Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekohampaat 45v

Vierailija
05.07.2018 |

Onko joku rohkaistunut ottamaan tekohampaat kun hammaslääkäri on niitä suositellut? Pärjäätkö niiden kanssa? Implantteihin ei ole varaa ja hampaat, ikenet tosi huonossa kunnossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne tekarit paremmat on kuin pari risaa torrakkoa.

Huvinhän tuo vanhempiemme sukupolvi niiden kanssa on pärjännyt, monet parikymppisestä saakka.

Itselläni poskihampaita jo on pitänyt poistaa.

Vierailija
2/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otat tekohampaat. Joillakin nuorilla voi olla hyvin kuuluneet hampaat. Aina vika ei nuoressa. Vanhemmat ovat voineet opastaa huonosti ja geenit ovat sioneet heikommat lähdöt. Onneksi on tekohampaat. Ja hampaat on toki tarpeellisemmat kuin vaikkapa tekorinnat (toki voidaan tarvita rinnan poiston jälkeen) tai tekopeppu. Ota ja iloitse hyvännäköisistä (teko)hampaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama pelko. Täälläkin ikenet ja hampaat huonossa kunnossa. :( Kaipa niihin tekareihin tottuu alkujärkytyksen jälkeen eikä niitä sitten arjessa enää sen enempää mieti.

t. eräs nelikymppinen

Vierailija
4/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk. Oikeesti?

Vierailija
5/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääk. Oikeesti?

Niin oikeesti. Olen käynyt säännöllisesti suuhygienistillä ja hammaslääkärillä, hoitanut hampaita hyvin kotona silti ne ovat menneet huonoon kuntoon.

Vierailija
6/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama pelko. Täälläkin ikenet ja hampaat huonossa kunnossa. :( Kaipa niihin tekareihin tottuu alkujärkytyksen jälkeen eikä niitä sitten arjessa enää sen enempää mieti.

t. eräs nelikymppinen

Miksi ikenet huonossa kunnossa? Onko jokin lääke, ruoka tms joka huonontaa hampaitasi? Kannattaa ensiksi pohtia. Ikenet kuntoon ekaksi ja sitten päivittäinen lankaus, pesu ja suun huuhtelu fluoriliuoksella. Napostelujen lopettaminen. Dentiplus-imeskelutabletit.

Vierailija
7/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääk. Oikeesti?

Niin oikeesti. Olen käynyt säännöllisesti suuhygienistillä ja hammaslääkärillä, hoitanut hampaita hyvin kotona silti ne ovat menneet huonoon kuntoon.

Niin. Moni luulee, että säännöllinen käynti lekurilla ja hoitsulla riittää hoidoksi... Harjauskaan mitään auta, jos koko ajan mättää suuhunsa sokerista hunajaa tahi syö koko ajan. Happohyökkäyksiä hampaat kestää vauriotta päivittäin noin 4-5 kpl ja sen jälkeen tulee reikää. Pese miten peset tai hoida miten hoidat. Eivät ehdi toipua ed. happohyökkäyksestä, kun uutta on jo tulossa. Jo maitokahvit aloittaa uuden hyökkäyksen, vaikkei mitään muuta sen kanssa söisi. Vain vesi turvallista.

Vierailija
8/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaskeiju kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääk. Oikeesti?

Niin. Moni luulee, että säännöllinen käynti lekurilla ja hoitsulla riittää hoidoksi... Harjauskaan mitään auta, jos koko ajan mättää suuhunsa sokerista hunajaa tahi syö koko ajan. Happohyökkäyksiä hampaat kestää vauriotta päivittäin noin 4-5 kpl ja sen jälkeen tulee reikää. Pese miten peset tai hoida miten hoidat. Eivät ehdi toipua ed. happohyökkäyksestä, kun uutta on jo tulossa. Jo maitokahvit aloittaa uuden hyökkäyksen, vaikkei mitään muuta sen kanssa söisi. Vain vesi turvallista.

En ole syönyt kokoajan enkä jatkuvasti makeaa. Eräs perussairauteni vaikuttaa suuhun ja hampaisiin huonolla tavalla.

Vierailija
9/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tuomita ja kaivella miksi hampaat ovat menneet huonoon kuntoon?

Ap kysyy, pärjääkö proteesin kanssa, ja voin taata että hyvin istuva proteesi on miljoona kertaa parempi kuin huonot ja puuttuvat hampaat! Se vaikuttaa oleellisesti jo ulkonäköön! Pystyy syömään ja puremaan.

Tunnen eri-ikäisiä ihmisiä joilla osa- tai kokoproteesi. Mm. eräs mies jolla niin kova hammaslääkärikammo, ettei ollut pystynyt hoidattamaan suutaan. Narkoosissa sai sitten avun ja proteesin suuhunsa, ja elämä hymyilee! Samoin mies.

Itselleni laitettiin nuorena nastahammas eteen, kun menetin toisen etuhampaan voimisteluonnettomuudessa rekillä. Se oli kauhea kriisi nuorelle tytölle, mutta nopeasti siihen tottui enkä enää edes muista.  Mene rohkeasti hammaslääkärin vastaanotolle, et tule katumaan!

Vierailija
10/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tekohampaat jo yli 7 vuotta ja oon 44... oikein hyvät ja ainakin x10000 parempi näin kuin tilanne ennen :D

Vierailija
11/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkkis62 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eräs nelikymppinen

Miksi ikenet huonossa kunnossa? Onko jokin lääke, ruoka tms joka huonontaa hampaitasi? Kannattaa ensiksi pohtia. Ikenet kuntoon ekaksi ja sitten päivittäinen lankaus, pesu ja suun huuhtelu fluoriliuoksella. Napostelujen lopettaminen. Dentiplus-imeskelutabletit.

Mene nyt jo himaas nti Näpsä!

Eiköhän tuolla syynsä ole jos nuorena tekikset saa.

Luuletko että koko hampaiston saa kuntoon jollain nti Näpsä-tekniikalla: xylitolia imemällä ja suuvettä litkimällä ??

Imeskele Sinä siinä tablettejasi vaan posket lommolla!

Tällä nti näpsällä oli lapsena aina ientulehdus ja alinomaa paikattiin. Jostain syystä nyt 45v hampaani ovat reijättömät ja siistit. Rumat toki kun ei oiottu mukamas sen takia kun olivat niim huonot lapsena.

Vierailija
12/14 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paha hammas lääkäri pelko sen takia en ole käynyt hammaslääkärissä nyt tilanne tämä että hampaita ei ole juuri suussa hammasproteesit tarvitsisin mutta kynnys mennä lun hammaslääkäriltä tulee noottia miksen ole käynyt 

Vierailija
13/14 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla paha hammas lääkäri pelko sen takia en ole käynyt hammaslääkärissä nyt tilanne tämä että hampaita ei ole juuri suussa hammasproteesit tarvitsisin mutta kynnys mennä lun hammaslääkäriltä tulee noottia miksen ole käynyt 

Höpönhöpön. Ei ne aikuisia moiti. Ja valitse sellainen joka on erikoistunut pelkopotilaisiin. Ihan terveyskeskuksessakin niitä on. 

Vierailija
14/14 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan järkyttävän huonossa kunnossa hampaat, pari lähtenytkin. Siitä huolimatta hammaslääkäri naureskelee että nämä vaan korjataan etkä sä mitään tekohampaita saa. Korjattu hammas lohkeaa sitten entistäkin pahemmin, mutta ei poisteta kun korjaus riittää. N58

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi