Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppatarvetta kotona, mies ei viitsi, jatkuva riita, mitä mieltä?

Vierailija
05.07.2018 |

Muutimme muutama vuosi sitten rivitaloasuntoon, mikä tarvitsi seinien pinnoituksen ja muuta laittamista. Käsitin ostohetkellä, että mies niitä asioita tekisi, kun itse en osaa lainkaan, vaan katson, että hoidan kaiken muun kodinhoidon. Yhdessä on hoitunut siivoaminen. Ja joo, olin tietysti tyhmä, kun en asiasta, eli remppaamisesta jo alussa jankuttanut ja vaatinut mustaa valkoiselle, mutta ajattelin, että tyhmäkin haluaa oman asuntonsa arvoa nostaa tai sen vähintäänkin säilyttää.

Seiniä on kuitenkin laitettu, mä ostin materiaalit, ja mies sen sitten pitkäkestoisten riitojen jälkeen sai tehtyä.

Olen nyt sairastunut ja taudinkuvaan kuuluu huimaus, eli kaatumisvaara on aina olemassa. Meillä ei ole mitään kaiteita portaissa, ei etu- eikä takapihalla. Portaat ovat aika korkeat. Olen pyytänyt miestä niihin puuttumaan. Minä tarjoudun tietenkin ne maksamaan, kun ne minua varten tulisivatkin. Samoin saunaan tarvitsisin kaiteen.

Taas alkoi tämä aamu kauhealla huudolla, kun kuulemma minä en tee mitään ja hän sai pestä ikkunatkin. No niin pesi, oli oikein hankkinut pesurin sitä varten. Kätevästi sujui. Olin tosin sanonut, että pesen kyllä, kunhan on parempi päivä (joka vuosi olen pessyt ja verhot vaihtanut) Haistan tässä nyt marttyyriuden hajua. Arvelinkin, että tullaan tähän "Minä jouduin ikkunatkin pesemään"-tilanteeseen. On ollut paljon muitakin.

Kaikki tekniset jutut ja niiden asennuspuuhat ovat hänen mielestään kivoja, ne eivät ärsytä lainkaan. Itse kun en niitäkään hallitse, muuten hoitaisin kuntoon. Ruohonleikkuriakin on hankkinut kaksin kappalein, se vaan että meillä ei ole nurmikkoa missään :o Oli kyllä ensi alkuun, sellainen kolmen neliön palanen varaston päädyssä, eli sitä varten kai ne hankki? Leikkiä pitää lapsen.

Olen jo kerran kaatunut selälleni takapihan patiolla, kun portaat ovat liukkaat ja tosiaan sitä kaidetta ei sinne saa. Laittoi teipit portaisiin, ja niitä nyt liimailee kesäisin.

Mies on eläkkeellä, liikkuu ja ui, eli on ihan hyväkuntoinen tekemään ja aikaa on. Mitään muuta en pyydä tekemään, kuin jotain tähän koti kuntoon-liittyviä juttuja, mitkä ainakin naapuruston miehet näyttäisivät hoitelevan suit sait. Patioita rakennellaan ja porakoneet soi. Meillä mies paikkasi parilla laudalla pahimmat paikat vaan, kun keikuimme kuin merimiehet.

Eli saa olla rauhassa omissa oloissaan naputellen läppäriään, en häiritse, syömään vaan huutelen. En edes lomamatkoille halua, kun vetää niin kovat kännit välittömästi, ettei muistaisi kai edes lentokentällä käyntiä. Minä olen sairauslomalla, ja pitkään. On vähän muutakin kuin "pikku flunssa". Sain kuitenkin juuri äsken kuulla, kuinka olen laiska ja vaan makaan.

Ärsyttää siis niin paljon. Joka asiaa täytyy vääntää. Sain tietää, että isänsä oli samanlainen, suvun naiset tekivät kaiken, kun tämä makoili heinäpellon laidalla kaffetta kittaamassa ja pullaa mutustelemassa.

