Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko tämä HUONOA asiakaspalvelua???? Pyydän mielipiteitänne kertomukseeni, kiitos.

Vierailija
05.07.2018 |

Olen töissä firmassa, jossa on myös myyntiin liittyviä asiakaspalvelutehtäviä kaiken muun ohella.
Asiakas siis tulee sisään liikkeeseen ja häntä palvellaan omat muut työt keskeyttäen, jos on pakko.
Usein on pakko.

--

Jäin tänään yksin pyörittämään firmaa n. tunniksi johtuen henkilökunnan kesälomista ym. tilanteista.

Sisään tuli vanhempi pariskunta, joita aloin toki heti tietokoneen äärestä loikaten palvella.
Tilanteen edetessä kävi ilmi, että palvelutilanne kestää pidempään, n. 10-15 min.

---
Siinä touhutessani sisään tuli nuori, n. 25-vuotias mies arviolta n. 3-vuotiaan lapsensa kanssa.
He seisoivat asiakkaitteni takana jonkin aikaa, jolloin hiukan anteeksi pyytävällä äänellä totesin samaa kuin aina vastaavissa tilanteissa:

-Olen tässä nyt yksin, joten voitte joutua vielä hetkisen odottamaan.

Mielestäni on asiallista ilmoittaa asiakkaalle mahdollisesta jonotuksesta ja odottelusta, ettei hän ihmettele, miksei kukaan toinen tule palvelemaan, koska normaali miehitys meillä on 2-3 henkeä.

Mies kimpaantui täysin ja huusi ensin:

-MITÄS SITTEN???!

Hän viittasi tällä odottamiseen.

En ehtinyt hämmästykseltäni kuin suuni avata, kun mies karjui kitarisat väpättäen:

-ME MENNÄÄN JOHONKIN MUUHUN PAIKKAAN, KUN TÄÄLLÄ ON NÄIN TÖRKEÄÄ ASIAKASPALVELUA!!!!

---

Vanhempi pariskunta säikähti totaalisesti ja miehen lapsikin alkoi itkeä.

Mies meni ulos, kääntyi tuli takaisin ovelle ja huusi vielä kirosanojen saattelemana minua sormella osoittaen jotain töykeästä käytöksestäni.

Niitä sanoja en edes muista, koska oli täysi työ pidättää kyyneliä.

---

Miehen häivyttyä kyysin pariskunnalta, olinko millään muotoa käyttäytynyt töykeästi.

He olivat todella pahoillaan puolestani eivätkä voineet käsittää tätä hullua käytöstä.

Sain juuri ja juuri heidät palveltua loppuun asianmukaisesti ja kohteliaasti.

Sen jälkeen itkin puoli tuntia putkeen takahuoneessa, koska onneksi työkaverini saapui juuri parahiksi paikalle.

Itkin, koska olen ollut tänään sairaana töissä, olen tehnyt välillä kolmen ihmisen työt monien viikkojen ajan, usein taukoja pitämättä, koska en yksinkertaisesti ole ehtinyt kuin hätäpäissäni vessaan.

Olen ihan loppu enkä todellakaan kestä puoltakaan poikkipuolista sanaa.

---

Huominen vielä, jos kuume ei nouse, ja sitten AASIAKASpalvelu ohi yli kahdeksi viikoksi asia, jota ei edes ajattele!

Keneltäkään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiksi asiakasta mollaamalla teet itsestäsi sen aaasiakaspalvelijan. Sen joka pillittää nurkissa. Oikeasti pitää itse myöntää että sinulla on vastuu niistä rektioistasi. Vaikka kuinka hölmösti käyttäytyvä se asiakas olisi ei sillä ole sinun kanssa mitään tekemistä. Syyt sille asiakkaan käytökselle löytyy hänestä itsestään. Ehkä sai just parkkisakot, vaimo otti eron tai isä kuoli tai on vaan muuten kusipää. Ei voi mitään. Ja minä käsittelen valituksia työkseni joten olen saanut osani...

Onko hienoa, jos ihminen on niin kylmä, että täysin asiottaman ryöpyn jälkeen kykenee olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut: lapsi itkee, vanha pariskunta on säikkyinä ym.?

Minunko syyni on hänen mahdollinen parkkisakkonsa? Ero? Varpaankynnen katkeaminen? Jalkasieni? Yleisvitutus???

Ehkä sai juuri parkkisakot. Meillä on 8 asiakasparkkipaikkaa.

Turhaa oli tulla minulle karjumaan.

Ehkä tämä ei ole vielä tulluit selväksi: minä olin anteeksipyyntelevän asiallinen, AASI sai raivarit.

AP

Vierailija
22/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko te todella, että teitä ystävällisesti ja asiallisesti palvelevat ihmiset pitävät teitä joinakin erikoisyksilöinä?

Toivottavasti ette!

Suurin osa pitää teitä työn keskeyttäjinä.

No, en luule. Sen sijaan luulen, että asiakaspalvelutyö ei sovi sulle. Vaihda alaa tai kasvata terve itsetunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla