Mitä uutta tarpeellista normaalia kalliimpaa (ei vaatteet eikä ruoka) olet pystynyt ostamaan tänä vuonna?
Itse olen pystynyt ostamaan uuden kännykän (300€) sekä uuden pyykinpesukoneen (n.500€ )kun vanha meni rikki.
Nää on mun budjetille aika kalliita mutta pakollisia ja tarpeellisia joten olen tyytyväinen että olen pystynyt ne hankkimaan heti kun on ollut tarve.
Kommentit (62)
Ostin 65" n. 2000 e maksavan töllön koska minulla on huono näkö. 2 ulkomaan matkaa koska mielenterveyteni kannalta katson että tarvitsen välillä breikin arkisista kuvioista.
Suosikkilehteni tilauksen taas kolmeksi vuodeksi, 567EUR.
Ostettiin juuri tänään pieni moottorivene (20 000 €). Minusta ei tarpeellinen, mutta isännästä suorastaan välttämätön 😊
Uusi hella, 300 e. Jouduin kyllä odottamaan että sain lomarahat. Mutta voi miten ihana se on!
Ei ole ollut tarvetta millekkään kalliimalle tarpeelliselle ostokselle tänä vuonna. Uusien silmälasien ostaminen tosin saattaa olla edessä, siihen uppoaa useampi satanen. Ainoa miten tuo hankinta vaikuttaa on se jää vähemmän säästöön / sijoitettavaksi siinä kuussa rahaa.
Silmälasit, noin 300 euroa, vaikka oli tarjouksessa.
Mutta joudun ostamaan varmaan toiset, koska vahvuus ei olekaan sopiva ja tyytyväisyystakuu pätee ymmärtääkseni vain silloin, kun vaihtaa samanvahvuisiin. Rillit on kalliita!
Olen käyttänyt lapsettomuushoitoihin viimeisen vuoden aikana n. 14 000 euroa. Uuden auton ostin (27 000€). Koiraankin meni viimeisen vuoden aikana n. 12 000€. Kuukausi sitten lopetettiin.
Nuo kolme ne kalleimmat menoerät asumisen lisäksi vuoden aikana. Mutta hauskin erilainen menoerä omasta mielestäni on kun ostin elämäni ensimmäisen pesukoneen, 600€, tähän asti kaiken pessyt nyrkkipyykillä. 😅
Lisäksi toki kaksi etelänmatkaa, yhteeensä 2800€.
Lapselle harrastukseen liittyvä kesäkurssi 3000 eur ja pihan uusimista 6000 eur
Uusi kylpyhuone omaan makuun. Uusi tulee joka tapauksessa putkirempan yhteydessä (80 000€ ja 30 v maksuaikaa), mutta laitoin 3100€ ylimääräistä että saan mieleiseksi. Tänä kesänä ei sitten matkustella kovin pitkälle.
Mensakelpoisen miehen ostin, oli edullinen hankinta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan tarpeelliseksi? Ostin sähköpianon, mutta se nyt oli ns. ekstraa eikä mikään tarpeellinen pakkohankinta.
No tämäkin lasketaan jos se on sinun hyvinvointisi kannalta tarpeellinen ostos. Ap
työnarkomaani kirjoitti:
Olen käyttänyt lapsettomuushoitoihin viimeisen vuoden aikana n. 14 000 euroa. Uuden auton ostin (27 000€). Koiraankin meni viimeisen vuoden aikana n. 12 000€. Kuukausi sitten lopetettiin.
Nuo kolme ne kalleimmat menoerät asumisen lisäksi vuoden aikana. Mutta hauskin erilainen menoerä omasta mielestäni on kun ostin elämäni ensimmäisen pesukoneen, 600€, tähän asti kaiken pessyt nyrkkipyykillä. 😅
Lisäksi toki kaksi etelänmatkaa, yhteeensä 2800€.
Huh, pitkään olet kyllä sinnitellyt ilman pyykinpesukonetta. 😲 Onnea uudesta koneesta!
Mun äiti on kuusikymppinen mutta ei ole koskaan käyttänyt eikä omistanut tiskikonetta. Tykkää edelleen pestä astiat käsin. Ap
Ostin bussikortin koko vuodeksi. Laskin, että jo kahdeksan ja puolen kuukauden jälkeen maksaa itsensä takaisin verrattuna normaaleihin kuukausilippuihin. Sitä ostaessani tosin mietin, että on tämäkin kun tällä tavoin voi säästää vain ne, joilla on jo muutenkin vähän enemmän rahaa käytettävissä, eipä esim. työkkärin rahoilla ollessa voi laittaa montaa sataa euroa kerralla bussikorttiin, vaikka tarvitsisi sitä ihan yhtä kipeästi kuin muutkin ja joutuu sitten ostamaan kalliimmin aina kuukauden kerrallaan.
Uusi fillari 1600e ja keittiön pöydäntuolit 1800e.
implanttihammas melkein 3000€. Tuon takia on sitten todella säästetty ruoasta ja vaatteista.
En mitään. Yhden 50e puseron ostin keväällä, se kirpaisi ihan hirvittävästi vaikka tiedän että siitä tulee monivuotinen vaate.
ison villamaton, purentakiskon, uudet silmälasit (kahdet entisetkin on), vähän liian kalliin hotellimajoituksen, puita ja pensaita, murskaavan oksasilppurin ja on varmaan muutakin
Vierailija kirjoitti:
implanttihammas melkein 3000€. Tuon takia on sitten todella säästetty ruoasta ja vaatteista.
Tää tilanne pelottaa etukäteen
Henkilöauton. Huonekaluja.