Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle loukkaannuttiin, koska kutsuin sukulaiseni perheineen juhliin

Vierailija
05.07.2025 |

En siis erikseen kursunut heidän puolisojaan, lapsiaan yms, vaan laitoin vain maininnan perheineen.

Onkp tästä teidän mielestä oikeus loukkaantua? Kohtelin kaikkia täysin tasapuolisesti ja lähetin kutsun sille ihmiselle, joka on sukulaiseni 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tein

Vierailija
2/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu ylimääräisiin vieraisiin. Äitini tulkitsi aikanaan, että "ja perhe" koski hänen koko perhettään eli kaikkia meitä lapsia perheineen. Tuli siis kaksi kokonaista perhettä extraa häihin. Olin silloin aika nuori ja ymmärsin myöhemmin vasta lokkeilleeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sis et erikseen listannut jokaista perjeenjäsentä nimeltä vaan korvasit ne sanalla perheineen? Ei mitään järkeä loukkaantua.

Vierailija
4/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset loukkaantuvat kilpaa kaikesta. En tiedä miksi ihmiset menee tuohon pelleilyyn mukaan, että nöyristellään niiden narsistien edessä ketkä pompottelee toisia typerine mielensä pahoittamisineen.

Miksi me olemme tämmöinen kuohittu, alistettu lammasmainen orjakansa, jota jokainen julkea minä minä ihminen voi pompottaa?

Antaa ihmisten pahoittaa mielensä ja loukkaantua. Ei siinä ole mitään pelättävää tai mitään pahaa. Kokeile vaikka.

Itse olen vaan nauranut mielensä pahoittajille ja en ole suostunut heidän mielipahansa edessä nöyristelemään. Mitään pahaa ei tapahtunut. Narsistit ja oikkuilijat ovat jättäneet rauhaan.

Vierailija
5/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku pitää puolta sukua perheenä ja tulee sankoin joukoin?

Vierailija
6/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kerrottiin että joku oikkuilija lumihiutale oli LOUKKAANTUNUT kun ei oltu nimeltä mainittu hänen perheenjäseniä.

Ongelmana ei ollut tuo mitä ihmettelet.

Vierailija
7/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kutsunut noin kun perheen lapset ovat vielä pieniä tai asuvat vielä kotona. Kun lapset muuttavat kotoa pois kutsun vain nimellä ja jos kutsu koskee myös kotoa lähteneitä lapsia laitan heille erillisen kutsun.

Vierailija
8/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä siis halusit kutsua?

Jos tarkoitus oli kutsua vain se, jonka nimen kirjoitit ja hänen puolisonsa ja alaikäiset tai vielä vanhempiensa luona asuvat lapsensa, silloin asia on ok. 

Jos taas tarkoitus oli kutsua myös heidän aikuiset perheelliset lapset puolisoineen ja ehkä lapsineen, niin silloin joko erilliset kutsut tai tuossa kutsussa kertoa tarkemmin ketä sisältää

Vierailija
9/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kerrottiin että joku oikkuilija lumihiutale oli LOUKKAANTUNUT kun ei oltu nimeltä mainittu hänen perheenjäseniä.

Tulkitsin aloituksen niin, että joku vieras oli loukkaantunut siitä, että ap oli kutsunut sukulaisiaan juhliin, joita hän itse ei järjestänyt. Otsikossa ei mainittu, että ne olisivat olleet ap:n juhlat.

Vierailija
10/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsin aloituksen niin, että joku vieras oli loukkaantunut siitä, että ap oli kutsunut sukulaisiaan juhliin, joita hän itse ei järjestänyt. Otsikossa ei mainittu, että ne olisivat olleet ap:n juhlat.

Minun juhlat tietenkin.

ap

Vierailija
11/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan tuollaisen kutsun, niin joudun kyselemään lähettäjältä (ennen kuin kysyn lapsilta, pääsevätkö), että ketä kutsussa tarkoitetaan. Vanhimmalla lapsellani on uusperhe ja 5 lasta, seuraavalla vain puoliso, mutta asuvat Berliinissä ja nuorimmalla vähän vaihtelevasti tyttöystäviä. Lisäksi meillä asuu mieheni äiti aina talvikuukaudet ns. piharakennuksessa.

Joten mikä sille kutsujalle olisi "Marja Mattila perheineen"?

Vierailija
12/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun juhlat tietenkin.

ap

Miksi et sitten kerro, että kutsuit ihmisiä juhliisi, miksi kutsuit juhliin?

Vierailija
13/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun juhlat tietenkin.

ap

Miksi et sitten kerro, että kutsuit ihmisiä juhliisi, miksi kutsuit juhliin?

Mietipä sitä 🤣

Vierailija
14/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saan tuollaisen kutsun, niin joudun kyselemään lähettäjältä (ennen kuin kysyn lapsilta, pääsevätkö), että ketä kutsussa tarkoitetaan. Vanhimmalla lapsellani on uusperhe ja 5 lasta, seuraavalla vain puoliso, mutta asuvat Berliinissä ja nuorimmalla vähän vaihtelevasti tyttöystäviä. Lisäksi meillä asuu mieheni äiti aina talvikuukaudet ns. piharakennuksessa.

Joku taitaa olla vähän pikkusieluinen.

Jos tyttöystävätkin noin tiheästi vaihtelevat, niin miten ihmeessä voisi navigoida oikeat nimet kutsuun?

Kyllä perheineen on kaikista kätevin.

Vierailija
15/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sukulaisellasi on velvollisuus ottaa kaikista kuvioostasi selvää? 

Sinua en edes haluaisi juhliini joten pysyhän kotonasi vaan

Vierailija
16/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teille sinun juhliin?

Vierailija
17/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä kutsun juhliin niin kyllä, mukaan saa tulla vaikka kutsutun naapurit. Mielellään sopii ilmoittaa että ollaanko tulossa ja kuinka monta niin voin varata tarjottavaa.

Vierailija
18/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit siis sukulaisesi puolison nimen pois kutsusta? Oliko tämä se syy loukkaantumiselle? Kyllä yleensä myös puolison nimi laitetaan kutsuun, vaikka sen lisäksi lukisi "perheineen".

Vierailija
19/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä kutsun juhliin niin kyllä, mukaan saa tulla vaikka kutsutun naapurit. Mielellään sopii ilmoittaa että ollaanko tulossa ja kuinka monta niin voin varata tarjottavaa.

Jep samaa mieltä.

toivoo karjalainen ap

Vierailija
20/37 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit siis sukulaisesi puolison nimen pois kutsusta? Oliko tämä se syy loukkaantumiselle? Kyllä yleensä myös puolison nimi laitetaan kutsuun, vaikka sen lisäksi lukisi "perheineen".

Jätin kaikkien puolisoiden ja lapsien ja heidän puolisoiden nimet pois yms. Tämä oli tasa-arvoinen valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi