Oliko tämä HUONOA asiakaspalvelua???? Pyydän mielipiteitänne kertomukseeni, kiitos.
Olen töissä firmassa, jossa on myös myyntiin liittyviä asiakaspalvelutehtäviä kaiken muun ohella.
Asiakas siis tulee sisään liikkeeseen ja häntä palvellaan omat muut työt keskeyttäen, jos on pakko.
Usein on pakko.
--
Jäin tänään yksin pyörittämään firmaa n. tunniksi johtuen henkilökunnan kesälomista ym. tilanteista.
Sisään tuli vanhempi pariskunta, joita aloin toki heti tietokoneen äärestä loikaten palvella.
Tilanteen edetessä kävi ilmi, että palvelutilanne kestää pidempään, n. 10-15 min.
---
Siinä touhutessani sisään tuli nuori, n. 25-vuotias mies arviolta n. 3-vuotiaan lapsensa kanssa.
He seisoivat asiakkaitteni takana jonkin aikaa, jolloin hiukan anteeksi pyytävällä äänellä totesin samaa kuin aina vastaavissa tilanteissa:
-Olen tässä nyt yksin, joten voitte joutua vielä hetkisen odottamaan.
Mielestäni on asiallista ilmoittaa asiakkaalle mahdollisesta jonotuksesta ja odottelusta, ettei hän ihmettele, miksei kukaan toinen tule palvelemaan, koska normaali miehitys meillä on 2-3 henkeä.
Mies kimpaantui täysin ja huusi ensin:
-MITÄS SITTEN???!
Hän viittasi tällä odottamiseen.
En ehtinyt hämmästykseltäni kuin suuni avata, kun mies karjui kitarisat väpättäen:
-ME MENNÄÄN JOHONKIN MUUHUN PAIKKAAN, KUN TÄÄLLÄ ON NÄIN TÖRKEÄÄ ASIAKASPALVELUA!!!!
---
Vanhempi pariskunta säikähti totaalisesti ja miehen lapsikin alkoi itkeä.
Mies meni ulos, kääntyi tuli takaisin ovelle ja huusi vielä kirosanojen saattelemana minua sormella osoittaen jotain töykeästä käytöksestäni.
Niitä sanoja en edes muista, koska oli täysi työ pidättää kyyneliä.
---
Miehen häivyttyä kyysin pariskunnalta, olinko millään muotoa käyttäytynyt töykeästi.
He olivat todella pahoillaan puolestani eivätkä voineet käsittää tätä hullua käytöstä.
Sain juuri ja juuri heidät palveltua loppuun asianmukaisesti ja kohteliaasti.
Sen jälkeen itkin puoli tuntia putkeen takahuoneessa, koska onneksi työkaverini saapui juuri parahiksi paikalle.
Itkin, koska olen ollut tänään sairaana töissä, olen tehnyt välillä kolmen ihmisen työt monien viikkojen ajan, usein taukoja pitämättä, koska en yksinkertaisesti ole ehtinyt kuin hätäpäissäni vessaan.
Olen ihan loppu enkä todellakaan kestä puoltakaan poikkipuolista sanaa.
---
Huominen vielä, jos kuume ei nouse, ja sitten AASIAKASpalvelu ohi yli kahdeksi viikoksi asia, jota ei edes ajattele!
Keneltäkään.
Kommentit (22)
Sua itkettää töissä aina! Kuka tahansa sanoo mitä tahansa, niin luulet sen koskevan juuri sinua. Jos se vanhempi pariskunta oli tullut rupattelemaan, niin olisit sanonut heille, että katselkaa rauhassa, minä
katson sillä välin, miten voin auttaa seuraavaa asiakasta. Sitten olisit napannut hyllystä sen hilavitkuttimen, jota mies tuli hakemaan ja kaikki olisi olleet tyytyväisiä.
Ja sinä olisit taas pidätellyt itkuasi.
Vierailija kirjoitti:
Sua itkettää töissä aina! Kuka tahansa sanoo mitä tahansa, niin luulet sen koskevan juuri sinua. Jos se vanhempi pariskunta oli tullut rupattelemaan, niin olisit sanonut heille, että katselkaa rauhassa, minä
katson sillä välin, miten voin auttaa seuraavaa asiakasta. Sitten olisit napannut hyllystä sen hilavitkuttimen, jota mies tuli hakemaan ja kaikki olisi olleet tyytyväisiä.
Ja sinä olisit taas pidätellyt itkuasi.
inhottava kommentti ja sitäpaitsi sillä kiehellähän olisi myös voinut olla joku pitkä ja selvitys vaativa asia. Sitäpaitsi asiakaspalvelutilanteesta ei lähdetä kesken kaiken palvelemaan toista asiakasta, sen nyt luulisi jokaisen ymmärtävän.
Ap, sen miehen raivonpurkaus ei liittynyt mitenkään sinuun vaan hänellä on ihan jotain muita ongelmia itsellään.
Jossain on jotain pielessä, jos yksi ihminen tekee usean viikon ajan kolmen ihmisen työt ilman taukoja.
Miksi pitää vollottaa tyhjästä? Aaseille voi nauraa ja toivottaa hyvää matkaa pois liikkeestä. Miksi yleensä olet palvelualalla jos et kestä näemmä mitään?
Et tehnyt mitään väärin. Asiakas oli ääliö. Unohda.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vollottaa tyhjästä? Aaseille voi nauraa ja toivottaa hyvää matkaa pois liikkeestä. Miksi yleensä olet palvelualalla jos et kestä näemmä mitään?
Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
mä en ainakaan pysty pidättämään itkua, se tulee jos on tullakseen. Itkeminen ei ole mikään päätös, että hei nytpä vähän itken tässä kun on paha mieli.
Parempi itkeä paha mieli pois kuin mennä vaikka nakkikioskijonoon rähinöimään se paha olo pois. ohis
Kiitos kommenteistanne. ♥
Minun (asiakaspalvelu)alani on sellainen, ettei siellä jotain hiluvitkutinta hyllystä pyydetä.
En halua kertoa alaani, koska en halua minua tunnistettavan.
---
Pystyn pidättämään itkua, mutta aika huonosti.
Kun hana aukeaa, sitten onkin jo eri juttu.
Minua ei itketä töissä aina, koska keskimäärin pidän työstäni kaikesta huolimatta.
--
Kyllä minä AASIkkaille naurankin, osaan kohauttaa olkaani, jos edes sitä vaivaudun tekemään, ja unohtaa koko jutun.
Tämän hullun kohdalla säikähti hänen pieni lapsensa kuin myös ASIakkaani, koska reaktio on niin hirveä, että olisi loukkaus idiootteja kohtaan kutsua miestä idiootiksi.
Lääkket oli ilmeisesti jääneet ottamatta, kun raivostui siitä, että ilmoitin kauniisti heidän joutuvan odottamaan jonkin aikaa.
AP
Aika erikoista porata noin kun asiakas on hullu. Et sä poraamisella hulluja asiakkait muuksi muuta, niitä on AINA
Typerää AAsiakastella asiakasta. Pro toteaa että olipa epäkorrekti tyyppi ja agressiivinenkin. Mutta vähättelet vitsin kautta nyt ja teet epäammattimaisen vaikutelman
Vierailija kirjoitti:
Typerää AAsiakastella asiakasta. Pro toteaa että olipa epäkorrekti tyyppi ja agressiivinenkin. Mutta vähättelet vitsin kautta nyt ja teet epäammattimaisen vaikutelman
Vähättelen vitsin kautta?
AASIakkaita ovat epäkorrektit henkilöt, jotka tulevat syyttä riehumaan ja muutenkin olemaan epäasiallisia.
Ei se ole vitsi, vaan totuus!
.
Mietihän itse käytöstäsi, kun seuraavan kerran menet paikkaan, jossa tarvitset palvelua.
Voi olla tosi epäasiallisia asiakaspalvelijoita, mutta voi on myös erittäin epäasiallisia AASIakkaita.
AP
En jaksanut lukea juttua loppuun asti, koska vastaus löytyy jo alusta.
Jos asiakaspalvelu on PAKKO, niin kyllä, se on huonoa asiakaspalvelua.
Niin, joskus kauan sitten minäkin otin itseeni tuollaisista. Syytin itseäni ja mietin, olenko palvellut huonosti kun asiakas noin minulle huusi. Sittemmin olen ymmärtänyt, että se asiakas ihan itse valitsee huutaa. On asiakkaita, joiden kanssa selvitetään vaikka sellaista tilannetta, että heidän tuote on ajettu varastossa trukilla palasiksi. Sellaisessakin tilanteessa asiakas voi ottaa asian aivan rauhallisesti.
Sitten on näitä ihmisiä, jotka "joutuvat odottamaan" kolme minuuttia (omasta mielestään AINAKIN PUOLI TUNTIA!!!) ja huutavat pää punaisena törkeästä asiakaspalvelusta. Sattumalta he aina tuntevat juuri minun esimieheni ja hommaavat minulle potkut ja haastavat oikeuteen. Samassa työssä olen ollut 10 vuotta, eikä ole pomo antanut koskaan mitään palautetta asiakkailta. Eipä ole tullut haastetta postissakaan, vielä. Lievätkö hukanneet sitten...
Ukko35 kirjoitti:
En jaksanut lukea juttua loppuun asti, koska vastaus löytyy jo alusta.
Jos asiakaspalvelu on PAKKO, niin kyllä, se on huonoa asiakaspalvelua.
Näinhän se on. Yritys tuottaa selvästi huonoa palvelua, kun olosuhteet ovat tuollaiset. Ap kuitenkin teki tilanteessa parhaansa.
Kyllä monissa ammateissa asiakaspalvelu on ikävä PAKKO, mutta ei se asikasPALVELIJASTA tee huonoa.
Voi olla puolikuollut, mutta silti hoitaa PALVELEMISEN hyvin.
--
AP
Veikkaan, ett olet rautakaupassa se ainut maalinsekottaja. Ei ole sun syy. Monta kertaa viikolla käynyt ja jättänyt maalin tiskille, koska sä joudut selvittämään juurta jaksanu jotain juttua jo maalin valintaan liittyen, vuoronumeroita ei ole ja useampi asiakas meisseli otsassa siinä kuikoilemassa. En ole tuo typerä asiakas, vaan se kuka jättää maalin sun tiskille.
Huom valittajat, pikkukaupungissa ei voi valita ostopaikkaansa, niitä on vaan se yks!
Aasiksi asiakasta mollaamalla teet itsestäsi sen aaasiakaspalvelijan. Sen joka pillittää nurkissa. Oikeasti pitää itse myöntää että sinulla on vastuu niistä rektioistasi. Vaikka kuinka hölmösti käyttäytyvä se asiakas olisi ei sillä ole sinun kanssa mitään tekemistä. Syyt sille asiakkaan käytökselle löytyy hänestä itsestään. Ehkä sai just parkkisakot, vaimo otti eron tai isä kuoli tai on vaan muuten kusipää. Ei voi mitään. Ja minä käsittelen valituksia työkseni joten olen saanut osani...
Luuletteko te todella, että teitä ystävällisesti ja asiallisesti palvelevat ihmiset pitävät teitä joinakin erikoisyksilöinä?
Toivottavasti ette!
Suurin osa pitää teitä työn keskeyttäjinä.
Ei ole