Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet sivustot pakkotyrkyttävät mainoksia?

Vierailija
05.07.2018 |

Eikö olisi mainostaville yrityksillekin paljon edullisempaa, että ihmiset saisivat päättää itse haluavatko nähdä mainoksia ja minkälaisia mainoksia haluavat nähdä. Tätä jälkimmäistä kyllä on ruvettu nykyisin käyttämäänkin mikä on askel parempaan suuntaan, mutta minunlaisilleni, joita lähinnä ottaa aivoon jatkuva mainostaminen saa minut lähinnä välttelemään kyseisiä yrityksiä tai palveluita. Olisiko siinä ideaa, että olisi verkkosivustojen laajuinen palvelu, jolle voi tavallaan kirjautua ja tukea sivustoja vaikka pienellä lahjoituksella eikä näkisi mainoksia lainkaan missään? Hankala toki toteuttaa, mutta poistaisi mainosteneston aiheuttaman taloudellisen haitan, eikä tarvitsisi jokaista sivustoa erikseen tukea rahallisesti. Lisääkö mainonta muka oikeasti myyntiä enemmän kuin poistaa potentiaalisia asiakkaita? Tosin olen tainnut unohtaa, että puoleen kansalaisista uppoaa kaikki mitä sanotaan. Olenko vain harvinainen tapaus vai onko tämä yleistä?

Miksi niin monet sivustot pakkotyrkyttävät mainoksia?

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että käytän ärsytyksen vuoksi mainosten estoa. Sitä kuitenkin joku ehdottaa.

- AP

Vierailija
2/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainonta ja markkinointi on sen luokan bisnes, että varmasti on laskettu kannattavuus tarkkaan. Sama on lisämyynnin kanssa. Ei sitä tehtäisi, jos se ei kannattaisi.

Vierailija
4/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon usein ihmetellyt että onko se (netti)mainostus muka rahanarvoista tai siis kannattavaa? Ostaako joku muka jotain mainoksen perusteella? Eikö kaikki vain klikkaa "skip ad"?

Vierailija
5/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainonta ja markkinointi on sen luokan bisnes, että varmasti on laskettu kannattavuus tarkkaan. Sama on lisämyynnin kanssa. Ei sitä tehtäisi, jos se ei kannattaisi.

Ihmetyttää kovasti, että miten mainonta voi tuottaa niin hirveästi rahaa, vaikka puhtaasti yli puolet mainoksista on täyttä kuraa ja suorastaan loukkaus älykkyydelle. Sen ymmärrän sinänsä, että muiden yritysten mainostaminen tuottaa varmasti mainostavalle sivustolle mainostuottoa, mutta tuoko se yrityksille lisää asiakkaita niin paljon, että se olisi kannattavaa? Ilmeisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan