Mitä on nykyään nämä kliseiset "suomalaisen tunnusmerkit" joista suomalaiset tunnistavat toisensa ulkomailla/lentokentillä
Jos ennen oli kuulemma tennissukat, surkeat kengät ainakin miehillä?
Kommentit (82)
Kyllä se on ne miesten beiget caprisortsit. Naisilla taas on vaikkapa olkaimeton kesämekko jonka alla on t-paita. Huh. Ja crocksit tai terveyssandaalit, kun lomalla on tärkeää että on mukavat kengät. Lapsilla on sekaisenkirjavaa vaatetta, ei vanhingossakaan mitään siistiä. Lapset ovat pulleita, pulloposkisia ja tihrusilmäisiä, kömpelöitä tollottajia.
No mä en sitten ilmeisesti ole suomalaisen näköinen, kun mikään noista ei täsmää muhun. Olettekos te kuvailijat itse tuollaisia vai myös juuri meitä poikkeuksia?
Istuvat nurkassa kännykkä kourassa kyyläämässä muita suomalaisia, raportoivat heidän ulkonäköään ja tyylivirheitään av:lle ja jupisevat itsekseen "vittu noiden takia mua hävettää olla suomalainen."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ne miesten beiget caprisortsit. Naisilla taas on vaikkapa olkaimeton kesämekko jonka alla on t-paita. Huh. Ja crocksit tai terveyssandaalit, kun lomalla on tärkeää että on mukavat kengät. Lapsilla on sekaisenkirjavaa vaatetta, ei vanhingossakaan mitään siistiä. Lapset ovat pulleita, pulloposkisia ja tihrusilmäisiä, kömpelöitä tollottajia.
Missä ihmeessä sä köyt lomalla? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen, vai puhutko omasta perheestäsi?
Suomalaiset käyttävät yleisesti ottaen samantyylisiä vaatteita kuin muutkin mutta suomalaisen tuntee aina omituisesta hiustyylistä ja naamankireydestä. Vaikka hymyilisi niin naama on silti vieterillä. Ja ne muuten ookoo vaatteet ovat aina liian pienet tai ei muuten vaan sovi. Varpaat roikkuvat sandaalien ulkopuolella ja kantapää loistaa valkoisena.
Mutta hiukset siis ekana ja kasvot on sellaiset että näkee heti että tuossa on suomalainen.
Nämä moittijat kai luulevat, ettei juuri heitä ihan samalla tavalla tunnista suomalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenä ja ohuet hiukset. Vaatteet usein. Miehen tunnistaa helpommin. Kiltin näköisiä,, siilitukka, lomamatkoilla Havaji-paita.
Keski-ikäiset suomalaisnaiset tunnistaa myös. Kananpersetukka, ei mitään muotoja (muuta kuin paksuus), teltta päällä. Nuoremmilla naisilla juurikin skunkkikampaus.
Crocksit ja olut edessä.
Hyvä, että on nenä.
Olen ollut huomaavinani myös vaatteita usein muillakin kuin vain suomalaisilla, lentokentillä erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä sä köyt lomalla? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen, vai puhutko omasta perheestäsi?
LENTOKENTÄLLÄ näkee, en tiedä mihin ovat menossa. Katsos sitä mennään lentokentälle ja sieltä sitten lähtee niitä lentoja moniin eri paikkoihin. Ei tarvitse olla menossa samaan paikkaan että näkee tällaisia. Sinäkin huomaat sitten kun itse matkustat. Muista laittaa caprit ja crocksit ja sutia kananpersetukkaan violettia tehosteväriä niin hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Jos ennen oli kuulemma tennissukat, surkeat kengät ainakin miehillä?
Naiset tunnistaa pullavasta ulkonäöstä ja wt-hiuksista. Miehistä en osaa sanoa.
Suomalaisten itserasismi on käsittämätöntä. Ei meitä tarvitse ruotsalaisten tai suomenruotsalaisten nöyryyttää, me osaamme tehdä sen ihan itse.
Hävetäänköhän missään muussa maassa omaa kansaa samalla tavalla?
Väsynyt yleisilme.
Sehän nähtiin jo Vuosia nuoremmaksi -sarjassakin. Lähes kaikkien ongelmana oli väsynyt yleisilme ja huono kampaus ja hiusväri. Monista suomalaisista saataisiin luonnollisen kauniita ihan vain hyvällä kampauksella ja luonnollisella hiusvärillä ja kevyellä ehostuksella, jolla peitettäisiin mustat silmänaluset. Oliskohan se tämä meidän perisyntimme, runsas suolankäyttö, josta saadaan kiittää näitä erityisen tummia silmänalusia..?
Meillä tuntuu olevan trendinä se, että joko ei käytetä meikkiä ollenkaan tai sitten vedetään reilusti överiksi valkoisella sentin meikkikerroksella ja järkyttävillä tekoripsillä. Siihen kun lisää silarit, pari botox-pistosta ja hiusjatkeet, niin avot!
Minä en kyllä tunnista toista suomalaista ulkomailla kuin siitä, jos hän aukaisee suunsa ja puhuu suomea.
Viimeksi, kun olin Hampurissa tavaratalon vessassa, vieressä oli nainen ja lapsi pesemässä käsiään. Puhuivat suomea. Siskoni tuli siihen ja kysyi (suomeksi), että minne mennään seuraavaksi. Nainen alkoi tuijottaa meitä suu auki ja sanoi ihan hämmästyneenä lapselle, että täällä on muitakin suomalaisia!
Niin no, Hampurissa meitä kyllä piisaa. Ei luulisi olevan ihme. Mutta tämä todistaa sen, että ei suomalaista tunnista ulkonäöstä, hajusta, vaatteista tai tukasta vaikka vieressä seisoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LENTOKENTÄLLÄ näkee, en tiedä mihin ovat menossa. Katsos sitä mennään lentokentälle ja sieltä sitten lähtee niitä lentoja moniin eri paikkoihin. Ei tarvitse olla menossa samaan paikkaan että näkee tällaisia. Sinäkin huomaat sitten kun itse matkustat. Muista laittaa caprit ja crocksit ja sutia kananpersetukkaan violettia tehosteväriä niin hyvin menee.
Aika jännä koska itse en ole ikinä siis ikinä nähnyt kenelläkään tuollaista t-paita - hame yhdistelmää. Ja aika vähän croksejakaan.
Voin kertoa että matkustan enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Seistään tiellä, joko keskellä käytävää tai rullaportaiden ylä-/alapäässä tukkeena. Tai sitten ei tajuta antaa jonossa seuraavien tulla vuorollaan laukunluovutukseen vaan jäädään siihen eteen porukalla seisomaan ja päivittelemään. Jos tästä sanoo, suuttumus on käsinkosketeltavaa.
Kaikkialla, missä on paljon ihmisiä, suomalaisen erottaa käytöksestä. Suomessa kun on tilaa olla kuin yksin maailmassa.
Minun kokemukseni mukaan tuo tukkeena seisoskelu on erityisesti ruotsalaisten ominaisuus, ja ihan kotimaankin kamaralla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten itserasismi on käsittämätöntä. Ei meitä tarvitse ruotsalaisten tai suomenruotsalaisten nöyryyttää, me osaamme tehdä sen ihan itse.
Hävetäänköhän missään muussa maassa omaa kansaa samalla tavalla?
Onko missään muussa maassa yhtä paljon hävettävää?
Laulajat psykopaatilta vaikuttavia Aaltoja. Kuuluisat kilpa-ajajat kuin ammattikoulun perusperttejä rallienglantinsa kanssa. Poliitikot kuin pystyyn nostettuja Soineja tai vielä pahempaa, rikkaampien juoksupoikina noyristeleviä Sipilöitä.
Presidenttinä vanha pukki muorikkonsa kanssa, josta syntyy välittömästi mielikuva pedofiliasta muutamia vuosikymmeniä nuorempana.
Maan keskustelupalstat sensuroituja kuin Pohjois.Koreassa ja mielipiteidensä vuoksi sakotettujen seurauksena kansa vaikenee edelleen kahdella kielellä kuten suomettumisen parhaina aikoina.
Politiikka kuin Hölmäläissaduista tai Kafkan kirjoittamista kirjoista.
Kyllähän tätä voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta loppuun vanhan ihaillun natsin veikeä viesti kansalle.
Suomi on paras maa suomalaisille.
Lisätkää itse äänen värinä tähän mauttomaan sloganiin.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä koska itse en ole ikinä siis ikinä nähnyt kenelläkään tuollaista t-paita - hame yhdistelmää. Ja aika vähän croksejakaan.
Niitä t-paita naruolkainmekon alla- yhdistelmiä näki ysärillä ja 2000-luvun alussa yhtenä grunge-versiona. En tosin muista tätä lentokentiltä, mutta siihen aikaan en itse lentänyt paljonkaan, joten ehkei muistikuvani kerro mistään.
Itse erotan suomalaiset lähinnä juuri suomalaisiksi tunnetuista vaatemerkeistä ja kuoseista, marimekosta, nansosta, sastasta, haltista, luhdasta jne, vaikka ei nämä nyt enää niin suomalaisia oikeasti ole. Minusta näissä ei ole mitään pahaa. Itsellänikin on unikkokuosinen kukkaro, enkä häpeä sitä ollenkaan. Minut tunnistetaan ulkomailla sumalaiseksi melko helposti, eikä sekään hävetä minua ollenkaan. Päinvastoin. Edustan työkseni tahoa, jolle tämä on eduksi, joten siihen pyrinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että matkustan enemmän kuin sinä.
Täällähän voi kertoa ihan mitä mieleen juolahtaa.
Kalju ja kaljamahainen, tatuointien kyllästämä äijä ympäripäissään ja vieressä Marimekko- laukkua olallaan kantava, punaiseksi palanut ja hermostuneesti kimittävä vaimo. Molemmilla Crocsit jalassa.
Ne punakat, ylipainoiset, tatuoidut känniöykkärit ovat joko suomalaisia tai brittejä!
Koska he ovat olleet itse siellä Bulgarian ja Thaimaan matkoilla ja ajattelevat olevansa parempia. Ne tyypit eivät suhaa missään Frankeissa arkena vaan ihan ahertavat siellä "Pihtiputtaalla".