Älä tee tätä virhettä toiste kaupassa - Osta aina hedelmät pussissa!
En ymmärrä miksi ihmiset ostavat hedelmät ja muut irtotuotteet ilman pussia. Tuo on bakteeririski. Ettekö käsitä, että myyjän on koskettava tuotteeseen? Normaalisti tämä ei ole ongelma, mutta myyjä on tekemisissä seteleiden ja kolikoiden kanssa. Setelit ja kolikot tutkitusti levittävät paljon sairauksia.
Älkää enää tehkö samaa virhettä toiste.
Kommentit (64)
Kyllä niitä bakteereita tulee enemmän kuljetuksessa ja varastoinnissa kuin myyjien ja asiakkaiden käpälöinnistä. Suurin osa vihanneksista ja hedelmistä toimitetaan avoimissa laatikoissa.
Ompuille otan kyllä lähes poikkeuksetta pussin, mutta tarkoitatko nyt vaikka banaanejakin? Onko se muka haitallista, jos kuorittavan (ja pestävän) kasvin pintaan tulee jotain bakteereja...
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voit edes mennä kauppaan? Tiedätkö miten paljon pelkässä ovenkahvassa on bakteereja!?
onneksi monissa kaupoissa on ulko-ovet jotka aukenevat automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jättää hedelmät ja vihannekset pesemättä ennen syöntiä?
Miksi pesisin banaanin?
Banaani ei ole hedelmä tai vihannes. Se on marja.
En laita banaaneja pussiin. En myöskään yksittäisiä hedelmiä ja vihanneksia.
En syö banaaneja kuorineen. Hedelmät ja vihannekset pesen (ruokasoodalla) ennen syöntiä, mutta en bakteerikammon vuoksi, vaan mahdollisten säilöntäaineiden takia ja siksi, että se on ajatuksena ällöttävä jos niitä on joku käpälöinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Kirsikka- ym tomaatit ostan aina pakkauksessa, silloin ei niitä olla näpelöity kaikenmaailman törkysormin.
Harvoin kirsikkatomaatteja saakaan irtomyynnistä.
Joku tahmanäppi on kuules ne ihan käsin poiminut sieltä kasvihuoneesta sinunkin kirsikkatomaattis!
Paketissa on useimmiten reijät, helppo huuhtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä bakteereita tulee enemmän kuljetuksessa ja varastoinnissa kuin myyjien ja asiakkaiden käpälöinnistä. Suurin osa vihanneksista ja hedelmistä toimitetaan avoimissa laatikoissa.
Puhumattakaan kaiken maailman torjunta-aineista millä ne kyllästetään.
Minä en ota pussia kaalillekaan, saati banaanille. Kaalistakin heitän päällimmäiset lehdet pois, joten meillä ei altistuta pöpöille, vaikka en turhakepussia käytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ainakin minä kuorin banaanit ja appelsiinit, mutta tapansa tietysti kullakin. Meloninkaan kuoria en syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesisin banaanin?
Juu ja omenakin on turvonnut kukkapohjus, ei hedelmä. Tomaatti sen sijaan on hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesisin banaanin?
Juu ja omenakin on turvonnut kukkapohjus, ei hedelmä. Tomaatti sen sijaan on hedelmä.
Ja mansikka ei ole marja vaan epähedelmä.
Ap kuulostaa joltain Iltalehden terveysosion toimittajalta avauksellaan :D
Kyllä nyt jokainen varmaan tajuaa, että ap tarkoittaa hedelmiä joita voi syödä kuorineen. Olen samaa mieltä, että nuo kannattaa ostaa pussissa. Mutta banaaneja ei tietenkään tarvitse.
Kenen sinä kuvittelet pakanneen hedelmät, joskus montakin kertaa, ennen kuin itse kosket niihin? Kasvihuoneessa/tarhassa, pakkaamossa, kuljettaessa, purkaessa, varastossa, myymälässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ainakin minä kuorin banaanit ja appelsiinit, mutta tapansa tietysti kullakin. Meloninkaan kuoria en syö.
Banaanin voi hyvin syödä pesemättä ilman että on käsin kosketuksissa syötävään osaan. Mutta esim. appelsiinit pesen siitä huolimatta vaikka en kuoria syökään, koska kuoriessa olen kosketuksissa appelsiinin kuoriin ja sen sisältämiin säilöntäaineisiin ja sen jälkeen siihen appelsiiniin jonka syön.
Mulla meni kyllä elämässä paremmin, kun söin enemmän omenoita. Kuorimatta ja pesemättä työnsin kitusiini ne, ja mehustelin oikein pureskellen niitä bakteeripesiä. Olin vähemmän sairaana, jaksoin paremmin. Ne pöpöt varmaan pisti elimistöön kierroksia?
Vierailija kirjoitti:
No mä...
Perusterve kuusikymppinen. Mutta varmaan ne olisi hyvä pestä. En siis mainosta elämäntapaani,
En vain ole tottunut pesemään ja näinkin ilmeisesti voi elää.
No en kyllä edelleenkään osta muutamalla banaanille tai appelsiinille pussia. Enkä ota muutenkaan, sillä kuljetan kestopusseja mukanani. Hedelmät ja vihannekset kuoritaan ja/tai pestään. Äiti opetti.
Pesetkö appelsiinit ennen syöntiä? Veitsellä kuorit? Työnnät ne ulostbakteerit, jotka ovat tulleet Välimeren yli selvinneen Amirin käsistä kun hän on espanjalaisella hedelmätarhalla paskonut appelsiinipuun juurelle, pyyhkinyt persiinsä ruohotuppoon ja jatkanut appelsiinin poimintaa.
Tai kärryissä tai koreissa...sekä niitä laareissa olevia vihanneksia on saattanut moni tunnustella...