Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tielle jäänyt autoilija ei enää apua saa?

kesäautoilija
05.07.2018 |

Noin kuukausi sitten jäin autollani tielle. Runsaasti liikennöity pikitie. Olin konepelti pystyssä varmaan noin vajaan tunnin. Kyseisenä aikana n. 50 autoilijaa ajoi ohi kiinnittämättä asiaan mitään huomiota - siis pysähtymättä. Apu, jota olisin tarvinnut oli vaatimaton. Jokin astia, että saisin lisättyä vettä jäähdyttimeen aina välillä. Jäähdyttimeen kun tuli reikä mutta mitään astiaa ei ollut mukana. Ojista saisin vettä. Kroksit jalassa edes nitä ei voinut käyttää "vesiastiana". Jostain syystä edes tiepalveluun ei saanut yhteyttä, kun soitin?

Kysymys. Takavuosina aina joku pysähty kohta pian kysymään "mikä hätänä". Nyt ketään ei kiinnostanut. Miksi näin. Itse tarjoan apuani kyllä mielelläni, jos näen jokun pulassa pelti pystyssä. varsinkin nyt kun muistan oman ahdinkoni.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et viitsinyt ilmaista tarvitsevasi apua ja sitten itket palstalla kun sinulle ei tarjottu apua? Kuinka suomalaista! Mitä tuota turhia kommunikoimaan kun ajatustenlukukin on keksitty... eiku."

No, tästäkin minut tiesi suomalaiseksi. En siis huitonut apua pyytääkseni sitä, koska näin tekee vain ne ulkomaan huijarit. Suomalainen tyytyy odotelemaan konepelti pystyssä, koska tietää, että apua yleensä kohta saa... no, nyt ei saanut!

Olen vuosien saatossa itse auttanut monia "konepeltipystyläisiä" ja kukaan heitä ei ole huitonut apua. En edes pysähtyisi tämmöisen kohdalle, jos huitoisi. En tiedä miksi mutta jäänen varmaan ajoilta, jossa ihan selvästi ulkomaanlainen ukko huito merkitsevän paljon apua autolleen seisoen jopa keskellä tietä, että autojen oli häntä väistettävä vastaantulevan kaistalle... Tälle en pysäyttänyt. Tuli sellanen tunne, että jätä väliin... Oli ollut juttua lehdissä niiistä "olevinaa avussa olevista" jotka ryösti auttajansa... Jopa kaivettuja kuoppa metsässä... Mutta edelleen autan "konepeltipystyläistä" kunhan ei mitemnkään osoita avun pyyntöään. Muutois kun tuolla kansaivälisellämerkillä eli "peltipystyyn"... Ja tuollonkin katson naamat ensin... jos vähääkään muistuttaa muuta kuin kantasuomalaista, niin matka jatkukoon...

Vierailija
22/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Theo kirjoitti:

Monik.ulttuu.rinen maailma on tullut myös Suomeen.Kukaan järkevä ei pysähdy enään "auttamaan"oppi on mennyt perille.Soita demarien puoluetoimistoon ja kiitä niitä asiasta

Ja tämä liittyi demareihin miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi