Jos saisit 200€ ylimääräistä kuussa, miten
käyttäisit sen?
Ja miten se vaikuttaisi elämääsi?
Kysymys on kaikille, tuloista riippumatta.
Kommentit (52)
Ei vaikuttaisi juurikaan elämään, olen keskituloinen. Laittaisin asp-tilille säästöön.
Maksaisin ystävälleni, joka lainasi minulle rahaa velkaannuttuani pitkien syöpähoitojeni aikana.
Laittaisin tilille, säästän asuntoa varten.
Ei sinällään muuttaisi mitään jokapäiväisessä elämässäni mutta asunnon saisin ostettua vähän nopeammin.
200 euroa on kyllä niin pieni raha, että eipä tuo kyllä mitenkään kummempaa vaikutusta tekisi, suuntaan eikä toiseen. Säästöön varmaan sen siirtäisin. Minulla on tapana pitää käyttötilillä tiettyä summaa ja loput on korkeakorkoisella säästötilillä.
Kiristän tällä hetkellä vyötä aika tiukkaan, jotta saan 40% nettotuloistani säästöön erästä tavoitettani varten. 200 ylimääräisestä eurosta laittaisin ehkä osan sijoituksiin, mutta suurimmalla osalla vain hölläisin käyttövaroja.
En edes huomaisi tililläni muutosta.
Ostaisin ehkä jonkun ihanan luonnonkuituisen vaatteen ja kukkia 😄
Kyllä se nostaisi mieltä, vastaa varmaan jonkun 400€ palkankorotusta. Pari tonnia enemmän säästöön vuodessa, ja jotain kivaa "tuhlausta" päälle, ehkä joku matka.
Olisi iso raha ja vaikuttaisi suuresti.
Käyttäisin siihen että voin käydä yksityisellä hammaslääkärissä ja silmälääkärissä. Säästäisin hyvään sänkyyn ja silmälaseihin. Myöhemmin säästäisin harrastukseen.
Nämä ensimmäisenä. Ehkä 50e kuussa käyttäisin että saan parempaa ruokaa.
Alkaisin varmaan käyttää parempia vaatteita. Mutta olisi varmasti houkutus vain säästää osa, vaikka luulenkin että fiksumpaa olisi käyttää raha elämän parantamiseen, koska elän jo nyt ihan tarpeeksi "pihisti".
Luulen, etten huomaisi sitä edes, on se sentään niin pieni raha palkkojen rinnalla. Laskin just, miten suuri kuukauden menopuoli on ollut keskimäärin ja sitten ynnäsin tulopuolen ja jäähän siitä sentään jotain ylikin. Meillä kaikki tulee samalle tilille. Nettopalkat ovat 4.200 ja 3.100, lapsilisät n.400, vuokratulot n. 1200 ja 800 eli 9.700. Menoja on kolme asuntolainaa, autolaina, kaikki muut eli yhteensä n. 8000€.
Olen opiskelija joten ruokaan menisi varmaan iso osa kun olisi varaa syödä laadukkaammin. Viimeiset 4 päivää olen elänyt makaronilla, suolalla, ketsupilla ja kaurahiutaleilla. Onneksi tänään tuli rahaa.
Raskisin ehkä käydä kampaajalla 2kk välein, kun nyt ehkä pari kertaa vuodessa. Ja jos ihan olisi ylimääräistä rahaa tuo niin pitäisin geelikynsiä kuukausittaisine huoltoineen. Loput matkatilille.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin ehkä jonkun ihanan luonnonkuituisen vaatteen ja kukkia 😄
Työpaikan lähellä olevassa K-kaupassa myytiin mm. pionikimppuja, joten minun teki joka päivä mieli ostaa kukkia kotiin.
Käytin nuorempana niin paljon rahaa kukkiin, että työkaveri kertoi syövänsä kahden lapsensa kanssa samalla summalla. Silloin - melkein - hävetti. :)
Laittaisin sijoitustilille jonne kerrytän rahaa osakeostoja varten.
Säästöön ja sijoituksiin menisi.
Ei vaikuttaisi merkittävästi tämänhetkiseen elämään, mutta ehkä jokusen vuoden aiemmin saavuttaisin säästö ja sijoitustavoitteitani. #pitkällätähtäimellä
Vierailija kirjoitti:
200 euroa on kyllä niin pieni raha, että eipä tuo kyllä mitenkään kummempaa vaikutusta tekisi, suuntaan eikä toiseen. Säästöön varmaan sen siirtäisin. Minulla on tapana pitää käyttötilillä tiettyä summaa ja loput on korkeakorkoisella säästötilillä.
Mun mielestä 2400 euroa vuodessa ylimääräistä ois ihan huomattava summa.
Btw, korkeakorkoisella tilillä rahojen makuuttaminen on hölmöläisen hommaa.
Säästäisin kaikki 200€ ja menisin ulkomaille rahoilla kun olen saanut ne kasaan.
Menisi sijoituksiin, 200 euroa lisää kuussa olisi kuitenkin peräti 20% parannus nykyiseen tasoon.
Siirtäisin säästötililleni tai sijoittaisin.