Pienten henkilövahingottomien onnettomuuksien selvittäminen pois poliisilta.
Jos tapaukseen ei liity rattijuopumusta tms on kohtuutonta että ihmistä aletaan syyttää virheestä jota ei taatusti tehnyt tahallaan. Vahinkojen korvaaminen riittää.
Kommentit (25)
Ajatellaanpa esimerkiksi koiraa, joka on lain silmissä esine ja ihmisen omaisuutta. Ei siis kuulu henkilövahinkojen piiriin. Jos peruutan vahingossa koiran päälle parkkipaikalla, niin ap:n mielestä minä vaan heitän parisataa euroa koiran omistajalle ja jatkan matkaa työpaikalleni?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily ei ole koskaan ollut laitonta. (edes nauttineena) Liikenteen vaarantaminen sen sijaan on aina ollut kiellettyä.
On olemassa sellainen käsite kuin tankojuoppous. Kuten myös veneillessä ruorijuoppous.
Millainen on ei itse aiheutettu vahinko, johon poliiseja ei tarvittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaanpa esimerkiksi koiraa, joka on lain silmissä esine ja ihmisen omaisuutta. Ei siis kuulu henkilövahinkojen piiriin. Jos peruutan vahingossa koiran päälle parkkipaikalla, niin ap:n mielestä minä vaan heitän parisataa euroa koiran omistajalle ja jatkan matkaa työpaikalleni?
Korvauksen tulee olla asianmukainen suhteessa vahinkoon mutta ne valtiolle menevät sakkorahat eivät lämmitä koiranomistajan mieltä.
Ja koska se epäonni ja vahinko eivät ole minun asiani vaan vastapuolen, niin oletan, että hän maksaa mukisematta nekin kulut, joita hänen vakuutusyhtiönsä ei maksa. Sitä varten on käräjäoikeus ja rikoslaki.