Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän Torista kannata ostaa mitään, kalliimpaa kuin kaupassa!

Vierailija
05.07.2018 |

Muutettiin juuri uuteen asuntoon ja olen katsellut kaikenlaista tavaraa torista. Vallillan mandariini-kappa 25,- itse ostin saman alesta 15,-. Huonekalut on kalliimpia mitä silloin kun ne on ostettu tai vain muutaman euron halvemmalla.

Ostaako sieltä kukaan? Voisiko joku myyjä ystävällisesti selittää miksi käytetty on kalliimpaa kuin uusi?

Nyt kyllä löytyi selitys sille miksi moni sanoo että käytetty tavara ei liiku, ei saa myytyä. Ja jos jotain joskus joku myy edukkaamiin, se päätyy trokareille ja jälleen hinta nousee.

Ihan hullun touhua. Taidan säästää pitkän pennin menemällä suoraan huonekaluliikkeeseen ostoksille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei YHTÄÄN MITÄÄN. Esim. lapselle uudenveroista Reimatec-takkia hintaan 20 e.

Vierailija
2/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenveroisessa kunnossa olevaa tavaraa halvalla ostettu, ei ole kaduttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut:  merkkitavaraa, käyttämätöntä tavaraa, jota ei raaskisi ostaa kaupasta.  Myynnissä myös paljon ohi-hinnoiteltuja tuotteita, ei pakko ostaa. Heikommaksi on mennyt, jos jonkun löydön tekee, saa selata tuntitolkulla. Ai niin asutaan torin ostetaan ilmoituksella hankitussa asunnossa ja nuorisolle on löytynyt 2 vuokra-asuntoa torista. Vanhojen päivän puku vaan ei mene kaupaksi.

Vierailija
4/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen myynnyt halvalla ja hyvin menee kaupaksi. Mutta olen kyllä huomannut, että monilla on ihan älyttömiä hintoja. Mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Joutuvat kai vain odottelemaan pidempään kauppojen syntymistä.

Vierailija
5/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut aloituksessa sanoa että katselen Pohjois-Karjalan alueelta. Kateellisena katson etelämmän hintatasoa ja laatua, ihan toista. Käykääpä joskus vaikka Joensuun kirppareita kiertämässä, hinnat on tuplat ja pokalla myydään rikkinäistä.

Mielelläni ostaisin kierrätettyä mutta onhan se hölmöä maksaa käytetystä tavarasta enemmän mitä myyjä on siitä maksanut kun ostanut sen vaikka 10 vuotta sitten. Tai kuten tuo verho, voin tuohon hintaan käydä sen kaupasta. Paljon on sellaista tavaraa myynnissä mitä nytkin Jyskit/sotkat/ikeat on pullollaan, hinta osassa tuotteissa jopa enemmän kuin itse kaupasta tai sitten korkeintaan 3 euroa halvempi. Ei niin mitään järkeä.

Toki sieltä löytääkin tekee ja olen ostanutkin. Ei tietenkään kaikki tuotteet ole ylihinnoiteltua. Nyt olen viime viikkoina selannut huonekaluja paljon ja niistä jos mistä huomaa tämän epäkohdan.

Ap.

Vierailija
6/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 160€ kengät 25€ uudet vielä

Vierailija
7/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin hiljattain koiran lentoboxin 50€ kun itse maksoin siitä 150€. Muutaman kerran käytetty eli kyllä siinä ostaja sai rahalleen vastinetta.

Vierailija
8/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut:  merkkitavaraa, käyttämätöntä tavaraa, jota ei raaskisi ostaa kaupasta.  Myynnissä myös paljon ohi-hinnoiteltuja tuotteita, ei pakko ostaa. Heikommaksi on mennyt, jos jonkun löydön tekee, saa selata tuntitolkulla. Ai niin asutaan torin ostetaan ilmoituksella hankitussa asunnossa ja nuorisolle on löytynyt 2 vuokra-asuntoa torista. Vanhojen päivän puku vaan ei mene kaupaksi.

Menee, kun lasket hintaa!

Vierailija
9/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan 30-50 -lukujen huonekaluja ja vanhoja astioita. Hinnoissa on hajontaa aika paljon, enkä osta niitä kalleimpia kun en kuitenkaan mitään tiettyä etsi. Juuri ostin 30-luvun upeasti muotoillun kirjahyllyn kolmellakympillä, eli halvemmalla kuin missään kirpparilla.

Vierailija
10/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissakin on hintataso noussut ihan käsittämättömästi. Sama ongelma kuin kirpputoreilla: roskaa myydään kalliiseen hintaan. Ei meinaa jaksaa selata sieltä roskan seasta niitä helmiä. Muutama vuosi sitten ostin omille muuttaessani koko kämppäni kaluston Torista, ja säästin tuhansia euroja. Nyt on jäänyt tosi vähälle oma Torin käyttö. Ja ärsyttää ne kaupat siellä, olisi kiva voida selata pelkkien yksityisten myyjien tuotteita. Olenkin tästä antanut palautetta.

Vierailija
11/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä. Pohjois-Karjalassa on juron pihiä porukkaa koko kansa.

Vierailija
12/12 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissakin on hintataso noussut ihan käsittämättömästi. Sama ongelma kuin kirpputoreilla: roskaa myydään kalliiseen hintaan. Ei meinaa jaksaa selata sieltä roskan seasta niitä helmiä. Muutama vuosi sitten ostin omille muuttaessani koko kämppäni kaluston Torista, ja säästin tuhansia euroja. Nyt on jäänyt tosi vähälle oma Torin käyttö. Ja ärsyttää ne kaupat siellä, olisi kiva voida selata pelkkien yksityisten myyjien tuotteita. Olenkin tästä antanut palautetta.

Ammattimaiset myyjät siellä kiskovat kovinta mahdollista hintaa. Tällä tavalla saa veroja välteltyä ihan hyvin (mikä kyllä mun mielestä onkin ok).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi