Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppatarvetta kotona, mies ei viitsi, jatkuva riita, mitä mieltä?

Vierailija
05.07.2018 |

Muutimme muutama vuosi sitten rivitaloasuntoon, mikä tarvitsi seinien pinnoituksen ja muuta laittamista. Käsitin ostohetkellä, että mies niitä asioita tekisi, kun itse en osaa lainkaan, vaan katson, että hoidan kaiken muun kodinhoidon. Yhdessä on hoitunut siivoaminen. Ja joo, olin tietysti tyhmä, kun en asiasta, eli remppaamisesta jo alussa jankuttanut ja vaatinut mustaa valkoiselle, mutta ajattelin, että tyhmäkin haluaa oman asuntonsa arvoa nostaa tai sen vähintäänkin säilyttää.

Seiniä on kuitenkin laitettu, mä ostin materiaalit, ja mies sen sitten pitkäkestoisten riitojen jälkeen sai tehtyä.

Olen nyt sairastunut ja taudinkuvaan kuuluu huimaus, eli kaatumisvaara on aina olemassa. Meillä ei ole mitään kaiteita portaissa, ei etu- eikä takapihalla. Portaat ovat aika korkeat. Olen pyytänyt miestä niihin puuttumaan. Minä tarjoudun tietenkin ne maksamaan, kun ne minua varten tulisivatkin. Samoin saunaan tarvitsisin kaiteen.

Taas alkoi tämä aamu kauhealla huudolla, kun kuulemma minä en tee mitään ja hän sai pestä ikkunatkin. No niin pesi, oli oikein hankkinut pesurin sitä varten. Kätevästi sujui. Olin tosin sanonut, että pesen kyllä, kunhan on parempi päivä (joka vuosi olen pessyt ja verhot vaihtanut) Haistan tässä nyt marttyyriuden hajua. Arvelinkin, että tullaan tähän "Minä jouduin ikkunatkin pesemään"-tilanteeseen. On ollut paljon muitakin.

Kaikki tekniset jutut ja niiden asennuspuuhat ovat hänen mielestään kivoja, ne eivät ärsytä lainkaan. Itse kun en niitäkään hallitse, muuten hoitaisin kuntoon. Ruohonleikkuriakin on hankkinut kaksin kappalein, se vaan että meillä ei ole nurmikkoa missään :o Oli kyllä ensi alkuun, sellainen kolmen neliön palanen varaston päädyssä, eli sitä varten kai ne hankki? Leikkiä pitää lapsen.

Olen jo kerran kaatunut selälleni takapihan patiolla, kun portaat ovat liukkaat ja tosiaan sitä kaidetta ei sinne saa. Laittoi teipit portaisiin, ja niitä nyt liimailee kesäisin.

Mies on eläkkeellä, liikkuu ja ui, eli on ihan hyväkuntoinen tekemään ja aikaa on. Mitään muuta en pyydä tekemään, kuin jotain tähän koti kuntoon-liittyviä juttuja, mitkä ainakin naapuruston miehet näyttäisivät hoitelevan suit sait. Patioita rakennellaan ja porakoneet soi. Meillä mies paikkasi parilla laudalla pahimmat paikat vaan, kun keikuimme kuin merimiehet.

Eli saa olla rauhassa omissa oloissaan naputellen läppäriään, en häiritse, syömään vaan huutelen. En edes lomamatkoille halua, kun vetää niin kovat kännit välittömästi, ettei muistaisi kai edes lentokentällä käyntiä. Minä olen sairauslomalla, ja pitkään. On vähän muutakin kuin "pikku flunssa". Sain kuitenkin juuri äsken kuulla, kuinka olen laiska ja vaan makaan.

Ärsyttää siis niin paljon. Joka asiaa täytyy vääntää. Sain tietää, että isänsä oli samanlainen, suvun naiset tekivät kaiken, kun tämä makoili heinäpellon laidalla kaffetta kittaamassa ja pullaa mutustelemassa.

Ymmärrän toki, jos on peukalo keskellä kämmentä, mutta kun taitoa näyttää olevan, laiskuutta kuitenkin yhtä paljon. Miten teidän kumppanit toimivat? Meneekö se tapetti tai naula sinne seinään niin, ettei tarvitse anella koko ajan?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä tasa-arvoin aikoina ei voi edellyttää että nainen on kotitalouskone ja mies huoltomies.

Vierailija
22/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukut miestäsi laiskaksi? Se, ettet kunnioita häntä näkyy kilometrien päähän. Mikä oikeus sinulla on kuvitella, että mies jaksaisi sinua vuodesta toiseen kunnioittaa? Ellet kunnioita miestäsi, ota itse vastuu ja ohjat elämästäsi, ja hanki mies, jota voit kunnioittaa! Onnistuuko? Arvaan, että ei. Et sä ketään sen tasoista saisi.

Maksa ammattimiehelle vaan, mikä velvollisuus miehellä on sinun vaatimustesi mukaan pompahdella?

Näin sitä näytetään tuntevan ja tietävän miten muut elävät? Kerroinko jo mitä miehen hyväksi olen vuosien saatossa tehnyt?

Kodin remontointi ei liity mitenkään kunnioitukseen, vaan se on tehtävä, ja ihan omasta halusta ja automaattisesti. Ja en kyllä ole ainoaakaan naapurinrouvaa nähnyt remppaamassa, miehet ovat nuo hommat täällä jo vuosia tehneet, samoin talkoilla pihatyöt. Ja joo, niistäkin meidän ukko laisti :D Tultiin ovelta kysymään, mutta piti valehdella, ettei ole kotona. Muut olivat tekemässä. Ihana mies. Ei ole aina ollut tuollainen kylläkään.

Eipä saamatonta voi kukaan kunnioittaakaan. Onko puolestaan kunnioittavaa sanoa sairaalle noin miten hän tekee? Molempien täytyy osallistua yhteisiin asioihin. Muuten ei homma onnistu. Kunnioitus täytyy ansaita.

Jatkan vielä, että ilmeisesti sinuakaan ei voi jostain syystä kunnioittaa. Oletko koskaan uhrannut minuuttiakaan miettiäksesi, mikäs se itsessäsi on vialla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd? Selittäisi saamattomuutta. Kotitalousvähennyksen voisitte saada, jos samalla teettää muitakin hommia. Portaiden kaiteen laitattaminen tuskin paljoa maksaisi. Ota luuri käteen ja kysele vaihtoehtoja. Myös 4h ym järjestöt tekevät. Ja voithan palkata naapurin. Jos mies eläkkeellä ja sinä pitkällä saikulla, myös sos.toimi mahdollisesti voi osallistua. Tai rivarin taloyhtiö. Mitä tuosta kinaamaan. Nauttikaa olostanne. Ikkunatkin voi jättää pesemättä, jos noin sairaita ollaan. Kuulostaa siltä, että olet rutiinien ja perinteiden vanki.

Vierailija
24/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koko kuvaus koomakänneineen jo lentokentällä miehestä antaa niin kuvon kuvan etten ymmärrä mikset nosta kytkintä.

Jos meidän kodissa olisi joku vaarallinen porras minulle, mieheni hoitaisi sen välittömästi kuntoon.

Vierailija
25/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy niin sääliksi aloittajan kaltaisten naisten uhreiksi jääneitä ihmisiä. Toivottavasti se mies ymmärtää, että hän ei ole aloittajan suoman kunnioituksen tarpeessa.

Vierailija
26/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukkoni oli laiska, kotona passattu saamattomaksi, kaikki tehty puolesta. Laiskuudesta moittiessani meni naama nyrpylle ja toimintakyky nollaan. Yhdessä rennolla asenteella alettiin tekemään kodin nikkarointia, niin kyllä ukko innostui.

Vierailija
27/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse pysty, tilaa remonttimies. Minä olen itse opetellut ja tarvittaessa meillä on luottomaalari, joka tulee tekee, jos en itse ehdi, enkä pysty.

Yksinkertaisimpiin hommiin voi vaikka kysellä suvun nuorisoa. Meillä oma esikoinen maalasi tetissä esim toimistomme seinät. 15-vuotias.

Vierailija
28/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ammatti-ihminen tekemään remontti. Työstä saat kotitalousvähennyksen joten hinta ei päätä

huimaa. Turhaan stressaat itseäsi asialla, nyt etsimään sopivaa firmaa!

Vierailija
29/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinä tasa-arvoin aikoina ei voi edellyttää että nainen on kotitalouskone ja mies huoltomies.

No jos elettäis nykyideologioitten mukaan, jäisi ainakin meillä kaikki tekemättä.

Minä hoidan ruuat pöytään ja kaiken muun asiaan liittyvän. Mies pystyy remppaamaan, minä en. Mies taas ei halua laittaa ruokaa, eikä tehdä mitään muutakaan vastaavaa.

Itse teen mielelläni nämä, kun kerran osaankin. Mikä ongelma tässä, muuta kuin että toinen haluaa asua rapistuvassa kodissa? Tapetointia tai muutakaan kunnostusta ei tehdä joka vuosi, riittää ihan kerran kymmenessä, eli ei ole mitenkään mahdoton "vaatimus".

Kummallista, kun kaikki muut taloyhtiön miehet näyttäisivät olevan kesäisin täydessä työn touhussa, ja ovat vielä työssäkäyviäkin :o Rouvat ottavat aurinkoa takapihoilla.

Millaisissa kodeissa muutamat teistä asuvat? Remppa ja huolenpito kodista ei kuulu kellekään? Yhdessä ei suunnitella mitään, kun se on ikävää nalkutusta? Suihinottokin jo otetaan miehekkäästi esille. Palsta ei petä koskaan.

Vierailija
30/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmääräykset jopa kieltävät kaiteettomat portaat. Ap taitaa asentohuimailla Porvoossa.

Faktan alatumputtajat on taas näitä "joka alan asiantuntija-mammoja" jotka eivät erottaisi vasaraa ruuvimeisselistä.

Vierailija
31/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ammatti-ihminen tekemään remontti. Työstä saat kotitalousvähennyksen joten hinta ei päätä

huimaa. Turhaan stressaat itseäsi asialla, nyt etsimään sopivaa firmaa!

Ei se käy, kun ongelma ei ole saada kaiteita tai muuta aikaiseksi, vaan se, että nythän mies ei kunnioita aloittajaa koska ei jaa tismalleen samoja ajatuksia siitä, mitä on pakko elämässä tehdä.

Vierailija
32/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmääräykset jopa kieltävät kaiteettomat portaat. Ap taitaa asentohuimailla Porvoossa.

Faktan alatumputtajat on taas näitä "joka alan asiantuntija-mammoja" jotka eivät erottaisi vasaraa ruuvimeisselistä.

Aivan kuin ei olisi terasseja tms rakennelmia ilman kiteita, urpo. Tai vanhoja taloja ajalta ennen perseessäsi olevia määräyksiä.

Vierailija
33/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta ei noin pitkää jaarittelua jaksa kukaan lukea. Nolla-sata-sata, sieltä löytyy kaikki. Mm. Remppamiehiä.

Minä jaksoin, en ole wt.. Sinun vastauksesi oli ala-arvoinen.

Vierailija
34/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sairaus, joka aiheuttaa huimausta. Lääkäri on kroonisen sairauden todennut. Kai tiesit, että olet oikeutettu yhteiskunnan tarjoamaan apuun niiden kaiteiden tms. laittamisessa, ei siihen mitään riitoja ja huutoja tarvita.

Vierailija
35/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fiksuille vastaajille. Jäin vain kaipaamaan vastausta siihen, että remppaavatko teidän miehet? Vai onko nyt ihan yleisesti sitten niin, että otetaan se ammattilainen avuksi? Naapurini ovat poikkeuksia? ap

Vierailija
36/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ihan suosiolla muuttaa uudehkoon kerrostaloon jossa on hissi eikä ole remontin tarvetta?

Vierailija
37/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ex oli aivan saamaton remppa-asioissa. Ei osannut tehdä mitään, eikä viitsinyt opetella. Asu siinä sitten alkuperäiskuntoisessa rintamamiestalossa, jossa olisi joka kohta kaivannut remppaa. Koska en yksinkään koko taloa halunnut rempata (sain hoitaa kuitenkin myös kaikki kotityöt) niin talo meni myyntiin ja mies vaihtoon.

Nykyisen kanssa on rempattu taloa yhdessä. Ei sekään mitään osannut ennestään, mutta opettelee eikä vikise ja lamaannu. Pahimpiin hommiin (esim. kylppäriremppa) ostetaan apua.

Suosittelen siis maksamaan jollekin ulkopuoliselle tuossa ap:n tapauksessa.

Vierailija
38/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kultainen sade kirjoitti:

Lupaa kunnon suikkuotto ym.työvaiheen päättyessä.Miehet tykkäävät "asioista"ei nalkuttamisesta.

Ai mä käsitin, että  kodin huolto ja remontointi  olisi kahden kauppa, jota suunnitellaan ja tehdään yhdessä, ja jopa ihan ilon kautta, oman käden jälki kun voi olla ihanaa katseltavaa.

Mä ehdotin tyyliin, mä maksan jos sinä laitat. Sekö olikin sitten nalkutusta. No enpä tajunnutkaan. Mä menenkin nyt ottamaan suihin. Katuva ap

Niinhän se kuuluisi olla. Sinun tapasi ei nyt kyllä ihan kuulosta ilon kautta yhdessä tekemiseltä.

Suunnitelkaa ja tehkää oikeasti yhdessä niin se voi olla vaikka mukavaa yhdessäoloa eikä pakkopullaa.

Vierailija
39/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan ihan mies, mutta ei hän osaa remontoida yhtikästä mitään. Me tilataan remonttireiska, kun tarvetta on nikkarointiin. Ja sopu säilyy ja jää turhat riidat pois. Ei kaikkea tarvitse osata. 

Vierailija
40/100 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koko kuvaus koomakänneineen jo lentokentällä miehestä antaa niin kuvon kuvan etten ymmärrä mikset nosta kytkintä.

Jos meidän kodissa olisi joku vaarallinen porras minulle, mieheni hoitaisi sen välittömästi kuntoon.

Kiitos! Löytyihän sieltä samoin ajatteleva! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi