Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppatarvetta kotona, mies ei viitsi, jatkuva riita, mitä mieltä?

Vierailija
05.07.2018 |

Muutimme muutama vuosi sitten rivitaloasuntoon, mikä tarvitsi seinien pinnoituksen ja muuta laittamista. Käsitin ostohetkellä, että mies niitä asioita tekisi, kun itse en osaa lainkaan, vaan katson, että hoidan kaiken muun kodinhoidon. Yhdessä on hoitunut siivoaminen. Ja joo, olin tietysti tyhmä, kun en asiasta, eli remppaamisesta jo alussa jankuttanut ja vaatinut mustaa valkoiselle, mutta ajattelin, että tyhmäkin haluaa oman asuntonsa arvoa nostaa tai sen vähintäänkin säilyttää.

Seiniä on kuitenkin laitettu, mä ostin materiaalit, ja mies sen sitten pitkäkestoisten riitojen jälkeen sai tehtyä.

Olen nyt sairastunut ja taudinkuvaan kuuluu huimaus, eli kaatumisvaara on aina olemassa. Meillä ei ole mitään kaiteita portaissa, ei etu- eikä takapihalla. Portaat ovat aika korkeat. Olen pyytänyt miestä niihin puuttumaan. Minä tarjoudun tietenkin ne maksamaan, kun ne minua varten tulisivatkin. Samoin saunaan tarvitsisin kaiteen.

Taas alkoi tämä aamu kauhealla huudolla, kun kuulemma minä en tee mitään ja hän sai pestä ikkunatkin. No niin pesi, oli oikein hankkinut pesurin sitä varten. Kätevästi sujui. Olin tosin sanonut, että pesen kyllä, kunhan on parempi päivä (joka vuosi olen pessyt ja verhot vaihtanut) Haistan tässä nyt marttyyriuden hajua. Arvelinkin, että tullaan tähän "Minä jouduin ikkunatkin pesemään"-tilanteeseen. On ollut paljon muitakin.

Kaikki tekniset jutut ja niiden asennuspuuhat ovat hänen mielestään kivoja, ne eivät ärsytä lainkaan. Itse kun en niitäkään hallitse, muuten hoitaisin kuntoon. Ruohonleikkuriakin on hankkinut kaksin kappalein, se vaan että meillä ei ole nurmikkoa missään :o Oli kyllä ensi alkuun, sellainen kolmen neliön palanen varaston päädyssä, eli sitä varten kai ne hankki? Leikkiä pitää lapsen.

Olen jo kerran kaatunut selälleni takapihan patiolla, kun portaat ovat liukkaat ja tosiaan sitä kaidetta ei sinne saa. Laittoi teipit portaisiin, ja niitä nyt liimailee kesäisin.

Mies on eläkkeellä, liikkuu ja ui, eli on ihan hyväkuntoinen tekemään ja aikaa on. Mitään muuta en pyydä tekemään, kuin jotain tähän koti kuntoon-liittyviä juttuja, mitkä ainakin naapuruston miehet näyttäisivät hoitelevan suit sait. Patioita rakennellaan ja porakoneet soi. Meillä mies paikkasi parilla laudalla pahimmat paikat vaan, kun keikuimme kuin merimiehet.

Eli saa olla rauhassa omissa oloissaan naputellen läppäriään, en häiritse, syömään vaan huutelen. En edes lomamatkoille halua, kun vetää niin kovat kännit välittömästi, ettei muistaisi kai edes lentokentällä käyntiä. Minä olen sairauslomalla, ja pitkään. On vähän muutakin kuin "pikku flunssa". Sain kuitenkin juuri äsken kuulla, kuinka olen laiska ja vaan makaan.

Ärsyttää siis niin paljon. Joka asiaa täytyy vääntää. Sain tietää, että isänsä oli samanlainen, suvun naiset tekivät kaiken, kun tämä makoili heinäpellon laidalla kaffetta kittaamassa ja pullaa mutustelemassa.

Ymmärrän toki, jos on peukalo keskellä kämmentä, mutta kun taitoa näyttää olevan, laiskuutta kuitenkin yhtä paljon. Miten teidän kumppanit toimivat? Meneekö se tapetti tai naula sinne seinään niin, ettei tarvitse anella koko ajan?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuvitteli saavansa koiran ja ap rempan.  Ei tainnut kummallakaan vastata todellisuus sitä mistä haaveili kun asuntoa ostettiin.

No kummasti ne haaveet karisee, kun toinen osapuoli pyörtääkin puheensa. Koiran minäkin olisin halunnut. Edellinen hoidettiin ja koulutettiin hyvin, sekä oltiin aktiivisesti mukana näyttelytoiminnassakin, ihan harrasteeksi, mutta "tosissaan". Se oli sitä aikaa, kun mieskin innostui jostain.

Kämppä oli ihan miehen omasta mielestä rempattava, mutta ei vaan kertonut mulle sitä, että ehkä hyvällä mäihällä joskus kolmenkymmenen vuoden marginaalilla. Joten koiraakaan ei hankita, kun sekin varmaan jäisi kokonaan mun kontolle.

Koti suht asuttavaan/ehkä myytäväänkin kuntoon, ja sen jälkeen muut asiat. Mies haluaa ensin ne kivat jutut, koiranpennun kanssa kellimään pihalle ja kivaa pitää aina olla, minä taas tekisin ensin ne pa*katyöt ja sitten lokoilisin.

Vierailija
82/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapetointiin tai naulaamiseen ei tarvita penistä.

Ei tosiaan, vaan aivot. Itse rakensin kokonaisen talon, mies pääasiassa sähläsi ja sotki. Levitti mm. Routastyroksit salaojien päälle tuulisena iltana ja jätti peittämättä, joten seuraava työvaihe oli kerätä ne metsästä.

Ap, huimaus hoituu asentohoidolla tai lakritsaa syömällä.

Mainio kommentti sulla :D Voin kuvitella. Mun sairaus on sen verran huonompi juttu, että tarvitaan ihan jotain muuta hoitoa. Fysiatrit, kuvaukset sun muut tutkimukset käyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi taitaa ikä alkaa jo painaa. Toisten luonnekin voi muuttua iän myötä niin, että rohkeus tehdä ja mennä vähenee, samoin aloitekyky. Toisilla tämä tapahtuu ennemmin, toisilla myöhemmin.

Tämä kolahti. Olen jotain tämän suuntaista miettinyt, ja itse asiassa miehellekin puhunut, ihan fiksusti ja loukkaamatta. Kaipa sitä haluaa sulkea silmänsä kaikelta ikävältä....ap

Vierailija
84/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Ota elokuussa yhteyttä lähimpään ammattioppilaitokseen, ja kysy paria maalausta ja sisustusta opiskelevaa nohevaa tyttöä tekemään remppahommia vaikka opinnäytetyönä. Joudut maksamaan materiaalit, mutta muuten tekevät itse opettajan tarkastaessa työn laadun.

Hyvä idea! Kaide tulee kuitenkin sen verran "halvaksi", että tilasimme jo sen. Luulin jo että paljon enemmän saa pulittaa. Ihan kivannäköinen ja talon julkisivuun sopiva. Nähtiin kuva mallista. ap

Vierailija
85/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita faceen, tänne ja vaikka kaupan ilmoitustaululle ilmoitus, että tarvitaan osaavaa remonttireiskaa. Monet vähän iäkkäämmät aktiivimallin kanssa taistelevat ammattimiehet tekevät pientä työtä mielellään. Työnjälki priimaa, kerralla kuntoon. Tuo kaupan ilmoitustaulu siksi, että kaikki eivät päivystä somessa.

Miksi en tätä tajunnut itse? Ihana ajatus. ap

Vierailija
86/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama. Omakotitaloon muuton jälkeen mies lopetti tekemästä jopa kotitöitäkin. Kerrostalossa asuessa vaan haaveili kuinka hienoa olisi kun saisi itse tehdä kaikkea. Jos pyydän apua joltain mies suuttuu ihan mielettömästi. Silti ei voi itse mitään tehdä. Minun pitäisi elättää perhe, siivota, hoitaa lapset, leikata nurmikko, tehdä puut, hoitaa lämmitys. Huolehdin myös kaikki nuohoojan tilaukset ja öljytilaukset ja säädöt pannuhuoneessa. Ja teenpä vielä nuo remontitkin päälle. Nyt yks pieni projekti on ollut jäissä koko kesän. Haluaisin tilata ammattilaisen, mutta mies ei anna! Kuulemma tekee. Mä vaan kun en ymmärrä että asia jää kesken useammaksi kuukaudrksi. Olen päättänyt, että elokuulla tilaan. Muuttakoon muuallle sitten.

Vierailija
87/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita faceen, tänne ja vaikka kaupan ilmoitustaululle ilmoitus, että tarvitaan osaavaa remonttireiskaa. Monet vähän iäkkäämmät aktiivimallin kanssa taistelevat ammattimiehet tekevät pientä työtä mielellään. Työnjälki priimaa, kerralla kuntoon. Tuo kaupan ilmoitustaulu siksi, että kaikki eivät päivystä somessa.

Hyvä idea, kiitos! Meilläkin pientä pintarempattavaa siellä täällä ja itse hoidan kun miestä ei nuo haittaa. Pariin isompaan juttuun palkataan ammattilainen (suihkuseinän vaihtaminen uuteen, seinään kiinnittäminen). Siivosin myös entisten asukkaiden jättämät sotkut kylppärissä ja vessassa, teen viikkosiivouksen, pesin terassin ja öljysin, kaikki nämä teen itseäni varten, koska mies ei kiinnosta. Kasasi muuton jälkeen muutamat uuden huonekalut kun itse en osaa ja laittaa meille ruokaa pari kertaa viikossa jota syödään pari päivää, siinäpä se, ei ole kertaakaan siivonnut. Ikkunoita ei olla vielä ehditty pesee, lupasi auttaa. Kuulemma vaadin paljon (pyydän auttamaan viikkosiivouksessa), kun ne huonekalutkin jo hoiti ja ruuat laittaa. Toki se kaikki paskansiivoaminen mitä hoidan ei ole homma eikä mikään...

Vierailija
88/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama. Omakotitaloon muuton jälkeen mies lopetti tekemästä jopa kotitöitäkin. Kerrostalossa asuessa vaan haaveili kuinka hienoa olisi kun saisi itse tehdä kaikkea. Jos pyydän apua joltain mies suuttuu ihan mielettömästi. Silti ei voi itse mitään tehdä. Minun pitäisi elättää perhe, siivota, hoitaa lapset, leikata nurmikko, tehdä puut, hoitaa lämmitys. Huolehdin myös kaikki nuohoojan tilaukset ja öljytilaukset ja säädöt pannuhuoneessa. Ja teenpä vielä nuo remontitkin päälle. Nyt yks pieni projekti on ollut jäissä koko kesän. Haluaisin tilata ammattilaisen, mutta mies ei anna! Kuulemma tekee. Mä vaan kun en ymmärrä että asia jää kesken useammaksi kuukaudrksi. Olen päättänyt, että elokuulla tilaan. Muuttakoon muuallle sitten.

Meillä sama, mies ei ole siivonnut kertaakaan isompaan asuntoon muuton jälkeen, ollaan asuttu puolisen vuotta, nurmikon leikannut pari kertaa. Kyllä lupaili että siivoaa myös, ei tapahdu mitään. Pintarempoista kun aloin puhumaan joskus niin suuttui myös, päätin että teen itse/palkkaan apua, saa maksaa jotain siitä jos haluaa, ihan sama. Suuttuu myös kun pyydän auttamaan siivouksessa, en enää pyydä sitäkään. Ei kuulemma ehdi ja on niin kiireinen, ehtii kuitenkin pelata koneella 3h aina vapaa päivisin ja katsoa telkkaria, tarvitsee kuulemma omaa aikaa. Oon jo luovuttanut, siivoan itse, tai kohta palkkaan siivoojan, saa nähdä kauan tätä jaksaa katsella. 

- nro 89

Vierailija
89/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ap:n mies olla masentunut? Sekin on sairaus. Älä ap leimaa asioita laiskotteluksi, jos et ole täysin varma tilanteesta.

Vierailija
90/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Ota elokuussa yhteyttä lähimpään ammattioppilaitokseen, ja kysy paria maalausta ja sisustusta opiskelevaa nohevaa tyttöä tekemään remppahommia vaikka opinnäytetyönä. Joudut maksamaan materiaalit, mutta muuten tekevät itse opettajan tarkastaessa työn laadun.

50-60, onnistuu.  Amiksen töissä on hinta-laatu-suhde ihan arpapeliä. Joo, opettaja valvoo, jos ehtii. Tekijät osaavat tai eivät. Työ kestää pitkään tai tosi pitkään. Laskussa  yllärikuluja.  Jossain laskutetaan tuntihinnalla sekä oppilastyö ja valvonta.

Vierailija
91/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmääräykset jopa kieltävät kaiteettomat portaat. Ap taitaa asentohuimailla Porvoossa.

Faktan alatumputtajat on taas näitä "joka alan asiantuntija-mammoja" jotka eivät erottaisi vasaraa ruuvimeisselistä.

Aivan kuin ei olisi terasseja tms rakennelmia ilman kiteita, urpo. Tai vanhoja taloja ajalta ennen perseessäsi olevia määräyksiä.

Niin, terasseja joissa ei ole pudotusta. Mutta te av-mammathan kuvittelette tietävänne kaikesta kaiken.

Kannattaisi ottaa FAKTOISTA selvää ennen kuin alkaa pätemään.

Vierailija
92/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä tuollaisia laiskoja ja juoppoja miehiä! Itselläni ja tuttavapiirissä on miehiä jotka

osallistuvat yhteisen kodin hoitoon siivoamisineen ja ruuan laittoineen! Oma ysikymppinen isänikin vielä

siivoaa minkä pystyy ja keittelee puurot. Kotisiivooja kyllä hommattiin ja ateriapalvelu että pääsee jo

vähemmällä. Mistä ihmeestä te kaivatte tuollaisia jääriä ja kuinka jaksatte niiden kanssa tapella? Itse tein

heti alussa selväksi että minusta ei kotiorjaa saa.

Vierailija
93/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tilaa remppamiestä. Voi haluta maksun luonnossa.

Vierailija
94/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ilmeisesti olet pakottanut tilanteen päälle keskustelematta vaihtoehdoista, siitä se kiukuttelu kumpuaa että aina sinun näkemysten mukaisesti?

kumpi halus rivariin ja juuri tuon? veikkaan että ap

Vierailija
95/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, kun kaikki muut taloyhtiön miehet näyttäisivät olevan kesäisin täydessä työn touhussa, ja ovat vielä työssäkäyviäkin :o Rouvat ottavat aurinkoa takapihoilla.

Mistä sinä tiedät heidän järjestelyitään sen enempää kuin he sinun? Voihan olla, että rouvat ovat kimpassa tapetoineet ja maalanneet sisäseinät tai iskeneet laminaatit lattioihin. Tai voi olla, että rouvat ovat maksaneet remppamiehen sitä tekemään.

Mitä ihmettä ne naapurimiehet kaiket kesät touhuavat siellä taloyhtiön pihassa? Minäkin olen asunut sekä kerros- että rivitalossa eikä niissä ollut yhtään koko kesän vievää projektia. Kerrostalossa ei ollut yhtään mitään, rivarissa aidat maalattiin yhtenä vuonna, ja raja-aita leikattiin ja haravoitiin keväisin. Yhtenä keväänä en ehtinyt siihen kuusiaitaprojektiin, koska oli minulle huonona päivänä, ja siitä kyllä jaksettiin syyllistää koko taloyhtiön voimalla. Minä kun olin toinen niistä taloyhtiön vielä työikäisistä ja hoidin talvisin myös lumenluonnit, koska piti päästä aamulla töihin. Muut eläkepäiviä viettävät kulkivat siivellä, vaikka olisi ollut kaiket päivät aikaa ja voimiakin vielä, vetreitä kuusikymppisiä kun olivat.

Vierailija
96/100 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen lynkkausjoukko täällä on ap:ta vastaan!?

Pariskunta on asuntoa ostaessaan tehnyt sopimuksen että mies remppaa, ostettavaa apuvoimaa ei tarvita.  Mies on rikkonut sopimuksen, hän on se jonka kuuluisi maksaa rempat kokonaan omasta pussistaan. Vaimo voi omasta halustaan maksaa puolet. Ap on tarjoutunut maksamaan koko rempat, ja silti saa haukut niskaansa.

Vierailija
97/100 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta on asuntoa ostaessaan tehnyt sopimuksen että mies remppaa, ostettavaa apuvoimaa ei tarvita.  Mies on rikkonut sopimuksen, hän on se jonka kuuluisi maksaa rempat kokonaan omasta pussistaan. Vaimo voi omasta halustaan maksaa puolet. Ap on tarjoutunut maksamaan koko rempat, ja silti saa haukut niskaansa.

Aloittajan mukaan puhetta on ollut, että remontille on tarvetta. Vaikka käy ostamassa muutaman kympin maksavan maalipurkin ei vielä siirrä vastuuta remontin hoitamisesta toiselle osapuolelle. Ei se ole mitään neuvottelua ja sopimista, että toinen yksipuolisesti määrää haluavansa sitä ja tätä tehtäväksi.

Ihan yhtä hyvin voisi aloittaja tarttua pensselinvarteen ja maalata mitä haluaa.

Vierailija
98/100 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mukaan puhetta on ollut, että remontille on tarvetta. Vaikka käy ostamassa muutaman kympin maksavan maalipurkin ei vielä siirrä vastuuta remontin hoitamisesta toiselle osapuolelle. Ei se ole mitään neuvottelua ja sopimista, että toinen yksipuolisesti määrää haluavansa sitä ja tätä tehtäväksi.

Ihan yhtä hyvin voisi aloittaja tarttua pensselinvarteen ja maalata mitä haluaa.

Mies nimenomaan lupasi hoitaa nuo rempat, luepas Ap:n muut viestit. Suosittelen myös ulkopuolista apua ja kulut puoliksi. Ei toista voi pakottaakaan jos nyt muutti mielensä. Voi olla että alkaakin tehdä jotain kun huomaa että asiat edistyy ilman hänen osallistumista (ainakin oma mies herää siinä vaiheessa ja alkaa auttaa).

Täällä ihmisillä on hirveä tarve lytätä muita, ilmeisesti itsellä on asiat huonosti nii täytyy purkaa se muihin.

Vierailija
99/100 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ex oli aivan saamaton remppa-asioissa. Ei osannut tehdä mitään, eikä viitsinyt opetella. Asu siinä sitten alkuperäiskuntoisessa rintamamiestalossa, jossa olisi joka kohta kaivannut remppaa. Koska en yksinkään koko taloa halunnut rempata (sain hoitaa kuitenkin myös kaikki kotityöt) niin talo meni myyntiin ja mies vaihtoon.

Nykyisen kanssa on rempattu taloa yhdessä. Ei sekään mitään osannut ennestään, mutta opettelee eikä vikise ja lamaannu. Pahimpiin hommiin (esim. kylppäriremppa) ostetaan apua.

Suosittelen siis maksamaan jollekin ulkopuoliselle tuossa ap:n tapauksessa.

Mitä vikaa on alkuperäiskuntoisessa rintamamiestalossa? Sekö ettei kaikki ole valkoista ja asennetarrat puuttuvat seinästä.

Vierailija
100/100 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haaveiltiin omakotitalosta vuosia. Sitten hankittiin oma talo. Selvä oli, että 30 vuotta vanhassa talossa oli jo korjattavaa. Homma meni sitten niin ettei miehellä kiinnostanut remontointi tai edes suunnittelu yhtään. Yksin järjestin remontin tekijät ja yksin maksoinkin. Pintaremontit olisi voinut itse tehdä. Osittain tehtiinkin, mutta minä aktiivisempana osapuolena ja materiaalien maksumiehenä.

Ero on tullut. Nyt vasta oikeasti käsitän kuinka paljon yksin tein talon eteen ja maksoin. Omaa rahaa ja perintörahoja paloi remontteihin jotain 20000e. Mies vain oli ja eli. Katkeruus ja inho nostaa päätään. Yksi syy nuo vätystelyt remonteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi