertuvat tähän stressi on pahempi- juttuun. Kestää max. 3 päivää että kaikki riippuvuustekijät on poistuneet kehosta. Kolmen päivän stressi ei ole haitallisempi kuin 9kuukauden vauvan jatkuva myrkyttäminen. Täytyy olla todella itsekäs kuspää, jos polttaa ollessaan raskaana ja niin että lapsi on välittömässä läheisyydessa.

Olen siis ehdottomasti raskausajan polttamista vastaan, mutta pakko sanoa, että tuo 3pv on humpuukia. Addiktio muuttaa aivoja eikä se tasan kolmessa päivässä korjaannu :D Itse en ole edes polttanut kuin pari vuotta, ja silti aina muutamankin viikon polttamattomuuden jälkeen edelleen mieli huutaa sitä tupakkaa.

Onneksi itse ymmärrän, että se mielihalu on pelkkää riippuvuuden huutelua, enkä suostu alistumaan sille.