Ymmärrän toki, jos on peukalo keskellä kämmentä, mutta kun taitoa näyttää olevan, laiskuutta kuitenkin yhtä paljon. Miten teidän kumppanit toimivat? Meneekö se tapetti tai naula sinne seinään niin, ettei tarvitse anella koko ajan?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos fiksuille vastaajille. Jäin vain kaipaamaan vastausta siihen, että remppaavatko teidän miehet? Vai onko nyt ihan yleisesti sitten niin, että otetaan se ammattilainen avuksi? Naapurini ovat poikkeuksia? ap

Ex aviomies ei juurikaan remonttia tehnyt ja jos joskus jotain aloitti hän jätti sen kesken. Keskeneräisiä asioita talossa vaikka kuinka. Mies lopulta päätti jatkaa sinkkuelämää ja minä päätin oppia remontoimaan, pikkuhiljaa opinkin.

Nykyinen miesystäväni tekee remonttia sekä pihahommia kanssani vaikka ei edes virallisesti asu minun ja lasteni kanssa.

Vierailija
62/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koko kuvaus koomakänneineen jo lentokentällä miehestä antaa niin kuvon kuvan etten ymmärrä mikset nosta kytkintä.

Jos meidän kodissa olisi joku vaarallinen porras minulle, mieheni hoitaisi sen välittömästi kuntoon.

Kiitos! Löytyihän sieltä samoin ajatteleva! ap

Sillä erotuksella, että mä olisin jo jättänyt tuollaisen miehen.

Eli et rakastakaan kumppaniasi, vaan odptat hänestä vain rahallista hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tulisi tänne tekemään aloituksen vaimostaan joka ei yhteenmuuton jälkeen hoida kodin tiskaamisia ja pyykinpesua. Hänet lytättäisiin sovinisti paskiaisena alimpaan maan rakoon. Vaikka miten selittelisi olettaneensa vaimon tietysti hoitavan nämä naisten työt. Jostain syystä tällainen kaksinaismoralismi on kovin yleistä täällä.

Ne remonttihommat ei millään tavalla ole pelkästään miehen. Ne on teidän molempien yhteisiä. Paitsi tietysti jos olette nimenomaisesti jostain muusta jaosta sopineet.

Vierailija
64/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi taitaa ikä alkaa jo painaa. Toisten luonnekin voi muuttua iän myötä niin, että rohkeus tehdä ja mennä vähenee, samoin aloitekyky. Toisilla tämä tapahtuu ennemmin, toisilla myöhemmin.

Näinpä, saattaa myös olla mitä tahansa hormonaalista häikkää, kilpirauhasen vajaatoimintaa, testosteronivajetta tai muuta sellaista.

Vierailija
65/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tule mieleen, että äijällä on jotain terveysongelmaa, jota ei ole kellekään kertonut? Montako vuotta/vuosikymmentä on niistä äidin muurausjutuista? Ja tosimieshän ei lääkäriin mene ennenkuin ambulanssilla! Voi tosin olla ihan pelkkää saamattomuuttakin eläkkeelle päästyä, en kiellä sitä mahdollisuutta.

Tiedossani on, että omakotitaloon tuli kunnasta mies asentamaan turvakaiteita, -kahvoja ja madaltamaan kynnyksiä. Aloita soittamalla vanhustyön ohjaajalle/johtajalle. Jos ei (kesällä) apua sen kautta tule, kysy mistä sitä apua saat. Mahdollisesti sossupuolen ihmiset tietävät paremmin tuosta finanssipuolesta. Lupasithan maksaa tarvikkeet, kun miehesi tekee.

Tuskin kunnasta maalaus- ja tapetointiapua saat, mutta ne kaiteet, jos kerran ovat turva-asia ja nykymääräyksetkin vaativat. Maalari sun on palkattava itse. Varaudu siihen, että miehesi tekee vähemmän ja vähemmän kunnes nukkuu pois. Vertailu muihin on turhaa, sinun äijä on sinun äijä etkä vaihtaakaan voi! Eikä taida onnistua se muuttokaan?

Vierailija
66/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koko kuvaus koomakänneineen jo lentokentällä miehestä antaa niin kuvon kuvan etten ymmärrä mikset nosta kytkintä.

Jos meidän kodissa olisi joku vaarallinen porras minulle, mieheni hoitaisi sen välittömästi kuntoon.

Kiitos! Löytyihän sieltä samoin ajatteleva! ap

Sillä erotuksella, että mä olisin jo jättänyt tuollaisen miehen.

Eli et rakastakaan kumppaniasi, vaan odptat hänestä vain rahallista hyötyä.

Ai kuinka?

Jos jättää miehen jonka kanssa ei voi matkustaa, koska on jo lentokentällä koomakännissä?

Jos jättää miehen, joka ei tee mitään yhdessä?

Remppapioli tässä pienin haitta on, niitä voi teetättää.

Vierailija
67/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on seinien pinnoitus? Kuka enää mitään tapetteja laittaa, 80-luvulla in.

Vierailija
68/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että aloittaja on alle kolmekymppinen pariskunta, mutta näköjään eläkeikäisiä. Jos sulla hyvä nainen on pätäkkää ja oma elämä ollut ennen tätä loistopakkausta, niin lähde ihmeessä etsimään parempaa seuralaista itsellesi!

Vierailija
69/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa omaa jos kummallakaan ei ole remppahaluja tai taitoja. Kannattaa ottaa vuokra-asunto, jolloin rempat ei kuulu asukkaalle. Tai ainakin kannattaa ottaa asunto, jonka isännöitsijä pitää hyvässä kunnossa ja on tehnyt rempat edellisen asukkaan jäljiltä. Miksette ostanut sellaista, jossa ei ole remonttitarvetta? Ei niissä niin paljon hintaeroa ole, koska ei se remppaaminenkaan ilmaista ole.

Vierailija
70/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska juoppo ukko. Yäk.

Vierailija
71/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sillä koiralla teet jos et pysty edes pystyssä? Mieskö senkin pitäisi sitten ulkoiluttaa?

Vierailija
72/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme muutama vuosi sitten rivitaloasuntoon, mikä tarvitsi seinien pinnoituksen ja muuta laittamista. Käsitin ostohetkellä, että mies niitä asioita tekisi, kun itse en osaa lainkaan, vaan katson, että hoidan kaiken muun kodinhoidon. Yhdessä on hoitunut siivoaminen. Ja joo, olin tietysti tyhmä, kun en asiasta, eli remppaamisesta jo alussa jankuttanut ja vaatinut mustaa valkoiselle, mutta ajattelin, että tyhmäkin haluaa oman asuntonsa arvoa nostaa tai sen vähintäänkin säilyttää.

Seiniä on kuitenkin laitettu, mä ostin materiaalit, ja mies sen sitten pitkäkestoisten riitojen jälkeen sai tehtyä.

Olen nyt sairastunut ja taudinkuvaan kuuluu huimaus, eli kaatumisvaara on aina olemassa. Meillä ei ole mitään kaiteita portaissa, ei etu- eikä takapihalla. Portaat ovat aika korkeat. Olen pyytänyt miestä niihin puuttumaan. Minä tarjoudun tietenkin ne maksamaan, kun ne minua varten tulisivatkin. Samoin saunaan tarvitsisin kaiteen.

Taas alkoi tämä aamu kauhealla huudolla, kun kuulemma minä en tee mitään ja hän sai pestä ikkunatkin. No niin pesi, oli oikein hankkinut pesurin sitä varten. Kätevästi sujui. Olin tosin sanonut, että pesen kyllä, kunhan on parempi päivä (joka vuosi olen pessyt ja verhot vaihtanut) Haistan tässä nyt marttyyriuden hajua. Arvelinkin, että tullaan tähän "Minä jouduin ikkunatkin pesemään"-tilanteeseen. On ollut paljon muitakin.

Kaikki tekniset jutut ja niiden asennuspuuhat ovat hänen mielestään kivoja, ne eivät ärsytä lainkaan. Itse kun en niitäkään hallitse, muuten hoitaisin kuntoon. Ruohonleikkuriakin on hankkinut kaksin kappalein, se vaan että meillä ei ole nurmikkoa missään :o Oli kyllä ensi alkuun, sellainen kolmen neliön palanen varaston päädyssä, eli sitä varten kai ne hankki? Leikkiä pitää lapsen.

Olen jo kerran kaatunut selälleni takapihan patiolla, kun portaat ovat liukkaat ja tosiaan sitä kaidetta ei sinne saa. Laittoi teipit portaisiin, ja niitä nyt liimailee kesäisin.

Mies on eläkkeellä, liikkuu ja ui, eli on ihan hyväkuntoinen tekemään ja aikaa on. Mitään muuta en pyydä tekemään, kuin jotain tähän koti kuntoon-liittyviä juttuja, mitkä ainakin naapuruston miehet näyttäisivät hoitelevan suit sait. Patioita rakennellaan ja porakoneet soi. Meillä mies paikkasi parilla laudalla pahimmat paikat vaan, kun keikuimme kuin merimiehet.

Eli saa olla rauhassa omissa oloissaan naputellen läppäriään, en häiritse, syömään vaan huutelen. En edes lomamatkoille halua, kun vetää niin kovat kännit välittömästi, ettei muistaisi kai edes lentokentällä käyntiä. Minä olen sairauslomalla, ja pitkään. On vähän muutakin kuin "pikku flunssa". Sain kuitenkin juuri äsken kuulla, kuinka olen laiska ja vaan makaan.

Ärsyttää siis niin paljon. Joka asiaa täytyy vääntää. Sain tietää, että isänsä oli samanlainen, suvun naiset tekivät kaiken, kun tämä makoili heinäpellon laidalla kaffetta kittaamassa ja pullaa mutustelemassa.

Ymmärrän toki, jos on peukalo keskellä kämmentä, mutta kun taitoa näyttää olevan, laiskuutta kuitenkin yhtä paljon. Miten teidän kumppanit toimivat? Meneekö se tapetti tai naula sinne seinään niin, ettei tarvitse anella koko ajan?

Ap, käsitit = oletit, ilmeisesti  lainkaan kysymättä kumppaniltasi.

Note to self: jos ei osaa itse rempata, ei kannata ostaa remppakuntoista kämppää.

Joko opettelet itse tai  palkkaat jonkun tekemään rempan.

Oma mokasi.

Vierailija
73/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ikkunanpesukommentista tuli mieleen, että onkohan mies jo vähän väsynyt/kyllästynyt sairasteluusi? Kommentin perusteella vaikuttaisi, että hän kokee/pelkää yhä useamman kodin askareen jäävän hänen vastuulleen, koska sinä et vointisi vuoksi kykene. Enkä tarkoita nyt syytellä, sinähän et tietenkään voinnillesi ja terveydellesi mitään voi, ja miehesikin tulee ymmärtää, että jaksamisesi on rajallista. Ehkä kuitenkin miehesi on jollain tapaa pettynyt siihen, millaista elämänne sairastumisesi jälkeen on ollut ja hänenkin jaksamisensa alkaa lopahtaa?

Vierailija
74/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kultainen sade kirjoitti:

Lupaa kunnon suikkuotto ym.työvaiheen päättyessä.Miehet tykkäävät "asioista"ei nalkuttamisesta.

Ai mä käsitin, että  kodin huolto ja remontointi  olisi kahden kauppa, jota suunnitellaan ja tehdään yhdessä, ja jopa ihan ilon kautta, oman käden jälki kun voi olla ihanaa katseltavaa.

Mä ehdotin tyyliin, mä maksan jos sinä laitat. Sekö olikin sitten nalkutusta. No enpä tajunnutkaan. Mä menenkin nyt ottamaan suihin. Katuva ap

Aika turha korostaa tuota tarvikkeiden maksamista, noissa hommissa on se työ suurin osa kustannuksia.

Esim. ostaa 3 l maalia --> muutama kymppi, tuntitolkulla ennen kuin on seinässä, kaikki suojauksen yms. jos vaikka on tuplahuonekorkeus niin telineet.

Vierailija
75/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä heti ketään miestä joka sitä remontointia varsinaisesti rakastaisi. Oma mieheni kyllä tekee mutta tekee kyllä selväksi kuinka paljon sitä inhoaa. Tietenkin aina vähän eri asia onko kyseessä joku "pakko tehdä/uusia" homma vai sisustuksellinen homma esim. uudet tapetit. Jos kyseessä olisi kuvailemasi tilanne eli porraskaide turvallisuus syistä, tekisi kyllä mukisematta ja varmaan pyytämättäkin.

Vierailija
76/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuvitteli saavansa koiran ja ap rempan.  Ei tainnut kummallakaan vastata todellisuus sitä mistä haaveili kun asuntoa ostettiin.

Vierailija
77/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapetointiin tai naulaamiseen ei tarvita penistä.

Ei tosiaan, vaan aivot. Itse rakensin kokonaisen talon, mies pääasiassa sähläsi ja sotki. Levitti mm. Routastyroksit salaojien päälle tuulisena iltana ja jätti peittämättä, joten seuraava työvaihe oli kerätä ne metsästä.

Ap, huimaus hoituu asentohoidolla tai lakritsaa syömällä.

Vierailija
78/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kasaat kaikki tekemättömät työt kesään. Voi, voi. Kesällä tehdään muutakin kuin rempataan. Ollaan ja nautitaan kesästä.

Niin, tämä taitaa nyt sitten ollakin jo viides kesä, kun ollaan vaan ja nautitaan.

Mainitsen tähän lisäksi, jottei minua taas idiootiksi ja laiskaksi tituleerata, että joka kesä on ikkunat pesty, kesän marjat pakastettu ja pihalla kukkii jne jne, eli hoidan omat hommani, mutta aina se yksipuolista näyttäis nykyään olevan. Joku tosiaan haluaa ikuisesti lomailla ja maata.

Mitenköhän omakotitaloissa asuvat, lomaillaanko teillä vuoden ympäri pihakeinussa vai onko hommia? Tai kesämökkiläiset? Kuorsaus vain kuuluu riippumatosta? En ihan usko, eikä kaikilla ole ammattimiestäkään varaa joka mutteria ottaa vääntämään.

Ja jos tekisi vähitellen kaikkea tarpeellista, ehtisi hyvin lomailla, eivätkä hommat silti kasaantuisi. Muistutan vielä, että mies on kova puhumaan näköjään, eikä toteuta lupauksiaan (ja ajatella, kun vielä omaa kämppäänsä pitäisi rempata, eli arvonnousua asunnolle!) Ja ENNEN tekikin kaikkea, joten on muuttunut.

Nyt on muuten kaide käyty tilaamassa, kun valmiina näitä ei saa. Eli elokuussa se tulee vihdoin, vuosien odotuksen jälkeen. Liikkeessä tarjottiin asennuspalvelua, mutta mies ilmoitti asentavansa itse! Mitähän sekin sitten tuo tullessaan....

Ja minä kustannan, eli en hyväksikäytä ketään.

Kiitos vastanneille! Ja ei ole provo, eikä edes Porvoosta olla, kuten joku mainitsi.

Vierailija
79/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Ota elokuussa yhteyttä lähimpään ammattioppilaitokseen, ja kysy paria maalausta ja sisustusta opiskelevaa nohevaa tyttöä tekemään remppahommia vaikka opinnäytetyönä. Joudut maksamaan materiaalit, mutta muuten tekevät itse opettajan tarkastaessa työn laadun.

Vierailija
80/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita faceen, tänne ja vaikka kaupan ilmoitustaululle ilmoitus, että tarvitaan osaavaa remonttireiskaa. Monet vähän iäkkäämmät aktiivimallin kanssa taistelevat ammattimiehet tekevät pientä työtä mielellään. Työnjälki priimaa, kerralla kuntoon. Tuo kaupan ilmoitustaulu siksi, että kaikki eivät päivystä somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi